نوشته شده توسط : ادمین
ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی یک گروه جهادی به خانواده‌های نیازمند در مناطق کم برخوردار
 
مسئول گروه جهادی شهید مهدی عسگری از برگزاری اردوی جهادی و ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی به خانواده‌های نیازمند در مناطق کم برخوردار کشور خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مشکلات مردم، تلاش می‌کنیم تا با ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی بخشی از مشکلات خانواده‌های نیازمند را مرتفع کنیم.
محدثه داوودی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به خدمات گروه جهادی شهید مهدی عسگری، گفت: هدف از تشکیل این گروه جهادی، محرومیت‌زدایی، خدمت به مردم و خانواده‌های نیازمند در عرصه‌های مختلف در مناطق کم برخوردار است.
 مقالات مرتبط: پرکردن دندان
مسئول گروه جهادی شهید مهدی عسگری ادامه داد: به لطف خدا و نگاه ویژه شهید مهدی عسگری، این گروه در تمامی عرصه‌های مختلف جهادی، بهداشت و درمان، فرهنگی، آموزشی، کارآفرینی، عمرانی و... فعالیت دارد و در زمینه بهداشت و درمان به‌صورت تخصصی خدمات ارائه می‌دهد.
 
داوودی تأکید کرد: خیرین بزرگوار و عزیزانی که تمایل دارند با گروه جهادی ما همکاری داشته باشند، از طریق صفحه‌ ما در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند با ما در ارتباط باشند.
 
مسئول گروه جهادی شهید مهدی عسگری تصریح کرد: این گروه بیشتر در مناطق حاشیه‌ای استان البرز و مناطق کم برخوردار در خارج از استان مانند زابل، کرمانشاه و... فعالیت می‌کند و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کمک مؤمنانه در دوران شیوع ویروس کرونا، گروه ما بیش از ١۵٠٠ بستۀ معیشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع کرد.
 
داوودی از برگزاری اردوی جهادی و ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی به خانواده‌های نیازمند در مناطق کم برخوردار کشور خبر داد و اضافه کرد: ان‌شاءالله در این راه ثابت‌قدم باشیم و خالصانه و برای رضای خدا کار کنیم و با اتحاد و عزم جهادی بتوانیم مشکلات کشور و مردم را حل کنیم و به فرموده مقام معظم رهبری، جز با کار جهادی و انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم.
 مقالات دیگر: گل فروشی زعفرانیه 
وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مشکلات مردم، تلاش می‌کنیم تا با ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی بخشی از مشکلات خانواده‌های نیازمند را مرتفع کنیم و برای ارائه این خدمات، نیاز به تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی داریم، از تمامی خیرین عزیز دعوت می‌کنیم که ما را در انجام این کار خیر، یاری کنند تا ما هم با تجهیز کردن گروه، بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری رو به مردم عزیزمان ارائه دهیم.
 
مسؤل گروه جهادی شهید مهدی عسگری تصریح کرد: خیلی به شهدا و خانواده‌های معظم آن‌ها مدیونیم و این آرامش و امنیت را مدیون رشادت‌ها، ازخودگذشتگی‌ها و فداکاری‌های آن عزیزان هستیم و ان‌شاءالله همه مردم، نهادها، ارگان‌ها دست‌به‌دست هم مشکلات کشور را مرتفع کنند و زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.


:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

در بیانیه کانون پژوهشگران خانه موسیقی در واکنش به برنامه های وزیر پیشنهادی ارشاد مطرح شد:

نقش و جایگاه خانه موسیقی و خدمات ارزشمند و غیر قابل انکار این نهاد مدنی غیر دولتی در برهه های مختلف و در دو دهه گذشته بر کسی پوشیده نیست

در واکنش به برنامه وزیر پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیانیه کانون پژوهشگران خانه موسیقی منتشر شد.

به گزارش سایت خانه موسیقی، متن بیانیه کانون پژوهشگران خانه موسیقی بدین شرح است:

«اخیرا برنامه‌ آقای اسماعیلی وزیر پیشنهادی رییس جمهور محترم برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

با توجه به استقرار بیش از ده دولت و انبوه تجربیاتی که در پی هزاران چالش و فراز وفرودهای مختلف در این چند دهه به دست آمده و همچون سرمایه ای گرانبها به رایگان در اختیار وزیران پیشنهادشده به مجلس قرار دارد انتظار می رفت برنامه ها با مطالعه دقیق تر و بر اساس تجربیات موجود نگاشته شده و با پختگی کامل مسیر اعتلا را در فضایی آرام و اطمینان بخش ترسیم نماید حال آنکه برنامه منتشر شده نه تنها اینگونه نیست بلکه بسیار خام ،ابهام برانگیز و شعارگونه تنظیم شده و موجبات حیرت اهالی فرهنگ را پدیدآورده است.

فارغ از برخی سرفصل ها و بندهای غیر واقعی برخی از فرازهای این برنامه متاسفانه در ورطه اتهام و افترا درغلتیده و شگفتی آفریده است!

مقالات دیگر: آموزشگاه سه تار غرب تهران

برای مثال در بخش وضعیت موجود موسیقی، بند چهارم آمده است:

" ایجاد انحصار در خانه ی موسیقی به عنوان مهمترین مرکز تولید بحران"

این نوع ادبیات و اتهام زنی آن هم در ارائه برنامه یک نامزد وزارت نه تنها نوظهور و بی سابقه است بلکه اساسا در حوزه فرهنگ که بخش نرم‌افزاری سیاست های کلی دولت ها و ساحت گفتگو و تعامل محسوب می شود اقدامی خارج از عرف و حتی خلاف مصلحت دولت به عنوان نهاد منتخب ملت تلقی شده و قطعا به دافعه و فاصله بین مردم و دولت دامن زده و فضای تنش و تضاد را تشدید می کند.

هرچند که علی القاعده برنامه وزرای پیشنهادی را کارگروه‌های معتمد نامزدها تهیه و در اختیار ایشان قرار می دهند اما کمترین توقع و انتظار از جناب آقای اسماعیلی این بود که قبل از انتشار، برنامه را دقیق تر مطالعه می کردند و یا دست کم از صحت و سقم همین یک مورد افترای سنگین مطلع می شدند و آنگاه نسبت به انتشار اقدام می نمودند.

نقش و جایگاه خانه موسیقی و خدمات ارزشمند و غیر قابل انکار این نهاد مدنی غیر دولتی در برهه های مختلف و در دو دهه گذشته بر کسی پوشیده نیست؛ این مهم با مختصر تحقیق و جستجو و به سادگی آشکار می شود؛ تلاش و مشارکت اعضای شاخص و هنرمندان برجسته خانه موسیقی که هر یک به تنهایی افتخاری بزرگ برای فرهنگ و هنر این کشور به شمار می روند در این نهاد مدنی آن هم بدون کمترین چشمداشت مادی مایه مباهات و سربلندی همه ی اهالی فرهنگ و حتی وزرای سابق و لاحق فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و هست.

 

 

 

البته که این ادعا به معنای بی نقص بودن فعالیت های نهاد صنفی خانه نبوده و نیست و قطعا هیچ نهاد و تشکل فعال بی نقص وجود ندارداما انصاف باید داد که خانه موسیقی در بیش از دو دهه فعالیت خود با کمترین امکانات، تاثیرات بزرگ و ارزشمندی در حوزه موسیقی ملی ایران بر جای گذاشته است.

لکه برداری فرش دستباف

حضور اکثر وزرای ارشاد در محل خانه موسیقی و تعامل و تفاهم بسیار خوب و سازنده وزرا در عین اختلاف دیدگاه بویژه وزرای دولت نهم و دهم که بیشترین نزدیکی را به وزرای دولت حاضر داشته و دارند گواه این نکته است که خانه موسیقی به خوبی به سیاستهای فرهنگی اشراف داشته و برخلاف اتهام بحران آفرینی نقش بسزایی در تعامل فرهنگی و همگرایی فعالان حوزه موسیقی ایفا کرده است که این امر خود بواقع نوعی بحران زدایی است نه بحران آفرینی!

 

تبعا انتظار می رود دولت و وزیر جدید نیز همچون سلف خود در چارچوب تعامل و گفتگو، برنامه های خود را تعریف و ارائه دهند و نه همچون دولتی فاتح که بر اقلیمی جدید استیلا یافته با تهدید و ارعاب شمشیر از نیام برکشند!»



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین
در دانشگاه‌های انگلیس انجام می‌شود؛
پیشنهاد ۱۰ هزار پوندی به دانشجویان دندانپزشکی برای تعویض دانشگاه!
افزایش تقاضا برای رشته دندانپزشکی در انگلیس، دانشگاه‌های این کشور را با مشکل مواجه کرده است.
 
به گزارش ایسنا به نقل از گاردین،‌ دانشجویانی که موفق به قبولی در رشته دندانپزشکی در انگلیس شده‌اند،‌ در حال دریافت پیشنهاداتی مبنی بر دریافت ۱۰ هرار پوند هستند تا به دانشگاه‌ دیگری منتقل شوند.
 
اما دانشگاه‌ها هشدار دادند که مشوق‌های نقدی فشار وارد بر بسیاری از دوره‌های دندانپزشکی وارده به دانشگاه‌های انگلیس را کاهش نمی‌دهد.
 
در انگلیس،‌ دانشکده‌های دندانپزشکی، مانند پزشکی با افزایش چشمگیر تقاضا مواجه شده‌اند و دانش‌آموزان بسیار بیشتری از آنچه که انتظار میرفت،‌ به نمرات بالای سطح A دست یافته‌اند.
مقالات دیگر ما: دندانپزشکی اقساطی
طبق آمار منتشر شده از سوی مراکز آموزش عالی انگلیس، امسال ۲۸ هزار و ۶۹۰ نفر، متقاضی تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی شده‌اند که نسبت به سال گذشته افزایش ۲۱ درصدی داشته است.
 
معاون یکی از دانشگاه های برتر انگلیس  که درخواست کرد نامش فاش نشود،‌ گفت: ما بیش از حد برای رشته دندانپزشکی متقاضی داریم که خارج از ظرفیت ما است. این مشکلی است که حل آن در سراسر کشور دشوار خواهد بود زیرا ظرفیت زیادی برای آموزش بالینی دانشجویان این رشته در دسترس نیست.
 
بر این اساس از دانشجویان رشته دندانپزشکی دعوت شده به طرحی بپیوندند که بر اساس آن،‌ دانشجویان رشته پزشکی و دندانپزشکی اگر از یک دانشگاه پرمتقاضی به یک دانشگاه خلوت‌تر انتقالی بگیرند، می‌توانند ۱۰ هزار پوند غرامت دریافت کنند.
 
شورای دانشکده‌های دندانپزشکی انگلیس اعلام کردند که این طرح به خوبی جواب خواهد داد اما دانشگاهیان این رشته انتظار دارند که اساسا دانشکده‌های بسیار کمی بتوانند به عنوان دانشگاه ‌های مقصد برای این طرح استفاده شوند.
 
این شرایط در حالی است که بحران کووید-۱۹ سبب شده کارورزی دانشجویان دندانپزشکی نیز با مشکل مواجه شود. چراکه این دانشجویان حتما باید کار عملی خود را بگذرانند و از طرفی اقدامات دندانپزشکی در دوران کرونا بسیار محدود شده است.
مقالات دیگر: گل فروشی شهرک غرب


:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

در خرید یونیت دندانپزشکی به چه نکاتی باید توجه شود؟

در تمام مطب های دندانپزشکی از دستگاهی نسبتا بزرگ به نام  یونیت دندانپزشکی استفاده می شود. می توان گفت این دستگاه از مهمترین و حیاتی ترین تجهیزات دندانپزشکی می باشد که در خرید آن باید دقت زیادی نمایید. این وسیله به دلیل اهمیت بالایی که در پروسه فعالیت پزشک و درمان بیمار دارد باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.  در صورت انتخاب یونیت مناسب، روند درمان بیمار سرعت ببخشده می شود. همچنین بیمار نیز در طول درمان به راحتی در آن مستقر می شود. در این مقاله به نکاتی مهم در خرید و قیمت یونیت دندانپزشکی می پردازیم تا پزشکان بتوانید از بین یونیت های دندانپزشکی ایرانی و خارجی مناسب ترین یونیت را انتخاب نمایند. همچنین پزشکان می توانند به سایت دنت لند مراجعه و اطلاعات کامل درباره یونیت ها مختلف را دریافت نمایند.

مهمترین نکات در خرید یونیت دندانپزشکی

در هنگام خرید این محصول باید به عوامل مختلفی توجه کنید و تمامی آن ها را مورد بررسی قرار دهید تا انتخابی درست داشته باشید. برخی از این عوامل مهم عبارتند از:

دقت در موتور یونیت

 یونیت خود متشکل از چندین یک موتور می باشد. دو موتور آن اختصاص به صندلی دارد که باعث بالا و پایین شدن آن می شود. موتور های  دیگر نیز جهت کنترل دیگر بخش های فرمان بردار آن طراحی شده اند. این موتور ها باید به صورت اصل باشند و به درستی کار کنند. وجود هر نقصی در این بخش از یونیت دندانپزشکی کار را برای دندانپزشک دشوار و در برخی مواقع غیر قابل انجام خواهد کرد. موتور یونیت در دو مدل 24 ولت و 220 ولت تولید می شود و موتورهای 24 ولت از طول عمر بالاتری برخوردار هستند.

 

حافظه صندلی یونیت

 صندلی یونیت پزشکی، قسمتی از آن است که شخص بیمار بر روی آن مستقر می شود. این صندلی ابزاری به جهت حرکات پشتی و بخش پایینی آن دارد تا در هنگام مداوا با توجه به زاویه قرارگیری پزشک تنظیم شود. شما در هنگام خرید باید از چند نظر آن را مورد بررسی قرار دهید. اولین نکته این است که به راحتی تنظیم شود و همچنین حافظه آن سالم باشد تا بتواند در حالت تنظیم شده به صورت ثابت باقی بماند. صندلی باید راحت باشد و نشیمنگاه آن نرم باشد تا بیمار را اذیت نکند.

 سطح آن باید کاملا صاف باشد زیر سری صندلی هم باید به راحتی تنظیم شود. علاوه بر بخش های گفته شده بهتر است آداپتور، کفی صندلی، پدال مولتی کالکشن و دیگر بخش های آن را مورد بررسی قرار دهید و از سالم بودن و کیفیت آن ها مطمئن شوید. ناگفته نماند که صندلی ها خود نیز براساس حوه کنترل آن ها به سه دسته، نیمه هیدرولیکیف مکانیکی و الکترومکانیکی تقسیم میشوند.

مقالات دیگر: جراحی دندان نهفته

نوع اتصال به زمین یا خود یونیت

به طور کلی یونیت های دندانپزشکی در دو مدل متصل به صندلی و متصل به زمین هستند. در مدل متصل به زمین، صندلی از یونیت دندانپزشکی جداست و یونیت به کمکی پیچ هایی به زمین متصل می شود. در این حالت، هنگام استفاده از دستگاه صندل لرزشی ندارد. در مدل دیگر که یونیت متصل به صندلی است و هنگام جا به جایی صندلی، یونیت دستگاه نیز جا به جا می شود. در این مدل موتور صندلی می بایست بسیار قوی باشد تا وزن صندلی را نیز تحمل کرده و آن را جا به جا کند.

 کشور ساخت یونیت

 یکی از معیار های مهم در زمان خرید که باید مورد بررسی قرار گیرد، کشور سازنده یونیت و برند آن است. سوابق یک برند و کشور در ساخت یونیت پزشکی اعتبار آن است و میتواند به تنهایی کیفیت آن را تضمین نماید. این روزها که بازار پر است از نمونه های تقلبی یافتن نمونه اصل از کشور سازنده محصول کار دشواری است و باید بسیار دقت کنید. برترین برندهای سازنده یونیت پزشکی از تکنولوزی روز دنیا نیز در ساخت آن استفاده میکنند که به دنبال آن یونیتی باکیفیت، راحت و پیشرفته خواهید داشت که به راحتی نیاز شما را برآورده می کند.

یونیت دندانپزشکی زیگر یکی از پر فروش ترین یونیت های چینی می باشد که علاوه بر کیفیت بالا از قیمت مناسبی برخوردار می باشد. پزشکان می توانند با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دنت لند اقدام به مشاهده ویژگی های یونیت های مختلف مانند یونیت زیگر نمایند. این برند معروف دارای مدل های معروف یونیت زیگر V1000 و یونیت زیگر U100 و همچنین یونیت زیگرS30 می باشد.

سایر موارد مهم در انتخاب یونیت دندانپزشکی

تعداد شکلنگ های یونیت دندانپزشکی : به طور معمول یونیت ها دارای 3 – 4  و 5 شلنگ هستند. هر چه تعداد این شلنگ ها بیشتر باشد، پزشکان می توانند امکانات بیشتری را به آن اضافه کنند. از این رو کار دندانپزشکان بسیار راحت تر می شود.

خدمات و گارانتی دستگاه : یکی از مهمترین فاکتورهایی که در خرید یونیت دندانپزشکی می بایست به آن توجه کرد، مدت زمان گارانتی و خدمات آن می باشد. معمولا یونیت ها از گارانتی 1 تا 2 ساله برخوردارند و خدمات پس از فروش آنها تا 10 سال می باشد.

تشک صندلی و تابوره : از آنجایی که بیمار و دندانپزشک در طول درمان بر روی صندلی و تابوره می نشینند، می بایست ابر استفاده شده برای تشک صندلی یونیت و تابوره از الیاف مناسب تهیه شده باشد تا علاوه بر انعطاف مناسب، از کیفیت بالا برخوردار باشد

 مقالات دیگر: قالیشویی لواسان

خرید یونیت دندانپزشکی

یونیت دندانپزشکی دارای انواع مختلفی است که دارای امکانات و ویژگی های متنوعی می باشد. از این رو قیمت آن ها با یکدیگر متفاوت است. شما میتوانید با توجه به نیاز و قیمت یونیت دندانپزشکی ایرانی و خارجی ، مناسب ترین یونیت را انتخاب و خریداری نمایید. میتوانید برای صرفه جویی در وقت و هزینه به صورت آنلاین خرید یونیت دندانپزشکی را از سایت دنت لند  انجام دهید. در هنگام خرید برای زیبایی فضای مطب خود بهتر است رنگ آن را متناسب با سایر لوازم و مبلمان مطب خود انتخاب کنید.

مقالات دیگر: باغ تالار شرق تهران


:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

پودر استخوان و کاربرد آن در دندانپزشکی

سلامت نیوز: برای کسانی که تمایل به درمان و جایگزینی دندان از دست رفته خود هستند، دندانپزشکی نوین راه حل‌های بسیار خوبی دارد. یکی از این راه‌ها درمان ایمپلنت است. درمان ایمپلنت با توجه به قیمت مواد دندانپزشکی ، تجهیزات و مهارت دندانپزشک معالج جزو بهترین راه حل‌هاست. یکی از مواردی که ممکن است در حین فرایند کاشت ایمپلنت دندان، به آن نیاز باشد، پیوند پودر استخوان است.

 

زمانی که افراد به دلایل مختلفی ناچار به خارج کردن ریشه دندان خود می‌شوند، به کارگیری ایمپلنت دندان یکی از بهترین راه‌های بازگردانی دندان از دست رفته است. اما این عمل نیازمند استخوان فک محکم و دارای تراکم مورد نیاز است.

 

در نتیجه در شرایطی که استخوان فک بیمار تحلیل رفته باشد و یا به دلیل نداشتن ارتفاع مورد نیاز جهت کاشت پایه ایمپلنت، مناسب نباشد و یا از تراکم لازم برخوردار نباشد، ناچار به انجام پیوند پودر استخوان در فک خواهد بود.

 

خصوصیات ساختاری پودر استخوان

ایمپلنت دندان فوری

این ماده از استخوان گاوی تهیه شده است و طی فرآینده گرمایی کلیه پروتین‌ها و مواد ناخواسته آن به طور کامل حذف می‌شود تا از انتقال عفونت و ایجاد واکنش‌های آلرژیک به انسان جلوگیری کند. این فرآیند به صورتی اتفاق می‌افتد که ساختار طبیعی هیدروکسی آپاتیت و تخلخل‌های مرتبط به هم آن کاملا حفظ شود، این فرآیند به تشکیل سریع‌تر استخوان کمک زیادی می‌کند.

 

کاربرد پودر استخوان در دندانپزشکی

 

تخلخل‌های مضرس و ساختار مرتبط به هم این ماده مشابه ساختار استخوان طبیعی انسان است که این ویژگی به اتصال پروتین‌های سرم و سلول‌ها بسیار کمک می‌کند. چون تنها سلول‌های استئوبلاست متصل به سطح می‌توانند باعث تشکیل استخوان شوند.

 

کاربردهای بالینی پودر استخوان

 

نگهداری از ریج

حفظ ساختار و کانتور مناسب فک در نواحی زیبایی

بالا بردن کف سینوس

آگمنتاسیون افقی و عمودی آلوئولار

حفظ ساکت دندانی خارج شده

درمان ضایعات پریودنتال

درمان ضایعات اطراف ایمپلنت شما

پیوند استخوان

 

پیوند استخوان یک عمل جراحی است که نقص استخوانی با مواد موجود در بدن خود بیمار یا یک ماده مصنوعی و سنتیک جایگزین و بازسازی می‌شود. بافت استخوان توانایی بازسازی کامل را دارد. وقتی استخوان طبیعی رشد می‌کند، به طور کلی مواد پیوند را به طور کامل جایگزین می‌کند و در نتیجه یک منطقه کاملاً یکپارچه از استخوان جدید ایجاد می‌شود.

گل فروشی اندرزگو

کاربردهای پیوند استخوان

 

در دندانپزشکی از پیوند استخوان برای دستیابی به اهداف زیر استفاده می‌شود:

 

الف) حفظ دندان‌ها

 

هنگامی‌که شدت بیماری لثه باعث از دست رفتن استخوان می‌شود، دندان‌ها شل شده و در معرض خطر از دست رفتن قرار می‌گیرند. در چنین وضعیتی می‌توان با بازسازی استخوان اطراف دندان‌ها از طریق پیوند استخوان، دندان‌ها را حفظ کرد؛ این کار تکیه‌گاه استخوانی بیشتری برای دندان‌ها فراهم کرده و به حفظ آن‌ها کمک می‌کند.

 

ب) کشیدن دندان

 

امروزه، قرار دادن پودر استخوان ایمپلنت در ساکت دندان‌‌ها بعد از کشیدن آن‌ها به امری کاملاً عادی تبدیل شده است. این کار به شخص امکان می‌دهد تا بعدها در صورت تمایل بتواند دندان کشیده شده را با یک ایمپلنت جایگزین کند.

 

ج) ایمپلنت‌های دندان

 

در این سیستم بهینه جایگزینی دندان، یک میله تیتانیومی‌کوچک که در استخوان فک قرار داده شده به یک روکش دندان که کاملاً شبیه به دندان واقعی است متصل می‌شود تا به این ترتیب یک دندان دائمی‌جای دندان از دست رفته قرار ‌گیرد. استفاده موفقیت‌آمیز از ایمپلنت‌های دندانی نیازمند وجود چگالی و حجم خوبی از استخوان است. اگر استخوان فکتان تحلیل رفته است می‌توان با روشهای پیوند استخوان دندان، آن را به اندازه مورد نیاز برای یک ایمپلنت موفق بازسازی کرد.

 

ایمپلنت دندان به کمک پیوند پودر استخوان

 

چه مواقعی پیوند استخوان انجام میدهیم؟

 

مواقعی که خیلی وقت هست که دندان کشیده شده است.

وجود بیماری لثه

اگر به علتی به ناحیه مورد نظر برای ایمپلنت شما ضربه وارد شده است. (ورزشهای رزمی)

وجود نقایص تکاملی در منطقه ایمپلنت دندان

پیوند پودر استخوان چقدر هزینه به دنبال دارد؟

 

با توجه به مهارت دندانپزشک معالج و نوع درمان شما هزینه درمان متفاوت خواهد بود. اما این نکته را فراموش نکنید که قیمت مواد اولیه مانند قیمت پودر استخوان ساز نیز در هزینه نهایی تاثیر گذار خواهد بود.

 

روش های استفاده از پودر استخوان

 

پودر استخوان به سه روش هدایت استخوان، تحریک استخوان و جوش خوردن با استخوان پیش از کاشت ایمپلنت به کار می‌رود:

 

هدایت استخوان (Osteoconduction)

 

در روش هدایت استخوان، گرافت استخوانی به عنوان اسکافولد برای رشد استخوان جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت گرافت استخوانی یک چارچوب را تشکیل می‌دهد که استخوان جدید باید در همان چارچوب تولید شده و رشد کند.

 

تحریک استخوان (Osteoinduction)

 

در روش تحریک استخوان، سلول‌های گرافت استخوانی، استئوبلاست‌ها را تحریک میکنند که شروع به رشد و تشکیل استخوان جدید کنند. در حقیقت گرافت استخوانی موجب تحریک تشکیل سلول‌های استخوانی جدید و یکپارچه شدن آنها با گرافت استخوانی می‌شود.

قالیشویی دردشت

پیوند پودر استخوان دندانپزشکی

 

جوش خوردن با استخوان (Osteogenesis)

در روش جوش خوردن با استخوان استئوبلاست های ضروری که از گرافت استخوانی، گرفته شده‌اند موجب رشد استخوان جدید و تشکیل استخوان فک می‌شود.

 

آیا ایمپلنت و پیوند پودر استخوان تنها درمان زیبایی است؟

 

هنگامی‌که دندان پوسیده است یا آنقدر آسیب ندیده که لازم به جایگزینی دندان باشد، دندانپزشک به سراغ راه حل‌های دیگری مانند پر کردن دندان می‌رود. البته اگر زیبایی برای شما اولویت دارد، با صلاحدید دندانپزشک معالج خود می‌توانید سراغ خرید کامپوزیت زیبایی بروید. این ماده که برای پر کردن دندان‌ها کاربرد دارد، پس از درمان هم رنگ دندان شده و اصلا معلوم نخواهد بود.

 

مراقبتهای بعد از پیوند استخوان چیست؟

 

ادامه نکات ضروری برای مراقبت از درمان پیوند استخوان را خواهیم گفت:

 

معمولا بعد از پیوند استخوان دندان برای شما آنتی بیوتیک تجویز میشود. حتما همان تعدادی که برای شما تجویز میشود را استفاده کنید.

هرچند دربسیاری موارد نیازی به مسکن نیست، اما اگر جراح شما برایتان مسکن تجویز کرد، طبق دستور از آن استفاده کنید.

کمپرس آب سرد بلافاصله بعد از پیوند استخوان، میتواند به کاهش تورم کمک کند.

دهانشویه با کلرهگزدین به طور معمول به مدت یکهفته توصیه میشود.

احساس خرده ریزه‌هایی در دهان، میتواند طبیعی باشد.

بخیه جراحی پیوند استخوان دندان، معمولا بسته به نوع جراحی بین یک تا دو هفته میتواند در دهان باقی بماند.

ازکشیدن سیگار در این مدت پرهیز کنید.

منبع: فروشگاه اینترنتی خرید پودر استخوان پیشرودنت

 

 

سلامت نیوز: پودر استخوان و کاربرد آن در دندانپزشکی



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

مهلت ثبت‌نام مجدد آزمون دستیاری دندانپزشکی از فردا آغاز می‌شود

 

سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

فرصت ثبت نام، ویرایش و تکمیل مدارک در سی و پنجمین آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی تمدید شد و داوطلبان می توانند از فردا یکشنبه ۱۷ نسبت به ثبت نام و ویرایش اطلاعات اقدام کنند.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر اساس اعلام قبلی مرکز سنجش آموزش پزشکی آن دسته از داوطلبانی که موفق به ثبت نام در سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی سال ۱۴۰۰ در تاریخ های ۲۳ تا ۳۰ خرداد نشده اند و یا مدارک ارسالی آنها ناقص است، می توانند از فردا یکشنبه ۱۷ تا سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ نسبت به ثبت نام و ویرایش اطلاعات اقدام کنند.

 

بر این اساس، سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

 

مشمولان آیین نامه «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب ۱۳۹۷/۱۰/۳۰». فقط یک نوبت می توانند با استفاده از این تسهیلات در آزمون شرکت کنند.

 

مطالب پیشنهادی:

دندان مصنوعی

آموزشگاه سه تار غرب تهران

قالیشویی شمیرانات

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس بندهای «ج»، «ه»، «ز» و «ی» ماده ۳ آیین نامه و رعایت سایر شرایط آیین نامه، می توانند از تسهیلات این آیین نامه بهره مند شوند. در غیر این صورت، استفاده از تسهیلات آیین نامه مذکور برای آنها امکانپذیر نیست.

 

دانشجویان دندانپزشکی عمومی متأهل (به استناد قانون تسهیل ازدواج جوانان) در صورتی که از این فرصت در دوره دانشجویی استفاده نکرده باشند، می توانند حداکثر تا یک سال پس از فراغت از تحصیل، از این تسهیلات استفاده کنند. داوطلبان فقط یک نوبت می توانند با استفاده از این تسهیلات در آزمون شرکت کنند.

 

دانشجویان دندانپزشکی عمومی که به هر دلیل از انجام خدمات طرح نیروی انسانی معاف هستند، در صورت قبولی، باید گواهی معافیت های فوق الاشاره را به دانشگاه محل قبولی ارائه کنند. در غیر این صورت، قبولی آنان کان لم یکن تلقی و یک دوره نیز از شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی محروم خواهند شد.

 

دانشجویان سال آخر در صورت قبولی در آزمون، چنانچه تا تاریخ اعلام شده فارغ التحصیل نشوند، قبولی آنان لغو خواهد شد. دانشجویان فقط یک بار «دانشجوی سال آخر» محسوب شده و می توانند با این عنوان در آزمون شرکت کنند؛ خواه تنها از پایان نامه دفاع نکرده یا واحد باقیمانده داشته باشند. تاریخ ارزشیابی مدرک تحصیلی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور توسط وزارت متبوع، تاریخ فراغت از تحصیل محسوب می شود.

 

داوطلبان ذکور مشمول انجام خدمت وظیفه عمومی که در سنوات قانونی فارغ التحصیل شده و از نظر مقررات وظیفه عمومی، مرتکب تخلف نشده باشند، در صورت قبولی، معافیت موقت تحصیلی صادر خواهد شد.

 

مشمولان قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان در صورتی که خدمات مشمول موضوع قانون مذکور را حداکثر سه ماه بعد از تاریخ فراغت از تحصیل و در مناطقی با ضریب محرومیت چهار پنجم و محروم تر شروع کرده اند و در صورت قبولی در آزمون، خدمت مشمول تا زمان شروع دوره دستیاری تداوم یابد.

 

ارائه گواهی نشان دهنده پایان خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی) حداکثر تا تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰ که به تأیید معاونت های توسعه، بهداشتی، درمان یا آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مربوطه رسیده باشد. این افراد در صورت قبولی، موظف به ارائه گواهی پایان طرح هستند و در غیر این صورت، قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد.

 

ارائه گواهی اشتغال به کار در حال حاضر از استان محل تعهد برای افرادی که از سهمیه استانی در مقطع دکتری عمومی دندانپزشکی استفاده کرده اند، با رعایت تمام مقررات شرکت در آزمون، الزامی است.

 

بر اساس «قانون اصلاح بند ۳ ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تکمیلی و تخصصی مصوب ۱۳۹۲/۷/۱۰» دانش آموختگان رشته دندانپزشکی عمومی که با سهمیه استانی در آزمون سراسری پذیرفته شده اند، تنها در صورت گذراندن حداقل نیمی از دوره تعهد خود می توانند در آزمون ورودی دوره های تخصصی شرکت کنند. این مصوبه شامل ورودی های سال ۱۳۹۳ و پس از آن می شود و ورودی های پیش از آن مشمول این محدودیت نیستند.

 

به استناد ماده ۳۰ آیین نامه دوره های دستیاری دندانپزشکی، در صورتی که پذیرفته شده در زمان تعیین شده ثبت نام نکرده یا پس از ثبت نام، نسبت به شروع دوره اقدام نکند، منصرف از تحصیل محسوب شده و به مدت ۲ سال از شرکت در آزمون دستیاری محروم خواهد شد و در صورت انصراف پس از شروع دوره (پس از انصراف قطعی)، علاوه بر ۲ سال محرومیت از آزمون دستیاری، ملزم به پرداخت غرامت (که میزان و نحوه آن توسط دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی مشخص می شود) خواهد شد.

 

دستیاران شهریه پرداز در صورت انصراف موظف به پرداخت شهریه کامل همان سال هستند. همچنین، به مدت ۲ سال (پس از انصراف قطعی) از شرکت مجدد در آزمون محروم خواهند شد.

 

برای شرکت در آزمون محدودیت سنی وجود ندارد. تبصره: بازنشستگان یا افرادی که با احتساب دوره تحصیل در سن بازنشستگی قرار می گیرند، در صورت قبول شدن مکلف به پرداخت شهریه بوده و به صورت «شهریه پرداز» پذیرش خواهند شد.

 

براساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، ورود و ادامه تحصیل دانش آموختگان رشته های تخصصی بالینی و Ph.D در رشته های دیگر تخصصی بالینی، به شرط پرداخت شهریه و پس از انجام کامل تعهدات قانونی، بلامانع است و امکان ورود و ادامه تحصیل دانش آموختگان رشته های تخصصی بالینی به رشته های تخصصی پایه (بیماری های دهان و فک و صورت و آسیب شناسی دهان و فک و صورت) به شرط عضویت در هیأت علمی، بلامانع است.



:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

ارائه خدمات دندانپزشکی و جراحی به هزار نفر از محرومان بشاگرد

مدیر راهبردی گروه جهادی درمان مرکز فرهنگی بقیه‌الله (عج) از ارائه خدمات دندانپزشکی و جراحی هزار نفر از نیازمندان منطقه بشاگرد هرمزگان با همکاری کمیته امداد خبر داد.

 

ارائه خدمات دندانپزشکی و جراحی به هزار نفر از محرومان بشاگردبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، بشاگرد، منطقه‌ای محروم در استان هرمزگان است با روستا‌های متعدد و فاقد راه‌های ارتباطی مناسب.

مقالات مشابه: گل فرشی آنلاین شهرک غرب

از سوی دیگر خشکسالی‌های پیاپی در سال‌های اخیر محرومیت مردم سخت‌کوش این منطقه را که بیشتر به کار کشاورزی مشغولند، دوچندان کرده است.

نبود امکانات، محرومیت و کمبود آب شرب مناسب، موجب شده است که بسیاری از مردم این منطقه از بیماری‌های عفونی و به ویژه کلیوی رنج ببرند. این محدودیت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی برای کودکان، زمینه سوءتغذیه و همچنین بیماری‌های دهان و دندان را ایجاد کرده است.

قالیشویی تهران نو

کاستن از این چالش‌های گوناگون نیاز به اقدامات جهادی دارد و به همین دلیل کمیته امداد با همراهی گروه جهادی درمان مرکز فرهنگی بقیه‌الله (عج) تصمیم گرفتند با ارائه فراخوان و دعوت از پزشکان متخصص و فوق تخصص، در یک حرکت جهادی نسبت به درمان مردم محروم منطقه در دو بخش جراحی و دهان و دندان اقدام کنند.

رضا گودرزی، مدیر راهبردی گروه جهادی درمان مرکز فرهنگی بقیه‌الله (عج) درباره اقدامات صورت گرفته در منطقه بشاگرد می‌گوید: متاسفانه در منطقه بشاگرد با محرومیت بسیار بالایی رو به رو هستیم و خشکسالی‌ها و نبود زیرساخت‌ها بر این محرومیت و چالش‌های ناشی از آن مانند انواع بیماری‌ها افزوده است.

وی می‌افزاید: ما در منطقه بشاگرد بیش از ۸۳۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد داریم که جامعه هدف ما در این اقدام جهادی بودند. طی هماهنگی‌های صورت گرفته، فراخوانی برای جذب کادر درمانی متخصص و فوق تخصص برای حضور در این منطقه دادیم و در نهایت با تیم ۵۴ نفره درمانی عازم منطقه شدیم.

گودرزی ادامه می‌دهد: تیم درمانی ما به مدت پنج روز از ۲۸ تیرماه تا اول مردادماه در منطقه مستقر شد که در این فاصله زمانی نزدیک به هزار نفر مراجعه کننده داشتیم و با توجه به اینکه هر کدام از مراجعه کنندگان به طور میانگین چند عارضه داشتند، در مجموع نزدیک به سه هزار نفر درمان صورت گرفت.

مدیر راهبردی گروه جهادی درمان مرکز فرهنگی بقیه‌الله (عج) با اشاره به نوع خدمات ارائه شده توسط این تیم جهادی می‌گوید: خدمات ما بیشتر در دو بخش جراحی شامل جراحی عمومی و پیشرفته، و دهان و دندان بود. به همین منظور ۱۲ دندان‌پزشک هم تیم درمانی ما را همراهی می‌کردند.

گودرزی با بیان این مطلب که این اقدام نخستین کار جهادی-درمانی با این وسعت از سوی این گروه پزشکان بوده است، می‌افزاید: در بحث دهان و دندان جامعه هدف ما ۳۰۰ نفر بود، اما ما با تلاش پزشکان ۶۰۰ نفر را پوشش دادیم؛ یعنی دو برابر تعهد اولیه. این تلاش مضاعف و البته برخی هماهنگی‌ها دشواری‌هایی داشت، اما رضایت مردم محروم منطقه آن‌قدر به ما انرژی می‌داد که همه سختی‌ها فراموش می‌شد.

این فعال جهادی با اشاره به مهمترین و عمده‌ترین مشکلات موجود در میان مردم منطقه می‌گوید: سوء تغذیه، مشکلات دهان و دندان، مشکلات حاد کلیوی به دلیل آب نامناسب و مسائل مربوط به زنان، مهمترین چالش‌های منطقه بود.

گودرزی در خاتمه تاکید می‌کند: کمیته امداد حامی این گونه اقدامات جهادی است و اگر حمایت‌ها از سوی این نهاد تداوم یابد، می‌توانیم این حرکت‌های جهادی را به صورت سالانه در نقاط محروم سراسر کشور برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: هزینه لمینت دندان 1400



:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

روش‌های سنتی جِرم‌گیریِ دندان در خانه

باوجودی که بهترین روش برای از بین بردن جرم دندان ها رفتن به دندانپزشکی و جرم گیری حرفه ای است می توان این کار را به راحتی در منزل انجام داد.

به گزارش گروه اجتماعی یکتا پرس، اگر دندان هایتان زود به زود جرم میگیرند و زرد می شوند هر روز سیب بخورید این میوه دندان ها را جرم گیری می کند البته روش های دیگری برای رفع زردی دندان ها وجود دارد.

جرم دندان در حقیقت جرم تجمع محکم و سخت شده پلاک‌های میکروبی است که به دندان‌ها چسبیده‌اند و با مسواک زدن نیز تمیز نمی‌شوند. پلاک میکروبی نه تنها باعث پوسیدگی دندان می‌شود، بلکه فعالیت میکروب‌های موجود در آن باعث آسیب به لثه و ایجاد التهاب در ناحیه لثه (ژنژیویت) نیز خواهد شد. اگر شخصی خوب مسواک نزند، پلاک‌های میکروبی کاملاً حذف نمی‌شوند و به تدریج بر ضخامت آن‌ها افزوده می‌شود، پلاک‌های میکروبی ضخیم شده، تحت تأثیر کلسیم بزاقی می‌توانند به مواد معدنی موجود در دندان اتصال شیمیایی پیدا کنند. این فرایند منجر به تشکیل جرم می‌شود.

تم تولد غرب تهران

تفاوت بین پلاک و جرم دندان

اصطلاحات پلاک دندان و جرم دندان اغلب به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما دقیقاً یکسان نیستند. در ادامه درباره تفاوت پلاک دندان و جرم دندان بیشتر توضیح داده‌ایم.

 

جرم دندان چیست؟

جرم به رنگ زرد یا قهوه‌ای مایل به زرد است و بصورت سخت، متخلل و شکننده می‌باشد. جرم می‌تواند ظاهر بسیار ناخوشایندی داشته باشد و در امتداد خط لثه شکل بگیرد. جرم از پلاک سخت شده‌ای تشکیل شده که از بین نرفته است. دلیل سختی آن این است که از رسوبات معدنی موجود در بزاق، حاصل شده است.

مقالات دیگر: قالیشویی پیروزی

اگر جرم دندان از بین نرود، به رشد و آهکی شدن خود ادامه می‌دهد و می‌تواند مشکلات زیر را ایجاد کند:پوسیدگی دندان

 

بیماری لثه

 

افتادن دندان

 

جوش شیرین و نمک

جوش شیرین یک ماده قدرتمند است که خاصیت ضد باکتریایی دارد و در سفید شدن دندان‌ها نقش موثری ایفا می‌کند. ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق نمک مخلوط کنید و این مخلوط را روی مسواک خود بریزید. همچنین می‌توانید مخلوط نمک و جوش شیرین را روی خمیر دندان خود بریزید. توجه داشته باشید که بیش از یک بار در هفته از جوش شیرین برای دندان‌ها استفاده نکنید، چرا که این امر می‌تواند منجر به آسیب مینای دندان شود.

 

پوست پرتقال موثر در از بین بردن جرم دندان

آیا تا به حال فکر کرده اید که با بقایای پوست پرتقال چه کار‌هایی می‌توانید انجام دهید؟ مرکبات به طور کلی برای از بین بردن پلاک دندان بسیار مناسب هستند، چرا که خاصیت اسیدی دارند. شما می‌توانید به مدت ۲ الی ۳ دقیقه پوست پرتقال را روی دندان خود قرار دهید. همچنین می‌توانید از آن یک خمیری به دست آورید و آن را روی دندان هایتان قرار دهید. پس از گذشت ۲ الی ۳ دقیقه دهان خود را با آب ولرم بشویید. چندین بار در هفته این عمل را تکرار کنید.

 

آب لیمو

برای به دست آوردن نتیجه بهتر می‌توانید به جای پرتقال از آب لیمو استفاده کنید. اسید‌های لیمو نه تنها پلاک را در خود حل می‌کنند، بلکه موجب سفید شدن دندان‌ها نیز می‌شوند. مسواک خود را در آب لیمو تازه فرو کنید و آن را به آرامی روی دندان هایتان بمالید. به مدت یک دقیقه صبر کنید. توجه داشته باشید که لیمو یک ماده‌ای بسیار قوی است و می‌تواند باعث فرسایش دندان‌ها شود، به همین دلیل با دقت از آن استفاده کنید.

بهترین کلینیک لمینت دندان در تهران

جوش شیرین و روغن نارگیل برای جرم گیری دندان

روغن نارگیل یکی از ترکیبات بسیار خوب برای سلامتی دهان است. ترکیب منحصر به فرد روغن نارگیل، قادر به از بین بردن استرپتوکوکی یکی از باکتری هایی است که منجر به از بین رفتن مینای دندان می شود. ترکیب روغن نارگیل با جوش شیرین برای جرم گیری دندان های زرد یکی از راه هایی است که بسیاری از افراد استفاده می کنند.

 

مواد لازم :

جوش شیرین، روغن نارگیل و کمی آب

 

طریقه استفاده :

یک قاشق چای خوری جوش شیرین، 2 - 3 قطره روغن نارگیل و کمی آب را آماده کنید.

 

جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا مخلوط سفتی را شکل دهید، سپس روغن نارگیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

جرم گیری دندان با نمک دریا:

این درمان یکی از درمان های خانگی شناخته شده برای جرم گیری دندان ها است. نمک دریایی حاوی 60 عنصر مورد نیاز بدن می باشد و به طور عمده غنی از معدنی می باشد و  اثر خوبی بر زیبایی دارد.

 

چنانچه در بخش سلامت دهان و دندان در نمناک اشاره کرده ایم بسیاری از مردم از نمک برای جرم زدایی استفاده می کنند هنگامی که خمیر دندان درست نشده بود از نمک دریا به عنوان خمیر دندان استفاده می شد.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

ارائه خدمات دندانپزشکی به یک هزار زندانی اصفهانی توسط یک گروه جهادی

حدود یک هزار زندانی مرکزی اصفهان با حضور گروه جهادی شهید ردانی پوراز خدمات دندانپزشکی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان اصفهان، در راستای  اجرای سند تحول قضایی در کشور و فعالیت‌های جهادی در زندان‌ها،گروه جهادی شهید ردانی‌پور با حضور در زندان مرکزی اصفهان به درمان و رفع مشکلات دندانپزشکی زندانیان پرداختند.

 

علیرضا مهتری با اعلام این خبر اظهار داشت: بسیاری از مددجویان محبوس در زندان‌ها بدلیل مشکلات مالی و عدم پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی نیازمند کمک و مساعدت در این خصوص هستند که این بار با حضور گروه جهای شهید ردانی‌پور حدود ۱۰۰۰ نفر از این خدمات بهره مند شدند.

مقالات دیگر: دندانپزشکی دیجیتال

معاون مدیرکل زندان های استان گفت: این گروه جهادی زکات علم خود را برای کمک به نیازمندان و زندانیان در نظر گرفته‌اند و طی دو روز استقرار در زندان،با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خصوص ترمیم-عصب کشی -کشیدن دندان و رفع دیگر مشکلات مربوط به دندان زندانیان با حرکتی خود جوش و جهادی، باری از توشه و رضایت الهی را برای خود مهیا کردند.

شاید بخواهید بخوانید: خریدار فرش دست دوم

وی در پایان ضمن قدردانی، اعلام آمادگی مجموعه زندان‌ها استان را ازحضور تمامی گروه‌های جهادی استان در زمینه‌های پزشکی-دندانپزشکی-فرهنگی-مذهبی-آموزشی- اشتغال و هرآنچه که برای زندانیان وخانواده‌های آنان موثرهست ، اعلام داشت.

مقالات مشابه: قالیشویی



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 | نظرات ()