نوشته شده توسط : ادمین

چای با دندان هایتان چه می کند؟

دندانپزشکی اقساطی

 

چای سیاه
بلیچینگ یا سفید کردن دندان گزینه ای مقرون به صرفه است که در معکوس کردن تغییر رنگ دندان ساده و موثر است و می تواند درخشش دندان های شما را برای لبخند طبیعی تر و سفیدتری بازگرداند.
به گزارش اقتصاد آنلاین؛این احتمال زیاد است که شما نیز مانند بسیاری از ایرانیان عاشق یک فنجان چای باشید. در ایران ، به طور متوسط سالانه حدود ۱۲۰هزار تن چای مصرف می‌شود. به طور خاص چای سیاه ، رنگ و طعم متمایز خود را از مرحله اکسیداسیون به دست می آورد و همین امر باعث مزه متفاوت چای سیاه نسبت به چای های مختلف (سبز و سفید) می شود.

اینکه ما ملت نوشیدنی چای هستیم ، متأسفانه بدان معنی است که ما مستعد دندان های کدر و زردرنگ هستیم. از لحاظ علمی ثابت شده است که چای سیاه امکان لکه دارکردن دندان‌ها را به مراتب بیشتر نسبت به انواع دیگر چای دارد. طبیعی است که دندان های ما به مرور زمان تغییر رنگ می یابند و لکه دار می شوند، اما چای سیاه می تواند خیلی زودتر از برخی دیگر از عوامل سبک زندگی ، این تغییر رنگ را تسریع کند.

آیا چای سیاه برای دندان مفید است یا مضر؟ اگر شما مشتاق نوشیدن چای سیاه هستید و تغییر رنگ در دندان های خود می‌بینید، توصیه می‌کنیم موارد زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید
چای سیاه
قیمت انواع چای سیاه در بازار /جدول
۱۴۰۰/۱۰/۱۴
دندان
۱۰ روش خانگی برای از بین بردن درد دندان
۱۴۰۰/۱۲/۱۴
آیا چای سیاه برای شما مفید است؟
به بیان ساده ، چای سیاه برای بدن مفید است. چایی می تواند سلامت دهان و دندان شما را تقویت کند ، دارای خواص آنتی اکسیدانی است ، همچنین چای سیاه همچنین می تواند باعث تقویت سلامت قلب ، کاهش فشار خون و کاهش سطح قند خون شود. چای سیاه همچنین حاوی خواصی است که التهاب را کاهش می دهد و از رشد باکتری در دهان جلوگیری می کند.

بیشتر ما ایرانیان چای می‌نوشیم تا بتوانیم خستگی روز را از بین ببریم یا یک روز پر از تنش را تمام کنیم. چای سیاه همچنین مزایای آرامش بخشی دارد. چای سیاه نه تنها به شما کمک می کند تا بعد از یک روز طولانی خستگی خود را از بین ببرید ، بلکه اسید آمینه (L-theanine) موجود در چای سیاه می تواند به شما در آرامش ، تمرکز و تمرکز بهتر کمک کند.

البته ، یک فایده بسیار مهم این است که چای سیاه همچنین می تواند با آنتی ژن های آلکیلامین سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. این بدان معناست که طرفداران چای سیاه در مقابله با ویروس های رایج اطراف ما سیستم ایمنی بهتری دارند.

از آنجا که چای سیاه حاوی فلوراید است ، می تواند تا حدی با باکتری های مرتبط با پوسیدگی دندان و بیماری های لثه مقابله کند و می تواند از تجمع پلاک ها جلوگیری کند.

تأثیرات منفی چای سیاه
اگرچه توصیه می شود چای سیاه بدون شیر و شکر مصرف شود ، اما این لزوما به این معنی نیست که چای سیاه خالص تأثیرات منفی بر سلامتی شما ندارد. در واقع ، نوشیدن شیر همراه با چای سیاه می تواند کمی تغییر رنگ دندان هنگام نوشیدن چای سیاه را کاهش دهد.

همه چای ها نمی توانند دندان های شما را لکه دار کنند ، اما با توجه به آنچه گفته شد ثابت شده است که چای سیاه بیش از انواع دیگر چای ، با تانن های غنی کننده لکه ، دندان ها را لکه دار می کند. وقتی چای سیاه با دندان تماس پیدا کند ، تمایل به چسبیدن به سطح آن را دارد و حتی می تواند باعث تغییر رنگ بیشتر دندان نسبت به قهوه سیاه شود.

توصیه ما برای دندان‌های زرد شده با چای سیاه
احتمال می‌دهید که دندان شما در اثر نوشیدن چای سیاه تغییر رنگ داده است؟ لکه گیری از چای سیاه می تواند بیش از آنچه تصور می کنید رایج باشد.

بهترین توصیه ما برای جلوگیری از رنگ شدن دندان ناشی از نوشیدن چای سیاه ، نوشیدن معتدل چای و همچنین تغییر گاه به گاه چای سیاه به چای سبز است.

همچنین، می توانید دهان خود را پس از نوشیدن چای سیاه با آب بشویید ، در غیر این صورت ، جویدن آدامس بدون قند می تواند به تحریک بزاق کمک کند که به مبارزه با حفره ها کمک می کند و ذرات اضافی را پس از خوردن و نوشیدن از بین می برد. مسواک زدن همچنین می تواند باعث خلاص شدن دهان از چای سیاه اضافی شود که به سطوح دندان می چسبد.

بلیچینگ یا سفید کردن دندان گزینه ای مقرون به صرفه است که در معکوس کردن تغییر رنگ دندان ساده و موثر است و می تواند درخشش دندان های شما را برای لبخند طبیعی تر و سفیدتری بازگرداند.

تشخیص بیماری های عصب با نوار عصب و عضله

 

 



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

بهبود بهداشت دهان به کمک دوربین دندانپزشکی هوش مصنوعی

همه چیز درباره دندان مصنوعی

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

محققان از هوش مصنوعی برای بهبود مراقبت از دندان و لبخند زیبای شما استفاده می‌کنند.

مدیر عامل زامیگو (Zaamigo) سورین ستلدر، در مورد دوربین دندانپزشکی هوش مصنوعی و اینکه چگونه به بهبود بهداشت دهان و دندان افراد کمک می‌کند صحبت می‌کند.

او می‌گوید:زامیگو قصد دارد «دندان‌های سالم و لبخندی زیبا را به همگان هدیه دهد.»

وقتی برای اولین بار دندان هایم را معاینه کردم کاملا شوکه شدم. دندان‌ها در آینه سفید به نظر می‌رسیدند، اما پشت آن سیاه بود و جرم زیادی وجود داشت.
تصمیم گرفتم بهداشت دهانم را بهبود بخشم و پیشرفتم را با دوربین مشاهده کردم. حالا همه می‌توانند همین کار را انجام دهند.

ما در حال کار به سمت یک "دندانپزشک هوش مصنوعی" با تخصص جمع آوری شده از بهترین دندانپزشکان هستیم. ما می‌خواهیم تجربه وسیع دندانپزشکان را فوراً در دسترس همه قرار دهیم.

افراد هنگام مسواک زدن ۴۰ درصد سطوح دندان را از دست می‌دهند. چرا این اتفاق می‌افتد و چه اثراتی با مسواک زدن ضعیف همراه است؟
ما هر روز دندان‌هایمان را مسواک می‌زنیم، اما تقریباً با هیچ بازخوردی. این کار مثل آشپزی بدون مزه کردن غذا است.

اثرات مسواک زدن ضعیف بسیار زیاد است. تقریباً همه افراد از پوسیدگی دندان رنج می‌برند و تقریباً نیمی از جمعیت لثه ملتهب مزمن دارند. این بیماری‌ها هزینه بسیار زیادی دارند و بر سلامت کلی ما تأثیر می‌گذارند. باکتری‌های دهان راه خود را به کل بدن، حتی مغز ما پیدا می‌کنند.

زامیگو، یک دوربین دندانپزشکی ایجاد کرده که می‌تواند تجزیه و تحلیل عمیقی از دندان‌های شما ارائه دهد.
این دوربین به صورت بی سیم به آیفون و آیپد متصل می‌شود. سپس تصاویر بر روی دستگاه با الگوریتم‌های هوش مصنوعی، که بر روی صد‌ها هزار تصویر آموزش داده شده اند، تجزیه و تحلیل می‌شوند.
ما هر تصویر را از نظر لکه‌ها، پلاک‌ها، لثه‌های ملتهب و تکنیک مسواک زدن تجزیه و تحلیل می‌کنیم.

نتیجه یک مرور کلی برای برجسته کردن مناطقی است که اغلب در طول مراقبت روزانه از دندان از دست می‌روند. مقدار پلاک با پایگاه کاربر ما مقایسه می‌شود تا احساس فوریت ایجاد کند. نتایج نیز به صورت کمی هستند و در طول زمان قابل پیگیری هستند.

دوربین دندانپزشکی همچنین به یک برنامه تلفن همراه متصل است که در آن کاربران می‌توانند هنگام بهبود مراقبت‌های دندانی خود نشان کسب کنند.

معمولاً تفاوت زیادی بین مسواک دستی و برقی وجود دارد. الگوریتم‌های ما قادر به تشخیص آن هستند. آن‌ها همچنین متوجه می‌شوند که فردی به اندازه کافی نخ دندان می‌کشد یا نه.

دوربین به شکل یک مسواک حرفه‌ای داخل دهان را نمایش می‌دهد. درست مانند مسواک، می‌تواند به تمام سطوح دندان‌ها برسد و آن‌ها را حس کند. دندان‌ها واقعاً بسیار کوچک هستند و دیدن آن‌ها با یک دوربین بزرگتر دشوار است. ما شاهد افزایش استفاده از هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی برای کاربرد‌های مختلف هستیم.

معاینات فیزیکی، ناخوشایند و پرهزینه هستند.

هوش مصنوعی و حسگر‌های تخصصی این پتانسیل را دارند که سلامت دهان و دندان ما را بسیار بهتر بررسی و راهنمایی کنند.

فیزیوتراپی سکته مغزی

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

چرا استفاده از دندان مصنوعی در بین جوانان رایج شده است؟

تعمیر دندان مصنوعی

بازار نیوز

افراد در سنین پایین به دلایل مختلفی می توانند دندان های خود را از دست بدهند. دلایلی مثل:


بیماری لثه

پوسیدگی دندان

دیسپلازی اکتودرمال (یک اختلال ژنتیکی که می تواند دندان ها را تحت تاثیر قرار دهد)

رفلاکس معده (فرسایش شدید دندان که باعث می شود اسید معده به داخل دهان برود)

آسیب های ورزشی و ...

دلایل استفاده از دندان مصنوعی در بین جوانان
یکی از بهترین روش های جایگزینی دندان در سنین پایین، کاشت ایمپلنت دندان می باشد. اما از آنجایی هزینه های درمان کاشت ایمپلنت بالا می باشد، همه افراد توانایی انجام این درمان پر هزینه را ندارند.

چرا استفاده از دندان مصنوعی در بین جوانان رایج شده است؟

در چنین شرایطی افراد به گزینه دوم برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود (یعنی ساخت دندان مصنوعی) رو می آورند.

بر خلاف تصور عموم که دندان های مصنوعی خیلی حس خوشایندی را دهان ایجاد نمیکنند و باعث خجالت در بین اطرافیان میشوند و ... امروزه با پیشرفت تکنولوژی دندان های مصنوعی که ساخته میشوند از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

دندان مصنوعی موقت برای رفع بی دندانی
عده ای از افراد هم قصد دارند درمان ایمپلنت را یک یا دو سال دیگر انجام دهند. اما در این فاصله زمانی نمیخواهند از بی دندانی اذیت شوند.

به همین منظور به صورت موقت از دندان های مصنوعی استفاده میکنند.

چرا استفاده از دندان مصنوعی در بین جوانان رایج شده است؟

راه های سازگاری جوانان با دندان مصنوعی
یکی از نگرانی های افراد جوان در استفاده از دندان های مصنوعی این است که این دندان ها در دهان شل باشند و حس خوشایندی در هنگام غذا خوردن و صحبت کردن ایجاد نکنند.

این موضوع کاملا به کیفیت دندان مصنوعی که برای شما ساخته میشود، بستگی دارد. در بعضی کلینیک ها فرایند قالب گیری از فک های شما در طی دو مرحله صورت میگرد.

اما در بعضی مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی این کار تنها در یک مرحله و با دقت پایینی انجام میشود.

موضوع دیگری که در کیفیت دندان مصنوعی برای افراد جوان تاثیر گذار است، مواد و متریالی است که مورد استفاده قرار میگیرد.

اگر دندان مصنوعی شما از برندهای خوب و مطرح خارجی باشد قاعدتا کیفیت ساخت آن نیز بهتر خواهد بود.

احساس میکنید که برای استفاده از دندان مصنوعی خیلی جوان هستید؟

دندان های مصنوعی جدید بسیار ظریف و طبیعی هستند، در صورتی که از برند های خوب و خارجی دندان مصنوعی استفاده کنید به هیچ وجه مصنوعی بودن آنها قابل تشخیص نمی باشد.

مراقبت از دندان های مصنوعی
مراقبت از دندان مصنوعی بسیار ساده است. مانند مراقبت از دندان های معمولی خود ، هر روز از یک مسواک با برس نرم برای تمیز کردن دندان های جدید خود استفاده کنید.

همچنین هنگام مسواک زدن همه نواحی دهان خود را تمیز کنید. این کار شامل لثه ها، زبان و سقف دهان شما می شود. این امر می تواند از تحریک دهان و بوی بد دهان جلوگیری کند.

چرا استفاده از دندان مصنوعی در بین جوانان رایج شده است؟

نتیجه گیری:
اگر دندان از دست رفته دارید، چنانچه از دندان های مصنوعی با کیفیت استفاده کنید، میتوانید لبخند خودتان را زیبا تر و طبیعی تر جلوه دهید و مشکل بی دندانی خود را بر طرف کنید.

در ساخت دندان مصنوعی، موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که در چه کلینیکی این کار را انجام میدهید. زیرا کیفیتی که قرار است تجربه کنید کاملا وابسته به این است که کلینیک مد نظر شما در قالب گیری و استفاده از متریال کاملا حرفه ای عمل کند.

دکتر عارف دندانپزشک قبل از اینکه فرایند ساخت دندان مصنوعی آغاز شود به شما ضمانت کتبی عودت وجه میدهد. چنانچه بعد از ساخت دندان مصنوعی از دندان هایتان راضی نباشید میتوانید تمام وجه خود را به صورت تمام و کمال دریافت کنید.

در چنین شرایطی نگرانی شما از کیفیت دندان های مصنوعی تان برطرف خواهد شد و با خیالی راحت میتوانید در کلینیک دندان پزشکی دکتر عارف اقدام به ساخت دندان مصنوعی کنید.

چنانچه سوالی درباره دندان های مصنوعی ذهنتان را مشغول کرده است میتوانید در روز های شنبه الی پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۲۱ با شماره ۶۵۱۴۰۰۷۶ – ۰۲۱ تماس بگیرید و با مشاوران دلسوز و حرفه ای عارف کلینیک مشورت کنید.

مشاوره درمان شما کاملا به صورت رایگان می باشد یعنی حتی اگر قصد انجام درمان در این مرکز درمانی را نداشته باشید همچنان میتوانید از مشاوره های درمان عارف کلینیک استفاده کنید.



افراد در سنین پایین به دلایل مختلفی می توانند دندان های خود را از دست بدهند. دلایلی مثل:

بیماری لثه

پوسیدگی دندان

دیسپلازی اکتودرمال (یک اختلال ژنتیکی که می تواند دندان ها را تحت تاثیر قرار دهد)

رفلاکس معده (فرسایش شدید دندان که باعث می شود اسید معده به داخل دهان برود)

آسیب های ورزشی و ...

دلایل استفاده از دندان مصنوعی در بین جوانان
یکی از بهترین روش های جایگزینی دندان در سنین پایین، کاشت ایمپلنت دندان می باشد. اما از آنجایی هزینه های درمان کاشت ایمپلنت بالا می باشد، همه افراد توانایی انجام این درمان پر هزینه را ندارند.

در چنین شرایطی افراد به گزینه دوم برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود (یعنی ساخت دندان مصنوعی) رو می آورند.

بر خلاف تصور عموم که دندان های مصنوعی خیلی حس خوشایندی را دهان ایجاد نمیکنند و باعث خجالت در بین اطرافیان میشوند و ... امروزه با پیشرفت تکنولوژی دندان های مصنوعی که ساخته میشوند از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

دندان مصنوعی موقت برای رفع بی دندانی
عده ای از افراد هم قصد دارند درمان ایمپلنت را یک یا دو سال دیگر انجام دهند. اما در این فاصله زمانی نمیخواهند از بی دندانی اذیت شوند.

به همین منظور به صورت موقت از دندان های مصنوعی استفاده میکنند.

راه های سازگاری جوانان با دندان مصنوعی
یکی از نگرانی های افراد جوان در استفاده از دندان های مصنوعی این است که این دندان ها در دهان شل باشند و حس خوشایندی در هنگام غذا خوردن و صحبت کردن ایجاد نکنند.

این موضوع کاملا به کیفیت دندان مصنوعی که برای شما ساخته میشود، بستگی دارد. در بعضی کلینیک ها فرایند قالب گیری از فک های شما در طی دو مرحله صورت میگرد.

اما در بعضی مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی این کار تنها در یک مرحله و با دقت پایینی انجام میشود.

موضوع دیگری که در کیفیت دندان مصنوعی برای افراد جوان تاثیر گذار است، مواد و متریالی است که مورد استفاده قرار میگیرد.

اگر دندان مصنوعی شما از برندهای خوب و مطرح خارجی باشد قاعدتا کیفیت ساخت آن نیز بهتر خواهد بود.

احساس میکنید که برای استفاده از دندان مصنوعی خیلی جوان هستید؟

دندان های مصنوعی جدید بسیار ظریف و طبیعی هستند، در صورتی که از برند های خوب و خارجی دندان مصنوعی استفاده کنید به هیچ وجه مصنوعی بودن آنها قابل تشخیص نمی باشد.

مراقبت از دندان های مصنوعی
مراقبت از دندان مصنوعی بسیار ساده است. مانند مراقبت از دندان های معمولی خود ، هر روز از یک مسواک با برس نرم برای تمیز کردن دندان های جدید خود استفاده کنید.

همچنین هنگام مسواک زدن همه نواحی دهان خود را تمیز کنید. این کار شامل لثه ها، زبان و سقف دهان شما می شود. این امر می تواند از تحریک دهان و بوی بد دهان جلوگیری کند.

نتیجه گیری:
اگر دندان از دست رفته دارید، چنانچه از دندان های مصنوعی با کیفیت استفاده کنید، میتوانید لبخند خودتان را زیبا تر و طبیعی تر جلوه دهید و مشکل بی دندانی خود را بر طرف کنید.

در ساخت دندان مصنوعی، موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که در چه کلینیکی این کار را انجام میدهید. زیرا کیفیتی که قرار است تجربه کنید کاملا وابسته به این است که کلینیک مد نظر شما در قالب گیری و استفاده از متریال کاملا حرفه ای عمل کند.

متخصص مغز و اعصاب برای تشنج

 

 



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

نایت گارد دندان برای چه افرادی لازمه ؟

نایت گارد

میهن نوین

هر آنچه درباره نایت گارد یا محافظ دهان باید بدانید دندان قروچه یک بیماری دندانی رایج است که بسیاری از افراد در تمام سنین درگیر آن هستند. کشیدن دندان ها روی هم می تواند لایه های بیرونی مینای دندان را ازبین ببرد و آنها را در معرض عاج دندان قرار دهد. نایت گارد یا محافظ دندان از



نایت گارد دندان برای چه افرادی لازمه ؟
هر آنچه درباره نایت گارد یا محافظ دهان باید بدانید
دندان قروچه یک بیماری دندانی رایج است که بسیاری از افراد در تمام سنین درگیر آن هستند. کشیدن دندان ها روی هم می تواند لایه های بیرونی مینای دندان را ازبین ببرد و آنها را در معرض عاج دندان قرار دهد. نایت گارد یا محافظ دندان از ساییده شدن دندان ها و بی حفاظ شدن عصب آن ها و درد شدید جلوگیری می کند زیرا نایت گارد تمام فشاری که هنگام سایش و فشار دادن فک ها و دندان قروچه روی دندان ها وارد می شود را جذب می کند. اگر شما هم مشکل دندان قروچه دارید، پیشنهاد می کنیم این بخش از بهداشت و سلامت را مطالعه نمایید تا با انواع محافظ دهان (نایت گارد دندان) و مزایای آن بیشتر آشنا گردید.

نایت گارد چیست ؟
نایت گارد یک محافظ دندانی پلاستیکی است که روی دندان های بالایی را پوشش می دهد. هنگام فشار دادن دندان ها یا دندان قروچه نیروی زیادی به نایت گارد وارد می شود.

به جایی که دندان تحت فشار قرار بگیرد، نایت گارد باعث می شود که از آسیب دیدگی دندان ها به یکدیگر جلوگیری شود. بدون آن ممکن است مشکلاتی از جمله پوسیدگی، حفره های دندانی و حساسیت دندان اتفاق بیفتد و همچنین احتمال شکستگی و ترک دندانی هم هست و در نتیجه فرد باید درمان و ترمیم را انجام دهد.

نایت گارد چیست

انواع نایت گارد ها
نایت گارد نرم
این نوع نایت گارد یکی از رایج ترین انواع استفاده شده برای گارد های شبانه مخصوصا افرادی است که دندان قروچه دارند اما دندان قروچه آن ها هنوز شدید نشده است.

مزایا:
معمولاً استفاده از آن راحت است و می توانید در کل شب از آن استفاده کنید.
به راحتی با آن سازگاری پیدا می کنید و به استفاده از آن عادت خواهید کرد.
معمولاً هم گران نیست.
معایب :
بعضی از افراد بدون اینکه خودشان بخواهند ممکن است ماده نرم این محافظ را گاز بزنند یا آن را بجوند و گارد را خراب کنند.
معمولا طول عمر کوتاهی دارد.
وارانتی های آن معمولاً ۶ ماه یا کمتر از این مدت زمان هستند.
یک راه حل برای طولانی مدت محسوب نمی شود.
نایت گارد

نایت گارد دوگانه لمینتی
برای دندان قروچه افرادی مناسب است که این مشکل را در حالت معمولی و متوسط دارند. این محافظ ها معمولاً از داخل نرم هستند و از بیرون سفت می باشند.

مزایا:
می تواند دندان قروچه های بسیار شدید را هم مدیریت کند.
طول عمر طولانی دارد.
معمولاً وارانتی آن نسبت به گارد های نرم بیشتر است.
معایب:
معمولاً ضخیم تر از گارد های دیگر می باشد.
تنظیم آن سخت تر است.
انواع نایت گارد

نایت گارد سفت
نایت گارد های سفت برای دندان قروچه افرادی مناسب است که این مشکل را به شکل شدید احساس می کنند. همچنین برای موارد شدید دندان قروچه و سندروم مفصل فکی گیجگاهی هم استفاده می شود.

مزایا:
دوام بالا
جلوگیری از تغییر حالت دندان
بلند مدت ترین وارانتی
معایب:
ضخیم تر از نایت گارد های نرم
سختی بیشتر نسبت به بقیه نایت گارد ها
استفاده سخت هنگام خواب شبانه
نیاز به سفارش مستقیم از طریق دندانپزشک
اندازه گیری کاملا دقیق
گران تر بودن نسبت به نایت گارد های دیگر
واکنش رونالدو به پیشنهاد نجومی سعودی‌‌ها
نایت گارد سفت

فواید ، مزایا و کاربردهای نایت گارد
بارزترین مزایای نایت گارد عبارتند از:

متوقف شدن درد :
نایت گارد فشار ناشی از دندان قروچه را جذب کرده بنابراین وقتی دندان های خود را روی هم فشار می دهید، هیچ دردی حس نخواهید کرد.

محافظت از مینای دندان و لثه :
مینا لایه محافظی است که روی دندان را پوشانده و از دندان در مقابل حساسیت دندانی محافظت می کند. آسیب رسیدن به مینا و لثه اثرات مخرب پنهان دندان قروچه هستند، استفاده از نایت گارد از ساییدگی مینا و آسیب دیدگی لثه ها جلوگیری می کند.

کاربردهای نایت گارد

کاهش خطر ساییده شدن دندان ها :
ردیف نبودن دندان ها باعث دندان درد و یا گاز گرفتن گونه یا زبان می شود. با قرار دادن نایت گارد روی دندان ها خطر به هم خوردن تراز دندان ها را کاهش می دهد.



آیا می توان نایت گارد را از داروخانه خرید؟
نایت گارد را می توان از داروخانه تهیه کرد اما اگر می خواهید با استفاده از نایت گارد ترتیب و تراز صحیح دندان های شما به هم نخورد و دندان ها جا به جا نشده و روی عضلات فک فشاری وارد نشود، به دندانپزشک مراجعه کنید تا به صورت سفارشی برای شما نایت گارد بسازد. دندانپزشک بر اساس چینش صحیح دندان ها و فک شما نایت گارد را تنظیم می کند.

همچنین دندانپزشک تشخیص می دهد، مناسبترین نوع نایت گارد برای هر فرد کدام است زیرا بعضی از انواع نایت گارد روی دندان های بالایی و بعضی دیگر روی دندان های پایینی قرار داده می شوند.

استفاده از نایت گارد
بعضی دندانپزشکان در اصلاح اختلالات مربوط به دندان قروچه تخصص دارند و می توانند به شما کمک کنند تا نایت گاردی پیدا کنید که ناراحت کننده نباشد. ممکن است با قرار دادن نایت گارد در دهان فکر کنید چیز خیلی حجیمی است و ممکن است برای شما ناراحت کننده باشد اما چنانچه در بخش بهداشت دهان و دندان عنوان شده است این خیلی بهتر از ناراحتی است که در صورت پوسیدگی دندان ها مجبورید تحمل کنید.

استفاده نایت گارد

ترفند هایی برای تنظیم نایت گارد ها
حتما نازک ترین گارد را انتخاب کنید که برایتان مناسب تر است.
حداقل ۴ الی ۸ هفته به طور منظم به استفاده از آن پایبند باشید تا بتوانید عادت کنید.
بعد از این مدت زمان می تواند به روتین معمولی زندگی برگردید و قطعاً استفاده از آن برایتان راحت تر می شود.
آن را نزدیک محل خواب قرار دهید.
تا زمانی که برای خواب آماده نشده اید، آن را داخل دهان نگذارید زیرا احتمال آسیب دیدگی وجود دارد.
مراقبت از نایت گارد
نایت گارد مکان مناسبی برای رشد باکتری هاست پس برای جلوگیری از مشکلات دهانی نایت گارد خود را همیشه تمیز نگه دارید.

نایت گارد را هر روز صبح با آب گرم و یک مسواک نرم بشویید.

هفته ای یک بار نایت گارد را با پاک کننده مخصوص گارد نایت و یک مسواک تمیز بشویید.

در صورت عدم استفاده از نایت گارد در طول روز آن را در محلول ملایم پراکسید هیدروژن و آب قرار دهید.

خرید نایت گارد

مدت ماندگاری نایت گارد
مدت ماندگاری نایت گارد به نوع و جنس آن و شدت دندان قروچه و نحوه مراقبتتان بستگی دارد. در صورتی که زیاد دندان قروچه می کنید و جنس محافظ دندانتان پلاستیک است، این نایت گارد دوام چندانی نخواهد داشت.

دوام نایت گاردهای سفارشی بیشتر است. در صورت احساس درد دندان ها و فکتان نایت گارد شما فشار ناشی از دندان قروچه را جذب نمی کند زیرا فرسوده شده و به اندازه کافی ضخامت ندارد پس آن را دور بیندازید و دوباره تهیه نمایید.

استفاده از نایت گارد زمان غذا خوردن یا صحبت نمودن
صحبت کردن با نایت گاردهایی که از یک داروخانه خریده اید، آسان نخواهد بود اما اگر نایت گاردتان به صورت سفارشی باشد می توانید با آن صحبت کنید.

شما نمی توانید در حالی که نایت گارد در دهان دارید غذا بخورید زیرا ذرات مواد غذایی بین نایت گارد و دندان ها گیر می کنند و محیطی عالی برای رشد باکتری ها می شوند پس زمان غذا خوردن نایت گارد را از دهان خود خارج کرده و غذا بخورید و همیشه قبل از استفاده از آن مسواک بزنید و سپس آن را در دهان خود قرار دهید.

استفاده از محافظ دندان در طول روز
برخی افراد زمان دچار شدن به استرس حتی در طول روز نیز دندان قروچه می کنند، این افراد می توانند در این شرایط در طول روز هم از نایت گارد استفاده کنند. این افراد می توانند دو نایت گارد مختلف یکی برای روز و دیگری برای شب تهیه کنند. نایت گاردی که برای روز استفاده می شود باید کاملا مناسب دهان و زیاد حجیم نباشد تا بتوانید با آن به راحتی صحبت کنید.

نایت گارد دندان

چرا استفاده از نایت گارد برای دندان قروچه همیشه هم گزینه مناسبی نیست ؟
زیرا زمانی که خواب هستید این کار را به طور ناخودآگاه انجام می دهید و هیچ کنترلی روی دهان و دندان خود ندارید. حتی شاید استفاده از این گارد ها آسیب رسان هم باشد و همیشه هم نمی تواند برای فرد مفید واقع شود.

به همین دلیل نایت گارد نمی تواند یک درمان ریشه ای برای دندان قروچه باشد و فردی که از آن استفاده می کند، باز هم به دندان قروچه ادامه می دهد که استرس جزء عوامل ایجاد دندان قروچه است که هنگام شب نیز افزایش پیدا می کند.

اما بالاخره آیا نایت گارد یک درمان مناسب محسوب نمی شود ؟
نایت گارد می تواند از آسیب رسیدن به دندان جلوگیری کند و برای دندان قروچه مناسب است اما این افراد حتما باید مشکل خود را به صورت ریشه ای هم حل کنند. بعضی از متخصصان پیشنهاد می کنند که فرد اول باید مشکلاتی مثل آپنه خواب را مورد بررسی قرار دهد.

متخصص مغز و اعصاب

 

 



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

بررسی ایمپلنت دندان ایرانی

ایمپلنت دندان فوری

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با یک روش عالی و مطمئن صحبت کنیم. ایمپلنت دندان یک روش ایمن و مطمئن می‌باشد و برای افرادی مناسب است که دندان‌های خود را به دلایل مختلفی مانند بالا رفتن سن، تصادف، پوسیدگی و … از دست داده اند

بررسی ایمپلنت دندان ایرانی

اقتصاد۲۴-در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با یک روش عالی و مطمئن صحبت کنیم. ایمپلنت دندان یک روش ایمن و مطمئن می باشد و برای افرادی مناسب است که دندان های خود را به دلایل مختلفی مانند بالا رفتن سن، تصادف، پوسیدگی و … از دست داده اند. ایمپلنت ایرانی نیز بسیار موجود است و دندان پزشکان با توجه به موارد مختلف از آن استفاده می کنند. حال اگر می خواهید در این رابطه اطلاعات به دست آورید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان روشی نوین

امروزه روش های زیادی برای زیبایی دندان ها به وجود آمده است. ایمپلنت دندان نیز یکی از آن روش ها می باشد که به کمک افراد آمده است تا مشکلات ناشی از نداشتن دندان خود را به این وسیله برطرف کنند.

ایمپلنت دندان با توجه به صلاحدید دندانپزشک مربوطه و با توجه به استقامت استخوان فک بیمار قابل انجام‌ می‌ باشد. در این روش ابتدا پایه ایمپلنت درون استخوان فک بیمار قرار می‌ گیرد. بعد از آن باید مدت زمانی از این فرآیند بگذرد تا این پایه درون استخوان فک به خوبی جوش بخورد و فیکس شود. بعد از گذشت این مدت تاج دائمی بر روی پایه سوار می شود و ایمپلنت دندان می تواند مانند یک دندان واقعی تمام‌ نیاز های فرد را برطرف نماید. همچنین می تواند یک ظاهر زیبا و بی نقص را برای افراد به وجود آورد.

با پیشرفت علم دیگر هیچ مشکلی بدون راه حل نمی باشد. اگر افراد به هر دلیلی دندان های خود را از دست دادند نباید نگران باشند زیرا ایمپلنت ها یک راه نجات مطمئن و عالی برای این مشکل هستند و عوارض ایمپلنت دندان کم می باشد.

ایمپلنت دندان در کشور های مختلفی مانند ایمپلنت کره ای، آلمان، ایمپلنت سوئیسی و… ساخته و تولید می شود. هر کدام از این کشور ها سطح کیفیت متفاوتی دارند و بنا بر کیفیت شان قیمت های متغیری نیز دارند. در کشور ما نیز ایمپلنت ایرانی ساخته شده است که در ادامه به بررسی این نوع ایمپلنت خواهیم پرداخت. همچنین یک مزیت عالی آن را عنوان خواهیم کرد.

بررسی ایمپلنت ایرانی

ایمپلنت دندان ایرانی جدیدا در کشور ما بسیار پر طرفدار شده است. می توان عمده علت آن را قیمت پایین این محصول دانست. به دلیل قیمت پایین و مناسبی که دارد اکثر افراد می توانند با هر وضعیت مالی از این نوع محصول استفاده کنند.

بررسی ایمپلنت دندان ایرانی

تا قبل از ساخت ایمپلنت دندان ایرانی افراد باید از نوع خارجی این محصول استفاده می کردند. ایمپلنت های کره ای ، سوئیسی، آلمانی و … قیمت های نسبتا بالایی داشتند و به همین علت ممکن بود بعضی از افراد توانایی استفاده از این نوع ایمپلنت ها را به دلیل قیمت بالای آن نداشته باشند.

اما امروزه با ساخت و تولید ایمپلنت ایرانی 3A دیگر نگرانی بابت قیمت وجود ندارد. در ابتدا از این نوع ایمپلنت ایرانی استقبال نشد و بیشتر افراد ترجیح می دادند از نوع خارجی آن استفاده کنند. اما با گذشت زمان اعتماد افراد به این نوع محصول بیشتر شد و امروزه ایمپلنت ایرانی جای خود را در بین مردم باز کرده است.

از نظر کیفیت می توان گفت ایمپلنت ایرانی هنوز برای رسیدن به نوع خارجی خود جا دارد. اما اگر فردی تعداد بالایی دندان می خواهد ایمپلنت کند و یا از نظر مالی نمی تواند هزینه خارجی آن را پرداخت کند بهتر است از این نوع ایمپلنت ایرانی استفاده کند. دندانپزشک‌ مربوطه با صلاحدید خود و میزان بودجه ای که فرد در نظر گرفته است می‌ تواند بیمار را در این زمینه راهنمایی نماید.

مزیت های ایمپلنت ایرانی

می توان ایمپلنت دندان ایرانی را با نوع کره ای آن مقایسه کرد. این نوع ایمپلنت با ایمپلنت های کره ای متوسط در یک سطح می باشد. با این تفاوت که از هزینه کمتری برخوردار می‌ باشد.

مهم ترین مزیت ایمپلنت دندان ایرانی در قیمت آن است. اگر‌شخصی قیمت برایش مهم‌ می‌ باشد می تواند از ایمپلنت های با کیفیت ایرانی استفاده کند. به این ترتیب هم‌ می تواند مشکلات دندانی خود را برطرف کند و هم قیمتی مناسب و معقول را پرداخت کرده است. یک مزیت دیگر ایمپلنت ایرانی در دسترس بودن آن است. دیگر با استفاده از این نوع محصول نباید نگران کمبود و یا نبود آن باشیم.

بررسی ایمپلنت دندان ایرانی

جمع بندی در رابطه با ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از بزرگ ترین کمک های علم برای بشر بوده است. به این صورت علاوه بر داشتن ظاهری زیبا می توان باعث جلوگیری از مشکلاتی ناشی از تحلیل رفتن استخوان فک، مشکلات گوارشی و … شد. یکی از عمده تفاوت های ایمپلنت های خارجی و ایرانی را در متریال استفاده شده در آن ها می توان دانست. طول عمر، متریال ساخت و کیفیت عامل های مهم در ساخت ایمپلنت دندان می باشد. البته باید توجه داشته باشید که اگر ‌می خواهید دندان های جلویی خود را ایمپلنت کنید بهتر است از برندهای خارجی بهره ببرید. زیرا این ایمپلنت ها از ظرافت خاصی برخوردار می باشند و بیشتر در معرض دید هستند.

همچنین بهره بردن از یک دندانپزشک معتبر و با تجربه در این زمینه سبب می شود که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و بهترین نتیجه را کسب نمایید. دندانپزشک با تجربه و کاربلد می تواند شما را در انتخاب نوع ایمپلنت دندان به خوبی راهنمایی کند. همچنین با انجام کار به صورت اصولی و درست مشکلات شما را برطرف کرده و می توانید تا سالیان سال از ایمپلنت های خود استفاده کنید. امید است با مطالب بالا توانسته باشیم تا حدودی شما را در این زمینه راهنمایی کنیم، تا اگر قصد انجام این کار را دارید بتوانید با علم در این زمینه دست به انتخابی درست بزنید. همچنین با یک انتخاب درست نتیجه ای عالی به دست آورید.

کاربرد فیزیوتراپی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

نکات مهم برای بهداشت دهان و دندان لمینت یا کامپوزیت شده

مراقبت های بعد از لمینت دندان

دنیای اقتصاد

دندانهای سالم نیازی ضروری برای افراد هستند که در تغذیه، تکلم و زیبایی آنها تاثیر بسزایی دارند.

نکات مهم برای بهداشت دهان و دندان لمینت یا کامپوزیت شده
با پیشرفت و گسترش علم دندانپزشکی، روشهای درمانی و زیبایی بسیاری به وجود آمده که نه تنها به رفع عیوب دندانی کمک کرده است؛ بلکه ظاهری زیبا و مرواریدی رنگ به دندان ها می دهد.

افراد با استفاده از این روشها، طرح لبخند خود را بهبود بخشیده و با اعتماد بنفس در اجتماع حاضر می شوند. در ادامه برای آگاهی شما از این روشهای درمانی و نوع مراقبت شما پس از انجام آنها بیشتر توضیح خواهیم داد.
لمینت سرامیکی
لمینت سرامیکی از جنس پرسلن چینی است و در آزمایشگاه توسط دندانساز ساخته شده و در کلینیک روی دندان اعمال می شود. پزشک مورد نظر با برداشتن لایه ای از مینای دندان، پرسلن چینی را به جلوی دندان متصل میکند. لمینت زیبایی بسیار بادوام و شبیه به دندان است و از هزینه ی بالایی نسبت به سایر روشها برخوردار است.

کامپوزیت
ونیر کامپوزیت ها پوسته ی نازکی از جنس رزین یا ترکیبی از لاستیک و شیشه در طیف رنگی مناسبی می باشند که دندانپزشک آن را بصورت لایه لایه در جلوی دندان اعمال کرده و توسط نورهای مخصوص آن را روی دندان، محکم می کند. ونیر کامپوزیت روشی برگشت پذیر است و هزینه ی آن نسبت به لمینت سرامیکی کمتر بوده و مستعد لک است.

چگونه از کامپوزیت یا لمینت خود مراقبت کنیم؟
لمینت ها و کامپوزیت ها مانند دندان فابریک افراد نیاز به مراقبت و محافظت دارند. برای مراقبت از لمینت ها و کامپوزیت های اعمال شده در دهان خود، باید نکاتی را رعایت کنید؛ این نکات عبارتند از:

بهداشت دهان و دندان
برای حفظ سلامت و زیبایی ونیر کامپوزیت یا پرسلن های چینی که در دهان شما قرار دارند، باید نظافت و بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید. برای مثال پس از هروعده غذایی با یک مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید، دندانهای خود را مسواک بزنید و اینگونه از تشکیل باکتری های مضربر روی دندانها جلوگیری کنید.

نکته ی دیگر در بهداشت دهان و دندان، استفاده از نخ دندان است که باید هر شب پیش از رفتن به رختخواب انجام شود. این کار به منزله ی جدا سازی مواد غذایی باقیمانده در لابه لای دندان ها و جاهایی که مسواک قادر به تمیز کردن آن نیست، انجام می شود.

قدم بعدی استفاده از دهانشویه ی آنتی باکتریال است که حداقل ۲ بار در هفته باید استفاده شود؛ به این صورت که دهانشویه را داخل دهان ریخته و در دهان قرقره کنید تا لثه و دندانها را ضد عفونی کند.

بهداشت دهان و دندان

از دندانهای خود به عنوان ابزار استفاده نکنید
دندانهای لمینت شده یا کامپوزیتی شما مانند دندانهای طبیعی خودتان شکننده و آسیب پذیر است؛ بنابراین نباید از آن به عنوان ابزار استفاده کنید. جویدن ته مداد، باز کردن گره های سفت، بریدن پارچه و نخ با دندان، نه تنها موجب جمع شدن میکروب ها در دهان می شود؛ بلکه موجب ترک برداشتن دندان شما نیز خواهد شد.

از جویدن خوردنیهای سفت خودداری کنید
دندانهای شما پس از اعمال لمینت یا کامپوزیت، نیازمند مراقبت می باشد؛ به همین علت از خوردن خوراکیهای سفت مانند گردو و بادام، شکستن تکه های ریز یخ و … خودداری کنید.

از محافظ صورت استفاده کنید
ورزش های رزمی یکی از مواردی است که ممکن است به دندانهای شما آسیب برساند و موجب شکسته شدن آنها شود. اگر مصمم به ادامه ی ورزش های رزمی هستید و در کنار آن علاقمند به حفظ دندانهای خود می باشید، باید از محافظ صورت و ضربه گیر استفاده کنید تا در صورت وارد شدن ضربه به صورت شما، مانع از آسیب به دندانها شود.

نوشیدنی های گازدار و خوراکی های رنگی
نوشیدنی های گازدار و رنگی مانند نوشابه، دلستر و آبمیوه های رنگی برای دندانهای شما بسیار ضرر دارد؛ به سطح دندان آسیب رسانده و رنگ دندان را تغییر می دهد‌. همچنین پس از خوردن غذاهای رنگی به سرعت مسواک بزنید تا کامپوزیت های شما که مستعد لک هستند؛ تغییر رنگ ندهند.

رنگ دندان

مصرف الکل و دخانیات
پس از انجام کامپوزیت یا لمینت، باید بسیاری از موارد استفاده خود را حذف یا به حداقل برسانید؛ سیگار به علت دود و تاثیر بدی که روی رنگ دندان می گذارد و الکل نیز به دلیل تخریب سطح دندان، برای دندانها بسیار مضر بوده و باید از مصرف بالای آن بپرهیزید.

دندان قروچه
اگر شما دچار دندان قروچه هستید و نمی توانید این عادت بد دهانی را ترک کنید، بهتر است از انجام لمینت یا کامپوزیت خودداری کنید. در صورت اعمال این روشها بر روی دندان باید بسیار مراقب دندان قروچه خود باشید؛ زیرا ساییدن و برخورد دندان ها روی هم، موجب فشار به لمینت و کامپوزیت شده و ممکن است که ترک بردارد یا لب پر شود.

نتیجه گیری
اگر به دنبال دندانهای مرواریدی و لبخندی به اصطلاح هالیوودی هستید، باید از روشهای درمانی و زیبایی لمینت سرامیکی و رزین کامپوزیت استفاده کنید؛ ماندگاری این روشها بستگی به میزان مراقبت شما از دندان هایتان دارد.

درمان اختلالات خواب

 

 



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

ایمپلنت دندان در یک جلسه امکان پذیر است؟

ایمپلنت دندان فوری در تهران

ایمپلنت دندان موضوع مورد بحث ما در این مقاله است. این روز‌ها جراحی دندان برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته بسیار ترند شده است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایمپلنت دندان موضوع مورد بحث ما در این مقاله است. این روز‌ها جراحی دندان برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته بسیار ترند شده است. در این بین، ایمپلنت اولین روشی است که هر فرد به ذهنش می‌رسد. علاوه بر آن، بسیاری از دندانپزشکان نیز این روش را پیشنهاد می‌کنند. اما این نوع جراحی دندان در ابعاد و انواع مختلفی انجام می‌شود. مهم‌ترین موضوع در ایمپلنت دندان آگاهی افراد در خصوص این موضوع و همچنین نوع مراقبت اولیه آن است که برای پزشک، بیشترین اهمیت را دارد. در ادامه به بررسی پاسخ سوال ایمپلنت دندان در یک جلسه امکان پذیر است؟ می پردازیم.

ایمپلنت دندان در یک جلسه امکان پذیر است؟
در درمان ایمپلنت دندان پایه از جنس تیاتنیوم در درون استخوان فک قرار داده میشود و مدت زمانی فرصت داده می شود تا این پایه به استخوان فک جوش بخورد. یکی از انواع ایمپلنت های دندانی ، ایمپلنت های یک روزه هستند. در ایمپلنت های یک روزه پایه ایمپلنت به همراه روکش موقت برای فرد قرار داده میشود و سپس بعد از گذشت مدتی روکش اصلی بر روی پایه قرار داده می شود.

به همین علت انجام ایمپلنت دندان در یک جلسه امکان پذیر نمی باشد. در صورتی زمان برای شما بسیار حائز اهمیت می باشد ، میتوانید از ایمپلنت یک روزه استفاده فرمایید.

ایمپلنت یک روزه چیست؟
ایمپلنت یک روزه

یکی دیگر از نام‌های ایمپلنت فوری، ایمپلنت دندان یک روزه می‌باشد که به معنای جراحی در تک جلسه است. این نوع ایمپلنت می‌تواند برای همه مناسب نباشد و بهتر است قبل از انجام جراحی دندان مشاوره‌های بسیاری داشته باشید تا از جراحی دهان تجربه بدی عایدتان نشود.

ایمپلنت دندان فوری چیست؟
ایمپلنت دندان فوری نوع دیگری از این جراحی است که طول درمان و طول جراحی در آن کوتاه شده و در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود. در این ایمپلنت فرایند جا‌گذاری پیچ تیتانیوم به سرعت انجام می‌شود و سپس تاج‌ها جایگذاری می‌شود. بسیاری از افرادی که این فرایند را برای ایمپلنت انتخاب می‌کنند پس از عمل جراحی راضی بوده‌اند. به همین دلیل است که افراد زیادی به سراغ این روش ‌می‌روند.

چرا ایمپلنت دندان فوری را همه انتخاب نمی‌کنند؟
انتخاب روش ایمپلنت دندان فوری برای همه مناسب نیست. انتخاب این روش بستگی به مشاوره‌های پزشک شما دارد. همچنین به سلامتی‌ دهان نیز وابسته است. در صورتی که دندانپزشک تشخیص دهد فک و دهان شما برای ایمپلنت فوری شرایط مطلوبی دارد می‌توانید اقدام به این کار کنید.

شرایط ایمپلنت فوری چیست؟
شما باید برای انجام ایمپلنت دندان به روش عادی شرایطی را داشته باشید که این شرایط در ایمپلنت فوری اهمیت بیشتری دارد و این اهمیت در طول درمان نیز، قابل مشاهده است. در ادامه به برخی از شرایط مهم آن می‌پردازیم:

سلامتی لثه
یکی از موارد بسیار مهم در ایمپلنت دندان سلامت لثه است. لثه‌ها در صورتی که از سلامتی کافی برخوردار نباشند و صدمه‌هایی مانند عفونت دیده باشند نمی‌توانند به خوبی پیچ را در خود جا دهند. به همین دلیل در صورت وجود مشکل در لثه‌ها، یک مدت سه تا چهار ماه را باید به ترمیم آن‌ها بگذرانید.

سلامت استخوان فک
یکی دیگر از عوامل مؤثر در زمان درمان و جریان ایمپلنت دندان استخوان فک می‌باشد. در بعضی از موارد بیماران با مشکل استخوان فک رو به رو هستند و باید پیوند استخوان انجام دهند تا فک آماده پذیرش پیچ شود. در این مرحله شما باید حداقل چهار و حداکثر شش ماه را برای این پیوند کنار بگذارید تا به خوبی استخوان فک ترمیم شود.

مراقبت دهان مهم‌تر از ایمپلنت
در موضوع جراحی دندان مراقبت از دهان برای قرار‌گیری مناسب ایمپلنت اهمیت بالایی دارد. در صورت عدم مراقبت از دهان بعد از گذشت مدتی از جراحی ایمپلنت، فک شما کج شده و فرم عادی و سالم خود را از دست می‌دهد. در این حالت باید به یاد داشته باشید حتی اگر دندان‌های ناسالمی دارید باید از بهداشت دهان غافل نشوید تا بهترین نتیجه را پس از جراحی به دست آورید.

ایمپلنت دندان به صورت فوری چه مزایایی دارد؟
مزایای ایمپلنت فوری

این روش ایمپلنت، طول درمان کوتاه‌تری دارد و به همین دلیل عوارض کمتری را نسبت به ایمپلنت‌ها معمولی شامل می‌شود. علاوه بر این، به دلیل آنکه مدت زمان انجام جراحی کوتاه می‌باشد بیمار، فشار‌های روانی و درد‌های کمتری را تجربه می‌کند. در صورتی که لثه‌های سالمی داشته باشید این نوع ایمپلنت برای شما بسیار مناسب است. زیرا ایمپلنت فوری بافت‌های لثه را از بین نمی‌برد و تاثیر کمتری در تخریب آن دارد.

فرایند ایمپلنت دندان فوری
ایمپلنت دندان فوری و ایمپلنت معمولی فرایند‌های متفاوتی دارند. در ادامه به بررسی فرایند ایمپلنت فوری می‌پردازیم:
در ایمپلنت فوری چندین حفره را در فک به صورت دقیق ایجاد می‌کنند و پیچ‌های ایمپلنت را وارد آن می‌کنند. به بخش متفاوت این نوع ایمپلنت با ایمپلنت معمولی می‌رسیم. جایی که شما نیاز نیست تا چند ماه طولانی و سخت را بگذرانید. در ایمپلنت فوری از یک روکش موقت به جای روکش‌های دائمی استفاده می‌شود. با این کار ایمپلنت به اتمام می‌رسد اما یک مرحله دیگر داریم. پس از گذشت چند ماه از قرار‌گیری ایمپلنت بر روی فک پروتز‌های اصلی را با دقت بسیار به ایمپلنت‌ها متصل می‌کنند. پس از این مرحله فرایند جراحی ایمپلنت به اتمام می‌رسد و شما شاهد دندان‌های ایمپلنت شده خود هستید.
ایمپلنت دندان به صورت فوری برای تمامی دندان‌ها مناسب است؟

به طور در بحث ایمپلنت دندان به صورت فوری باید نظر دندانپزشک را مد نظر قرار داد. اما از این روش اغلب برای دندان‌های فک جلو استفاده می‌شود که دلیل آن دیده شدن زیاد این دندان‌ها است. اما از لحاظ پزشکی هم بهتر است برای دندان‌های آسیاب وقت بیشتری در این زمینه گذاشته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراحل ایمپلنت دندان به صورت فیلم می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

فیلم ایمپلنت دندان

تفاوت ایمپلنت معمولی با ایمپلنت فوری چیست؟
یکی از مهم‌ترین سؤال‌های مطرح شده، تفاوت این دو نوع عمل جراحی است. باید به یاد داشته باشید که هیچ تفاوتی در نوع قرار‌گیری ایمپلنت معمولی و فوری وجود ندارد و تنها تفاوت، در روند کاری است که انجام می‌شود. به این صورت که تمامی مراحل ایمپلنت معمولی در یک بازه چند روزه و کوتاه مورد توجه قرار می‌گیرد. به طور کلی، هر دو ایمپلنت در بعضی موارد، نیاز به تعویض ده ساله دارند که این مورد بستگی به نوع استفاده و مراقبت شما دارد.

سخن پایانی
ایمپلنت دندان یکی از روش‌های پر کاربرد در جراحی دهان است که بسیاری از افراد آن را انجام می‌دهند تا بتوانند بهترین‌ها را تجربه کنند. در این بین بسیاری از افراد با ناآگاهی سعی در انجام این پروسه دارند. بدون دانش کافی وارد این جراحی شدن باعث می‌شود تا علاوه بر هزینه‌های بالا، نتیجه خوبی نیز، نداشته باشید. در تمام این مراحل پزشک نقش مهمی را در بار روانی و همچنین نوع جراحی دارد که باید سعی داشته باشید دندانپزشک خبره‌ای را برای ایمپلنت دندان انتخاب کنید. حتی اگر قصد ایمپلنت دندان ندارید حتماً سلامت دندان و لثه خود را جدی بگیرید. سعی داشتیم در این مقاله به بررسی ایمپلنت فوری و شرایط آن بپردازیم. هیچ عمل و جراحی نمی‌تواند جای دندان‌های اصلی انسان را بگیرد. اما ایمپلنت را می‌توان جایگزین قابل قبولی برای دندان‌های انسان دانست.

کلینیک سلامت جنسی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

نکات مهم برای بهداشت دهان و دندان لمینت یا کامپوزیت شده

لمینت بدون تراش

دنیای اقتصاد

دندانهای سالم نیازی ضروری برای افراد هستند که در تغذیه، تکلم و زیبایی آنها تاثیر بسزایی دارند.

نکات مهم برای بهداشت دهان و دندان لمینت یا کامپوزیت شده
با پیشرفت و گسترش علم دندانپزشکی، روشهای درمانی و زیبایی بسیاری به وجود آمده که نه تنها به رفع عیوب دندانی کمک کرده است؛ بلکه ظاهری زیبا و مرواریدی رنگ به دندان ها می دهد.

افراد با استفاده از این روشها، طرح لبخند خود را بهبود بخشیده و با اعتماد بنفس در اجتماع حاضر می شوند. در ادامه برای آگاهی شما از این روشهای درمانی و نوع مراقبت شما پس از انجام آنها بیشتر توضیح خواهیم داد.
لمینت سرامیکی
لمینت سرامیکی از جنس پرسلن چینی است و در آزمایشگاه توسط دندانساز ساخته شده و در کلینیک روی دندان اعمال می شود. پزشک مورد نظر با برداشتن لایه ای از مینای دندان، پرسلن چینی را به جلوی دندان متصل میکند. لمینت زیبایی بسیار بادوام و شبیه به دندان است و از هزینه ی بالایی نسبت به سایر روشها برخوردار است.

کامپوزیت
ونیر کامپوزیت ها پوسته ی نازکی از جنس رزین یا ترکیبی از لاستیک و شیشه در طیف رنگی مناسبی می باشند که دندانپزشک آن را بصورت لایه لایه در جلوی دندان اعمال کرده و توسط نورهای مخصوص آن را روی دندان، محکم می کند. ونیر کامپوزیت روشی برگشت پذیر است و هزینه ی آن نسبت به لمینت سرامیکی کمتر بوده و مستعد لک است.

چگونه از کامپوزیت یا لمینت خود مراقبت کنیم؟
لمینت ها و کامپوزیت ها مانند دندان فابریک افراد نیاز به مراقبت و محافظت دارند. برای مراقبت از لمینت ها و کامپوزیت های اعمال شده در دهان خود، باید نکاتی را رعایت کنید؛ این نکات عبارتند از:

بهداشت دهان و دندان
برای حفظ سلامت و زیبایی ونیر کامپوزیت یا پرسلن های چینی که در دهان شما قرار دارند، باید نظافت و بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید. برای مثال پس از هروعده غذایی با یک مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید، دندانهای خود را مسواک بزنید و اینگونه از تشکیل باکتری های مضربر روی دندانها جلوگیری کنید.

نکته ی دیگر در بهداشت دهان و دندان، استفاده از نخ دندان است که باید هر شب پیش از رفتن به رختخواب انجام شود. این کار به منزله ی جدا سازی مواد غذایی باقیمانده در لابه لای دندان ها و جاهایی که مسواک قادر به تمیز کردن آن نیست، انجام می شود.

قدم بعدی استفاده از دهانشویه ی آنتی باکتریال است که حداقل ۲ بار در هفته باید استفاده شود؛ به این صورت که دهانشویه را داخل دهان ریخته و در دهان قرقره کنید تا لثه و دندانها را ضد عفونی کند.

بهداشت دهان و دندان

از دندانهای خود به عنوان ابزار استفاده نکنید
دندانهای لمینت شده یا کامپوزیتی شما مانند دندانهای طبیعی خودتان شکننده و آسیب پذیر است؛ بنابراین نباید از آن به عنوان ابزار استفاده کنید. جویدن ته مداد، باز کردن گره های سفت، بریدن پارچه و نخ با دندان، نه تنها موجب جمع شدن میکروب ها در دهان می شود؛ بلکه موجب ترک برداشتن دندان شما نیز خواهد شد.

از جویدن خوردنیهای سفت خودداری کنید
دندانهای شما پس از اعمال لمینت یا کامپوزیت، نیازمند مراقبت می باشد؛ به همین علت از خوردن خوراکیهای سفت مانند گردو و بادام، شکستن تکه های ریز یخ و … خودداری کنید.

از محافظ صورت استفاده کنید
ورزش های رزمی یکی از مواردی است که ممکن است به دندانهای شما آسیب برساند و موجب شکسته شدن آنها شود. اگر مصمم به ادامه ی ورزش های رزمی هستید و در کنار آن علاقمند به حفظ دندانهای خود می باشید، باید از محافظ صورت و ضربه گیر استفاده کنید تا در صورت وارد شدن ضربه به صورت شما، مانع از آسیب به دندانها شود.

نوشیدنی های گازدار و خوراکی های رنگی
نوشیدنی های گازدار و رنگی مانند نوشابه، دلستر و آبمیوه های رنگی برای دندانهای شما بسیار ضرر دارد؛ به سطح دندان آسیب رسانده و رنگ دندان را تغییر می دهد‌. همچنین پس از خوردن غذاهای رنگی به سرعت مسواک بزنید تا کامپوزیت های شما که مستعد لک هستند؛ تغییر رنگ ندهند.

رنگ دندان

مصرف الکل و دخانیات
پس از انجام کامپوزیت یا لمینت، باید بسیاری از موارد استفاده خود را حذف یا به حداقل برسانید؛ سیگار به علت دود و تاثیر بدی که روی رنگ دندان می گذارد و الکل نیز به دلیل تخریب سطح دندان، برای دندانها بسیار مضر بوده و باید از مصرف بالای آن بپرهیزید.

دندان قروچه
اگر شما دچار دندان قروچه هستید و نمی توانید این عادت بد دهانی را ترک کنید، بهتر است از انجام لمینت یا کامپوزیت خودداری کنید. در صورت اعمال این روشها بر روی دندان باید بسیار مراقب دندان قروچه خود باشید؛ زیرا ساییدن و برخورد دندان ها روی هم، موجب فشار به لمینت و کامپوزیت شده و ممکن است که ترک بردارد یا لب پر شود.

نتیجه گیری
اگر به دنبال دندانهای مرواریدی و لبخندی به اصطلاح هالیوودی هستید، باید از روشهای درمانی و زیبایی لمینت سرامیکی و رزین کامپوزیت استفاده کنید؛ ماندگاری این روشها بستگی به میزان مراقبت شما از دندان هایتان دارد.

مرکز نوروفیدبک

 

 



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

چند دندان باید لمینت شود؟

لمینت دندان اقساطی تهران

الف


ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که دارای چند دندان زرد شده، شکسته،کوتاه و یا کج درآمده باشید. در این صورت جای نگرانی نیست و می توانید از ونیرهای دندان برای درمان خود استفاده نمائید. با استفاده از لمینت دندان می توان بدون نیاز به انجام جراحی خاصی ظاهر طبیعی دندان را اصلاح نمود و لبخندی زیبا برای فرد به ارمغان آورد. بسیاری از افراد هستند که به مراکز دندان پزشکی زیبایی مراجعه می کنند و درخواست بستن فاصله بین دندان های خود با لمینت دندان را دارند. البته زمانی که یکی از دندان های شما نیز از جای طبیعی خود خارج شده باشد و تراز دندان ها را بهم ریخته باشد می توانید از نظر ظاهری با لمینت دندان آن را با سایر دندان ها تراز کنید.

لمینت دندان در واقع یک روکش با لایه بسیار نازک است که می تواند همرنگ دندان بیمار یا سفید تر از آن باشد. از نظر مقاومت اگر بخواهیم در رابطه با لمینت دندان صحبت کنیم باید بدانید لمینت دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی است و مانند یک کاور و پوشش بر روی دندان های بیمار قرار می گیرد. می توان لمینت دندان را به گونه ای طراحی نمود که ظاهر آن ها از دندان های طبیعی فرد سفیدتر و یا پهن تر باشد. بسیاری از افراد این سوال ذهن شان را مشغول می کند که چند دندان باید لمینت شود؟

دقت داشته باشید گاهی ممکن است فقط یکی از دندان های فرد نیاز به اصلاح داشته باشد که در این صورت می توان از لمینت برای اصلاح آن استفاده نمود اما برای هر فردی ممکن است تعداد لمینت های دندان متفاوت باشد زیرا میزان لبخند هر فرد با دیگری نیز متفاوت است. این روش به عنوان یک درمان زیبایی بسیار سریع برای بهبود ظاهر و زیبایی دندان بیمارها به شمار می رود و از آن می توان به عنوان یک روش مناسب برای اصلاح طرح لبخند بیماران به صورت بلند مدت یاد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لمینت دندان و هزینه آن می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت لمینت دندان

چند دندان باید لمینت شود؟
زمانی که از پزشک سوال می کنید چند دندان باید لمینت شود؟ پاسخی دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه بستگی دارد لبخند زیبای شما چقدر بزرگ باشد؟ وقتی به آینه نگاه کنید و لبخند بزنید چند دندان شما نمایان می شود؟ دندان های طبیعی شما چقدر سفید است؟ از میزان سفید بودن دندان های خود راضی هستید یا خیر؟ علاوه بر تغییر رنگ دندان های خود آیا مایل هستید طول، عرض و شکل دندان های شما تغییر کند؟

هر واحد چند لمینت است ؟

به عبارت ساده تر بهتر است بگوئیم هر چه اندازه لبخند شما بزرگتر باشد و تغییرات بیشتری بخواهید برای لبخندتان لحاظ شود باید دندان های بیشتری را لمینت کنید. در ابتدا پزشک باید از زاویه های مختلف از دندان و لبخند بیمار عکس تهیه کند تا بتواند در نهایت اعلام کند چند دندان باید لمینت شود؟ اما در نهایت نیز تعداد لمینت های دندان کاملا بستگی به بیمار دارد زیرا می تواند به صورت مستقیم بر هزینه آن تاثیر گذار باشد. برای نکه خودتان هم بتوانید متوجه شوید چه تعداد از دندان های شما نیاز به لمینت دندان دارد می توانید جلوی آینه یک لبخند کامل بزنید و آن را از زاویه های مختلف نگاه کنید تا بتوانید تعداد دندان هایی که نیاز به لمینت دندان دارند را تخمین بزنید.

برخی تصور می کنند زمان خندیدن فقط 6 دندان آن ها مشخص است و در آینه نیز همین تعداد را مشاهده می کنند اما ارگ کمی از زاویه های مختلف لبخند خود را بررسی کنند متوجه می شوند حداقل 8 الی 10 دندان آن ها موقع خندیدن دیده می شود. اگر می خواهید لبخند کامل شما تغییر کند و زیباتر شود بهتر است تمام دندان هایی که در لبخند شما مشخص می شود را لمینت کنید. همچنین ممکن است بعد از لمینت دندان مجبور باشید دندان های دیگر خود را بلیچینگ کنید تا از نظر ظاهر و رنگ به دندان های لمینت شده نزدیکتر شوند. اما دندان هایی که لمینت می شود دیگر نمی تواند برای تغییر رنگ از بلیچینگ یا روش های مشابه استفاده کند پس بهتر است به صورت دقیق رنگ لمینت خود را تعیین کنید. پس نتیجه می گیریم اینکه چند دندان باید لمینت شود برای هر فردی متفاوت است و نمیتوان به صورت قطعی گفت برای زیبایی هر فک نیاز به چند لمینت است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عوارض لمینت دندان میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

عوارض لمینت دندان

شباهت ظاهری لمینت به دندان طبیعی چگونه است؟
دندان های طبیعی دارای خاصیت درخشندگی و بازتابندگی نور را به صورت طبیعی دارند. این ویژگی توسط مینای دندان برای دندان های طبیعی تامین می شود. بین روش های مختلفی که برای روشن شدن دندان های طبیعی استفاده می شوند روش لمینت دندان جزو تنها راه هایی است که از نظر بازتاب نور و درخشندگی مانند مینای دندان عمل می کند و نمیتوان تفاوت بین آن و دندان طبیعی را به راحتی دریافت. یکی از مزایای مهم عمر لمینت دندان است که به نسبت سایر رقبای خود بسیار بیشتر است.مهم ترین نکته ای که در این بخش وجود دارد انتخاب صحیح رنگ لمینت دندان است. بهتر است رنگی را انتخاب نمائید که تطابق رنگ خوب و صحیحی با دندان های طبیعی شما داشته باشد. در این بخش قصد داریم 4 فاکتور اصلی که می تواند شما را در ایجاد لبخندی زیبا و طبیعی توسط لمینت دندان کمک کند را شرح دهیم:

لمینت دندان

اندازه لمینت دندان
زمانی که دندانی بسیار بزرگ باشد نسبت به سایر دندان های طبیعی ممکن است کمی متفاوت باشد. در صورتی که اندازه دندان لمینت شده بزرگ باشد ممکن است با چهره شما ساختار و تطابق خوبی نداشته باشد و زمانی که دندان شما بسیار کوچک باشد ممکن است بین آن با دندان های دیگر فاصله ایجاد شود و باعث می شود چهره شما کمی بچه گانه تر به نظر برسد. برخی از بیماران نیز هستند که دارای لثه های بلند هستند و زمانی که لبخند می زنند بیشتر لثه های آن ها دیده می شود و همین باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند می شود. برای این دسته از افراد قبل از نصب لمینت دندان کمی لثه را برش داده و لیفت می کنند. به همین علت باید دندان های لمینت شده و روکش های طراحی و ساخته شده با دندان طبیعی بیمار تطابق کامل داشته باشند تا کاملا طبیعی به نظر برسند.

رنگ لمینت دندان
مینای دندان و لایه زیریت آن عوامل تعیین کننده رنگ دندان هستند. در صورتی که هر یک از آن ها رنگی به سمت زرد یا خاکستری داشته باشند قطعا درخشندگی و سفیدی دندان از دست خواهد رفت که در این صورت بیماران به استفاده از روش بلیچینگ دندان روی می آورند اما متاسفانه این روش به مرور زمان مینای دندان را از بین برده، حداکثر شش ماه تا یک سال دوام و ماندگاری دارد و روشی مقرون به صرفه نیست. گاهی ممکن است رنگ دندان افراد بر اثر استفاده از داروهای خاص دچار زرد یا کدر شدگی شود که در این صورت نیز می تواند زیبایی لبخند فرد را تحت تاثیر قرار دهد. اما زمانی که از لمینت دندان استفاده می کنید دیگر نیازی نیست نگران تغییر رنگ دندان باشید زیرا طول عمر لمینت بسیار بالا است و دچار تغییر رنگ نخواهد شد.

طول دندان
توازن چهره افراد با بلند یا کوتاه بودن دندان ها دچار تغییر و از بین رفتن زیبایی دندان ها می شود. ممکن است زمانی که فرد لبخند می زد نا متقارن بودن طول دندان های بیمار توجه ها را به خود جلب کند. می توانید با استفاده از لمینت دندان طول دندان های خود را بلند و متقارن کرده تا لبخندی زیبا برای خود بسازید. گاهی برخی افراد یک یا دو دندان بلند از دیگر دندان های خود دارند که در این صورت ممکن است بیمار دچار تحلیل لثه باشد و بعد از لمینت نیز این مشکل برای اون به وجود بیاید پس بهتر است ابتدا پیوند بافت نرم و درمان های لازم صورت بگیرد سپس اقدام به لمینت دندان نمائید زیرا طول لمینت دندان یک عامل بسیار موثر در زیبایی لبخند بیمار است. پس از نصب لمینت های دندان باید در نهایت تمام دندان ها هم تراز و یک دست به نظر برسند.

شفافیت دندان
ونیر های پرسلین مانند مینای دندان می توانند از خود نور را بازتاب دهند و همین خصوصیت باعث طبیعی به نظر رسیدن آن ها می شود. در صورتی که لمینت ها به صورت کاملا شفاف باشند غیر طبیعی به نظر می رسند اما به دلیل بازتاب دهندگی نور پرسلین مانند مینای دندان ظاهر آن ها کاملا طبیعی و شبیه به دندان طبیعی به نظر می رسد.

نوار مغز برای چیست

 

 



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

لمینت دندان یا کامپوزیت دندان؟ سوال این است

نمایندگی برندهای لمینت

گسترش نیوز


دندان های سفید و زیبا تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت چهره افراد دارد. اگر به دلیل دندان های زرد یا بافاصله خود اعتماد به نفس خود را از دست داده اید، می توانید با مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی به سادگی این مشکل را با انجام لمینت یا کامپوزیت دندان رفع کنید. اما سوالی که در اینجا مطرح است این است که لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت؟

لمینت و کامپوزیت دندان یکی از رایج ترین روش های سفید کردن دندان در دندانپزشکی زیبایی هستند. تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک از این روش ها بهترین تکنیک هستند نیاز به بررسی مجموعه ای از معیارها دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 خبر روز  اخبار بورس  قیمت دلار امروز
 لمینت دندان یا کامپوزیت دندان؟ سوال این است
 راه های سفید شدن دندان در دندانپزشکی
 راه های سفید شدن دندان در دندانپزشکی
لمینت سرامیکی یکی از روکش های طبیعی دندان است که زیبایی منحصر به فردی را به دندان های افراد می بخشد. افرادی که برای سفید کردن دندان به سراغ لمینت های سرامیکی می روند نسبت به افرادی که کامپوزیت را انتخاب کرده اند، مدت زمان بیشتری لبخند زیبا و دندان های سفیدی خواهند داشت!

البته امروزه کامپوزیت به دلیل قیمت پایین، طرفداران بیشتری پیدا کرده است. اما نمی توان منکر کیفیت و زیبایی بیشتر لمینت سرامیکی شد. لمینت سرامیکی طبیعی تر، براق تر و جذاب تر است و البته بالا بودن هزینه لمینت دندان نیز به همین دلایل است. همچنین طول عمر و ماندگاری لمینت سرامیکی به نسبت کامپوزیت بیشتر است. در ادامه این نوشتار به تفاوت های این دو روش و مزایا و معایب آنها خواهیم پرداخت.

لمینت

لمینت دندان چیست؟
برای انجام لمینت دندان، نیاز به تراشیدن و قالب گیری از دندان ها است؛ با اینکه مدت زمان اجرا و نصب لمینت کمی از کامپوزیت دندان طولانی تر است اما به دلیل طول عمر و ماندگاری بیشتر اصولا گزینه بهتری محسوب می شود.

کامپوزیت دندان چیست؟
مرحله اجرا و نصب کامپوزیت دندان تنها در یک جلسه انجام می شود. برای انجام کامپوزیت نیازی به تراشیدن و قالب گیری از دندان ها نیست.

درمان های کامپوزیت به دلیل عدم نیاز به تراشیدن دندان ها قابل برگشت پذیر هستند؛ در حالی لمینت دندان قابل برگشت نیست و یا برگشت آن به حالت اولیه کمی دشوار است.

تفاوت لمینت دندان و کامپوزیت دندان در چیست؟
جنس ماده تشکیل دهنده ؛
زمان مورد نیاز برای ساخت لمینت سرامیکی حدود ۳ هفته است در حالی کامپوزیت ونیر در یک جلسه ساخته می شود.
لمینت سرامیکی نیاز به تراش و قالب گیری از دندان ها دارد در حالی که کامپوزیت ونیر نیازی به تراشیدن و قالب گیری از دندان ها ندارد.
لمینت سرامیکی نیاز به پالیش ندارد اما کامپوزیت ونیر در فاصله زمانی یک ساله نیاز به پالیش دارد.
امکان ترمیم و تعویض کامپوزیت ونیر در صورت لب پری یا هر مشکل دیگری وجود دارد در حالی که این امکان در لمینت سرامیکی وجود ندارد.
هزینه لمینت دندان دو برابر بیشتر از هزینه کامپوزیت دندان است.
لمینت دندان بهتر است یا کامپوزیت دندان؟
در واقع پاسخ به این سوال به انتخاب بیمار بستگی دارد. متاسفانه مراجعان بسیاری به دلیل هزینه کامپوزیت دندان که کمتر از لمینت است و به دلیل تبلیغات گسترده ای که برخی دندانپزشکان مبتدی انجام داده اند؛ تن به انجام آن داده اند و دچار مشکلات متعددی شده اند.

بو گرفتن دهان، غیرطبیعی شدن دندان ها، استفاده از جنس نامرغوب و عدم ظرافت در کار گذاشتن کامپوزیت ها از جمله مشکلاتی است که برخی از افراد پس از کامپوزیت دندان تجربه می کنند.

دندان

البته اگر در انتخاب دندان پزشک خود دقت لازم را داشته باشید قطعا با انجام لمینت یا حتی کامپوزیت با چنین مشکلاتی روبرو نخواهید شد.

بنابراین برای انتخاب بهترین روکش زیبایی حتما به نظر متخصص دندانپزشکی و همچنین بودجه ای که بابت انجام این روش زیبایی در نظر گرفته اید توجه کنید.

مزایای کامپوزیت دندان چیست؟
به طور میانگین هزینه لمینت دندان دو برابر بیشتر از هزینه کامپوزیت دندان است (کامپوزیت دندان ارزان تر از لمینت دندان است).
اجرای کامپوزیت دندان تنها در یک جلسه انجام می شود.
کامپوزیت دندان در مطب دندانپزشکی ساخته می شود و نیازی به ساخته شدن آن در آزمایشگاه نیست.
در واقع بزرگ ترین مزیت کامپوزیت نسبت به لمینت دندان بازگشت پذیر بودن آن است. به دلیل اینکه برای اجرا و نصب کامپوزیت نیازی به تراشیدن دندان ها نیست؛ بنابراین اگر به هر دلیلی از انجام کامپوزیت پشیمان شدید به راحتی امکان برداشتن ونیرها توسط دندانپزشک وجود دارد.
مزایای لمینت دندان چیست؟
در واقع یکی از مزایای اصلی لمینت دندان به نسبت ونیرهای کامپوزیت در طول عمر و ماندگاری آنها است.

ماندگاری کامپوزیت دندان حدود ۵ الی ۷ سال است در حالی که ماندگاری لمینت سرامیکی به طور میانگین ۱۰ الی ۱۵ سال است که در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان این مدت زمان طولانی تر خواهد شد. با این تفاسیر هزینه بیشتر لمینت دندان به نسبت کامپوزیت دندان قابل توجیه است.

لمینت-دندان

اکثر دندانپزشکان استفاده از لمینت دندان را توصیه می کنند چرا که علاوه بر طول عمر و ماندگاری بیشتر لمینت ها بسیار طبیعی تر از کامپوزیت ها هستند. لمینت شفاف و کاملا شبیه به مینای دندان است. همچنین به دلیل موادی که در ساخت لمینت ها به کار رفته است در برابر لک شدن و شکستن نیز بسیار مقاوم هستند.

تست نوار عصب و عضله

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران
حساسیت دندان را چگونه در خانه درمان کنیم؟

دندانپزشکی دیجیتال


در صورتی که دندان های حساسی داشته باشید، فعالیت هایی مانند مسواک زدن، خوردن و آشامیدن ممکن است دردی تیز و موقت در دندان های شما ایجاد کند. معمولا دندان ها در اثر ساییده شدن مینای دندان و نمایان شدن ریشه، حساس می شوند. با این وجود ناراحتی در دندان ممکن است به دلیل عوامل دیگری از قبیل حفره، ترک خوردگی، بیماری لثه و یا فرسودگی ایجاد شود.

حساسیت دندان را چگونه در خانه درمان کنیم؟
در صورتی که دندان های حساسی داشته باشید، فعالیت هایی مانند مسواک زدن، خوردن و آشامیدن ممکن است دردی تیز و موقت در دندان های شما ایجاد کند. معمولا دندان ها در اثر ساییده شدن مینای دندان و نمایان شدن ریشه، حساس می شوند. با این وجود ناراحتی در دندان ممکن است به دلیل عوامل دیگری از قبیل حفره، ترک خوردگی، بیماری لثه و یا فرسودگی ایجاد شود.

چگونه حساسیت دندان را در خانه درمان کنیم؟
شما می توانید از اطلاعات زیر در خصوص درمان حساسیت بهره ببرید:

از خمیردندان مخصوص دندان های حساس استفاده کنید.
خمیر دندان هایی که به منظور درمان حساسیت طراحی شده اند ممکن است برای درمان مناسب باشند. خمیردندان های مخصوص دندان های حساس به علت نیترات پتاسیمی زیادی که درون خود دارند، با پر کردن سوراخ های ریز روی مینای دندان، دندان های شما را دربرابر عوامل محرک مقاوم می کنند. در نتیجه اعصاب دندان شما کمتر در معرض عوامل خارجی قرار می گیرد. خمیر دندان های Sensodyne از بهترین نوع خمیر دندان های حساس هستند که اکثر دندانپزشکان آن را تایید می کنند. اما این نکته را فراموش نکنید که خمیردندان های ضدحساسیت را از داروخانه ها یا فروشگاه های اینترنتی معتبر مانند فروشگاه محصولات بهداشتی سپید که محصولات اورجینال ارائه می دهد تهیه نمایید زیرا نمونه غیراورجینال این نوع از خمیردندان ها کارایی مناسبی نخواهند داشت.

از مسواک های نرم استفاده کنید.
 

حساسیت دندان  (2)

 

یکی از مهمترین نکات برای تسکین درد دندان، تعویض مسواک است. در صورتی که مسواک با موهای سفت را مورد استفاده قرار می دهید، وضعیت دندان هایتان بدتر خواهد شد. برس سفت مسواک و خمیردندان های ساینده ممکن است که سوراخ های ریز روی مینای دندان را بیشتر کنند و در نهایت درد و حساسیت دندان شما بیشتر شود در عوض مسواک هایی با برس های نرم و یک لایه خمیردندان محافظ لثه بر روی آنها باعث می شود تا علاوه بر محافظت لثه، به استحکام مینای دندان شما بپردازد تا از حساسیت دندان هایتان جلوگیری شود. بنابراین حتما از مسواک نرم استفاده کنید تا یکپارچگی لثه و دندان هایتان حفظ شود.

تسکین درد با میخک
میخک و روغن میخک ماده ای ضدالتهاب، ضد درد و میکروب کش است. آنها می توانند از التهاب و رشد باکتری ها جلوگیری کنند و درد را کاهش دهند. زمانی که شما از عصاره میخک برای دهانتان استفاده می کنید ممکن است موجب ایجاد اثر بی حس کنندگی شود و درد و حساسیت را در دندانتان کاهش دهد. در صورتی که شما عصاره میخک را با اسانس پرتقال ترکیب کنید ممکن است که خواص ضد درد آن افزایش یابد. این نوع اسانس ها بسیار قوی هستند و بهتر است که همراه با روغن نارگیل و یا آواکادو مورد استفاده قرار گیرند.

از سیر استفاده کنید.
ممکن است نفس با بوی سیر ناخوشایند شود اما این ماده حاوی ترکیبات بسیار با ارزشی است و بسیار به سلامت دهان و دندان شما کمک می کند.آلیسین یکی از ترکیبات موجود در سیر است. این ماده مفید  یک ترکیب ضد باکتری و تسکین دهنده درد است. از آنجایی که این ماده موجب کاهش باکتری و درد می شود، درمانی طبیعی برای دندان های شما به حساب می آید. شما می توانید سیر را برش دهید و مستقیم بر روی دندان هایتان بگذارید و یا یک حبه سیر را با چندقطره آب و نبم قاشق چایخوری نمک مخلوط کردن و خمیر درست کنید.سپس اسن خمیر را به طور مستقیم بر روی ناحیه حساس دهانتان قرار دهید. سیر و یا خمیر سیر باید به مدت ده دقیقه روی دندانهایتان بمانند و بهتر است که این کار را روزی دوبار تکرار کنید.

از خوردن غذاها و نوشیدنی های مشکل زا بپرهیزید.
برخی از نوشیدنی ها و غذاها موجب حساس تر شدن دندان شما می شوند. شما باید این مواد غذایی را کمتر مصرف کنید و یا به طور کامل استفاده از آن را قطع کنید. غذا و نوشیدنی های اسیدی نظیر قهوه، میوه، ترشیجات و نوشابه ها موجب افزایش حساسیت دندان شما می شوند. در صورتی که دندان حساس دارید بهتر است که استفاده از این نوع غذاها را کاهش دهید. همچنین از خوردن مایعاتی که بیش از حد داغ و یا سرد هستند بپرهیزید زیرا ناراحتی دندان شما را افزایش می دهند.

از روش های سفید کننده دندان کمتر استفاده کنید.
به دست آوردن دندان هایی چون مروارید و سفید ممکن است برای شما دردسر ایجاد کند.  خوشبختانه حساسیت ناشی از روش های سفید کردن دندان موقتی هستند و پس از قطع برطرف می شوند. بهتر است که با پزشک خود در مورد نحوه ادامه درمان صحبتی داشته باشید.

در صورتی که درمان های خانگی موثر نبود چه کنیم؟
 

حساسیت دندان  (3)

 

در صورتی که درمان خانگی پاسخ گوی مشکل شما نبود باید:

طبق تجویز دندانپزشکتان عمل کنید. درمان های حاوی فلوراید مناسب است. در صورتی که حساسیت شما ناشی از فرسایش مینای دندان باشد و خمیر دندان ضد حساسیت تاثیری نداشته باشد، معمولا پزشک شما درمان فلورایدتراپی را تجویز می کند. به طور طبیعی فلوراید موجب سفتی دندان، جلوگیری از پوسیدگی دندان و تسکین حساسیت می شود. فلوراید درمانی دارای راههای مختلفی است. از خمیر دندان حاوی فلوراید بالا ( تجویز نسخه برای دوره های سه ماهه) گرفته تا دهانشویه که می توان آن را بدون نسخه خریداری کرد. ( البته بهتر است از دندانپزشک خود مشورت بگیرید). دندانپزشک برای شما مشخص می کند که چقدر می توانید خمیر دندان و یا دهانشویه را مورد استفاده قرار دهید اما به طور کلی استفاده از دو مورد ذکر شده، روال عادی بهداشت دهان و دندان شما است. دندانپزشک شما ممکن است که در طول درمان مقداری ژل حاوی فلوراید(وارنیش دندان) به دندان هایتان بمالید تا حساسیت آن کم شود.

درمان ریشه دندان یا کانال ریشه
در صورتی که از سایر درمان ها پاسخی نگرفته باشید و حساسیتتان منحصر به یه دندان باشد ممکن است پزشکتان ریشه درمانی یا درمان کانال ریشه را تجویز کند.در این نوع درمان، اعصاب حساس از بین برده می شود. ممکن است که این نوع درمان ترسناک به نظر برسد اما شما می توانید پس از آن بدون حساسیت و درد  دندان زندگی کنید. در واقع دندانپزشک شما توصیه می کند که این درمان مناسب است یا نه . می توان گفت که روش ریشه درمانی یا کانال ریشه یکی از موثر ترین روش ها برای دندانهاییست که به دلیل ضربه و یا ترک خوردگی دارای دردهای شدید هستند. در صورتی که دندان تان شکسته و یا بسیار دردناک است حتما به دندانپزشک مراجعه

 

 

کنید. هر درمانی را که برای حساسیت دندان خود مورد استفاده قرار می دهید باید این نکته را در نظر بگیرید که مراقبت از دندان خود را فراموش نکنید و برای جلوگیری از فرسایش بیشتر مینای دندان و عود حساسیت اقدام ورزید. در صورتی که رژیم غذاییتان مملو از مواد اسیدی و شیرین است( مانند مرکبات و شکلات و یا نوشیدنی های گازدار) مصرف آن را کاهش دهید به دلیل اینکه این مواد غذایی عامل اصلی فرسایش دندان هستند. معاینه های منظم دندانپزشکی را فراموش نکنید . مسواک زدن دوبار در روز، نخ دندان کشیدن و رعایت بهداشت دهان به حفظ دندان های سالم کمک می کند.

جراحی پیوند لثه
در صورتی که ریشه دندانتان، لثه خود را از دست داده باشد طی عمل جراحی مقداری از بافت لثه از منطقه دیگر دهانتان گرفته می شود و به منطقه آسیب دیده پیوند زده می شود. این کار از ریشه های در معرض آسیب محافظت می کند و حساسیت را کاهش می دهد. به منظور پیشگیری از بیماری لثه و حساسیت ، معاینات روتین دندانپزشکی و استفاده از خمیردندان های محافظ لثه ضروری است.

نوار عصب و عضله برای چیست

 

 



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

توسط دانشمندان آلمانی انجام شد؛
تشخیص پوسیدگی دندان با پشتیبانی هوش مصنوعی
دندان مصنوعی

 

 

مطالعات موفق محققان آلمانی نشان داد که استفاده از هوش مصنوعی در تشخیص پوسیدگی های دندان صحیح و در طول زمان مقرون به صرفه بوده و می تواند به زودی به این عرصه وارد شود.

 

به گزارش سیناپرس، پژوهش های محققان آلمانی نشان داد که استفاده دندانپزشکان از هوش مصنوعی و غیر تهاجمی می تواند مقرون به صرفه باشد و این موضوع در یک کارآزمایی تصادفی آزمایش شد.

 

این مطالعه مقرون به صرفه بودن تشخیص پوسیدگی پروگزیمال با پشتیبانی هوش مصنوعی را در یک کارآزمایی تصادفی و کنترل ‌شده مورد بررسی قرار داد. در این آزمایش بیست و سه دندانپزشک ۲۰ مدل از استفاده از فن آوری هوش مصنوعی را ارزیابی کردند.

 

۱۰ مورد از آنها به طور تصادفی با یک نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی و ۱۰ مورد دیگر بدون هوش مصنوعی مورد ارزیابی قرار گرفتند. سپس این مطالعه نسبت تشخیص های مثبت و منفی درست و نادرست و تصمیمات درمانی اتخاذ شده برای هر ضایعه شناسایی شده اعم از غیر تهاجمی، میکرو تهاجمی و تهاجمی را ارزیابی کرد.

 

فالک شوندیکه (Falk Schwendicke) یکی از پژوهشگران این مطالعات در برلین آلمان می گوید: نتایج تحقیقات ما نشان داد که برای تشخیص ضایعات اولیه (E2 یا D1)، دندانپزشکان به طور قابل توجهی در هنگام استفاده از هوش مصنوعی حساس تر بودند و مشخص شد که تصمیمات درمانی اتخاذ شده در طول زمان مقرون به صرفه هستند.

 

او در ادامه می افزاید: اگر همه مشکلات اولیه شناسایی شده به صورت غیر تهاجمی یا میکرو تهاجمی درمان شده بودند، هوش مصنوعی بسیار کم ‌هزینه‌ تر از عدم وجود هوش مصنوعی بود. به گزارش سیناپرس، برنامه های کاربردی هوش مصنوعی نه تنها باید از تشخیص پوسیدگی دندان حمایت کنند بلکه با مدیریت مبتنی بر شواهد، ضایعات پوسیدگی بعدی را نیز مشخص کرده و در کاهش هزینه های آینده موثر واقع شوند.

 

شرح کامل این پژوهش و یافته های جذاب آن در آخرین شماره مجله تخصصی آنلاین IADR منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

 


متخصص مغز و اعصاب

 





:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

لمینت دندان در تهران

بهترین کلینیک لمینت دندان در تهران

لمینت دندان یکی از روش های عالی و مقرون به صرفه است که به کمک آن می توانید زیبایی دندان های خود را افزایش دهید و خط لبخند خوبی داشته باشید. از همین رو در این مقاله مطالب خواندنی را در اختیار کسانی قرار می دهیم که قصد لمینت نمودن دندان خود را در تهران دارند.


لمینت دندان در تهران
به گزارش خبرگزاری آنا، لمینت دندان یکی از روش های عالی و مقرون به صرفه می باشد که به کمک آن می توانید زیبایی دندان های خود را افزایش دهید و خط لبخند خوبی داشته باشید. اما این روش ترمیم و زیبا نمودن دندان، دارای نکاتی می باشد که باید حتما در نظر داشته باشید. از همین رو در این مقاله مطالب خواندنی را در اختیار کسانی قرار می دهیم که قصد لمینت نمودن دندان خود را در تهران دارند.

آیا می دانید لمینت دندان چیست؟
لمینت دندان در واقع یک قالب بسیار نازک می باشد که بر روی دندان ها می چسبد. از همین رو می تواند مشکلات ظاهری دندان ها را به خوبی پوشش دهد. افرادی که از شکاف بین دندان ها، تیرگی و شکستگی دندان های خود رنج می برند، می توانند از این روش استفاده نمایند. این روش امروزه علاقه مندان زیادی را به سمت خود جلب نموده است زیرا ماندگاری و استحکام آن خوب است و از پوسیدگی دندان نیز جلوگیری می نماید. البته باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید که انتخاب لمینت خوب و پزشک مجرب برای انجام این کار بسیار مهم می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لمینت دندان و هزینه آن می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت لمینت دندان

قبل از اینکه اقدام به لمینت دندان نمایید، لازم است تا موارد متفاوتی را در نظر داشته باشید. برخی از مهمترین نکات در زیر لیست شده اند:

آیا دندان خود را کامپوزیت کنم یا لمینت بهتر است؟
این مورد سوالی است که اغلب افراد قبل از لمینت دندان خود مطرح می کنند. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که کامپوزیت ها دارای ضخامت بیشتری هستند و مینای دندان تراش بیشتری می خورد. از سوی دیگر این موارد استحکام کمتری نسبت به لمینت دندان دارند. همچنین طول عمر لمینت دندان به نسبت کامپوزیت بیشتر بوده و بر روی دندان ها نیز ظاهر طبیعی تری دارد. البته فرق کامپوزیت و لمینت در جنس ، نحوه انجام آن نیز می باشد.

آیا در لمینت دندان باید دندان تراش بخورد؟
لمینت ها قالب هایی می باشند که بر روی دندان نصب می شوند. از همین رو برای اینکه فضای کافی در اختیار داشته باشند تا بین دندان ها جای بگیرند، نیاز است تا مینای دندان کمی تراش بخورد. در نظر داشته باشید که لمینت ها بسیار نازک هستند. به همین دلیل عموما حدود 0.5 میلی متر از مینای دندان تراش می خورد. لذا می توان بیان نمود که آسیب بسیار کمی به دندان وارد می شود. تراش مینای دندان در این روش به نسبت کمتر از سایر روش ها همچون کامپوزیت است.

تراش دندان برای لمینت

آیا از لمینت تنها برای زیبایی استفاده می شود؟
لمینت ها می توانند هم برای زیباتر نمودن دندان ها مورد استفاده قرار بگیرند و هم از پوسیدگی دندان ها جلوگیری نمایند. البته باید در نظر داشته باشید که این روش برای درمان استفاده نمی شود. به همین دلیل است که بیان می گردد، قبل از لمینت نمودن دندان های خود حتما باید از سالم بودن آنها اطمینان حاصل نمود. زیرا اگر دندان ها خراب باشند، برای ترمیم نمودن لازم است تا لمینت ها برداشته و سپس از نو ساخته شوند.

آیا می توان از لمینت ها به صورت مادام العمر استفاده نمود؟
لمینت دندان در قیاس با سایر روش ها همچون کامپوزیت طول عمر بیشتری دارد. البته باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید که نگهداری خوب از لمینت ها نیز برای افزایش طول عمر آنها بسیار اهمیت دارد. به طور مثال شما باید هر روز دهان خود را با دهانشویه ضدعفونی نمایید و به صورت مداوم از مسواک بهره ببرید. همچنین بیان می شود جهت جلوگیری از تغییر رنگ لمینت مواد غذایی که رنگدانه بسیار دارند را مصرف نکنید.

هزینه لمینت چقدر می باشد؟
در حال حاضر لمینت های بسیاری وجود دارند که پزشکان از آنها استفاده می نمایند. یکی از نمونه های پرکاربرد، لمینت های سرامیکی می باشند که شفاف بوده و ضخامت زیادی ندارند. از همین رو قیمت آنها با یکدیگر متفاوت است. به صورت کلی می توان بیان داشت که هزینه لمینت نسبت به سایر روش ها بیشتر است. اما از سوی دیگر دوام و ماندگاری آن نیز بالاتر است. در نظر داشته باشید که این مورد در دسته خدمات زیبایی قرار می گیرد لذا بیمه های درمانی از آن پشتیبانی نمی نمایند.

هزینه لمینت دندان

در نظر داشته باشید که همه افراد نمی توانند از لمینت استفاده نمایند.
برای اینکه شما اقدام به لمینت دندان خود کنید، باید کاندید خوبی باشید. کودکان به هیچ وجه برای این مورد گزینه خوبی نیستند زیرا دارای دندان های شیری بوده یا با افزایش سن، سایز دندان های آنان نیز تغییر می یابد. از سوی دیگر افرادی که دارای پوسیدگی دندان هستند یا از بیماری های دندان و لثه رنج می برند، نمی توانند اقدام به لمینت دندان کنند. زیرا برای درمان دردهای دندان و لثه لازم است تا حتما لمینت ها برداشته شوند.

آیا لمینت دندان دچار تغییر رنگ می شود؟
به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که لمینت ها بیشترین مقاومت را در برابر لکه شدن از خود نشان می دهند. اما نمی توان بیان نمود به هیچ وجه رنگ آنها تغییر نمی کند. اگر مواد غذایی رنگی همچون قهوه، زیاد میل می نمایید، این امکان وجود دارد که لمینت ها کمی تغییر رنگ دهند. برای نگهداری از لمینت ها بهتر است تا پس از میل نمودن هر وعده غذایی اقدام به مسواک نمودن دندان های خود کنید.

جمع بندی:
لمینت نمودن دندان یکی از روش های عالی برای مراقبت از دندان ها محسوب می شود. این روش می تواند ایرادات ظاهری دندان های شما را نیز به صورت کامل از بین ببرد. قبل از اینکه افراد اقدام به لمینت نمایند، اغلب جلسات مشاوره ای توسط پزشکان برگزار می شود که وضعیت دندان ها بررسی گردند. در صورت تایید پزشک، مینای دندان تراشیده خواهد شد و قالب گیری صورت می گیرد. در مرحله بعد به کمک سیمان های مخصوص، قالب لمینت بر روی دندان نصب می شود.

باید در نظر داشت که هر اندازه رنگ روکش لمینت نزدیک به رنگ دندان اصلی شما باشد، طبیعی تر جلوه می نماید. خوشبختانه بازه رنگی لمینت ها بسیار زیاد است و شما می توانید از نمونه مناسب با رنگ دندان خود بهره ببرید. حتما برای انجام لمینت دندان از یک مرکز خوب و پزشک مجرب استفاده نمایید تا مجبور به پرداخت هزینه های زیاد نشوید.

بهترین کلینیک نوار مغز

 

 



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

داشتن دندان ها و لبخند زیبا
مراقب دندان های خود باشید

کدکم دندانسازی


برای داشتن دندان های زیبا و سالم توصیه های زیر را جدی بگیرید.



به گزارش فرتاک نیوز،
توصیه های کاربردی برای داشتن دندان های زیبا

دستیابی به دندان های سالم یک عمر مراقبت می طلبد. حتی اگر به شما گفته شده است که دندان های خوبی دارید، بسیار مهم است که هر روز اقدامات درستی را برای مراقبت از آنها و جلوگیری از بروز مشکلات انجام دهید. این شامل استفاده از محصولات مناسب جهت مراقبت از دهان و همچنین توجه به عادات روزانه است که در زیر به آن ها می پردازیم.



1. بدون مسواک زدن به رختخواب نروید.

2. به درستی مسواک بزنید.

3. از شستن زبان خود غافل نشوید.

4. از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید.

5. استفاده از نخ دندان را به اندازه مسواک زدن مهم بدانید.

6. استفاده از دهانشویه را جدی بگیرید.

7. آب بیشتری بنوشید.

8. میوه ها و سبزیجات ترد بخورید.

9. مصرف غذاهای شیرین و اسیدی را محدود کنید.

10. حداقل دو بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنید.

11. دو بار در روز به مدت دو دقیقه مسواک بزنید.

12.حتما صبح ها مسواک بزنید تا از شر پلاک هایی که در طول شب ایجاد می شود خلاص شوید.

13. بیش از حد مسواک نزنید.

14. از مصرف نوشابه حذر کنید

فیزیوتراپی در ونک

 

 



:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

کدام زیباتر است؟ لمینت دندان یا کامپوزیت؟

قیمت لمینت دندان 1401

 

لمینت دندان و کامپوزیت دندان هر دو روش های بسیار خوبی برای رفع ایرادات ظاهری دندان ها میباشند اما کدام یک بهتر است؟ با دانستن تفاوت های لمینت و کامپوزیت میتوان به این سوال پاسخ داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، داشتن دندان ها زیبا و یک لبخند انرژی بخش حق مسلم تمام انسان هاست اما متاسفانه برخی از افراد به دلیل شکستگی، لب پریدگی و تغییر رنگ دندان های خود از این نعمت بی بهره هستند، اما جای هیچ نگرانی نیست. به لطف پیشرفت علم دندانپزشکی- زیبایی و با وجود روش هایی مانند لمینت دندان و کامپوزیت ونیر دیگر داشتن یک لبخند زیبای هالیوودی یک آرزو نیست.

لمینت دندانی و کامپوزیت دندان هردو جزء بهترین و موثرترین روش های اصلاح طرح لبخند به شمار می روند اما سوالی که بسیاری از بیماران با آن رو به رو هستند، این است که کیفیت کدام یک بهتر است؟ لمینت زیباتر است یا کامپوزیت؟ ماندگاری کدام یک از این روش ها بیشتر است؟ با ما همراه باشید تا با مقایسه این دو تکنیک، به سوالات فوق پاسخ دهیم.

کامپوزیت دندان چیست؟
پیش از اینکه به تفاوت لمینت دندان و کامپوزیت ونیر و مقایسه مزایا و معایب آنها بپردازیم باید توضیح مختصری درباره این دو تکنیک اصلاح طرح لبخند بدهیم.

کامپوزیت یا ونیر، مواد پلیمری نیمه جامدی هستند که توسط اشعه نوری به خصوصی به سطح دندان ها می چسبند و برای اصلاح عیوبی نظیر نامرتبی دندان ها، شکاف بین دندانی و اصلاح رنگ و شکل دندان ها به کار میرود. کامپوزیت دندان یک روش نوین، سریع و ارزان قیمت برای زیبایی دندان و لبخند می باشد، زیرا این روش هم زیبایی و اصلاح فرم دندان را به دنبال خواهد داشت و هم هزینه کمتری در مقایسه با سایر روش های اصلاح طرح لبخند مانند لمینت دارد.

دندان

جنس کامپوزیت از نوعی پلاستیک به نام رزین است. رزین همان ماده ای است که از آن برای پر کردن دندان ها نیز استفاده میکنند. دندانپزشک رزین را روی دندان ها پخش میکند و فرم میدهد و سپس با نور لیزر این مواد سفت می شوند.

مزایای کامپوزیت
افراد زیادی حتی بازیگران معروف از کامپوزیت برای ترمیم دندان ها و اصلاح لبخند خود استفاده میکنند. کامپوزیت دندان مزایای زیادی دارد از جمله:

مهم ترین مزیتی که کامپوزیت دندان نسبت به لمینت دارد، هزینه پایین آن است. به طور متوسط هزینه لمینت هر دندان تقریبا دو برابر کامپوزیت است.
کامپوزیت، دندانهای شکسته شده، آسیب دیده یا تغییر رنگ داده شده را به خوبی پوشش میدهد به طوری که هیچ اثری از آسیب ها روی آن نباشد.
این روش تنها در یک جلسه امکان پذیر است. زمان یکی از دغدغه های بیماران است و برخی از آنها میخواهند که خیلی سریع دندان های زیبا داشته باشند. تمام مراحل کامپوزیت دندان در یک جلسه چند ساعته انجام می شود.
تنوع رنگ کامپوزیت دندان بسیار بالاست و بیمار میتواند از بین گزینه های موجود رنگ سفید یا رنگی که مشابه رنگ دندان های طبیعی خودش است را انتخاب کند.
کامپوزیت دندان فاصله های بین دندانی را از بین میبرد. این شکاف های بین دندانی منجر به جا به جایی دندان ها و زوال استخوان فک می شود اما با نصب لمینت های دندانی میتوان این فاصله ها را بست و از بروز این دسته از مشکلات جلوگیری نمود.
یکی از مزایای مهم کامپوزیت دندان، عدم تراش دندان است. در این روش نیازی نیست که دندانپزشک لایه ای از دندان را برش دهد در نتیجه برای افرادی که مینای دندان نازکی دارند بسیار ایده آل است.
لمینت دندان چیست؟
لمینت دندان (Dental laminate) لایه هایی ظریف با یک قالب مناسب، در طیف های مختلف رنگ سفید و از جنس سرامیک و کامپوزیت است که به منظور اصلاح طرح لبخند و رفع مشکلات ظاهری دندان نظیر بد شکلی، شکستگی ها، شکاف بین دندانی، سفید کردن دندان ها و به طور کلی بازسازی ظاهر دندان ها به کار می رود.

لمینت دندان انواع مختلفی دارد مانند لمینت سرامیکی، لومینیرز و لمینت متحرک اما معروف ترین و همچنین بهترین نوع آن لمینت سرامیکی یا پرسلین ونیر میباشد. وقتی از تفاوت کامپوزیت دندان و لمینت صحبت میکنیم، منظور ما پرسلین ونیر میباشد.

دندان

لمینیت به این صورت است که دندانپزشک باید ابتدا مقداری از مینای دندان را بتراشد تا فضای کافی برای قرار دادن این روکش ها وجود داشته باشد. سپس قالب های لمینت به لابراتوار فرستاده شده و پس از چند هفته این پوسته ها ساخته می شوند. دندانپزشک لمینت های دندانی را روی دندان های طبیعی قرار میدهد.

نکات مثبت لمینت دندان
لمینت دندان همیشه بهترین گزینه برای طراحی لبخند و ترمیم دندان ها بوده اند. این حجم از محبوبیت به دلیل مزایای بسیار این روش میباشد. مزیت های استفاده از لمینت دندانی عبارتند از:

لمینت دندان از ماده ای به نام پرسلین که بسیار بادوام و محکم است ساخته می شوند. همین موضوع باعث ماندگاری بالای لمینت نسبت به کامپوزیت دندان شده است.
لمینت هرگونه لکه روی دندان ها را پوشش میدهد. از آنجایی که لکه های ناشی از فلوراید یا مواد غذایی رنگی معمولا عمیقا در دندان فرو میروند، روش هایی مانند بلیچینگ نتایج محدودی را در پی خواهند داشت اما لمینت دندان به طور کامل لکه های روی دندان را کاور میکند.
لمینت دندان شکستگی و ساییدگی دندانها را میپوشاند. چنانچه در در اثر ضربه، تصادف یا موقعیت های دیگر دچار شکستگی دندان ها شدید، لمینت میتواند یک راه حل سریع و موثر برای پنهان کردن تراشه ها یا شکستگی های دندانی باشد.
لمینت های دندانی میتوانند دندانهای ناهموار و نامرتب را ترمیم کنند. تراش دادن مقدار کمی از مینای دندان باعث می شود که لمینت بهتر روی سطح دندان بمانند.
از بین بردن فاصله بین دندان ها یکی دیگر از مزایای لمینت دندان میباشد.
لمینت سرامیکی، جنس و رنگ کاملا مطابق با دندانهای طبیعی دارد و بیماران میتوانند درصد سفیدی لمینت های خود را انتخاب کنند.
تفاوت لمینت دندان و کامپوزیت
حالا که با مزایای هر یک از روش های کامپوزیت دندان و لمینت دندان آشنا شدید، نوبت آن است که به تفاوت این دو تکنیک بپردازیم. اساسی ترین تفاوت های لمینت و کامپوزیت دندان از جهات مختلف عبارتند از:

تراشیدن دندان: برای انجام لمینت، دندانپزشک ناچار است که بخشی از مینای دندان را بتراشد تا روکش های لمینتی ظاهری غیرطبیعی پیدا نکنند و اندازه صحیحی داشته باشند در صورتی که در کامپوزیت دندان نیازی به انجام این مرحله نیست و مواد رزینی روی دندان چسبانده می شود.
زمان: یکی دیگر از تفاوت های لمینت و کامپوزیت در مدت زمان درمان است. انجام کامپوزیت دندان حتی در یک جلسه نیز امکان پذیر است اما آماده سازی روکش هی لمنیت بین دو تا 3 هفته طول میکشد.
متریال سازنده: با وجود تمام مزایای کامپوزیت ونیرها، آنها هرگز نتوانستد در یک زمینه با لمینت دندان رقابت کنند: دوام. لمینت از پرسلین که به مراتب محکم تر از رزین است ساخته می شود، به همین خاطر است که در صورت مراقبت و نگهداری درست، لمینت بین 10 تا 15 سال و کامپوزیت ونیر بین 5 تا 7 سال دوام می آورد.
قیمت: لمینت دندان به دلیل جنس بهتر قیمت بالاتری نیز دارد. هزینه کامپوزیت دندان تقریبا یک سوم لمینت است اما در نظر داشته باشید که طول عمر آنها نیز نصف لمینت دندان است.
ترمیم: لمینت دندان یک روش دائمی است یعنی پوسته های لمینت روی دندان می چسبند و اگر این روکش ها ترک بخورند یا بشکنند راه برگشتی نیست اما کامپوزیت دندان در صورت آسیب دیدن قابل ترمیم است.
کامپوزیت ونیر بیشتر از لمینت های دندانی مستعد لکه هستند. به طور کلی کامپوزیت دندان به شفافی لمینت نیست و به مرور زمان در اثر نوشیدن نوشیدنی های رنگی لک می شود و تغییر رنگ میدهد.
به طور کلی با توجه به آنچه درباره تفاوت های لمینت دندان و کامپوزیت بیان شد، می توان گفت لمینت به دلیل مقاومت بیشتر در برابر تغییر رنگ و شکستگی و غیره بهتر از کامپوزیت است، اما قیمت لمینت بسیار بالاتر از کامپوزیت ونیر است و همین موضوع ذهن بیماران را به خود مشغول میکند؟ کدامیک برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است؟ هزینه یا کیفیت؟

دندان

لمینت زیباتر است یا کامپوزیت دندان؟
از نظر هرکسی زیبایی معیارهای خاصی دارد و نمی توان به طور دقیق گفت لمینت دندان زیباتر است یا کامپوزیت ونیر اما ویژگی هایی وجود دارند که میتوانند در انتخاب این دو روش از نظر ظاهر و زیبایی به شما کمک کند، مثلا لمینت دندان ظاهر طبیعی تری دارند زیرا نیکه شفاف هستند و وقتی که نور به آنها برخورد میکند، مشابه دندان های طبیعی، نور را منعکس میکند. لازم به ذکر است که کامپوزیت دندان بعد از پولیش کاری طبیعی به نظر می رسند.

روکش های لمینت معمولا نسبت به کامپوزیت دندان نازک تر هستند. کامپوزیت ونیر در صورتی که از جنس خوب و توسط یک دندانپزشک حرفه ای نصب نشوند، مانند یک لایه ضخیم و مصنوعی به نظر میرسند در صورتی که لمینت دندان به طور ذاتی ظریف است و با برداشتن قسمتی از مینای دندان کاملا در جای خود تنظیم می شود.

نوار عصب عضله برای تشخیص درد

 

 



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

مدیر مسئول لابراتور نوین ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

تحول مثبت در دندانپزشکی زیبایی، با فناوری کدکم

کدکم دندانسازی

فناوری کدکم منجر به تحولی مثبت در دندانپزشکی به خصوص برای دندانپزشک‌های زیبایی شده است و استفاده از کدکم در دندانپزشکی پیشینه‌ای شصت ساله دارد.تحول مثبت در دندانپزشکی زیبایی، با فناوری کدکم

سالار صبوری، مدیر مسئول لابراتور نوین ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز اظهار کرد: دندانپزشکی تکنولوژی ویژه‌ای است که به وسیله تصاویر سه بعدی انواع ریستوریشن دندانی با آن ایجاد می‌شود.

وی افزود: با ورود تکنولوژی کدکم به دنیای دندانپزشکی و دندانسازی تحولی اساسی در این زمینه رخ داده است.

صبوی گفت: فناوری کدکم منجر به تحولی مثبت در دندانپزشکی به خصوص برای دندانپزشک‌های زیبایی شده است و استفاده از کدکم در دندانپزشکی پیشینه‌ای شصت ساله دارد.

وی ادامه داد: هدف از این فناوری ساخت و ارايه رستوريشن‌های دقيق و كارآمد برای بيمار و در عين حال حفظ راحتی بيمار حين مراحل قالب‌گيری است.

این مسئول در به مزایای دستگاه کدکم اشاره و عنوان کرد: جهت ساخت رستوریشن‌های دندانی استفاده از تکنولوژی کدکم دارای مزایای متعددی است که این مزایا عبارت است از مواد بهینه سازی شده، سهولت استفاده روش کدکم، کاهش زمان ساخت رستوریشن دندان، کاهش چرخه کاری لابراتور، افزایش دقت ساخت رستوریشن دندان، سرعت عمل بالا و ساخت دندان در یک جلسه، کیفیت مطلوب در کدکم، حذف شدن ریختن گچ، موم گذاری و ریخته گری وحرارت دهی،کاهش رفت و آمد بیمار، کنترل عفونت بوسیله روش

درمان بیش فعالی با نوروفیدبک

 



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

لبخند‌هایی که ۴۰ میلیون تومان آب می‌خورد!

هزینه لیمنت دندان 1401

 

لیمنت یکی از روش‌های رایج برای مرواریدی کردن دندان است، در این روش، پس از تراش دندان و قالب‌گیری آن پروتز در لابراتوار ساخته می‌شود و پروسه درمان آن حدود دو تا سه هفته طول می‌کشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛این روز‌ها همه می‌خواهند دندان‌های مرواریدی داشته باشند، دندان‌های سفید و سرامیکی مثل هالیوودی‌ها، مثل تام کروز، مورگان فریمن، مایکل داگلاس یا مثل خواننده‌های معروف جاستین بیبر و... خیلی دور نمی‌رویم، مثل همین هنرپیشه‌های داخلی، مجریان تلویزیون و از آن‌ها به ما نزدیک‌تر، همین فعالان خرده‌پای مجازی، همان‌ها که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را تبلیغ می‌کنند و هر روز سر از یکی از کلینیک‌های دندانپزشکی درمی‌آورند، با لبخندی به پهنای صورت که تمام ٣٦ دندان‌شان را به نمایش می‌گذارد؛ دندان‌های مرواریدی و درخشان‌شان را.


حالا خوش فرم و درخشان کردن ١٦ دندان (٨ دندان فک بالا و ٨ دندان فک پایین) به روش کامپوزیت، ١٣ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان، به روش لمینت، ١٩ میلیون و ٦٠٠ هزار تومان و به روش لومینیرز ٤٠ میلیون تومان آب می‌خورد.

بلیچینگ

این روش معمولا برای دندان‌هایی توصیه می‌شود که با جرم و پلاک پوشانده شده‌اند. سفیدکردن دندان‌ها یا بلیچینگ، درمانی است که در آن بدرنگی‌ها و رنگدانه‌هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندان‌ها شده و بدرنگی‌های ژنتیکی برطرف می‌شود. بلیچینگ را به دو روش انجام می‌دهند، یکی در خانه (home bleaching) و دیگری در مطب (office bleaching).

قیمت بلیچینگ خانگی، یک میلیون و ٢٠٠ هزار تومان

قیمت بلیچینگ مطبی: ٧٠٠ هزار تومان

میزان ماندگاری: ٦ ماه تا یک سال؛ رنگ دندان دو تا سه درجه روشن‌تر می‌شود

باندینگ کامپوزیت

در این روش، یک روکش سرامیکی روی دندان قرار می‌گیرد. این روش نسبت به لمینت و لومینیرز ارزان‌تر است. کامپوزیت دندانی نوعی مواد خمیرمانند است که برای ترمیم پوسیدگی‌های دندانی از آن استفاده می‌شود. این روش برای آن‌هایی که دو فک و دندان‌ها روی هم قرار می‌گیرند، توصیه نمی‌شود.

اگر بهداشت دندان و دهان به خوبی رعایت شود، میزان ماندگاری آن دایمی است انجام کامپوزیت تنها برای چند دندان جلویی، نزدیک به ٥ میلیون تومان هزینه می‌برد.قیمت هر واحد کامپوزیت: ٥٠٠ هزار تومان تا ٨٠٠ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:کاسبی پنهان شرکت‌های دندانپزشکی با لبخند هالیوودی/ لمینت دندان به چه قیمتی؟


لمینت

یکی از روش‌های رایج برای مرواریدی کردن دندان است، در این روش، پس از تراش دندان و قالب‌گیری آن پروتز در لابراتوار ساخته می‌شود، فرم نهایی دندان را دندانپزشک تعیین می‌کند و پروسه درمان آن حدود دو تا سه هفته طول می‌کشد. در لمینت طرح لبخند، راحت‌تر انجام می‌شود.

قیمت هر واحد لمینت: ٨٠٠ هزار تومان تا یک میلیون و ٢٠٠ هزار تومان است

مشاور یکی از مطب‌های دندانپزشکی در مرکز شهر می‌گوید که قیمت نهایی لمینت به لابراتوار و نوع مواد استفاده شده در آن بستگی دارد. مواد استفاده شده در این روش، یا آمریکایی است یا سوییسی. کوچکی یا بزرگی دندان تأثیر زیادی در قیمت آن ندارد.

لومینیرز

لومینیرز هم روشی دیگر برای فرم‌دهی و سفیدکردن دندان است که حالا به گزینه محبوبی تبدیل شده است، هم برای دندانپزشکان و هم برای مشتری‌ها. گفته می‌شود این روش بیشتر برای آن‌هایی استفاده می‌شود که فاصله میان دندان‌ها یا انحراف آنها، کم است. ضخامت لومینیرز کم و حدود ٠,٢ میلی متر است، شفاف است و ظاهری طبیعی را ایجاد می‌کند. برای استفاده از لومینیرز نیازی به ساییدن لایه بیرونی دندان نیست. در این روش، فرد پس از انجام کار می‌تواند هر چیزی که بخواهد بخورد و بنوشد.

مشاور یکی از کلینیک‌های دندانپزشکی شمال تهران می‌گوید که برای استفاده از این روش، دندان‌های بیمار قالب‌گیری می‌شود و برای ساخت پروتز، قالب به لابراتواری در بیروت که طرف قرارداد با این کلینیک است، فرستاده و بعد از حدود یک ماه، دوباره به ایران فرستاده می‌شود و روی دندان بیمار قرار می‌گیرد. این روش هزینه بالایی دارد و با قیمت دلار حساب می‌شود.

قیمت سال گذشته هر واحد لومینیرز: دو میلیون و ٥٠٠ هزار تومان است قیمت لومینیرز داخلی: برای هر واحد یک میلیون و ٢٠٠ هزار تومان است

به گفته مشاور این کلینیک دندانپزشکی، برای فرم‌دهی دندان، در هر فک، ٨ دندان باید فرم داده شود که با روش لومینیرز، نزدیک به ٤٠‌میلیون تومان خرج بر می‌دارد.

متخصص مغز و اعصاب برای تشنج

 

 



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

آشنایی با بلیچینگ دندان

دندانپزشکی در منزل

(اخبار رسمی): بلیچینگ دندان یکی از کارهایی است که به جهت سفید شدن دندان ها به کار می رود


بلیچینگ دندان
آشنایی با بلیچینگ دندان
بلیچینگ دندان یکی از کارهایی است که به جهت سفید شدن دندان ها به کار می رود

بلیچینگ دندان انواع متعددی دارد شامل

1) Home bleaching: این روش در خانه انجام می شود. پزشک پس از قالب گرفتن از دندان شما برای سفیدتر شدن دندان هایتان قابی مخصوصی در اختیار قرار می دهد تا باعث سفیدتر شدن دندان هایتان شود.

2) Office bleaching: این روش توسط دندانپزشک در مطب انجام می شود.

هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ با همدیگر تفاوت هایی دارند که در ادامه به آنها می پردازیم:

در روش آفیس بلیچینگ برای سفید کردن دندان ها تنها دو جلسه کافی است، در صورتی که در روش هوم بلیچینگ حدود 2 هفته برای سفید کردن دندان‌ ها نیاز است.
هزینه هوم بلیچینگ به مراتب کمتر و مقرون به صرفه تر از آفیس بلیچینگ است.

ماندگاری و سفید ماندن دندان ها در روش آفیس بلیچینگ بیشتر است.

دقت داشته باشید که میزان روشن شدن دندان ها در آفیس بلیچینگ به دلیل وجود امکانات، بیشتر است.
انجام بلیچینگ دندان خطری ندارد و بین 6 ماه تا 2 سال ماندگاری دارد.
چه عواملی ماندگاری بلیچینگ را افزایش می دهد؟

بعد از انجام بلیچینگ دیگر نباید قلیان و یا سیگار بکشید، زیرا آنها باعث تیره شدن دندان هایتان می شود.
به هیچ عنوان تا یک روز پس از انجام بلیچینگ خوراکی های رنگی نخورید.
حتما باید به صورت منظم مسواک بزنید و پس از صرف غذا از نخ دندان استفاده کنید.

اگر به نوشیدنی های مانند قهوه، نسکافه و چای علاقه دارید، حتما باید پس از نوشیدن آن مسواک بزنید.

در ابتدای کار بهتر است به صورت منظم و هفتگی به دندانپزشک مراجعه کنید تا از سلامت دندان های خود اطمینان حاصل کنید.

بعد از بلیچینگ حتما در رژیم غذایی خود آب، شیر، برنج، پاستا، گل کلم، مرغ، ماهی و نان سفید قرار دهید.

فیزیوتراپی سکته مغزی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 تير 1401 | نظرات ()