نوشته شده توسط : ادمین
معرفی خدمات کلینیک دندانپزشکی و نحوه انتخاب آن
 
 
 
خدمات کلینیک دندانپزشکی شامل: ترمیم دندان، دندانپزشکی برای کودکان، ایمپلنت دندان، بهبود سلامت ریشه دندان، جراحی لثه، پروتز دندان می شود. کلینیک های دندانپزشکی در سراسر ایران خدمات متعددی را ارائه می دهد. شما هم می توانید با مراجه به این مراکز، از سلامت و زیبایی دندان هایتان اطمینان داشته باشید.
 
 
در کلینیک دندانپزشکی، با ارائه خدمات مربوط به کامپوزیت دندان، لمینیت دندان، ترمیم دندان و بلیچینگ دندان، می توان از زیبایی و سلامت دندان اطمینان داشت.
 
 
با بلیچینگ دندان، بسیار آسان و راحت، دندان های شما از هرگونه بد رنگی عاری می شوند و دندانپزشک، بدون هیچ آسیبی به دندان، دندان های شما را سفید می کند.
 
با طراحی لبخند، هرگونه ناهماهنگی در شکل، رنگ و ترتیب رنگ ها، اصلاح شده و با انجام انواع لمینت کامپوزیتی و سرامیکی، زیبایی شما را تامین می نماید.
 
خدمات کلینیک دندانپزشکی برای کودکان
 
در گذشته والدین خیال می کردند که دندان های شیری خودشان می افتند و سپس دندان های دائمی در میشوند. اما رفته رفته دریافتند که برای آنکه فرزندشان دندان های زیبایی داشته باشد، باید از زمانی که دندان های شیری شروع به رویش می کنند، یا حتی قبل از آن، برای زیبایی دندان های فرزندانشان اقدام نمایند. دندانپزشکی کودکان از زمان قبل از رویش اولین دندان های شیری آغاز شده و تا زمانی که دندان های دائمی جایگزین دندان های شیری شود، ادامه می یابد.لیست کلینیک دندانپزشکی در شیراز ، تهران وسایر شهرهای ایران را در سایت دندانپزشکان ایران مشاهده نمایید.
 
 
کلینیک دندانپزشکی
 
ایمپلنت دندان
 
از دست دادن دندان ها به دلیل عدم مراقبت صحیح، از جمله رعایت نکردن بهداشت دندان، دغدغه بسیاری از افراد است. لذا ایمپلنت، یک شیوه مناسب برای حل این نقص است. ایمپلنت دندان، شامل کاشتن دندان، ترمیم دندان و جراحی فک می شود.متخصص ایمپلنت دندان در شیراز ، تهران وسایر شهرهای ایران را در سایت نوبت دهی دندانپزشکان ایران مشاهده نمایید.
 
 
 
بهبود سلامت ریشه دندان
 
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از شدت درد دندان به خودتان پیچیده باشید. این درد ها از عفونت ها و آبسه های مربوط به ریشه دندان ناشی می شوند. با کمک درمان ریشه دندان، منشا این درد ها درمان شده و شما دیگر از درد دندان رنج نخواهید برد.
 
جراحی لثه
 
علی رغم نام ترسناکی که دارد، جراحی لثه می تواند برای شما خیلی هم مفید باشد. جراحی لثه زمانی انجام می شود که جرم ها در لابه لای دندان ها باقی مانده باشند و روی هم انبار شده باشند، این جرم ها حتی با مسواک و نخ دندان هم جدا نمی شوند و به تدریج میکروب ها را جذب می کند.
 
میکروب ها لثه و استخوان هایی که دندان ها را دربر گرفته اند، مورد آسیب قرار می دهند. تا جایی که، دندان با اینکه هنوز سالم است شروع به لق شدن و افتادن میکند. در واقع، آسیب به استخوان موجب می شود که دیگر نتواند دندان را در خود نگه دارد.
 
در جراحی لثه، با ایجاد یک چاک کوچک در لثه، این جرم ها را خارج می کنند و از پیشرفت آسیب جلوگیری می نمایند.لیست پزشکان متخصص لمینت دندان در شیراز ، تهران وسایر شهرهای ایران را در سامانه دندانپزشکان ایران مشاهده نمایید.
 
 
پروتز دندان
 
دندانی که کشیده می شود یا میافتد، جای آن خالی می شود. این جای خالی را می توان با پروتز دندان یا دندان مصنوعی که به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می شوند، پر کرد.
 
نحوه انتخاب کلینیک دندانپزشکی
 
 
برای انتخاب کلینیک دندانپزشکی باید به چندین نکته از جمله موارد ذیل، توجه نمایید.
 
کلینیک دندانپزشکی باید از فضای مناسب و کافی بهره مند باشد.
پرسنلی که در کلینیک دندانپزشکی مشغول به کار هستند باید در ارتباط و تعامل اجتماعی، توانمند باشند و با مخاطبشان به خوبی رفتار نمایند.
دسترسی به کلینیک دندانپزشکی باید آسان باشد. به عبارتی، افراد باید کلینیکی را برگزینند که از نظر زمانی و فاصله مکانی، می توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.
 
 
به مجرب و متبحر بودن دندانپزشک دقت کنید. هرچند که کلینیک دندانپزشکی شرایط فوق را داشته باشد، بازهم مهارت و توانایی دندانپزشک برای درمان بیمار موضوع بسیار مهمی است.


:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

تأثیر کامپوزیت و لمینت دندان بر زیبایی لبخند

لمینت بدون تراش دندان

فوت و فن

اطلاعات جامع و کامل در مورد کامپوزیت و لمینت دندان

بی­‌شک ظاهر دندان­‌های هر فرد تأثیر قابل توجهی در چهره او می‌­تواند داشته باشد و بطور کلی کسانی که دندان­‌های زیبا، مرتب و سالم­‌تری دارند نه تنها صورتشان جوان‌تر و شاداب­‌تر به نظر می‌­رسد بلکه لبخند زیباتری هم دارند و همین‌طور از عزت نفس و اعتماد به نفس بالاتری از حضور در اجتماع برخوردار هستند. حال اگر شما جزو کسانی هستید که به خاطر بدشکلی، فرم نامناسب یا فضای خالی بین دندان­‌هایتان احساس خوبی در زمان خندیدن یا لبخند زدن ندارید لازم نیست تا همیشه این احساس نگرانی را در خود داشته باشید زیرا روش­‌های دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی وجود دارد که می­‌تواند مشکل شما را برطرف کند. کامپوزیت دندان و لمینت دندان از جمله راه حل­‌های پیشرفته دندانپزشکی هستند که برای حفاظت از دندان­‌های آسیب‌ ­دیده و پوشاندن نواقص دندان بکار می­‌روند. هر یک از روش­‌های دندانپزشکی لمینت دندان و کامپوزیت دندان ویژگی­‌های خاص خودشان را دارند. قبل از انتخاب یکی از این دو راه­ حل ابتدا باید بتوانید بهترین دکتر لمینت دندان را برای طرح لبخند زیبای خود انتخاب کنید تا درمان شما بدون هیچ مشکلی اتفاق بیفتد.

 

متخصص لمینت دندان چه ویژگی‌­هایی باید داشته باشد؟

لمینت دندان و کامپوزیت دندان برای اصلاح بدشکلی یا اصلاح دندان­‌های کج، از بین بردن فاصله بین دندان­‌ها، ترمیم دندان­‌های شکسته، پوشاندن لکه‌­های روی دندان یا اصلاح دندان‌­هایی که تغییر رنگ داده‌­اند و همین‌طور اصلاح دندان‌­هایی که دچار سایش و کوتاهی شده‌­اند بکار می­‌رود. در واقع هر یک از مشکلات دندانی ذکر شده زیبایی لبخند را از شخص می‌­گیرد و این موضوع می‌­تواند در روحیه افراد خصوصاً آنهایی که بیشتر در جامعه حضور دارند اثر بگذارد البته تمامی خدمات زیبایی دندانپزشکی دارای هزینه نسبتاً بالایی می­‌باشد و این هزینه­‌ها برای کسانی که تحت پوشش بیمه نیستند یا بیمه خدمت موردنظر را پشتیبانی نمی­‌کند بسیار حائز اهمیت است. بنابراین پیدا کردن متخصص لمینت دندان باتجربه و با مهارت بالا یکی از مهمترین دغدغه‌­های افرادی است که می‌­خواهند هزینه درمان خود را از جیب پرداخت نمایند زیرا چنانچه متخصص موردنظر از دانش و مهارت کافی برخوردار نباشد و در اجرای لمینت دندان دچار اشتباه شود هزینه­‌های فرد به هدر خواهد رفت و علاوه بر آن ممکن است سلامت دندان­‌ها هم به خطر بیفتد.

 

دکتر سید رضا خسروانی متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در تهران یکی از بهترین متخصصین لمینت دندان تهران هستند که بهترین خدمات زیبایی دندان از جمله لمینت دندان، کامپوزیت ونیر، اصلاح لبخند لثه‌­ای و سایر خدمات زیبایی و درمانی را با قیمت مناسب ارائه می‌­دهند. زمانی که بیمار به یک متخصص حرفه‌­ای مراجعه می­‌کند تا حد زیادی نگرانی او بابت دریافت خدمات درمانی، کاسته خواهد شد اما بیمار چگونه می­‌تواند به متخصص لمینت دندان یا دکتر کامپوزیت دندان خود اعتماد کند. از جمله فاکتورهایی که می­‌توان آنها را مورد توجه قرار داد رده تخصص و سطح دانش اوست. دکتر خسروانی دارای رتبه برتر بورد تخصصی کشور، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، مدرس و سخنران دوره‌­های آموزشی دندانپزشکی زیبایی می‌­باشند که این سطح از تخصص روی نتیجه کار تأثیرات مثبتی دارد. همچنین دلسوز بودن و داشتن اخلاق حرفه‌­ای در کنار تحصیلات بالا، استفاده از مواد مناسب و باکیفیت برای لمینت دندان و تجهیزات به روز دندانپزشکی از دیگر ویژگی­‌هایی یک متخصص حرفه‌­ای و باوجدان می‌­باشد که بیمار را ترغیب به مراجعه می­‌کند.

 

 

لمینت دندان و کامپوزیت ونیر چه تفاوتی دارند؟

حال که با بهترین متخصص کامپوزیت و لمینت دندان تهران آشنا شدید بهتر است درباره تفاوت بین دو روش دندانپزشکی زیبایی یعنی کامپوزیت دندان و لمینت دندان اطلاعاتی را بدست آورید و درباره آن با متخصص دندانپزشک خود مشاوره بگیرید. همچنین هدف از طرح این موضوع بیان تأثیری است که از لحاظ روانشناختی بر روحیه و اعتماد به نفس بیمار می­‌گذارد می‌­باشد زیرا مشکلات ظاهری دندان در فواصل زمانی باعث گوشه­‌گیری افراد و پرهیز از معاشرت با افراد دیگر خواهد شد زیرا نگران دیده شدن دندان‌هایشان هستند هر چند نباید کسی را به خاطر یک عیب در چهره تمسخر کرد اما این موضوع اتفاقی است که شاید شما هم آن را در اطرافیان خود دیده باشید. به هر حال از نظر روانشناسی تأثیری که افراد جامعه از ظاهر فرد و لبخند زیبای او در نگاه اولیه می­‌گیرند بر روابط اجتماعی آنها اثرگذار است زیرا علاوه بر زیبایی چهره، دندان­‌های مرتب و سفید نشان دهنده رعایت بهداشت فردی و سبک زندگی اوست که ذهنیت خوبی را در مخاطبین او ایجاد می­‌کند و این باعث اعتماد بنفس و حس آرامش درونی در فرد می‌­شود و تفاوتی بین زن و مرد در مورد اهمیت دادن به زیبایی لبخند و بهره­‌مندی از مزایای لمینت دندان وجود ندارد.

 

اما تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان چیست؟ ونیرهای کامپوزیت در یک جلسه طی چند ساعت خارج از آزمایشگاه ساخته می­‌شود اما ساخت لمینت سرامیکی در لابراتواردندانپزشکی و طی سه هفته ساخته می‌­شود. همچنین نیاز به تراش و قالب­‌گیری دارد در حالی‌که کامپوزیت ونیر نیازی ندارد. دیگر اینکه ماده‌­ای که برای لمینت سرامیکی استفاده می­‌شود از لحاظ کیفیت و دوام قوی­‌تر از رزین کامپوزیت می‌باشد به همین دلیل از لحاظ هزینه لمینت دندان گران‌تر از کامپوزیت ونیر می­‌باشد. کامپوزیت در فواصل زمانی یکسال یا بیشتر نیاز به پالیش شدن دارد ولی لمینت سرامیکی نیازی به پالیش ندارد. لمینت سرامیکی اگر دچار لب پریدگی شود قابل ترمیم نیست ولی ونیر کامپوزیت در چنین شرایطی قابل ترمیم است. انتخاب اینکه کدامیک از این دو روش بهتر است، به انتخاب خودتان بستگی دارد. به هرحال هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد انتخاب بهترین متخصص کامپوزیت دندان تهران یا لمینت دندان تهران می­‌باشد که با استفاده از مواد باکیفیت و مرغوب طرح لبخند بیمار را انجام دهد زیرا عدم ظرافت کاری و استفاده از مواد نامرغوب مشکلاتی را برای بیمار فراهم خواهد کرد.

کلینیک فیزیوتراپی



:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین
روکش کامپوزیت دندان یا روکش لمینت دندان؟ کدام بهتر است؟
 
 
 
سلامت نیوز: یکی از اجزای اصلی زیبایی افراد لبخند زیبا است. ظاهردندان ها تأثیر زیادی براعتماد به نفس دارد وباعث جذابیت بیشتر می شود. اگر به دلیل فضاهای ناهموار بین دندانهای خود احساس خوبی از خنده ی خود ندارید به لطف دندانپزشکی زیبایی مدرن، میتوانید از یک لبخند زیبا در ارتباطات خود لذت ببرید.
 
دکتر مانوشا امیری معتقد است تصمیم گیری درمورد اینکه کدام تکنیک مناسب شماست بستگی به معیار های شما دارد. شناخت کامل از ویژگی های هرکدام از روکش ها می تواند به انتخاب درست تر و دقیق تر شما کمک کند.
 
روکش کامپوزیت دندان در رشت و روکش لمینت دندان در رشت قسمتی از خدماتی است که در مرکز تخصصی ترمیمی و زیبایی دندان دکتر مانوشا امیری ارائه میگردد که یک روش پیشرفته دندانپزشکی زیبایی است که دندانهای سفید مرواریدی و سالم را به شما ارائه می دهد. این روکش ها لایه های نازک و ظریف،هم رنگ دندان هستند که به صورت سفارشی برای هر فردی طراحی و ساخته می شوند.
 
دکتر مانوشا امیری بهترین دندانپزشک زیبایی در رشت در ادامه این مطلب شما را با خصوصیات و مزایا و معایب هر کدام از این روکش های دندانی آشنا میکند.
 
برای آشنایی بیشتر میتوانید به وبسایت drmanoosha.com مراجعه نمایید.
 
روکش کامپوزیت دندان در رشت،دکتر مانوشا امیری
 
موارد استفاده از روکش لمینت و کامپوزیت
 
اصلاح دندانهای کج یا بدشکل
 
ترمیم دندانهای شکسته یاترک خورده
 
دندانهای لکه دار یا تغییر رنگ داده زمانی که روش درمانی سفیدکننده روی دندان جواب نمیدهد
 
دندانهای کوتاه
 
دندانهای فاصله دار
 
دندانپزشک زیبایی در رشت،دکتر مانوشا امیری
 
مزایای روکش کامپوزیت
 
قیمت
 
روکش های کامپوزیت مزایای بیشتری نسبت به لمینت دارند که مهمترین آن هزینه آن است. به طورمتوسط،هر ورقه از روکش لمینت دوبرابر گرانتر از کامپوزیت هاهستند. این تفاوت قیمت برای خیلی ها دارای اهمیت است چون اکثر این درمان ها تحت پوشش بیمه نیستند و باید توسط خود فرد پرداخت شوند.
 
تکمیل درمان درمدت کم
 
روکش های کامپوزیت معمولا میتوانند دریکجلسه ویزیت تکمیل شوند. متخصص زیبایی دندانهای شما را برای رزین آماده میکند وسپس روکش ها مستقیماً درقسمت جلوی دندان قرار می دهند و با استفاده ازنور شدید سفت می کنند ودرآخر روکشها راجلامی دهند. این روش نسبت به لمینت حالت تهاجمی کمتری دارد.
 
انجام روکش لمینت طولانی تر است، چون روکش های شما باید در آزمایشگاه دندانپزشکی آماده شده و قبل از قرار بعدی به مرکز تخصصی ترمیمی و زیبایی دندان فرستاده می شود. همچنین دندانها قبل از نصب روکش نسبت به کامپوزیت نیاز به آماده سازی بیشتری دارند و همچنین حالت تهاجمی بیشتری نسبت به کامپوزیت دارد.
 
برگشت پذیری
 
قطعا بزرگترین و مهم ترین مزیت روکش کامپوزیت نسبت به لمینت برگشت پذیری است. برای انجام روکش لمینت و تناسب آن با دندان های طبیعی لازم به تغییر شکل بیشتر دندان های طبیعی است ولی در روکش کامپوزیت حداقل آماده سازی روی دندان های طبیعی لازم است یعنی دندان ها به میزانی تغییر کرده اند که بتوان روکش کامپوزیت را برداشت و در صورت نیاز جایگزین کرد.
 
روکش لمینت دندان در رشت،دکتر مانوشا امیری
 
مزایای لمینت
 
ماندگاری
 
روکش های کامپوزیت مزایای زیادی دارند،اما یک مورد وجود دارد و آن این است که کامپوزیت نمیتواند با ماندگاری بالای لمینت رقابت کنند. لمینت یک ماده خیلی قویتر از رزین کامپوزیت است. لمینت ها به طور متوسط​ ​بین ده تا پانزده سال ماندگاری دارند، در صورتی که عمر روکش کامپوزیت تقریبا نصف لمینت است یعنی بین پنج تا هفت سال ماندگاری دارند.
 
اگرتصمیم به نصب روکش دندان دارید باید این نکته را در نظر داشته باشید که درست است که هزینه ی روکش کامپوزیت نصف روکش لمینت است اما به همان میزان ماندگاری کامپوزیت نصف لمینت دوام دارد.
 
اکثر متخصصان زیبایی دندان معتقدند که روکش لمینت ظاهر طبیعی و زیبایی به دندان ها ارائه می دهد. همچنین لمینت دارای شفافیتی شبیه به مینای دندان است. همچنین به دلیل استحکام مواد و لعابی که بعداز نصب انجام می شود،در برابر لکه ها و شکستگی بسیار مقاوم است. روکش های کامپوزیت بیشتر مستعد لکه دار شدن هستند،یعنی ممکن است به منظورجلوگیری از لکه های خاصی که از غذاها ناشی می شود از مصرف بعضی از غذاها و نوشیدنی ها خودداری شود. همچنین کامپوزیت برای اینکه زیبایی دندان را به دست آورد نیاز به صیقل دارد.
 
هزینه روکش های لمینت
 
فرایند انجام روکش لمینت گسترده تر از کامپوزیت است و معمولا مدت زمان مشخصی برای آماده سازی روکش ها در آزمایشگاه لازم است. با این حال، روز به روز متخصصان بیشتری از فناوریهای cad/cam استفاده می کنند که با ایجاد ساخت روکش در مطب به تسریع روند کمک می کند. اگر می خواهید روکش لمینیت انجام دهید بهتر است به فناوری و تجهیزات مرکز تخصصی ترمیمی و زیبایی مورد نظر خود دقت کنید.
 
درمان مناسب
 
روکش های لمینت راه حل درمانی مناسب برای خیلی از مشکلات دندان مثل مینای فرسوده، پوشیده شدن دندان ها توسط لثه ،نقص های ژنتیکی، دندان های ناهموار و غیره ارائه می دهند. اما کامپوزیت ها نمی توانند گزینه ی مناسبی برای مشکلات شدید باشند مثلا،ممکن است تغییر رنگ یا مسائل مربوط به فاصله ی دندان ها با روکش های کامپوزیت به درستی درمان نشود. در مرکز تخصصی ترمیمی و زیبایی دندان دکتر مانوشا امیری بعد از بررسی وضعیت دندان ها مشاوره های لازم در جهت انتخاب درست و مناسب برای مراجعین گرامی ارائه می شود و تمامی نگرانی ها و دغدغه مراجعین گرامی نسبت به انتخاب روش درمانی مناسب از هر نظر رفع میگردد.
 
بهترین دندانپزشکی زیبایی در رشت،دکتر مانوشا امیری
 
 
روکش کامپوزیت
 
در چه مواردی روکش لمینت و کامپوزیت برای افراد مناسب نیستند؟
 
مواردی وجود دارد که روکش دندان نمی تواند درمان مناسبی برای فرد یا دندان ها باشد. مواردی از جمله:
 
دندان هایی که درگیر پوسیدگی یا بیماری لثه هستند که باید قبل از ساخت و اتصال روکش دندان درمان شود.
 
دندانهای ضعیف شده. اگر مقدار قابل توجهی از ساختار دندان از دست رفته باشد یا دچار پرکردگی مکرر شده باشد، دندانها آنقدر قوی نیستند که بتوان روکش دندان را انجام داد. در این شرایط تاج دندان گزینه ی درمانی مناسب تری می باشد.
 
دندانهایی که دارای موقعیت نامناسب هستند یا دندانهای نامرتب، اوربایت و آندربایت. درمان ارتودنسی برای اصلاح این مورد ضروری است.
 
عادت به دندان قروچه و فشردن دندان ها روی هم می تواند باعث آسیب و شکستگی روکش و دندان ها شود و قبل از نصب باید درمان شوند. ممکن است محافظ های شبانه دندان به این مشکل کمک کند.
 
ترمیم و نگهداری روکش کامپوزیت و لمینت
 
روش حفظ و نگهداری روکش های دندان نسبتا ساده و آسان است.
 
مثلا برای جلوگیری از مشکلات بهداشت دهان و دندان باید مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. معمولا روکش کامپوزیت و لمینت بهترین نوع ترمیم کننده بافت های لثه ای هستند که در حال حاضر در حیطه پروتزهای خود داریم. مسواک و نخ دندان به روکش های دندان آسیب نمی رسانند. از خمیر دندان ساینده قوی استفاده نکنید. یک رژیم خوب غذایی و مراقبت خانگی از روکش های خود می تواند ماندگاری آنها را تا سالهای طولانی تضمین کنند.
 
ممکن است بعد از قرار دادن روکش ها دندان ها دچار حساسیت به سرما و گرما شوند. بعضی از حساسیت ها کاملاً طبیعی است و معمولاً پس از یک و دو هفته از بین می رود. اگر این حساسیت ادامه دار شود باید با متخصص خود تماس بگیرید.
 
لمینت ها به اندازه ی کافی محکم هستند و در برابر نیروهای وارد شده از غذاها به خوبی مقاومت می کنند. با این حال، ممکن است شکستن آجیل پسته با دندان، جویدن استخوان یا سیب می تواند آسیب رسان باشد.
 
مثل هر چیز دیگری در دهان روکش های کامپوزیت می توانند کمی شکسته شوند. خوشبختانه در بیشتر موارد ترمیم آنها بسیار آسان است.
 
اگر تغییرات چشمگیری در شکل دندان های شما ایجاد شده است ممکن است دچار Lisp شده باشید که حدود یک هفته طول می کشد.در موارد نادری اگر خود به خود برطرف نشد، متخصص می تواند آن را درمان کند.
 
 
ماندگاری و دوام لمینت چقدر است؟
 
کدام روکش برای برطرف کردن مسائل شدیدتر مناسب است؟
 
هرچقدر دندان ها لکه دار تر، آسیب دیده تر، نامرتب تر باشند یا شکاف های بزرگتری داشته باشند،ممکن است متخصص زیبایی روکش لمینت را پیشنهاد کند. روکش های کامپوزیت برای مسائل خفیف تا متوسط ​​مناسب ترند. اگر بیمار دچار مشکلات شدید تری باشد، ممکن است پزشک گزینه های درمانی مانند تاج یا درمان ارتودنسی را به جای روکش توصیه کند.
 
کدام یکی از روکش ها قوی تر هستند؟
 
لمینت ها بسیار قوی تر از کامپوزیت ها هستند، یعنی آنها کمتر مستعد شکستگی هستند ولی مانند روکش کامپوزیت قابلیت تعمیر و ترمیم را ندارند. روکش لمینت در صورت خراب شدن باید جایگزین شود و این می تواند پرهزینه باشد.
 
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین
ساماندهی تعرفه‌های دندانپزشکی + جزئیات
 
 
 
پارسینه: عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: یکی از اولویت‌های مهمی که بایستی به آن بپردازیم موضوع بهداشت دهان و دندان است و پذیرفتنی نیست که خدمات دندانپزشکی و تعرفه‌های آن چنان گران باشد که کمتر کسی توان مراجعه به دندانپزشکی را داشته باشد.
 
 
 
علی حدادی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی درباره گران بودن تعرفه‌های خدمات دندانپزشکی اظهار داشت: یکی از وظایف مجلس رسیدگی به بهداشت، سلامت و درمان مردم است که همواره تلاش کردیم در بودجه سنواتی این موضوع را مدنظر قرار داده و نظارت بیشتری بر هزینه کرد آن داشته تا اهداف برنامه‌های پنج ساله و اسناد بالادستی تحقق پیدا کند.
 
 
وی افزود: نمایندگان مجلس همواره مشکلات موجود در جامعه را تفکیک می‌کنند و برهمین اساس اولویت‌بندی کرده و می‌کوشند با ارائه طرح‌های مختلف و همچنین نظارت بر بخش‌های مختلف قوه مجریه مشکلات را رفع کنند.
 

 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: یکی از اولویت‌های مهمی که بایستی به آن بپردازیم موضوع بهداشت دهان و دندان است و پذیرفتنی نیست که خدمات دندانپزشکی و تعرفه‌های آن چنان گران باشد که کمتر کسی توان مراجعه به دندانپزشکی را داشته باشد.

 

 
حدادی اظهار داشت: نظارت بر تعرفه‌های دندانپزشکان و پزشکان از وظایف کمیسیون بهداشت و درمان است، ولی سایر نمایندگان مجلس هم در این باره دغدغه دارند و به نظر می‌رسد ساماندهی لازم در این زمینه وجود ندارد و تعرفه‌های دندانپزشکی نسبت به درآمد‌های مردم گران‌تر از تورم سالیانه است.
 
 
وی خاطرنشان کرد: مردم هم‌اکنون دغدغه معیشت و سفره خود را دارند و عملاً دیگر پولی باقی نمی‌ماند که بخواهند به دندانپزشکی مراجعه کنند که البته همین موضوع در آمار‌های وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی هم وجود دارد که مراجعه مردم به مطب‌های دندانپزشکی کمتر شده است.
 
 
عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: قطعاً کمیسیون بهداشت باید به موضوع تعرفه‌های دندانپزشکی ورود کند تا بتوانیم با ساماندهی این موضوع مشکلات تعرفه‌های دندانپزشکی را با استفاده از ظرفیت بیمه‌ها حل و فصل کنیم./


:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین
بحران دندان کشی؛ 95 درصد مراجعات برای کشیدن دندان! / 70 درصد ایرانی ها توان رفتن به دندانپزشکی را ندارند
 
 
رکنا: تصور کنید یکی از اعضای خانواده یک کارگر یا کارمند بخواهد یکی از این خدمات درمانی را در شرایط شکننده اقتصادی انتخاب کند؛ به نظر می‌رسد گزینه ناگزیر پیش روی او کشیدن دندان پوسیده، آن هم در ارزان‌ترین شرایط که نیاز به عکس گرفتن از دندان نباشد، خواهد بود.
 
 
بحران دندان کشی؛ 95 درصد مراجعات برای کشیدن دندان! / 70 درصد ایرانی ها توان رفتن به دندانپزشکی را ندارند
علی بابا
به گزارش رکنا، پرونده وام در دستش است و کلافه منتظر است مدارک تکمیلی را دخترش بیاورد؛ با کلافه گی می‌گوید ۸ دندانش در طی سالیان از دست رفته است و آمده وام بگیرد برای ترمیم دندان‌هایش. می‌گوید دیگر آن قدر وضعیت بد شده است که ناچار است دندان جدید بگذارد و هزینه اش ۲۰ میلیون تومان می‌شود و صاحبکار دخترش کمک کرده که وام بگیرند و ماهیانه خودش از حقوق دختر بردارد تا بتواند دندان هایش را درست کند.
 
تدبیر نشود، خط فقر به 25 میلیون تومان می رسد / سقوط ماهیانه 600 هزار نفر از طبقه متوسط به فرودست
تدبیر نشود، خط فقر به 25 میلیون تومان می رسد / سقوط ماهیانه 600 هزار نفر از طبقه متوسط به فرودست
او در ردیف خوش شانس هاست، چون توانسته وامی بگیرد که حداقل دوباره صاحب دندان شود، اما به گواه امار رسمی حالا هزاران ایرانی نه دندانی در دهان دارند و نه پولی در جیب و نه حتی شانسی برای گرفتن وام که بتوانند به ترمیم دندان بپردازند یا نزد دندانپزشکی بروند.
 
دندان‌هایی که کنده می شوند و ترمیم نمی شوند
ایرانی‌ها این روز‌ها مصداق بارز آن ضرب المثل قدیمی خودشان شده اند که «دندان پوسیده (لق) را باید کند و دور انداخت». هر چقدر علم پزشکی پیشرفت کرده است و در جهان راه‌های بهتر و مناسب تری برای ترمیم و نگهداری دندان یافت می‌شود، در ایران وضعیت این طور شده که حدود ۷۰ درصد جامعه آن قدر با دندان پوسیده مدارا می‌کنند تا در نهایت بدون امیدی برای بهبود آن را از ریشه بکنند و دور بیاندازند.
 
این شرایط در حالی است که اکنون بخش بزرگی از شهروندان به دلیل مشکلات به جای درمان دندان تنها برای کشیدن دندان به دندانپزشکی‌ها مراجعه می‌کنند.
 
زمانی اگر بحران بی دندانی مربوط به جامعه سالمندان ایرانی بود، اما در دو سال اخیر بار‌ها اخطار‌های جدی داده شده است که حتی کودکان ایرانی نیز حالا با دندان خراب رشد می‌کنند و بزرگ می‌شوند و وضعیت از هیشه اسفبارتر است. بررسی‌ها اخیرا نشان داده که شاخص سلامت دهان کودکان ایرانی در سال‌های ۸۷ تا ۹۷ بدتر شده است، به طوری که هر کودک ۵ ساله ایرانی حداقل ۵ دندان شیری پوسیده، کشیده شده و یا ترمیم شده دارد. در حالی که این شاخص در برخی کشور‌ها بین عدد یک تا یک و نیم دندان پوسیده، یا کشیده شده و یا ترمیم شده است.
 
۸۰ میلیون نفر با ۴۰۰ میلیون دندان پوسیده
در سال ۹۸، وزارت بهداشت تعداد دندان‌های خراب یا پوسیده را ۲۰۰ میلیون اعلام کرده بود. آماری که در همان زمان نیز با واکنش مواجه شد و برای مثال «سیدجلال پورهاشمی» متخصص دندانپزشکی کودکان در همان زمان این عدد را ۴۰۰ میلیون دندان پوسیده برآورد کرده بود. یعنی به طور تقریبی سهم هر ایرانی ۵ دندان پوسیده است.
 
این آمار در حالی است که تا اواسط دهه ۹۰، حدود ۲۵ هزار دندانپزشک در کشور فعالیت می‌کردند و در سال‌های اخیر نیز تعداد دانشکده‌های دندانپزشکی افزایش پیدا کرد، اما سلامت دهان و دندان مردم، تفاوت محسوسی نداشته است.
 
۷۰ درصد ایرانی‌ها توان رفتن به دندانپزشکی را ندارند
در همین شرایط نیز بحران دندان و از بین رفتن آن در میان ایرانیان حالا دیگر وارد مرحله تازه‌ای شده است. عضو شورای عالی نظام پزشکی در آبان سال ۹۸ خبر داده بود که اغلب بیماران برای رهایی از درد دندان به مراکز دولتی مراجعه می‌کنند. وی تصریح کرده بود که ۷۰ درصد مردم که اکثریت را تشکیل می‌دهند توان پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی را ندارند و زمانی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که دیگر چاره‌ای جز کشیدن دندان خود ندارند.
 
قابل تصور است که از آبان سال ۱۳۹۸ با افزایش بحران‌های اقتصادی احتمالا این آمار و ارقام حتی از قبل نیز ترسناک‌تر شده است. حال این موضوع را نیز در نظر بگیرید که ۵۵ درصد سالمندان بالای ۶۵ سال کشور در وضعیت بی دندانی به سر می‌برند.
 
ایرانی‌ها و رنج دندان‌های پوسیده مانده در دهان
کافی است سری کوتاه به یکی از مراکز درمانی دولتی دندانپزشکی در شهر‌ها بزنید یا سراغ کلینیک‌ها و دانپزشکی‌ها بزنید تا با موجی از بیمارانی مواجه شوید که درد به استخوانشان رسیده و حالا فقط به دنبال کشیدن دندان هستند و هیچ انگیزه و توان مالی برای ترمیم یا بهبود شرایط دندانشان ندارند.
 
یکی از دندان پزشکانی که هفته‌ای دو روز از تهران به شهریار می‌رود تا در یکی از کلینک‌های خیریه در شهریار به مداوای بیماران بپردازد، گفت که تقریبا از ۱۰۰ مراجع، ۹۵ نفر برای کشیدن دندان مراجعه می‌کنند نه ترمیم و بازسازی و برخی از آنان نیز اساسا چنان وضعیت اسفباری دندان هایشان دارد که یا باید هزینه بالای مواد را بپردازند یا ایمپلنت کنند یا این که دندان را بکشند و با جای خالی دندان در دهانشان زندگی کنند. این پزشک می‌گوید که درمانگاه خیریه است، اما خب هزینه مواد اولیه سر جای خودش است که باز هم حتی اگر نصف هزینه مواد را بخواهند بپردازند نیز از توانشان خارج است.
 
برای درک بهتر ارقام بد نیست نگاهی به قیمت‌ها خدمات دندان پزشکی در سال ۱۴۰۰ نیز بیاندازیم.
 
معمولا در ابتدای هر سال وزارت بهداشت تعرفه‌ای را اعلام می‌کند، اما در مورد خدمات دندان پزشکی، بسیاری از دندان پزشکان فارغ از تعرفه اعلام شده عمل می‌کنند.
 
تفاوت نجومی تعرفه با قیمت حقیقی خدمات
برای سال ۱۴۰۰ تعرفه خدمات در بخش دندانپزشکی و کشیدن دندان رقمی حدود ۱۳۶ هزار تومان تا ۱۷۰ هزار تومان را اعلام کرده است؛ اما کمتر مطب یا کلینیک دندانپزشکی اساسا با چنین رقمی در شهر‌های بزرگ‌تر کار را انجام می‌دهد. برای مثال کافی است سری به نوبت دهی‌های آنلاین بزنید یا با مطب چند دندان پزشک تماس بگیرید تا به رقمی بین ۲۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان برای کشیدن دندان بر بخورید.
 
در یک مورد نیز زمانی که از منشی سوال کردیم رقم تعرفه بسیار کمتر است پاسخ داد با یکی از همان‌ها که به تعرفه عمل می‌کند هماهنگ کنید و به مطبشان بروید و اینجا رقم این است.
 
در مورد کشیدن دندان عقل نیز تعرفه رقمی بین ۱۹۶ هزار تومان تا ۲۴۰ هزار تومان را پیش بینی کرده، اما پیگیری‌ها و تماس با کلینیک‌های دندان پزشکی ما را به رقم از ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز رساند. به نظر می‌رسد بنا به محل مطب دندانپزشک و تجربه و این که در کدام محله یا شهر باشد ارقام می‌تواند کاملا متفاوت شود.
 
در مرحله پر کردن و ترمیم دندان که با رقم‌های بسیار متفاوت تری نیز رو به رو شدیم. در این مرحله آن قدر تنوع‌های در مواد و متریال و انواع مختلف آن وجود دارد که تقریبا تعرفه کارکرد چندانی پیدا نمی‌کند. کما این که بنا به تعرفه رقمی که قید شده بین ۲۸۰ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان است. اما در این بخش نیز زمانی که با مطب دندانپزشکان تماس گرفتیم در نهایت بنا به تنوع مواد با قیمتی بین ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مواجه شدیم.
 
نکته این که تمام این قیمت‌ها بدون احتساب حدود ۵۰ هزار تومان بیمه و هزینه عکس از فک و دندان است که بر اساس تعرفه بین ۲۵ هزار تومان تا ۶۵ هزار تومان نیز در نوسان است.
 
یک چهارم حقوق هر کارگر یا کارمند هزینه ترمیم دندان
حال تصور کنید یکی از اعضای خانواده یک کارگر یا کارمند، یا خود وی با حقوقی حدود ۵ میلیون تومان بخواهد یکی از این خدمات درمانی را در شرایط شکننده اقتصادی انتخاب کند؛ به نظر می‌رسد گزینه ناگزیر پیش روی او کشیدن دندان پوسیده، آن هم در ارزان‌ترین شرایط که نیاز به عکس گرفتن از دندان نباشد، خواهد بود. وگرنه که بخواهد به سراغ ترمیم و پر کردن دندان برود باید تا یک چهارم حقوقش را برای این کار کنار بگذارد و تازه این در شرایطی است که دندان نیاز به جراحی ریشه نداشته باشد، چرا که در این صورت هزینه ترمیم بین دو تا سه برابر نیز می‌تواند افزایش یابد.
 
با این شرایط شاید دیگر عجیب نیست که بخش بزرگی از جامعه ایرانی روز‌ها درد دندان را تحمل می‌کند تا این که در نهایت به سراغ دندانپزشک برای کشیدن دندان می‌رود.
 
هزینه‌های ترمیم زیبایی دندان، سرسام آور و متنوع
در این میان هزینه‌های برشمرده شده تقریبا ساده‌ترین بخش در ترمیم دندان محسوب می‌شوند. تعرفه‌های مختلف هم، چون تعرفه جراحی لثه؛ جراحی ریشه، درمان ریشه که بنا به چند کاناله بودن ریشه دندان تعرفه آن از ۴۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نوسان است، از عمده دلایل دیگری است که باعث می‌شود شخص به جای هر هزینه‌ای اضافی که می‌تواند برای ترمیم دندان به اقتصاد خانواده اش تحمیل شود، برای کشیدن دندان خراب و پوسیده اقدام کند.
 
در این میان، اما هزینه‌های دیگری نیز هستند که با وابستگی کامل به قیمت دلار هر روز افزایش پیدا می‌کنند.
 
ایمپلنت یا کاشت دندان یکی از روش‌های فراگیر در سال‌های اخیر برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته است. در این روش که توسط متخصص انجام می‌گیرد متریال ویژه جای ریشه‌ی دندان را می‌گیرد و بر روی آن تاجی که شبیه دندان است وصل می‌گردد. بنا به درخواست ایمپلنت تک دندان و یا ایمپلنت تمام فک به صورت جداگانه انجام می‌شود. عوامل دیگری د ر تعیین قیمت ایمپلنت دندان وجود دارند مثلا تعداد ایمپلنت‌های مورد نیاز شما قطعا در هزینه نهایی تاثیرگذار خواهد بود یا در برخی موارد که استخوان بیمار کم شده است و اصطلاحا تحلیل رفته است یا بیمار دارای پوکی استخوان باشد، نیاز به روش پیوند استخوان می‌باشد که به هزینه نهایی اضافه خواهد شد.
 
هزینه ایپملنت برای هر واحد دندان (هر یک دندان) بنا به مواد مصرفی و هم چنین کشوری که از آن وارد شده است متفاوت است. گران‌ترین مدل‌های آن متعلق به سویس است که هر واحد حدود دوازده میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هزینه دارد. یعنی برای ۱۰ دندان شما باید رقمی حدود ۱۲۹ میلیون تومان پرداخت کنید.
 
ارزان‌ترین مدل‌های آن نیز در هر واحد حدود چهارمیلیون و چهارصد هزار تومان است. قیمت‌های دیگری هم، چون هر واحد از ۶ میلیون تا ۹ میلیون تومان آن نیز مدل‌های فرانسوی، کره‌ای، آلمانی و بزریلی هستند که هر کدام ضمانت جداگانه‌ای دارند.
 
اما این همه ماجرا نیست. برخی روی همین ایمپلنت‌ها نیز روکش می‌کشند که این روکش‌ها برای هر واحد از ۳۰۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان در نوسان است و بنا به انتخاب مراجع برای او انتخاب می‌شود.
 
روش استفاده از ایمپلنت در حال محو کامل روش‌های کاشت دیگر دندان است، اما در ایران به دلیل قیمت‌های بسیار بالای این مدل هنوز نیز برخی هم چنان از روش‌های قدیمی‌تر کاشت دندان استفاده می‌کنند که با توجه به افزایش قیمت در همه بخش‌ها در دندان پزشکی خود این روش‌های قدیمی نیز تا سه برابر نسبت به اواسط دهه ۹۰، افزایش یافته است.
 
در این بین، اما یکی از مواردی که بار‌ها باعث گلایه بسباری از شهروندان شده است عدم پذیرش هزینه‌های بالای دندان پزشکی در تامین اجتماعی است. دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی در میان دندانپزشکان تقریبا فاقد هر نوع اعتبار و اهمیت است و در سال‌های اخیر تا حدودی خدمات بیمه دندان بوده است که توانسته اندکی از بحران را پوشش دهد، اما همین بیمه‌های خصوصی نیز تنها معدودی درمانگاه و بخشی از خدمات درمان را پوشش می‌دهند و مشکل جدی عدم پوشش بیمه در خدمان درمان دهان و دندان به قوت خود پابرجا است.
 
از سوی دیگر وقتی گلایه قیمت‌های نجومی خدمان دندانپزشکی به جامعه دندانپزشکان منتقل می‌شود یک پاسخ ساده برای بیش از یک دهه است که تکرار می‌شود و آن افزایش عجیب قیمت مواد اولیه است.
 
البته این پاسخ کاملا خارج از حیطه انصاف نیست چرا که طی ۵ سال اخیر، بخشی از مواد اولیه لازم برای کار دندان پزشکان، حداقل ۱۰ تا ۱۵ برابر قیمت‌ها افزایش داشته و واقعاً برای دندانپزشکان ایران در شرایط کنونی، سر پا نگه‌داشتن مطب، بسیار سخت و دشوار شده است. در همین حال دندانپزشکان باید ازیک سو جوابگوی بیماران باشند و از طرف دیگر هزینه‌های سرسام‌آور مواد و تجهیزات را متقبل شوند، به قول ساده‌تر و به گفته برخی از خود دندانپزشکان در شرایط کنونی، آنان انگار که برای شرکت‌های وارد کننده مواد اولیه و کالا‌های پزشکی کار می‌کنند، تا سود آن‌ها را تضمین کنند.
 
 
این همان بحرانی است که به نظر می‌رسد زیر فشار بحران‌های متفاوت دولت دیده نمی‌شود. مساله بهداشت دهان و دندان از سوی دولت‌های ایران تقریبا به طور کامل به فراموشی سپرده شده است و این در حالی است که در کشور‌های پیشرفته و کشور‌هایی که بیمه دندانپزشکی همگانی دارند ویزیت دو بار در سال اجباری است و اگر فردی در وقت مقرر در مطب مشخص شده حضور پیدا نکند باعث ازدست‌رفتن بیمه دندانپزشکی او خواهد شد، اما در ایران احتمالا وزارت بهداشت ترجیح می‌دهد کسی اصلا سراغ دندان پزشک نرود تا نه هزینه‌ای برای بیمه شود و نه ارزی برای مواد اولیه از کشور خارج شود.


:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

علاقمندی افراد به انجام لمینت دندان چیست ؟

 

قیمت لمینت دندان 1400

سلامت نیوز: لمینت دندان یکی از روش های جدید دندانپزشکی است و با انجام آن شما می توانید صاحب دندان ها و لبخند زیبا شوید. از کاربردهایی آن می توانیم برطرف کردن ترک های دندان، تغییر رنگ دندان و همچنین دندان شکسته اگر داشته باشید برای شما ترمیم می کند و به حالت اولیه و طبیعی در می آورد.

 

لمینت به دندان های طبیعی بسیار نزدیک است و کسانی که از این روش استفاده می کنند لازم نیست که پرهیزهای غذایی داشته باشند و یا حتی بهداشت خاصی را رعایت کنند. شمایی که لمینت دندان را انجام می دهید همان کارها و مراقبت هایی که در قبال دندان های طبیعی دارید را باید نسبت به آن داشته باشید.

 

لمینت نسبت به دندان های طبیعی شما نیز مقاومت بیشتری دارد و بسیار بادوام هستند. شما با بهداشت صحیح و کامل به عمر آن اضافه می نمایید.

 

از نظر ظاهری لمینت یک پوسته نازکی است که بر روی دندان شما قرار می گیرد و برای این قرارگیری کمی از مینای دندانتان تراشیده میشود تا لمینت بتواند بر آن قرار بگیرد. شما با استفاده از این روش می تواند هرگونه تغییرات را بر روی دندان هایتان اعمال کنید و آن را به گونه ای که دوست دارید بسازید و از داشتن دندان های زیبای خود لذت ببرید.

 

اگر بخواهیم درباره قیمت این نوع از زیباسازی دندان ها صحبت نماییم، باید گفت که لمینت دندان از روش های ترمیمی گرانقیمت است و هزینه زیادی برای انجام آن باید صرف نمایید. اما اگر تمایل شدیدی برای این کار دارید و از نظر مالی برای شما مشکل است می توانید از شرایط اقساطی و یا روش های دیگر پیشنهادی دندانپزشکتان استفاده نمایید.

 

 

 

ارتودنسی دندان و نتیجه دیدنی آن

استفاده از روش ارتودنسی دندان درایران بسیار صورت می گیرد و یک درمان مهم در دندانپزشکی محسوب می شود.

 

طول درمان ارتودنسی دندان طولانی است و چند سال طول می کشد تا به حد دلخواه خود برسید. برخی افراد این روش را برای زیبایی خود انجام می دهند و برخی جنبه درمان دارد و برای آنان بسیار واجب است و بر صورتشان تاثیر دارد.

 

وقتی دندان ها در جای درست خود قرار نمی گیرند، علاوه بر اینکه ظاهر زیبایی ندارند مشکلات بهداشتی را هم به دنبال خود دارد.

 

مشکلات بهداشتی را از این نظر می گوییم که وقتی دندان در جای درست نیست تمیز کردن و نگهداری از آن نیز سخت تر می شود و پوسیدگی دندان ها از عوارض آن خواهد شد.

 

برای شمایی که قصد انجام ارتودنسی دندان را دارید از اولین اقدامات مهم این است که با دندانپزشک مورد نظرتان مشاوره لازم را انجام دهید و با او در مورد دندان های خود صحبت نمایید.

 

در نظر داشته باشید که انجام ارتودنسی دندان حتما باید نزد متخصص این رشته انجام شود تا نتیجه به بهترین حالت برای شما پیش آید چون زمان و هزینه زیادی برای این کارخواهید گذاشت و نتیجه آن بسیار مهم خواهد بود.

 

حتما در زمان مشاوره از دندانپزشک خود بخواهید به طور کامل از مزایا و معایب آن برای شما بگوید و توضیحات کامل نحوه انجام آن را بازگو نمایند تا شما با اطلاعات کاملی نسبت به آن اقدام نمایید.

 

بعد از صحبت و مشاوره نوبت به معاینه بیمار می رسد. معاینات از این جهت انجام می شود که چه تعداد دندان احتیاج به ترمیم و مرتب سازی دارد و اینکه کدام روش ارتودنسی برای بیمار مناسب است و نتیجه بهتری خواهد داشت.

 

برای اینکه معاینات دقیق تر انجام شود لازم است از دندان شما عکسبرداری شود و جزئیات دندان بهتر مشخص خواهد شد. عکسبرداری که برای ارتودنسی انجام می شود OPG است که دقیق است و هر اطلاعاتی که دندانپزشک به آن نیاز دارد در این عکس مشخص است و دوره درمان دندان و همچنین هزینه های مشخص خواهد شد.

 

ارتودنسی دندان چند مرحله دارد که شامل:

 

قالب گیری

عکسبرداری از دندان

فتوگرافی یا عکس رنگی دندان

معاینه مجدد بیمار

نصب براکت

شما در هر مرحله از درمان که هستید باید حتما هر سوالی دارید از دندانپزشک خود بپرسید تا بعد انجام ارتودنسی دندان مشکلی برایتان پیش نیاید.

 

 

 

درمان ریشه دندان یا همان عصب کشی چگونه انجام می شود؟

زمانی که دندان شما دچار پوسیدگی عمیق می شود و در برخی موارد ترک میخورد نیاز هست که به درمان ریشه آن پرداخت. اگر دندانپزشک شما بعد از معاینه به شما گفت که احتیاج است شما عصب کشی انجام دهید شاید نگران کننده باشد. اما بدانید ترس در اینجا معنی ندارد، مهم است که شما به درمان ریشه دندان خود بپردازید و با خارج کردن قسمت عفونی دندان درد آن ناحیه را برای همیشه از خود دور کنید و سلامت دندان خود را تامین نمایید.

 

در حال حاضر تنها راه قطعی و موفقیت آمیزی که می شود دندان خود را ترمیم کنید و درد آن را از بین ببرید، عصب کشی است و هر کسی که از این درمان را استفاده کرده نتیجه خوبی گرفته است.

 

دندانپزشک در ابتدا برای عصب کشی دهان شما را بی حس می کند و بعد از اینکه مطمئن شد دندان بی حس کامل شد سوراخی در تاج دندان ایجاد می کنند تا دسترسی به پالپ آسان شود.

 

بعد از ایجاد سوراخ با ابزارهای مخصوص دندانپزشکی آن قسمت را تخلیه می کند و دیواره های پالپ و ریشه مخصوصا نوک ریشه را می تراشند و کامل تمیز می کنند.

 

بعد از اینکه کامل پاکسازی شد با مواد مخصوص باید آن حفره ایجاد شده را پر کند و به گونه ای که راهی برای ورود باکتری یا آلودگی به آن وارد نشود.

 

در آخر کار نیز دندان را روکش می کنند و باعث می شود از شکستگی آن کم شود. چند روزی باید با آن مدارا کنید تا دندان در دهان برای شما عادی شود.

 

مرکز بیوفیدبک

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال درمان دندان های خود در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()