نوشته شده توسط : ادمین
کشیدن اجباری دندان به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه های سرسام آور دندانپزشکی!
 
 
 
هزینه های سر سام آور داندانپزشکی در استان آذربایجان غربی موجب شده است درصد بسیار بالایی از مردم، قشر ضعیف و متوسط با وجود دندان های آسیب دیده فراوان به دلیل مشکلات مالی و عدم پوشش بیمه ای نتوانند از خدمات دندانپزشکی بهره‌مند شوند و یا در صورت عدم تحمل درد، بخاطر فرار از این هزینه های سرسام آور مجبور به کشیدن دندان خود می‌شوند.کشیدن اجباری دندان به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه های سرسام آور دندانپزشکی!
سرویس اجتماعی باریش نیوز، هزینه های بالای دندانپزشکی در طول سال های اخیر گریبان گیر مردم بوده و باعث شده تا بسیاری از افراد، ناچار به تحمل دندان های خراب باشند.
 
متاسفانه، نبود حمایت بیمه ای و هزینه های سرسام آور دندانپزشکی برای شهروندان چاره ای به جز انتخاب گزینه کشیدن دندان بجای حفظ کردن آن برای شان نگذاشته است.
 
این در حالی است که هزینه‌های سنگین امور مربوط به سلامت دندان موجب شده که آنها از مراجعه کردن به مراکز دندان‌پزشکی گریزان باشند، زیرا هزینه‌های دندان‌پزشکی با جیب مردم این دیار تناسب ندارد.
 
معضل بیماری‌های دهان و دندان و کاهش توان قشری از مردم برای مراجعه به دندان‌پزشک موضوع تازه‌ای نیست اما آنچه اهمیت دارد، این است که در دو سال گذشته، پیگیری درمان‌های دندان‌پزشکی ازسوی مردم بسیار کاهش داشته است و متخصصان زیادی در این زمینه هشدار داده و ابراز نگرانی کرده‌اند.
 
افزایش این هزینه‌ها موجب می‌شود تا مردم دیگر به سلامت دندان توجه نکنند و در صورتی که وزارت بهداشت فکری به حال سلامت دندان افراد جامعه نکنند، قطعا در بخش‌های دیگر سلامت با مشکل مواجه خواهیم شد.
 
دندان سرمایه‌ای جسمی است که قابل جبران نیست و پزشکان و کارشناسان بهداشت بسیار بر حفظ و ترمیم بموقع آن تاکید می‌کنند، زیرا آسیب‌های دندان با خود بیماری و ناراحتی‌های گوارشی نیز به همراه می‌آورد.
 
 
تعیین تکلیف تعرفه‌های دندان پزشکی مساله‌ای که حل آن ضرورت فوری دارد و معطل ماندن آن تا کنون علامت سوال بزرگی است که پاسخ به آن در استان آذربایجان غربی ضروری‌تر است.
 
 
 
 
کلام آخر اینکه، گرانی خدمات دندان پزشکی ، ارائه نشدن خدمات مناسب و با کیفیت دندان پزشکی از سوی مراکز و بیمارستان های دولتی، نبود نظارت جدی وزارت بهداشت بر مطب های دندان پزشکی بخش خصوصی و همچنین نبود حمایت مناسب بیمه ها از خدمات دندان پزشکی از جمله مهمترین نکاتی است که شهروندان از آن گله دارند.

 



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین
روش شستشو و جرمگیری دندان مصنوعی
 
 
بهترین روش شستشوی دندان مصنوعی مسواک زدن است اما روش دیگری وجود دارد که می توان با ساخت محلول در خانه دندان های مصنوعی را ضدعفونی و جرم گیری کرد.
 
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛پروتزهای دانه ای یا کامل، نیاز به مراقبت مناسب برای نگه داشتن، پاک کردن لکه ها و داشتن ظاهری زیبا دارند پس اگر از این دندان ها استفاده می کنید باید حتما روش و مراحل تمیز کردن آن را به صورت صحیح بدانید.
 
برای مراقبت های بهداشتی از دندان مصنوعی لازم است نکات عنوان شده در این بخش از بهداشت و سلامت را با دقت مطالعه و اجرا کنید.
 
بعد از غذا دندان ها را خوب تمیز کنید
آب را روی دندان های مصنوعی بریزید تا بقایای غذا و ذرات شل دیگر پاک شوند. شما می توانید یک حوله بر روی پیشخوان یا در سینک قرار دهید و یا کمی آب در سینک بریزید، اینگونه اگر از دستتان افتاد، نشکند. اطمینان حاصل کنید که در هنگام تمیز کردن، خم شان نمی کنید یا آسیبی به پلاستیک یا کلاه آنها نمی رسانید.
 
 
دهان خود را بعد از برداشتن دندان ها تمیز کنید
از یک مسواک مخصوص یا گاز و یا یک مسواک نرم استفاده کنید تا زبان، گونه ها و سقف دهان خود را تمیز کنید. در صورت استفاده، هر گونه چسب باقیمانده، آن را از روی لثه ها بردارید.
 
حداقل روزی یک بار مسواک بزنید
هر روز دندان هایتان را تمیز کنید و به آرامی این کار را انجام دهید. آن ها را خیس کنید و با برس زبر پلاستیکی و غیر ساینده پروتزی تمیز کنید تا غذا، پلاک و دیگر باقیمانده ها را پاک کنید.
 
چنانچه در بخش سلامت دهان و دندان گفته شده است اگر از چسب پروتز استفاده می کنید، شیارهای روی لثه ها را تمیز کنید تا هر گونه چسب باقی مانده را از بین ببرید.از پاک کننده های دندانپزشکی در داخل دهان خود استفاده نکنید.
 
از مسواک مناسب استفاده کنید
برای شستشوی دندان های مصنوعی باید مسواکی انتخاب کنید که قادر به تمیز کردن کامل بین دندان ها باشد و به خوبی نواحی منحنی و زاویه دار دندان مصنوعی شما را شستشو دهد و هیچ ذره ای از غذا و .. بین دندان ها باقی نماند.
 
شبها دندان های مصنوعی را داخل آب قرار دهید
بیشتر انواع دندان های مصنوعی باید مرطوب بمانند تا شکل خود را حفظ کنند. آنها را در آب یا یک محلول دندانی ملایم در طول شب قرار دهید. با دندان پزشک خود در مورد نگهداری صحیح دندان ها در طول شب بررسی کنید.
 
دستورالعمل های شرکت تولید کننده را در زمینه تمیز کردن و خیساندن به دنبال داشته باشید. ظرفی که برای این کار انتخاب میکنید بسیار مهم است چراکه باید به گونه ای باشد که دندان ها کاملا داخل ان در آب قرار گیرند.
 
از شوینده ی مناسب دندان مصنوعی استفاده کنید
ژل و خمیر دندان های مخصوص تمیز کردن دندان های مصنوعی در داروخانه ها موجود است که میتوانید با کمک آنها دندان های خود را به خوبی تمیز کنید و از ایجاد بوی نامطبوع در آنها خودداری کنید.
 
هنگام آبکشی هم مسواک بزنید
بعد از استفاده از خمیر دندان و شوینده ها وقتی نوبت به آبکشی میرسد بهتر است همچنان از مسواک استفاده کنید تا ذرات شوینده ها بین دندان و ... باقی نماند.
 
چک آپ ضروری دندان هایتان را فراموش نکنید
دندان پزشک شما توصیه می کند که چند بار بازدید کنید تا دندان هایتان را معاینه کرده و به صورت حرفه ای تمیز کند. دندان پزشک می تواند به اطمینان از تناسب مناسب برای جلوگیری از لغزش و ناراحتی به شما کمک کند و همچنین داخل دهانتان را چک کند تا مطمئن شود که سالم است. اگر یک اندازه شل دارید، به دندان پزشک خود مراجعه کنید. اگر پروتز دندانیتان شل شده است، فوراً به دندان پزشک مراجعه کنید. شل شدن می تواند باعث تحریک، زخم و عفونت شود.
 
جرم گیری دندان مصنوعی
نبایدها برای مراقبت از دندان مصنوعی
 
مواد تمیز کننده ساینده:
 
از مسواک های سفت، تمیز کننده های قوی و خمیر دندان سخت اجتناب کنید، چون اینها بیش از حد ساینده هستند و ممکن است به دندان شما آسیب برسانند.
 
خمیردندان سفید کننده:
 
خمیردندانی که به عنوان سفید کننده تبلیغ می شوند، اغلب حاوی آب اکسیژنه هستند که رنگ دندان های مصنوعی را کم می کند.
 
محصولات حاوی سفید کننده:
 
از هیچ نوع محصول سفید کننده استفاده نکنید، چون آن ها می توانند پروتز های دندانی شما را ضعیف کرده و رنگ آنها را تغییر دهند. دندان های مصنوعی به هراه وابستگی های فلزی آنها را در محلول های حاوی کلر قرار ندهید، زیرا می تواند فلز را لکه دار کند و باعث خوردگی می شود.
 
آب داغ:
 
از آب داغ و یا جوش که ممکن است دندن های مصنوعی را پیچ و تاب دهد، خودداری کنید.
 
انواع مختلفی وجود دارند که نشان می دهند چگونه یک تمیز کننده خانگی سفید کننده باید آماده و مورد استفاده قرار گیرد. براساس اطلاعات جمع آوری شده، به نظر می رسد که دستورالعمل زیر یک روش منطقی برای این روش باشد با این وجود، هیچ کس در موقعیتی نیست که اطلاعات بیشتری درباره پروتزهای دندانی و موادی که برای ساخت آن ها مورد استفاده قرار گرفته است، نسبت به دندان پزشک خود بداند و به همین دلیل، مراجعه به دندان پزشک همیشه بهتر است و می توانید درباره برنامه های تمیز کردن دندان های خود (از هر نوع) با آن ها صحبت کنید.
 
ضدعفونی دندان مصنوعی
تمیز کننده های طبیعی و خانگی برای دندان های مصنوعی
 
اگر تمایلی به استفاده از محصولات شیمیایی ندارید و مایلید روش های طبیعی را در پیش بگیرید میتوانید از موارد پیشنهاد شده در این بخش از دهان و دندان بهره ببرید.
 
شایع ترین تمیزکننده خانگی دندانی محلول سفید کننده رقیق است.
 
برای تمیز کردن و به ویژه ضد عفونی کردن دندان های مصنوعی موثر هستند. همچنین در حذف لکه ها به خاطر قرار گرفتن در معرض عوامل رنگی مثل قهوه، نوشابه، چای و محصولات تنباکویی موثر است.
 
با وجود محبوبیت آنها، نگرانی هایی در ارتباط با استفاده از محلول های تمیز کننده بر پایه سفید کننده وجود دارد. به خصوص در موردی که یک محلول غلظت نسبتاً بالا داشته باشد یا دوره خیساندن زیاد باشد، ممکن است آسیب به دندان کامل یا نسبی رخ دهد پس دقت داشته باشید.
 
سفید شدن دندان مصنوعی
دستورالعمل های ساخت شستشو دهنده دندان مصنوعی
 
روش اول:
 
شستشوی دندان ها با ترکیب آب و سرکه است چرا که سرکه خانگی می تواند برای تمیز کننده دندان مصنوعی استفاده شود، که برای ضد عفونی کردن و به ویژه حذف تاتار مفید است.
 
کافیست مقدار مساوی آب و سرکه را داخل یک لیوان ریخته و سپس دندان های مصنوعی خود را به مدت 20 الی 30 دقیقه داخل آن قرار داده و سپس با دقت کامل دندان ها را آبکشی کنید.
 
پاک کردن تاتار دندان مصنوعی با سرکه
 
ماهیت اسیدی سرکه باعث می شود که آن به ویژه برای حذف رسوبات معدنی (ساخته شده از مواد معدنی و لکه های مرتبط) موثر باشد. پیش از این هم گفتیم که این ته نشین ها عمدتاً رنگی به رنگ قهوه ای دارند که اغلب در شکاف های دندان مصنوعی ایجاد می شوند.
 
رسوبات کوچک تر ممکن است کاملاً حل شوند. تشکیل لکه های ضخیم تر, ممکن است تنها کمی نرم شود, اما در نهایت پاک می شوند. ممکن است چرخه های مکرر خیساندن و برس زدن برای حذف رسوبات سنگین باشد.
 
روش دوم:
 
روش بعدی استفاده از جوش شیرین است که یک قاشق از آن را داخل 8 پیمانه آب ریخته و بعد از ترکیب دندان ها را با آن خوب بشویید.
 
نکته ای مهم
 
مهم است که قبل از این که دندان های مصنوعی را در دهان خود بگذارید، و سپس آن ها را با آب سرد بشویید. محلول های مبتنی بر سفید کننده، پتانسیل تحریک بافت های دهانی را دارند. اگر دندانهای مصنوعی به دهان شما برگردانده نشود، باید به طور کامل در آب غوطه ور شوند.
 
اگر از محلول سفید کننده استفاده می کنید دقت داشته باشید که نباید با پروتزهایی که دارای مولفه های فلزی هستند و آن هایی که انواع خاصی از مواد را دارند مورد استفاده قرار گیرد.
 
 
 
در حالی که پاک کننده خانگی دندان مصنوعی مبتنی بر سفید کننده، پاک کننده خوبی را برای لکه و ضد عفونی کننده می سازد، اما چنانچه در بخش سلامت اشاره شده است در کمک به حذف رسوبات معدنی (تارتار) که بر روی دندان های مصنوعی ایجاد شده است، موثر نیست. انتخاب هر گونه تمیز کننده برای دندان های مصنوعی، خانگی و یا تجاری باید توسط دندان پزشک شما تایید شود تا به پروتزهای تان آسیب نرسانند.


:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین
نیم‌نگاهی به اثر برگزیده کتاب سال جوانان
کتاب مرجع «بی‌حسی موضعی مالامد» و بررسی جامع بیهوشی دندانپزشکی
 
 
 
کتاب مرجع «بی‌حسی موضعی مالامد ۲۰۲۰» با ترجمه امید سلطانی‌نیا اثر برگزیده کتاب سال جوانان شناخته شد.
 
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «بی‌حسی موضعی مالامد ۲۰۲۰» توسط استنلی مالامد، متخصص برجسته بیهوشی در دندانپزشکی نوشته شده و شامل آخرین پیشرفت‌های علم، ابزار دقیق و تکنیک‌های کنترل درد است.
 
 
 
این کتاب مباحث متنوعی را از مفاهیم اساسی گرفته تا تکنیک‌های تزریق خاص، و مراقبت و نحوه استفاده صحیح از تجهیزات دربردارد.
 
 
 
این کتاب مرجع پوشش عمیق و تمام رنگی از موضوعات کلیدی بیهوشی از جمله خطرات خاص و خطاهای فنی که ممکن است منجر به عوارض بیش از ۳۰ سال می‌شود را داراست و به عنوان کتاب بیهوشی موضعی در دندانپزشکی شناخته می‌شود.
 
 
 
امتیاز اصلی بی‌حسی موضعی بر بیهوشی حفظ رفلکس‌های حفاظتی مانند بلع و سرفه، حفظ راه هوایی و پاسخ به تحریکات حسی است. بی‌حسی به معنی ازبین‌رفتن حس از جمله درد است و در اغلب معالجه‌های دندانپزشکی تامین یک بی‌حسی عمیق و مطمئن، نخستین و مهم‌ترین گام درمان محسوب می‌شود. این بخش از درمان، هم برای دندانپزشک و هم برای بیمار از اهمیت بسزایی برخوردار است. متاسفانه تزریق بی‌حسی موضعی با اینکه برای ایجاد بی‌دردی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما خود می‌تواند دردناک باشد؛ به گونه‌ای که بیماران به دلیل درد ناشی از تزریق دندانپزشکی و ترس متعاقب آن از درمان‌های دندانپزشکی اجتناب می‌کنند.
 
 
 
«بی‌حسی موضعی مالامد ۲۰۲۰» در 22 فصل به بررسی داروها، نوروفیزیولوژی، فارماکولوژی داروهای بی‌حسی موضعی، فارماکولوژی تنگ‌کننده‌های عروقی، اثر بالینی داروهای خاص، سرنگ، سوزن، کارتریج، وسایل تکمیلی دندانپزشکی، آماده‌سازی لوازم بی‌‌حسی موضعی، ارزیابی وضعیت جسمانی و روانی بیمار، تکنیک‌های اصلی تزریق، ملاحظات آناتومیک، تکنیک‌های ایجاد بی‌حسی در فک بالا، تکنیک‌های ایجاد بی‌حسی در فک پایین، تکنیک‌های تزریقی مکمل، ملاحظات بی‌حسی در درمان‌های تخصصی دندانپزشکی، عوارض موضعی، عوارض سیستمیک، مشکلات دستیابی به کنترل درد، پیشرفت‌های اخیر در بی‌حسی موضعی، گرایش‌های آتی در کنترل درد و سوالات پرتکرار می‌پردازد. همچنین این کتاب شامل یک اطلس رنگی با 81 تصویر باکیفیت و کاربردی است.
 
 
 
ساختار یکپارچه و نظام‌مند کتاب «بی‌حسی‌های موضعی مالامد» این اثر را به یکی از کتاب‌های درسی دندانپزشکی و احتمالا معتبرترین کتاب مرجع آموزش بی‌حسی موضعی بدل کرده است.
 
 
این کتاب سال گذشته با ترجمه امید سلطانی‌نیا در 568 صفحه و بهای 186 هزار تومان توسط انتشارات رویان‌پژوه به بازار آمد و امسال در دومین دوره جایزه کتاب سال جوانان برگزیده و تقدیر شد.


:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین
بهترین قیمت لمینت دندان
 
 
قیمت لمینت دندان 1400 (تخفیف ویژه)
 
 
(اخبار رسمی): قیمت لمینت دندان در سال 1400 بر اساس عوامل مختلفی مثل مارک لمینت دندان و تعداد لمینت دندان مشخص می شود. لمینت دندان قیمت و انواع مختلفی دارد. در ادامه در مورد قیمت لمینت دندان، عوارض لمینت دندان و تصاویر لمینت دندان صحبت میکنیم و میتوانید در مورد لمینت دندان طرح لبخند اطلاعات کاملی بدست آورید.
 
 
قیمت لمینت دندان 1400 در دندانپزشکی آیریک دارای تخفیف ویژه است. شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت دندانپزشکی آیریک و پر کردن فرم موجود در صفحه از تخفیف ویژه قیمت لمینت دندان بهره مند شوید.
قیمت لمینت دندان 1400 به نسبت دیگر روش های زیبایی دندان ها بالاتر است و بالا بودن هزینه لمینت دندان به دلیل کیفیت ساخت و مواد استفاده شده در ساخت لمینت ها می باشد. قیمت لمینت دندان در تهران و در کلینیک دندانپزشکی آیریک در سال 1400 مناسب است و دارای تخفیفات ویژه میباشد.
 
در ادامه این مطلب در جدول هزینه لمینت دندان می توانید قیمت لمینت دندان در سال 1400 را مشاهده کنید.
 
لمینت دندان چیست ؟
 
لمینت دندان یا ونیر دندان روکش هایی بسیار نازک از جنس سرامیک و شیشه هستند که برای زیبایی دندان ها استفاده می شوند. امروزه داشتن لبخندی زیبا و دندان هایی سالم و درخشان دیگر سخت نیست و با استفاده از لمینت دندان طرح لبخند براحتی می توانید لبخندی زیبا داشته باشید.
 
لمینت دندان روکش ظریف و لایه ای نازک از جنس سرامیک و شیشه است که جهت زیبایی دندان ها و درخشندگی بیشتر دندان ها استفاده می شود. امروزه یکی از راه های اصلاح فرم دندان ها استفاده از لمینت دندان بر روی دندان های اصلی است که با نام لمینت دندان طرح لبخند شناخته می شوند
 
لمینت دندان طرح لبخند جهت اصلاح فرم دندان ها، اصلاح رنگ و شکل ظاهری دندان ها استفاده می شود. در مواردی نیز برای اصلاح شکستگی های کم و دندان هایی با فواصل زیاد نیز استفاده می شود.
 
لمینت دندان چگونه است ؟
 
روش کار لمینت دندان به این شکل است که پزشک متخصص لمینت دندان پس از معاینه و ویزیت رایگان در کلینیک دندانپزشکی آیریک، در ابتدا مقداری از لایه دندان های شما را میتراشد تا ظاهری صیقلی و صاف داشته باشند. لازم است بدانید که لمینت دندان ها برای باستحکام بیشتر بر روی دندان های شما نیازمند مقداری تراش بر روی دندان هستند که این میزان بسیار کم و ناچیز است و آسیبی به دندان های شما وارد نمی شود.
 
پس از تراش دادن دندان ها قالبگیری لمینت دندان انجام می شود و پزشک متخصص از دندان های شما قالبگیری می کند تا این قالب برای طراحی و ساخت به لابراتوار دندانسازی فرستاده شود. این قالب ها با ظرافت و دقت خاصی ساخته می شوند و پس از آن برای امتحان نهایی بر روی دندان های شما تست می شوند و بعد از رفع مشکلات نهایی لمینت دندان های اصلی ساخته می شوند.
 
لمینت دندان ها ضخامت بسیار کم و در حد 0.4 الی 0.7 سانتی متر دارند بصورتی که براحتی و بدون مشکل بر روی دندان های اصلی شما با مواد خاص چسبانده می شوند و به استحکام و زیبایی دندان های شما می افزایند. لمینت دندان طرح لبخند نیز به همینگونه بر روی دندان ها چسبانده می شوند اما تفاوت لمینت دندان طرح لبخند با لمینت دندان معمولی در رنگ لمینت دندان، جنس لمینت و ضخامت لمینت دندان است.
 
قیمت لمینت دندان 1400
 
قیمت لمینت دندان در سال 1400 در کلینیک دندانپزشکی آیریک دارای تخفیف ویژه و مناسب است و شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت دندانپزشکی آیریک و پر کردن فرم موجود در صفحه از تخفیف ویژه قیمت لمینت دندان بهره مند شوید. همچنین برای اطلاع از قیمت لمینت دندان 1400 و مشاهده عکس لمینت دندان می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.
 
قیمت لمینت دندان 1400
 
قیمت لمینت دندان در تهران چقدر است؟
 
بصورت کلی قیمت لمینت دندان بر اساس انواع لمینت دندان تعیین میگردد بصورتی که جنس لمینت دندان ها مانند لمینت دندان سرامیکی یا لمینت دندان طرح لبخند بر روی قیمت آنها تاثیرگذار می باشد یا به عنوان مثال تعداد لمینت دندان در قیمت نهایی لمینت تاثیرگذار است. لمینت دندان های سرامیکی بدلیل ساختار بسیار زیبا و ظریفی که دارند معمولا برای کارهای فوق العاده حساس و مهم مانند طراحی طرح لبخند استفاده می شوند.
 
لمینت دندان های سرامیکی بسیار درخشان و نازک هستند و قیمت لمینت دندان سرامیکی از دیگر لمینت دندان ها گرانتر است. لمینت دندان های سرامیکی بدلیل ضخامت کمی که دارند استحکام و مقاومت کمتری دارند و از نظر شکنندگی باید بسیار مراقبت شوند اما ظاهر بسیار درخشان و طرح لبخند زیبای شما خیلی جذاب و دیدنی است.
 
بطور کلی قیمت لمینت دندان در دندانپزشکی آیریک از 1.000.000 تومان تا 5.000.000 تومان می باشد که این قیمت لمینت در سال 1400 بسیار بالاتر است و تمام تلاش ما در کلینیک دندانپزشکی آیریک در ارائه بهترین لمینت دندان با مناسب ترین قیمت است.
 
شما عزیزان می توانید برای مشاهده قیمت دیگر درمان های دندانپزشکی مانند هزینه ایمپلنت دندان - قیمت ایمپلنت دندان فوری، هزینه بلیچینگ دندان در سال 1400 و ... به سایت دندانپزشکی آیریک مراجعه نمائید.


:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

مزایا و معایب انواع لمینت دندان

لمینت دندان اقساطی

 

نینی بان

لمینت دندان، پوسته یا روکش نازکی است که برای پوشاندن عیب و نقص‌‌‌های دندان‌ استفاده می‌شود و انواع مختلفی هم دارد. در ادامه با مزایا و معایب انواع لمینت دندان آشنا می‌شوید.

 

لمینت دندان معمولاً سفارشی و همرنگ با دندان‌های واقعی و سالم شما تهیه می‌شود. هدف از لمینت دندان این است که دندان‌های شما را بهتر و زیباتر نشان دهد. البته قبل از تصمیم‌گیری بهتر است با مزایا و معایب انواع لمینت دندان آشنا شوید.

 

مزایا و معایب انواع لمینت دندان

 

بیشتر بخوانید: تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت دندان

 

در این مقاله می‌خوانید:

 

هدف از لمینت دندان این است که دندان‌های شما را بهتر و زیباتر نشان دهد.

مزایا و معایب انواع لمینت دندان

بهترین نوع لمینت دندان چیست؟

مراحل لمینت دندان

عوارض لمینت دندان

هزینه لمینت دندان

مزایا و معایب انواع لمینت دندان

همان‌طور که گفتیم، لمینت دندان انواع مختلفی دارد که مزایا و معایب بعضی از آن‌ها عبارتند از:

 

مزایا و معایب لمینت سرامیکی

مزایا:

 

لبخند شما را زیباتر می‌کند.

آماده‌سازی دندان قبل از نصب لمینت، کم‌تهاجمی‌تر است.

اگر خوب از آن مراقبت کنید، سفید می‌ماند و تغییر رنگ نمی‌دهد.

لمینت از یک لایه‌ی شفاف ساخته شده و جنس سرامیکی آن، نور را طوری از خود بازتاب می‌کند که مثل دندان‌های طبیعی به نظر می‌رسد.

در صورت مراقبت درست، می‌تواند بیشتر از 15 سال دوام کند.

معایب:

 

دائمی و غیرقابل برگشت است.

ممکن است بعد از نصب، دندان‌های شما را نسبت به گرما و سرما حساس کند.

قبل از نصب، نیاز به تراشیدن مینای دندان دارد.

مزایا و معایب لمینت کریستالی

مزایا:

 

ضخامت بسیار نازکی دارد. در نتیجه بسیار طبیعی به نظر می‌رسد.

خیلی راحت و بدون نیاز به تراشیدن مینای دندان نصب می‌شود.

از 15 تا 25 سال ماندگاری دارد.

در مقایسه با سایر لمینت‌ها، نیاز به پولیش سالیانه ندارد.

معایب:

 

معمولاً قیمت آن نسبت به لمینت‌های سنتی بیشتر است.

بهترین نوع لمینت دندان چیست؟

 

مزایا و معایب لمینت زیرکونیا

مزایا:

 

کاملاً زیست سازگار است و هیچ‌گونه حساسیتی ایجاد نمی‌کند.

سختی فوق‌العاده‌ای دارد که می‌تواند در برابر شکستگی به‌خوبی مقاومت کند.

در برابر خوردگی و سایش نیز مقاوم است و عمری طولانی دارد.

معایب:

 

به دلیل سختی زیاد ممکن است در مجاور دندان‌های واقعی شما، ظاهری غیرطبیعی داشته باشد.

گاهی اوقات هزینه‌ی آن از روکش‌های دیگر بیشتر است.

مزایا و معایب لمینت طلا

مزایا:

 

با بدن بسیار سازگار است. بنابراین حساسیت ایجاد نمی‌کند.

استحکام بسیار بالایی دارد و دچار خوردگی نمی‌شود.

زیبایی منحصر به فرد دارد.

از ریشه‌ی دندان به‌خوبی محافظت می‌کند.

معایب:

 

رنگ طلایی آن با سلیقه‌ی همه‌ی افراد جور نیست.

هزینه‌ی آن، به قیمت روز طلا بستگی دارد.

بهترین نوع لمینت دندان چیست؟

تعیین بهترین نوع لمینت دندان کار دشواری است، زیرا هرکدام مزایا و معایبی دارند که باید آن‌ها را در نظر گرفت. با این حال، به نظر می‌رسد که لمینت‌های کریستالی با ظاهر طبیعی و دوام عالی خود، گزینه‌ی بسیار خوبی باشند.

 

مزایا و معایب لمینت سرامیکی

 

 

 

مراحل لمینت دندان

به نظر می‌رسد که لمینت‌های کریستالی با ظاهر طبیعی و دوام عالی خود، گزینه‌ی بسیار خوبی باشند.

روکش کردن دندان معمولاً به 3 بار مراجعه به دندان‌پزشک نیاز دارد. این 3 بار شامل یک جلسه برای مشاوره و 2 جلسه برای ساخت و اعمال روکش می‌شود. در ضمن، امکان لمینت کردن چند دندان به طور همزمان نیز وجود دارد.

در جلسه‌ی اول، متخصص دندان‌پزشک دندان‌های شما را بررسی می‌کند و مزایا و معایب انواع لمینت دندان را نیز احتمالاً برایتان توضیح می‌دهد.

بعد از انتخاب لمینت مناسب، نوبت به ساخت و اعمال روکش می‌رسد. متخصص دندان‌پزشک ممکن است سطح دندان‌های شما را کمی تغییر دهد یا به طور کلی، دندان‌ها را برای لمینت کردن آماده کند. سپس بسته به نوع لمینت، از دندان‌های شما قالب می‌گیرد و مدل را به آزمایشگاه دندان‌پزشکی می‌فرستد تا روکش شما آماده شود.

معمولاً 2 تا 4 هفته طول می‌کشد تا روکش‌ها، حاضر و آماده، از آزمایشگاه برگردند. در حین انتظار می‌توانید از روکش‌های موقت استفاده کنید.

در آخرین مرحله، دندان‌پزشک لمینت را روی دندان‌های شما قرار می‌دهد تا تناسب و رنگ آن را نسبت به دندان‌های مجاور بسنجد. سپس، چسب مخصوصی بر روکش لمینتی اعمال می‌شود تا محکم به دندان‌های شما بچسبد.

بعد از ثابت کردن لمینت و برداشتن چسب اضافی، کار لمینت کردن دندان‌های شما تمام است. البته ممکن است دندان‌پزشک از شما بخواهد که چند هفته‌ی دیگر برای بررسی کردن وضعیت لمینت به او مراجعه کنید.

 

 

عوارض لمینت دندان

قیمت کلی لمینت دندان، بسته به نوع لمینت، از یک‌ونیم میلیون تا نزدیک 6 میلیون تومان متغیر است.

خطرات و عوارض احتمالی لمینت دندان عبارتند از:

 

فرآیند روکش کردن دندان قابل برگشت نیست.

هزینه ونیرهای لمینتی ممکن است از رزین کامپوزیتی بیشتر باشد.

ونیرها معمولاً بعد از ترک خوردن قابل تعمیر نیستند.

به علت برداشتن مینای دندان در مراحل آماده‌سازی، ممکن است دندان‌هایتان حساس شوند.

لمینت ممکن است دقیقاً با رنگ دندان‌های دیگر شما مطابقت نداشته باشد.

هم‌چنین، رنگ لمینت بعد از قرار گرفتن در جای خود قابل تغییر نیست. پس اگر قصد سفید کردن دندان‌هایتان را دارید، باید قبل از گرفتن روکش این کار را انجام دهید.

احتمالش کم است اما با این حال، روکش‌ها می‌توانند از دندان‌ها جدا شده و بیفتند. برای اطمینان بیشتر از عدم وقوع این اتفاق سعی کنید ناخن‌های خود را نجوید یا کلاً فشار زیادی به دندان‌هایتان وارد نکنید.

حتی دندان‌های روکش‌دار نیز ممکن است هم‌چنان دچار پوسیدگی شوند و لمینت کردن، راه قطعی درمان پوسیدگی نیست. روکش کردن برای افرادی که دندان‎های ناسالم، پوسیده، ضعیف و پرکرده دارند، مناسب نیست.

ساییدن زیاد دندان‌ها به هم‌دیگر نیز باعث ترک خوردگی روکش‌های لمینتی می‌شود.

هزینه لمینت دندان

هزینه لمینت دندان برای افراد مختلف فرق می‌کند. از تعداد دندان‌هایی که نیاز به لمینت دارند گرفته تا کلینیکی که برای لمینت کردن به آن مراجعه می‌کنید، همگی در تعیین قیمت دقیق لمینت دندان نقش دارند.

با این حال قیمت کلی لمینت دندان، بسته به نوع لمینت، از یک‌ونیم میلیون تا نزدیک 6 میلیون تومان متغیر است. هم‌چنین هزینه لمینت طلا نیز بسته به قیمت روز طلا تعیین می‌شود.

 

مزایا و معایب انواع لمینت دندان

 

بیشتر بخوانید: قیمت لمینت سرامیکی 1400 و مزایا و معایب آن

مرکز نوار مغز کودکان

جمع‌بندی

لمینت دندان می‌تواند شکل، اندازه و رنگ دندان‌های شما را تغییر دهد و به طور کلی، لبخند شما را زیباتر کند. با این حال باید با مزایا و معایب انواع لمینت دندان آشنا باشید، تا بتواند بهترین نوع لمینت دندان را برای خود انتخاب کنید. البته مشورت با متخصص دندان‌پزشکی نیز نباید فراموش‌ شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین
خوب و بد لمینت متحرک دندان
 
 
سلامت نیوز:لمینت متحرک دندان روکش متحرک برای دندان‌های شماست و دیگر لازم نیست نگران ظاهر نامطلوب دندان ‌خود باشید زیرا به شما این اجازه را می دهد که لبخند زیبایی داشته باشید.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،به تازگی تبلیغات زیادی در شبکه های مختلف درباره تشویق کاربران به استفاده از این فناوری بدون توجه به نکات بهداشتی و مراقبتی آن و در بسته بندی های آماده ارایه می‌شود در حالی که اگر بر اساس فرم دندان ها قالب گرفته نشود و مراقبت صحیح از آن نداشته باشید به مرور زمان ممکن است مشکلاتی برای شما ایجاد شود. در ادامه به نکاتی درباره استفاده از لمینت متحرک و نکاتی که باید در مراقبت از آن بدانید، اشاره می کنیم :
 
 
لمینت متحرک دندان چیست؟
لمینت متحرک مانند لمینت ثابت عمل می‌کند. با این تفاوت که شما می‌توانید آن را در بیاورید و در مواقع نیاز دوباره استفاده کنید. البته قیمت این نوع از لمینت از نوع ثابت آن کمتر است.
 
 
جنس لمینت متحرک دندان
لمینت متحرک از جنس لمینت یا کامپوزیت است که بعد از قالب گیری دندان توسط دندان پزشک تولید می شود.
 
 
این لمینت قابلیت چسبندگی ندارد به همین دلیل به راحتی
می تواند از دندان های شما جدا شود اما این نکته به آن معنی نیست که ممکن است هنگام غذاخوردن از دهانتان بیفتد.
 
 
طرز استفاده از لمینت متحرک
آن‌ها را به مدت 2 دقیقه در آب جوش قرار دهید.
سپس بردارید، بگذارید خنک شوند و در آب خنک بشویید.
آن‌ها را محکم روی سطح خارجی دندان فشار دهید.پس از انجام این مراحل، روکش، محکم بر سر جای خود روی دندان های شما قرار می گیرد و تا زمانی که آن را درنیاورید تکان نمی‌خورد. این روکش ها می توانند فوری تمام نقایص دندان های شما از جمله شکاف ، ساختار خم یا نامرتب ، رنگ پریده ، ناحیه بریده شده و دندان از دست رفته را تغییر دهند.لمینت دندانی را به آرامی و با دو دست بگیرید و قسمت انتهایی آن را نصب یا خارج کنید.
 
 
مراقبت از لمینت متحرک
بعد از هر وعده غذایی، آن را به آرامی از دهان خارج کنید و تمیز بشویید تا از ایجاد بوی بد دهان و پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری شود.خمیر دندان حاوی موادی است که ممکن است باعث ایجاد ساییدگی روی سطح پلاک شود، پس از خمیر دندان استفاده نکنید.
برای تمیز کردن لمینت متحرک از فرچه های نرم و صابون مایع استفاده کنید.
در زمانی که نمی خواهید از پلاک استفاده کنید حتما آن را در کیت مخصوص قرار دهید.
 
 
مزایای لمینت متحرک
اصلاح لبخند
بهبود رنگ و ظاهر دندان
سهولت استفاده
پوشش به هم ریختگی، بدرنگی و فاصله بین دندان ها
بدون نیاز به عمل جراحی، بیهوشی و تراشیدن سطح دندان
قیمت مناسب
 
 
معایب لمینت متحرک دندان
کوتاه بودن عمر آن
راه‌حل موقت
ایجاد آلرژی
احتمال شکستن پلاک
نبود امکان استفاده از آن در زمان خواب
 
 
چه کسانی می توانند از لمینت متحرک دندان استفاده کنند؟
لمینت متحرک دندان برای کسانی که زمان کافی و توان مالی برای استفاده از روش های دیگر برای رفع مشکلات دندانی خود را به صورت دایمی ندارند می تواند راهکار مناسبی باشد اما باید با مراجعه به متخصص تهیه شود و خرید لمینت آماده از تبلیغات ماهواره های توصیه نمی شود .
 
 


:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

با رعایت این نکات دیگر به دندانپزشک نیاز ندارید

 

لابراتوار دندانپزشکی

به گزارش روزپلاس؛ دندان‌ها نه یک چیز تجملی، بلکه زیربنای سلامت بدن هستند. نه تنها بدون آن‌ها نمی‌توانیم درست غذا بخوریم، بلکه برای درست صحبت کردن هم آن‌ها را لازم داریم.

 

در ادامه از نکات بهداشتی‌ای خواهیم گفت که با رعایت آن‌ها ممکن است دیگر گذرتان به دندانپزشکی نیفتد.

 

۱- قهوه و چای خود را با شیر بنوشید

 

برای حفظ درخشش دندان‌ها باید بیش از هر چیزی به آنچه که در دهان تان می‌گذارید، توجه کنید. مینای دندان بر اثر خواص شیمیایی مواد غذایی رنگ می‌گیرد. مواد غذایی اسیدی به خاطر صدمه‌ای که به دندان می‌زنند باعث رنگ گرفتن آن می‌شوند و مواد غذایی‌ای مثل قهوه یا چای که تانین (جوهر مازو) زیادی دارند، به دلیل تغییری که در pH دهان ایجاد می‌کنند باعث رنگ گرفتن دندان می‌شوند.

 

با مصرف یک ماده غذایی خنثی و سرشار از کلسیم بعد از مواد غذایی اسیدی می‌توانید pH دهان خود را متعادل کنید. برای کاهش اسیدیته‌ی چای و قهوه می‌توانید درون آن‌ها شیر بریزید و به غذا‌هایی که با سس گوجه خورده می‌شوند، پنیر اضافه کنید. به ویژه کازئین، پروتئین درون شیر، باعث می‌شود دندان‌ها کمتر رنگ بگیرند.

 

۲- آناناس بخورید

 

آناناس تنها ماده غذایی حاوی ماده‌ی بروملائین است که در حفظ مینای دندان بسیار مؤثر است و باعث می‌شود دندان کمتر رنگ بگیرد. این ماده درد و ورم لثه را هم به خاطر خواص ضد التهابش کاهش می‌دهد.

 

۳- دندان هایتان را سفید نکنید

 

برخلاف آنچه صنعت زیبایی سعی در قبولاندن آن به ما دارد، اصلاً قرار نیست دندان‌ها سفید باشند. آن‌ها طی روندی طبیعی باید به مرور عاجی رنگ شوند. به علاوه، همه‌ی دندان‌ها نباید همرنگ باشند. گذشته از این ها، دندان برای زیبایی در دهان قرار داده نشده است.

 

سفید کردن دندان، باعث تضعیف مینای آن می‌شود؛ و وقتی هم که مینای دندان از میان برود، دیگر برگشت پذیر نیست؛ بنابراین بهتر است از استفاده از خمیردندان‌های زغالی و سفید کننده پرهیز کنید، چون بیش از حد قوی هستند و دندان را می‌سایند. به جای آن از خمیردندان‌های حاوی فلوراید استفاده کنید. فلوراید یکی از اثربخش‌ترین مواد در بهداشت دهان و دندان است و تحقیقات نشان داده استفاده از آن طی سال‌های گذشته با جلوگیری از پوسیدگی دندانی، باعث کاهش آمار پوسیدگی شده است.

 

۴- بزاق دهان همیشه باید جریان داشته باشد

 

بزاق دهان با شستشوی مداوم دندان ها، پاک کردن باکتری‌های مضر و تقویت مینای دندان با کلسیم و فسفر، به حفظ دندان‌ها کمک می‌کند. اگر دهان تان به اندازه‌ی کافی بزاق تولید نکند، دندان‌ها خشک می‌شوند، pH دهان تغییر می‌کند و فعالیت باکتری‌های مخرب مینای دندان شدت می‌گیرد. طی روز هر قدر می‌توانید آب ساده بنوشید و آدامس بدون قند بجوید تا به تولید بیشتر بزاق دهان کمک شود.

 

خشکی دهان یکی از عوارض جانبی اصلی بسیاری از دارو‌ها مثل دارو‌های ضد افسردگی هم هست و این دارو‌ها می‌توانند کارآمدی غدد بزاق را کاهش دهند. اگر دارو مصرف می‌کنید، همیشه آب دم دست تان داشته باشید؛ این کار می‌تواند کمک کننده باشد.

 

۵- هنگام نوشیدن از نی استفاده کنید

 

نه تنها چیزی که می‌نوشید، بلکه نحوه‌ی نوشیدن آن هم می‌تواند روی دندان هایتان تأثیر بگذارد. نحوه‌ی مصرف نوشیدنی‌ها می‌تواند بر سلامت دهانی شما هم مؤثر باشد. نگه داشتن نوشیدنی در دهان می‌تواند باعث رنگ گرفتن دندان‌ها و ساییده شدن مینای دندان شود، چون با این کار دندان در معرض قند و اسید‌های درون نوشیدنی قرار می‌گیرد. به این ترتیب، نوشیدنی‌های قندی‌ای که درون قوطی قرار دارند هم از نظر نوع نوشیدنی و هم از نظر نحوه‌ی مصرف، بدترین محسوب می‌شوند.

 

قورت دادن نوشیدنی و استفاده از نی (اگر آن را درست قرار دهید تا تماسی با دندان‌ها نداشته باشد)، روش‌های بهتر و سالم تری برای نوشیدن هستند. این کار به جلوگیری از رنگ گرفتن دندان‌ها و پوسیدگی آن‌ها کمک می‌کند.

 

۶- قبل از خواب مسواک بزنید

 

دندان‌ها باید دو بار در روز مسواک زده شوند، اما در صورتی که امکان انجام تنها یک بار آن را دارید، این کار را قبل از خواب انجام دهید. در زمان خواب نه چیزی وارد دهان می‌شود و نه چیزی از آن خارج و روند تولید بزاق نیز کند می‌شود، به همین دلیل پلاک‌های انباشته شده روی دندان‌ها بی حرکت می‌مانند و مشکل ساز می‌شوند. این امر می‌تواند منجر به خشکی دهان و بالا رفتن ریسک پوسیدگی دندان‌ها شود.

 

جدا از آن، بسیاری از کسانی که به طور منظم دندان‌های خود را مسواک می‌زنند، از جهت زمانی این کار را به اندازه‌ی کافی انجام نمی‌دهند. مدت زمان توصیه شده برای مسواک زدن ۲ دقیقه است. هر چه کف و خمیر دندان در دهان دارید، به بیرون تف کنید. اگر می‌خواهید دهان تان را آب بکشید، این کار را بعد از مسواک زدن انجام ندهید، چون دراینصورت همه‌ی فلوراید خمیر دندان شسته می‌شود و همه‌ی زحمت تان هدر می‌رود و دندان دیگر محافظی نخواهد داشت.

 

۷- استفاده از نخ دندان را فراموش نکنید

 

استفاده از نخ دندان باعث خارج شدن بیوفیلم‌های باکتریایی از لای دندان‌ها و حفظ سلامت لثه می‌شود. با این کار می‌توانید ذرات غذا و پلاک را از جایی که مسواک به آن نمی‌رسد، پاک کنید. ۴۰ درصد از پلاک‌ها لای دندان‌ها قرار دارند. به دندان‌های آسیاب تان توجه ویژه داشته باشید. صرفاً لای دندان‌ها را نخ دندان نکشید. باید زیر خط لثه را هم نخ دندان بکشید تا پلاک‌ها پاک شوند.

 

۸- خیلی محکم مسواک نزنید

 

حواس تان به مقدار فشاری که هنگام مسواک زدن به دندان‌ها وارد می‌کنید باشد. لازم نیست خیلی محکم مسواک بزنید. چرا که فشار زیاد به لثه‌ها صدمه می‌زند و دندان‌ها را حساس می‌کند. استفاده از مسواک برقی دارای قابلیت تنظیم زمان و حساس به فشار می‌تواند کمک کننده باشد. علاوه بر این، همیشه از یک مسواک نرم استفاده کنید. مسواک زدن بیش از اندازه هم مشکل ساز می‌شود.

 

۹- شب‌ها از محافظ دندان استفاده کنید تا از صدمات دندان قروچه در امان بمانید

 

ساییده شدن دندان‌ها و به هم فشرده شدن فک‌ها مسأله‌ی بی اهمیتی نیست. اگر دندان قروچه می‌کنید، شب‌ها از محافظ مخصوص دندان استفاده کنید. دندان قروچه می‌تواند باعث برهم خوردن تنظیم فک شود، مشکلی که رفع آن بسیار دشوار است. علاوه بر این، ممکن است باعث شکستگی دندان‌ها شود و این شکستگی اگر تشدید یابد، مجبور به استفاده از روکش دندانی خواهید شد. اما با وجود محافظ دندانی، به جای دندان‌های خود، تنها محافظ سیلیکونی را گاز خواهید گرفت. علاوه بر این، بهتر است به یک روان درمانگر مراجعه کنید، چون دندان قروچه می‌تواند نتیجه‌ی فشار روانی یا اضطراب باشد.

 

۱۰- زبان تان را هم تمیز کنید

 

زبان مخزن باکتری است و اگر به حال خود رها شود می‌تواند منجر به بدبو شدن دهان و دیگر مشکلات جدی شود. زبان سالم، رنگی صورتی بدون نقاط قرمز، سفید یا زرد دارد. البته سفیدی زبان هم مسأله‌ی نگران کننده‌ای نیست، چون تنها ترکیبی از سلول‌های مرده و بقایای مواد غذایی است که با مسواک زدن و استفاده از نخ دندان می‌تواند به راحتی از بین برود.

کلینیک گفتار درمانی

برای تمیز کردن زبان خود از مسواک یا زبان شور مخصوص استفاده کنید. مسواک یا زبان شور را از عقب به جلو روی زبان بکشید. سراغ کناره‌ها و لبه‌های زبان نروید. بعد از اتمام کار، هم دهان و هم مسواک یا زبان شور خود را آب بزنید تا باکتری‌ها شسته شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین
به زیبایی دندان های خود چقدر اهمیت می دهید !
 
 
 
بدون شک دندان ‌هایی که به صورت یکدست روشن و زیبا باشند روی جذابیت شما تاثیر می گذارند. شما برای اینکه دندان های زیبا و سالمی داشته باشید می توانید از خدمات مربوط به دندانپزشکی زیبایی استفاده کنید.
 
خدماتی که مربوط به دندانپزشکی و زیبایی دندان ها است متنوع می باشد که هر یک از آنها بر اساس نیاز دندان شما مورد استفاده قرار می گیرد. دندانپزشک پس از اینکه دندان های شما را مورد بررسی قرار می ‌دهد یکی از انواع خدمات مربوط به دندانپزشکی را جهت زیبایی دندان های تان به کار می ‌گیرد. اگر شما دندان های زیبا داشته باشید اعتماد به نفستان افزایش پیدا خواهد کرد. چرا که لبخند شما با دندان های زیبا جذاب تر می گردد. برخی از مهم ترین خدماتی که مربوط به دندانپزشکی است و زیبایی دندان های شما را به همراه دارد را در ادامه معرفی می کنیم.
 
معرفی خدمات مربوط به دندانپزشکی زیبایی
تعدادی از خدمات مربوط به دندانپزشک زیبایی که بیشتر افراد برای زیباتر شدن دندان های خود به کار می گیرند و تاثیر زیادی روی زیبایی دندان هایشان دارد عبارت است از :
 
ونیر کامپوزیت
کامپوزیت دندان ها یکی از روش های زیباسازی دندان به شمار می رود که امروزه بسیاری از افراد از این روش استفاده می ‌کنند. کامپوزیت مزیت‌ های بسیار زیادی را به خود اختصاص داده و از آنجایی که قابل ترمیم است بسیاری از افراد مایل هستند که بین روش های متنوع زیبایی دندان از این روش استفاده کنند. هزینه ‌ای که شما برای انجام دادن این روش زیبایی دندان پرداخت می کنید بسیار مناسب و به صرفه می باشد. این روش توسط بسیاری از افراد به دلیل راحت بودن انجام می شود. پزشکی که این روش را برای شما به کار می گیرد باید از بهترین مواد استفاده نماید. کامپوزیت های به کار برده شده برای زیبایی دندان باید کیفیت مناسبی داشته باشند تا به ساختار دندان آسیب وارد نشود.
 
اصلاح طرح لبخند
اصلاح طرح لبخند یکی از روش های زیباسازی دندان ها می باشد. در این روش پزشک می ‌تواند با استفاده از روش های متنوع دندان های شما را سفیدتر و جذاب تر نماید. در واقع شما باید بدانید که هماهنگی و هارمونی طرح لبخند شما با شکل دندان های تان بسیار مهم است که پزشک برای اصلاح طرح لبخند به این نکته توجه می ‌کند.
 
لمنیت دندان
لمینت دندان یکی دیگر از روش های زیباسازی دندان ها به شمار می ‌رود که ظاهر طبیعی دندان ها را بسیار تغییر می ‌دهد. انعطاف پذیری لمینت دندان با مینای دندان موجب شده که بسیاری از افراد این روش را برای زیبا سازی دندان خود انتخاب کنند. شما باید بدانید که لمینت دندان هزینه بیشتری نسبت به کامپوزیت دارد ولی مزیت های آن تا حدودی بیشتر است. شما می توانید با دندان پزشک خود مشورت کنید تا یکی از بهترین روش های زیبایی دندان را برای شما انتخاب نماید. یکی از مهمترین مزیت هایی که لمینت دندان به خود اختصاص داده ظاهر طبیعی آن می باشد. در بافت لثه شما با وجود لمینت آسیبی به وجود نمی آید و همچنین باید بدانید که لمینت در برابر لکه ها مقاومت زیادی از خود نشان می دهد.
 
7878
 
بلیچینگ دندان
بلیچینگ دندان یکی دیگر از روش های زیبا سازی دندان به شمار می ‌رود که دندان های شما با استفاده از این روش سفید تر می شود. این روش موجب از بین رفتن بد رنگی دندان می گردد و همچنین عادات بد غذایی و عدم رعایت بهداشت فردی که روی دندان ها به وجود آمده است را از بین خواهد برد. میزان سفیدی دندان بعد از بلیچینگ کردن به رعایت بهداشت شما بستگی دارد که برای دندان های تان رعایت می‌ کنید. شما برای استفاده کردن از روش زیبایی بهتر است به خوبی بدانید که جنس دندان های تان ابتدا باید توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد. به طور کلی بلیچینگ دندان به دو روش انجام می گردد. هر یک از روش های انجام شده باید توسط پزشک تجویز شود تا رضایت افراد را به دنبال داشته باشد.
 
دلایل مراجعه به دندانپزشک برای انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی
شما برای مراجعه کردن به پزشک جهت زیباتر کردن دندان هایتان باید به مشکلات دندان های خود دقت زیادی داشته باشید. در صورتی که دندان های شما ایرادی نداشته باشد نیازی نیست که پزشک مراجعه کنید. ولی در صورتی که دندان های شما مشکلات خاصی داشته باشد برای زیبایی بیشتر بهتر است که به پزشک زیبایی دندان مراجعه کنید. برخی از دلایلی که موجب از دست رفتن زیبایی دندان هایتان می شود و شما به بنابر این دلایل باید به پزشک مراجعه کنید تا آنها را ترمیم کند عبارت است از :
 
1. در صورتی که دندان های شما پوسیده شده باشد به خصوص دندان های جلو زیبایی خود را از دست می دهد. بر همین اساس شما می توانید به پزشک مراجعه کنید تا با استفاده از دستگاه‌ های خاص زیبایی دندان های شما را بازگرداند. پوسیدگی دندان موجب می گردد که زیبایی دندان های شما از بین برود.
 
2. برخی از آسیب ‌هایی که به دندان وارد می ‌شود مانند ترک و یا لب پر شدن دندان موجب می گردد که دندان های شما زیبایی خود را از دست بدهند. در صورتی که متوجه چنین مسائلی شدید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و با استفاده از روش ‌های متنوع ترک و یا لب تر شدن دندان های خود را ترمیم کنید.
 
3. کج شدن دندان ها یکی دیگر از دلایلی است که موجب از بین رفتن زیبایی دندان ها می گردد. بنابراین در صورتی که دندان های شما به صورت مادرزادی کج هستند و یا در اثر حوادثی کج می شوند باید آنها را ترمیم کنید. توجه داشته باشید که کج شدن دندان ها هرچه زودتر ترمیم شود بهتر است.
 
4. دندان‌هایی که حالت غیرطبیعی دارند زیبایی صورت شما و همچنین لبخندتان را از بین می ‌برند. با استفاده از روش‌ های متنوع مانند لمینت و کامپوزیت می توانید دندان های خود را به حالت طبیعی درآورید.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

هزینه ایمپلنت دندان ۱۴۰۰ (کاشت دندان طبیعی ویژه آبان ۱۴۰۰)

 

بهترین نوع لمینت دندان

فوت و فن

هزینه ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۰

هزینه ایمپلنت دندان (کاشت دندان طبیعی) تا حد زیادی به وضعیت دهان و دندان و همچنین نوع ایمپلنت دندان و تعداد ایمپلنت بستگی دارد. ایمپلنت دندان قیمت و انواع مختلفی دارد. انواع ایمپلنت دندان در قیمت نهایی ایمپلنت بسیار تاثیرگذار است بصورتی که ایمپلنت دندان ایرانی از قیمت ۲ میلیون تومان تا ایمپلنت دندان آمریکایی با قیمت ۱۳ میلیون تومان متغیر است.

 

پزشکان ما در کلینیک تخصصی دندانپزشکی آیریک با مشاوره رایگان کاشت ایمپلنت دندان، وضعیت سلامت دهان و دندان شما را بررسی می کنند و بصورت کامل از مراحل درمان و هزینه ایمپلنت دندان ۱۴۰۰ مطلع خواهید شد و پس از آن درمان کاشت دندان طبیعی آغاز می شود.

 

مراحل ایمپلنت دندان به این صورت است که در ابتدا و پس از ویزیت رایگان متخصص ایمپلنت دندان دکتر صادق آقاجری؛ و همچنین مشاهده عکس های مورد نیاز از وضعیت دهان و دندان و تراکم استخوان شما کار کاشت دندان طبیعی آغاز می شود.

 

در روش کاشت ایمپلنت دندان ابتدا پایه ایمپلنت دندان یا فیکسچر وارد فک میشود و پس از آن اباتمنت گذاشته می شود. در این حالت باتوجه به تشخیص پزشک نیازمند استراحت هستید تا فیکسچر کاملا با استخوان شما جوش بخورد و محکم شود این طول درمان تقریبا ۲ الی ۳ ماه زمان میبرد و پس از آن دوباره توسط متخصص ایمپلنت دندان دکتر آقاجری معاینه می شوید و در صورت مناسب بودن وضعیت ایمپلنت دندان ادامه کار انجام می شود و قالبگیری و چسباندن روکش دندان یا همان تاج سفید رنگ دندان انجام می شود.

 

در روش ایمپلنت دندان فوری روش کاشت ایمپلنت دندان به همین صورت است با این تفاوت که در روش ایمپلنت دندان فوری تمامی مراحل کاشت دندان در یکروز انجام می شود و به ایمپلنت دندان یک روزه نیز معروف است.

 

قیمت ایمپلنت فوری از ایمپلنت سنتی بالاتر است. اما از لحاظ مدت زمان درمان و طول درمان بسیار مناسبتر است. همچنین این روش ایمپلنت دندان برای ایمپلنت دندان جلو بسیار مهم است و معمولا افرادی که برای کاشت دندان جلو که تاثیر زیادی در زیبایی دارد از این روش ( ایمپلنت دندان فوری ) استفاده می کنند.

 

عواملی که بر قیمت نهایی ایمپلنت دندان تاثیرگذار هستند.

در قسمت هایی از فک که مدت طولانی فاقد دندان بوده است علاوه بر تحلیل رفتن استخوان، ممکن است که نیازمند سینوس لیفت باشید. انجام جراحی سینوس لیفت بر هزینه ایمپلنت دندان خواهد افزود.

 

ممکن است نیاز به کشیدن دندان یا جراحی قبل از شروع کاشت ایمپلنت دندان داشته باشید.

 

ایمپلنت دندان

قیمت و هزینه ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۰ مقداری افزایش داشته است که با طرح ایمپلنت دندان قسطی در دندانپزشکی آیریک دیگر نگران قیمت ایمپلنت دندان خود نخواهید بود. ایمپلنت دندان قیمت بالایی دارد و نسبت به دیگر روش‌های جایگزینی دندان از دست رفته مزایای زیادی دارد. مزایای ایمپلنت دندان مانند: استحکام و طول عمر بیشتر، طبیعی بودن، دقیقا همانند دندان طبیعی شماست، عدم تحلیل استخوان و لثه و همچنین زیبایی دوچندان

 

هزینه ایمپلنت دندان به نسبت مزایای آن رقم ناچیزی است و بهتر است هرچه سریعر برای درمان و جایگزینی دندان از دست رفته خود با کاشت دندان طبیعی اقدام نمائید. در ادامه می توانید جدول قیمت ایمپلنت دندان ۱۴۰۰ را به تفکیک برند و کشور سازنده آن و همچنین مدت زمان ضمانت ایمپلنت دندان مشاهده کنید.

 

 

همانطور که گفتیم هزینه ایمپلنت دندان ممکن است با توجه به وضعیت فعلی دهان و دندان شما تغییر کند زیرا ممکن است به درمان های جانبی مانند پیوند استخوان یا سینوس لیفت نیازمند باشید. همچنین تعداد ایمپلنت دندان بر قیمت نهایی ایمپلنت می افزاید.

 

ایمپلنت دندان تنها درمان گران قیمت دندانپزشکی نیست و درمان هایی همچون لمینت دندان نیز جزو درمان های گران و لوکس دندانپزشکی به حساب می آیند. حال سوال بیمارانی که به دندانپزشکی آیریک مراجعه می کنند این است که می توانم پس از کاشت ایمپلنت، دندان هایم را لمینت کنم ؟ پاسخ بله است شما پس از اینکه درمان ایمپلنت دندان را انجام دادید و تکمیل شد می توانید برای لمینت دندان اقدام کنید.

 

اگر می خواهید از قیمت لمینت دندان ۱۴۰۰ مطلع شوید بهتر است جدول قیمت لمینت دندان در پایین تر را مشاهده کنید تا از قیمت انواع لمینت دندان مانند قیمت لمینت دندان سرامیکی، لمینت دندان متحرک، لمینت دندان ونیر و لمینت دندان ایمکس آگاه شوید. لمینت دندان انواع محتلفی دارد که در ادامه قیمت تمامی مدل های لمینت را ذکر کرده ایم برای اینکه بدانید بهترین لمینت دندان برای شما کدام است یا بهترین لمینت دندان طرح لبخند کدام است حتما به سایت دندانپزشکی آیریک سر بزنید.

 

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان یا پرسلن لایه ای نازک از جنس سرامیک و یا شیشه است که ضخامت بسیار کمی در حد ۰.۵ میلی متر دارد که به جهت زیبایی و یا ترمیمی بر روی دندان ها قرار میگیرد. لمینت دندان کاربردهای زیبایی و درمانی دارد. برخی برای ترمیم بهم ریختگی های کم دندانی از لمینت دندان استفاده می کنند اما برخی دیگر برای اصلاح طرح لبخند خود و زیبایی لبخندشان از لمینت دندان طرح لبخند استفاده می کنند.

 

لمینت دندان به این صورت است که پس از معاینه، پزشک متخصص دندان های شما را قالبگیری می کند و پس از آن لایه ای بسیار نازک از دندان های شما را می تراشد تا سطحی صاف و مناسب برای چسباندن لمینت دندان ها ایجاد شود. پس از آن قالب های لمینت به لابراتوار دندانسازی ارجاع داده می شود تا طراحی و ساخته شوند. بعد از آن لمینت دندان ها با چسبی مخصوص با ظرافت بر روی دندان های اصلی شما چسبانده می شوند.

 

طول عمر و ماندگاری لمینت دندان ها بین ۵ الی ۱۰ سال است. ماندگاری لمینت دندان ها ارتباط مستقیمی با بهداشت دهان و دندان شما دارد و همچنین باتوجه به توصیه های پزشک خود باید از خوردن نوشیدنی و خوراکی های رنگ دار شیمیایی مانند نوشابه، قهوه و …. خودداری کنید.

 

درمان اختلالات خواب



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

چرا قیمت روکش، لمینت و کامپوزیت باهم متفاوت است؟

لمینت سرامیکی دندان

 

جامعه نیوز

روکش‌ها هم از نظر شکل با دو مورد قبل تفاوت بسیار زیادی دارند. آن‌ها حالتی کلاه‌ مانند دارند و دور تا دور دندان را می‌پوشانند.

 

چرا قیمت روکش، لمینت و کامپوزیت باهم متفاوت است؟

بیشتر افراد روکش، لمینت و کامپوزیت دندان را باهم اشتباه می گیرند و حتی به اشتباه تصور می کنند هر سه مورد یکی هستند. در این مقاله سعی کردیم این ابهامات را برطرف کنیم. برای این کار نیاز است که ابتدا ببینیم روکش دندان، لمینت دندان و کامپوزیت دندان به چه معنا هستند. سپس به سراغ تفاوت ها و موارد کاربردشان می رویم چراکه همین موارد باعث اختلاف قیمت این سه پروسه می شوند. مثلا قیمت لمینت دندان بیشتر از قیمت ونیر کامپوزیت است چون لمینت از سرامیک و مواد مستحکم تری ساخته می شود.

 

روکش دندان چیست؟

روکش دندان یک ابزار دندانپزشکی برای بازگردانی زیبایی و عملکرد دندان است که مانند یک کلاه به طور کامل روی تاج دندان یا بخش پروتزی ایمپلنت دندانی (اباتمنت ) قرار میگیرد. روکش دندان اغلب بر روی دندان های شکسته یا به صورت گسترده تخریب شده کاربرد دارد. روکش ها معمولا با موادی به نام سمان دندان (چسب روکش) به دندان چسبانده می شوند.

 

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان که گاهی به آن ونیر (Veneer) نیز گفته می شود، روکش نازکی است که همرنگ دندان، و در جهت بهبود زیبایی لبخند و ظاهر کلی فرد طراحی می شود. وقتی قطعات کوچک لمینت روی دندان ها قرار می‌گیرند، باعث تغییر رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان‌ها به وضعیت دلخواه فرد می شوند. لمینت ‌ها بجز کاربردهای زیبایی، مزایای دیگری نیز دارند. مثلا در مقایسه با مینای دندان، مقاومت و قدرت دندان ها را افزایش می دهند و با رفع نا همترازی و سایر عیوب دندان ها، آنها را مرتب و یکنواخت نشان می دهند.

 

 

 

 

 

ونیر کامپوزیت چیست؟

ونیر کامپوزیت (composite veneer) پوسته ای است که برای استفاده از آن دیگر نیازی به تراشیدن دندان و قالب گیری نمی باشد. این لایه به صورت مستقیم توسط اشعه روی دندان چسبانده می شود و به صورت لایه ای محافظ روی مینای دندان قرار می گیرد. مواقعی که دندان ها دچار شکستگی، ترک های کوچک شده و یا تحلیل رفته باشند، از ونیر کامپوزیتی برای پوشاندن نواقص استفاده می شود.

 

فرق بین روکش، لمینت و کامپوزیت چیست؟

احتمالا تا این قسمت از مقاله به تعدادی از تفاوت های روکش، لمینت و کامپوزیت پی برده اید. در ادامه، تفاوت ها را به صورت جامع و به تفکیک هزینه، کاربرد، جنس، تهاجمی بودن یا نبودن و ظاهر بررسی می کنیم.

 

هزینه

هر کدام از این سه خدمات زیبایی دندان با جنس های مختلفی در لابراتوارها ساخته می شوند. بنابراین، مثلا نمی توان یک عدد را بطور قطعی قیمت لمینت دندان عنوان کرد. اما اگر بخواهیم به طور حدودی هزینه هر سه روش را اعلام کنیم، به این صورت خواهد بود:

 

قیمت روکش دندان به ازای هر واحد، حداکثر و با بهترین جنس روکش تا ۲ میلیون تومان است.

 

قیمت ونیر کامپوزیت برای هر واحد می تواند بین ۷۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومان متغیر باشد.

 

قیمت لمینت دندان نسبت به دو روش بالا گران تر است و ممکن است برای هر واحد تا ۶ میلیون تومان هزینه کنید.

 

کاربرد

مهم ترین تفاوت میان لمینت، کامپوزیت و روکش دندان در موقعیت کاربرد آن هاست. روکش‌ها معمولاً یک نوع پروتز بوده و برای ترمیم دندان‌هایی استفاده می‌شود که بخش زیادی از ساختار آنها آسیب دیده اما ونیرها اغلب کاربردی برای زیبایی و پوشاندن عیوب و مشکلات ظاهری دندان دارند.

 

بنابراین، روکش ترمیمی به شمار می‌رود که صرفا دندان را حفظ می‌کند و مانع از نابودی‌اش می‌شود اما لمینت دندان و کامپوزیت ونیر راهکاری برای زیبایی بخشی به دندان ها به شمار می‌روند.

 

روکش‌ها را معمولا پس از عصب‌کشی دندان استفاده می‌کنند اما لمینت‌ ها برای کسی مورد استفاده قرار می گیرد که دندان‌هایش زنده هستند، پوسیدگی نداشته و مینای دندان حداقل به اندازه کافی ضخامت دارد.

 

 

 

 

 

جنس روکش، لمینت و کامپوزیت

لمینت ‌های سرامیکی از جنس پرسلین (چینی) در لابراتوارها وجود دارند. لمینت های دندان چینی بهتر از کامپوزیت رزین در برابر لکه ها مقاومت می کنند. بیشتر افراد روکش های پرسلین را به دلیل مقاومت بالا در برابر لکه ‌ها و بازتابش طبیعی نور در آنها، انتخاب می کنند. ونیر کامپوزیت ها هم از جنس رزین کامپوزیت ساخته می شوند. روکش دندان می تواند از جنس سرامیک و یا فلز و یا ترکیبی از هر دو باشد که پس از قالبگیری دندان در مطب توسط دندانپزشک شما، به لابراتوار دندانسازی فرستاده می شود تا توسط تکنسین دندانسازی ساخته شود.

 

تهاجمی بودن یا نبودن

تفاوت دیگری که بین روکش، لمینت و کامپوزیت دندان وجود دارد و در انتخاب هر یک تاثیر بسزایی می گذارد، میزان تهاجمی بودن پروسه نصب است. منظور از تهاجمی بودن یک فرآیند، میزان آسیب و تغییری است که در طول آن به دندان وارد می شود. مثلا اینکه در هر روش دندان چقدر تراشیده می شود و ساختار آن چقدر تغییر می کند.

 

ونیر کامپوزیت ها تهاجم بسیار کمی دارند چون در اتصال آنها هیچ آسیبی به ساختار و مینای دندان وارد نمی شود. اما برای نصب لمینت دندان ضخامت نسبتا زیادی از مینای دندان تراشیده می شود تا لمینت بدون برجستگی و بیرون زدگی به نظر برسد. نصب روکش دندان از دو روش قبلی بسیار تهاجمی تر است زیرا برای نصب آن بخشی زیادی از دندان را باید به صورت دور تا دور تراشید تا روکش آماده نصب شود.

 

شکل ظاهری لمینت، روکش و کامپوزیت دندان

به لحاظ ظاهری هر سه مورد با هم تفاوت دارند. لمینت ‌ها لایه ‌های آماده و بسیار نازکی هستند که تنها یک سطح دندان (سطح جلویی را می ‌پوشانند)، ونیر کامپوزیت‌ ها به صورت لایه ‌لایه روی دندان قرار داده می‌شوند و قبل از اتصال اصلا شکل خاصی ندارند بلکه به شکل خمیری هستند. خمیر به صورت لایه‌های نازک روی تمام سطوح دندان قرار داده شده و بعد از خشک کردن هر لایه، لایه دیگری اعمال می شود.

 

متخصص مغز و اعصاب

روکش‌ها هم از نظر شکل با دو مورد قبل تفاوت بسیار زیادی دارند. آن‌ها حالتی کلاه‌ مانند دارند و دور تا دور دندان را می‌پوشانند.



:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

دندان مصنوعی ثابت چیست؟

تعمیر دندان مصنوعی

 

فار نت

دندان مصنوعی ثابت مدل ویژه ای از دندان های مصنوعی است که پایه ی آن به ایمپلنت متصل می شود، منظور از پایه همان لثه ی فرد بیمار می‌باشد. تفاوت دندان مصنوعی ثابت با دندان مصنوعی معمولی این است که در دندان مصنوعی معمولی پایه بر روی لثه بیمار می‌نشیند اما برخلاف نوع مصنوعی به ایمپلنت نمی‌چسبد.

 

دندان های مصنوعی معمولی ممکن است گاهی اوقات در حین صحبت کردن و … از دهان خارج شده و یا جا به جا شوند که این موضوع برای افراد کمی خجالت آور می باشد ، اگر شما نیز از این مشکل رنج می‌برید می‌توانید از دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت استفاده نمایید.

 

دندان مصنوعی ثابت اتصال های ویژه ای دارد که بر روی ایمپلنت ها نصب می شود. دندان های مصنوعی ثابت را هم می توان برای فک بالا و هم می توان برای فک پایین انجام داد ، این نوع از دندان های مصنوعی در حین خندیدن ، صحبت کردن ، غذا خوردن و … از بیرون پریدن و جا به جا شدن دندان های شما جلوگیری می کند.

 

دندان مصنوعی ثابت در مقابل دندان مصنوعی معمولی سطح بیشتری از دهان (سقف دهان) فرد را می پوشاند که این موضوع سبب می شود فرد مزه ی غذا ها را بیشتر احساس کرده و از خوردن غذا های گوناگون لذت ببرد.

 

دندان های مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت با آنکه ثابت بوده و جا به جا نمی شوند اما برای تمیز کردن دندان مصنوعی و لثه ها می توان هر شب پیش از خوابیدن آن ها را برداشته و تمیز کرد ، در واقع این دندان ها متحرک می باشند.

 

انواع دندان مصنوعی ثابت

دندان های مصنوعی ثابت بر پایه ی ایمپلنت دو هستند که این دو عبارتند از 1- دندان مصنوعی توپی 2- دندان مصنوعی میله ای . هر دو نوع این دندان های مصنوعی بر پایه ی ایمپلنت شباهت زیادی به دندان های مصنوعی آکریلیک دارند. دندان های مصنوعی آکریلیک و یا سرامیکی که به دندان های طبیعی شباهت چشم گیری دارند به این پایه ها (ایمپلنت ها) متصل می شوند.

 

دندان های مصنوعی بر پایه ی ایمپلنتی میله ای

در این نوع از درمان دندان پزشک یک نوار نازکی که به شکل میله می باشد را به دو الی پنج ایمپلنت متصل کرده و در استخوان فک قرار می دهد ، این نوار میله ای شکل نازک از منحنی فک بیمار تبعیت می کند. کلیپس ها و یا انواع اتصال های دیگر به دندان مصنوعی یا میله و یا هر دوی آن ها (هم دندان مصنوعی هم میله) فیت می شود. دندان مصنوعی که به میله فیت شده است در جای خود به صورت ایمن نگهداری می شود.

 

دندان های مصنوعی بر پایه ی ایمپلنتی توپی

هر یک عدد ایمپلنت در استخوان فک یک اتصال فلزی دارد که به یک اتصال دیگر در دندان مصنوعی وصل می شود. در اکثر موارد اتصالات موجود بر روی ایمپلنت به شکل توپی (اتصالات نر) بوده و در داخل سوکت ها (اتصالات ماده) روی دندان مصنوعی بر پایه ی ایمپلنتی قرار می گیرند. در برخی از موارد مشاهده می شود که دندان های مصنوعی اتصالات نر را مشاهده کرده و ایمپلنت ها نیز از اتصالات ماده نگه داری می کنند.

 

مدت زمان ایمپلنت دندان مصنوعی ثابت

اغلب ایمپلنت ها در قسمت جلوی فک کاشته می شوند چرا که جلوی لثه در مقایسه با انتهایش از استخوان بیشتری برخوردار می باشد ، علاوه بر داشتن استخوان زیاد در جلوی لثه این قسمت اندام های عصبی و حساس کمتری نیز دارد که این موضوع سبب می شود تا دندان پزشک راحت تر و سریع تر بتواند کار خود را انجام دهد.

 

مدت زمانی که برای تکمیل مراحل درمانی ایمپلنت دندان مصنوعی ثابت نیاز است به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر بخواهیم کوتاه ترین زمان ممکن را پیش بینی کنیم باید گفت حدود پنج الهی شش ماه برای فک پایین و هفت الی هشت ماه برای فک بالا زمان لازم است.

 

در این مدت زمان نام برده شده ابتدا جراحی لازم صورت گرفته و سپس مرحله ی قرار دادن و متصل کردن دندان مصنوعی آغاز می شود. اگر بیمار به پیوند فک استخوان نیاز داشته باشد مدت زمانی درمانی وی حدود یک سال و شاید هم بیشتر از یک سال طول می کشد.

 

مراحل ایمپلنت دندان مصنوعی ثابت

در حالت کلی برای ایمپلنت دندان مصنوعی ثابت دو جراحی مورد نیاز می باشد :

 

جراحی اول

در جراحی اول دندان پزشک ابتدا لثه ی فرد را برش داده و سپس یک سوراخ در استخوان ایجاد می کند تا بتواند ایمپلنت را بکارد. پس از اتمام جراحی حدود سه الی چهار ماه برای فک پایین و پنج الی شش ماه برای فک بالا باید منتظر ماند تا در طی این مدت زمان ایمپلنت و استخوان به طور کامل به هم پیوند خورده و محکم شوند.

 

جراحی دوم

در جراحی دوم برشی کوچک بر روی لثه ی بیمار انجام می شود تا از این طریق ایمپلنت دیده شود. پس از دیده شدن لثه دندان پزشک یک درپوش ویژه را بر روی محل برش خورده قرار می دهد تا لثه بتواند دور آن رشد کند. پس از آنکه زخم لثه بهبود یافت دندان پزشک می تواند قالب لثه ی فرد را برای ساخت دندان مصنوعی ثابت آماده کند.دندان مصنوعی ثابت چیست؟

تعمیر دندان مصنوعی

 

فار نت

دندان مصنوعی ثابت مدل ویژه ای از دندان های مصنوعی است که پایه ی آن به ایمپلنت متصل می شود، منظور از پایه همان لثه ی فرد بیمار می‌باشد. تفاوت دندان مصنوعی ثابت با دندان مصنوعی معمولی این است که در دندان مصنوعی معمولی پایه بر روی لثه بیمار می‌نشیند اما برخلاف نوع مصنوعی به ایمپلنت نمی‌چسبد.

 

دندان های مصنوعی معمولی ممکن است گاهی اوقات در حین صحبت کردن و … از دهان خارج شده و یا جا به جا شوند که این موضوع برای افراد کمی خجالت آور می باشد ، اگر شما نیز از این مشکل رنج می‌برید می‌توانید از دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت استفاده نمایید.

 

دندان مصنوعی ثابت اتصال های ویژه ای دارد که بر روی ایمپلنت ها نصب می شود. دندان های مصنوعی ثابت را هم می توان برای فک بالا و هم می توان برای فک پایین انجام داد ، این نوع از دندان های مصنوعی در حین خندیدن ، صحبت کردن ، غذا خوردن و … از بیرون پریدن و جا به جا شدن دندان های شما جلوگیری می کند.

 

دندان مصنوعی ثابت در مقابل دندان مصنوعی معمولی سطح بیشتری از دهان (سقف دهان) فرد را می پوشاند که این موضوع سبب می شود فرد مزه ی غذا ها را بیشتر احساس کرده و از خوردن غذا های گوناگون لذت ببرد.

 

دندان های مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت با آنکه ثابت بوده و جا به جا نمی شوند اما برای تمیز کردن دندان مصنوعی و لثه ها می توان هر شب پیش از خوابیدن آن ها را برداشته و تمیز کرد ، در واقع این دندان ها متحرک می باشند.

 

انواع دندان مصنوعی ثابت

دندان های مصنوعی ثابت بر پایه ی ایمپلنت دو هستند که این دو عبارتند از 1- دندان مصنوعی توپی 2- دندان مصنوعی میله ای . هر دو نوع این دندان های مصنوعی بر پایه ی ایمپلنت شباهت زیادی به دندان های مصنوعی آکریلیک دارند. دندان های مصنوعی آکریلیک و یا سرامیکی که به دندان های طبیعی شباهت چشم گیری دارند به این پایه ها (ایمپلنت ها) متصل می شوند.

 

دندان های مصنوعی بر پایه ی ایمپلنتی میله ای

در این نوع از درمان دندان پزشک یک نوار نازکی که به شکل میله می باشد را به دو الی پنج ایمپلنت متصل کرده و در استخوان فک قرار می دهد ، این نوار میله ای شکل نازک از منحنی فک بیمار تبعیت می کند. کلیپس ها و یا انواع اتصال های دیگر به دندان مصنوعی یا میله و یا هر دوی آن ها (هم دندان مصنوعی هم میله) فیت می شود. دندان مصنوعی که به میله فیت شده است در جای خود به صورت ایمن نگهداری می شود.

 

دندان های مصنوعی بر پایه ی ایمپلنتی توپی

هر یک عدد ایمپلنت در استخوان فک یک اتصال فلزی دارد که به یک اتصال دیگر در دندان مصنوعی وصل می شود. در اکثر موارد اتصالات موجود بر روی ایمپلنت به شکل توپی (اتصالات نر) بوده و در داخل سوکت ها (اتصالات ماده) روی دندان مصنوعی بر پایه ی ایمپلنتی قرار می گیرند. در برخی از موارد مشاهده می شود که دندان های مصنوعی اتصالات نر را مشاهده کرده و ایمپلنت ها نیز از اتصالات ماده نگه داری می کنند.

 

مدت زمان ایمپلنت دندان مصنوعی ثابت

اغلب ایمپلنت ها در قسمت جلوی فک کاشته می شوند چرا که جلوی لثه در مقایسه با انتهایش از استخوان بیشتری برخوردار می باشد ، علاوه بر داشتن استخوان زیاد در جلوی لثه این قسمت اندام های عصبی و حساس کمتری نیز دارد که این موضوع سبب می شود تا دندان پزشک راحت تر و سریع تر بتواند کار خود را انجام دهد.

 

مدت زمانی که برای تکمیل مراحل درمانی ایمپلنت دندان مصنوعی ثابت نیاز است به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر بخواهیم کوتاه ترین زمان ممکن را پیش بینی کنیم باید گفت حدود پنج الهی شش ماه برای فک پایین و هفت الی هشت ماه برای فک بالا زمان لازم است.

 

در این مدت زمان نام برده شده ابتدا جراحی لازم صورت گرفته و سپس مرحله ی قرار دادن و متصل کردن دندان مصنوعی آغاز می شود. اگر بیمار به پیوند فک استخوان نیاز داشته باشد مدت زمانی درمانی وی حدود یک سال و شاید هم بیشتر از یک سال طول می کشد.

 

مراحل ایمپلنت دندان مصنوعی ثابت

در حالت کلی برای ایمپلنت دندان مصنوعی ثابت دو جراحی مورد نیاز می باشد :

 

جراحی اول

در جراحی اول دندان پزشک ابتدا لثه ی فرد را برش داده و سپس یک سوراخ در استخوان ایجاد می کند تا بتواند ایمپلنت را بکارد. پس از اتمام جراحی حدود سه الی چهار ماه برای فک پایین و پنج الی شش ماه برای فک بالا باید منتظر ماند تا در طی این مدت زمان ایمپلنت و استخوان به طور کامل به هم پیوند خورده و محکم شوند.

 

جراحی دوم

در جراحی دوم برشی کوچک بر روی لثه ی بیمار انجام می شود تا از این طریق ایمپلنت دیده شود. پس از دیده شدن لثه دندان پزشک یک درپوش ویژه را بر روی محل برش خورده قرار می دهد تا لثه بتواند دور آن رشد کند. پس از آنکه زخم لثه بهبود یافت دندان پزشک می تواند قالب لثه ی فرد را برای ساخت دندان مصنوعی ثابت آماده کند.

دندان مصنوعی ثابت چیست؟

تعمیر دندان مصنوعی

 

فار نت

دندان مصنوعی ثابت مدل ویژه ای از دندان های مصنوعی است که پایه ی آن به ایمپلنت متصل می شود، منظور از پایه همان لثه ی فرد بیمار می‌باشد. تفاوت دندان مصنوعی ثابت با دندان مصنوعی معمولی این است که در دندان مصنوعی معمولی پایه بر روی لثه بیمار می‌نشیند اما برخلاف نوع مصنوعی به ایمپلنت نمی‌چسبد.

 

دندان های مصنوعی معمولی ممکن است گاهی اوقات در حین صحبت کردن و … از دهان خارج شده و یا جا به جا شوند که این موضوع برای افراد کمی خجالت آور می باشد ، اگر شما نیز از این مشکل رنج می‌برید می‌توانید از دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت استفاده نمایید.

 

دندان مصنوعی ثابت اتصال های ویژه ای دارد که بر روی ایمپلنت ها نصب می شود. دندان های مصنوعی ثابت را هم می توان برای فک بالا و هم می توان برای فک پایین انجام داد ، این نوع از دندان های مصنوعی در حین خندیدن ، صحبت کردن ، غذا خوردن و … از بیرون پریدن و جا به جا شدن دندان های شما جلوگیری می کند.

 

دندان مصنوعی ثابت در مقابل دندان مصنوعی معمولی سطح بیشتری از دهان (سقف دهان) فرد را می پوشاند که این موضوع سبب می شود فرد مزه ی غذا ها را بیشتر احساس کرده و از خوردن غذا های گوناگون لذت ببرد.

 

دندان های مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت با آنکه ثابت بوده و جا به جا نمی شوند اما برای تمیز کردن دندان مصنوعی و لثه ها می توان هر شب پیش از خوابیدن آن ها را برداشته و تمیز کرد ، در واقع این دندان ها متحرک می باشند.

 

انواع دندان مصنوعی ثابت

دندان های مصنوعی ثابت بر پایه ی ایمپلنت دو هستند که این دو عبارتند از 1- دندان مصنوعی توپی 2- دندان مصنوعی میله ای . هر دو نوع این دندان های مصنوعی بر پایه ی ایمپلنت شباهت زیادی به دندان های مصنوعی آکریلیک دارند. دندان های مصنوعی آکریلیک و یا سرامیکی که به دندان های طبیعی شباهت چشم گیری دارند به این پایه ها (ایمپلنت ها) متصل می شوند.

 

دندان های مصنوعی بر پایه ی ایمپلنتی میله ای

در این نوع از درمان دندان پزشک یک نوار نازکی که به شکل میله می باشد را به دو الی پنج ایمپلنت متصل کرده و در استخوان فک قرار می دهد ، این نوار میله ای شکل نازک از منحنی فک بیمار تبعیت می کند. کلیپس ها و یا انواع اتصال های دیگر به دندان مصنوعی یا میله و یا هر دوی آن ها (هم دندان مصنوعی هم میله) فیت می شود. دندان مصنوعی که به میله فیت شده است در جای خود به صورت ایمن نگهداری می شود.

 

دندان های مصنوعی بر پایه ی ایمپلنتی توپی

هر یک عدد ایمپلنت در استخوان فک یک اتصال فلزی دارد که به یک اتصال دیگر در دندان مصنوعی وصل می شود. در اکثر موارد اتصالات موجود بر روی ایمپلنت به شکل توپی (اتصالات نر) بوده و در داخل سوکت ها (اتصالات ماده) روی دندان مصنوعی بر پایه ی ایمپلنتی قرار می گیرند. در برخی از موارد مشاهده می شود که دندان های مصنوعی اتصالات نر را مشاهده کرده و ایمپلنت ها نیز از اتصالات ماده نگه داری می کنند.

 

مدت زمان ایمپلنت دندان مصنوعی ثابت

اغلب ایمپلنت ها در قسمت جلوی فک کاشته می شوند چرا که جلوی لثه در مقایسه با انتهایش از استخوان بیشتری برخوردار می باشد ، علاوه بر داشتن استخوان زیاد در جلوی لثه این قسمت اندام های عصبی و حساس کمتری نیز دارد که این موضوع سبب می شود تا دندان پزشک راحت تر و سریع تر بتواند کار خود را انجام دهد.

 

مدت زمانی که برای تکمیل مراحل درمانی ایمپلنت دندان مصنوعی ثابت نیاز است به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر بخواهیم کوتاه ترین زمان ممکن را پیش بینی کنیم باید گفت حدود پنج الهی شش ماه برای فک پایین و هفت الی هشت ماه برای فک بالا زمان لازم است.

 

در این مدت زمان نام برده شده ابتدا جراحی لازم صورت گرفته و سپس مرحله ی قرار دادن و متصل کردن دندان مصنوعی آغاز می شود. اگر بیمار به پیوند فک استخوان نیاز داشته باشد مدت زمانی درمانی وی حدود یک سال و شاید هم بیشتر از یک سال طول می کشد.

 

مراحل ایمپلنت دندان مصنوعی ثابت

در حالت کلی برای ایمپلنت دندان مصنوعی ثابت دو جراحی مورد نیاز می باشد :

 

جراحی اول

در جراحی اول دندان پزشک ابتدا لثه ی فرد را برش داده و سپس یک سوراخ در استخوان ایجاد می کند تا بتواند ایمپلنت را بکارد. پس از اتمام جراحی حدود سه الی چهار ماه برای فک پایین و پنج الی شش ماه برای فک بالا باید منتظر ماند تا در طی این مدت زمان ایمپلنت و استخوان به طور کامل به هم پیوند خورده و محکم شوند.

 

جراحی دوم

در جراحی دوم برشی کوچک بر روی لثه ی بیمار انجام می شود تا از این طریق ایمپلنت دیده شود. پس از دیده شدن لثه دندان پزشک یک درپوش ویژه را بر روی محل برش خورده قرار می دهد تا لثه بتواند دور آن رشد کند. پس از آنکه زخم لثه بهبود یافت دندان پزشک می تواند قالب لثه ی فرد را برای ساخت دندان مصنوعی ثابت آماده کند.



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

نشانه های دیابت در دهان

دندانپزشکی کارگز شمالی

 

سلامت جنسی

بیماری دیابت علاوه بر پرنوشی و پرادراری نشانه‌های دیگری هم دارد از جمله در دهان که باید بیشتر متوجه دهان و دندان‌ها باشیم بیمار دیابتی که با افزایش انسولین در خون شناحته می‌ شود، علایم زیادی دارد و ممکن است با علایم دیگر بیماری‌ها اشتباه گرفته شود. شما هم ممکن است از بیشتر افراد شنیده باشید که فرد مبتلا به دیابت دهانش تلخ مزه است و احساس خشکی در دهان دارد، در ادامه نشانه های این بیماری را در دهان مطالعه کنید:

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیماری دیابت علاوه بر پرنوشی و پرادراری نشانه‌های دیگری هم دارد از جمله در دهان که باید بیشتر متوجه دهان و دندان‌ها باشیم بیمار دیابتی که با افزایش انسولین در خون شناحته می‌ شود، علایم زیادی دارد و ممکن است با علایم دیگر بیماری‌ها اشتباه گرفته شود. شما هم ممکن است از بیشتر افراد شنیده باشید که فرد مبتلا به دیابت دهانش تلخ مزه است و احساس خشکی در دهان دارد، در ادامه نشانه های این بیماری را در دهان مطالعه کنید:

 

دیابت و تلخی دهان

به طور کلی فردی که به بیماری دیابت مبتلا می شود، به محض ابتلا به این بیماری عوارض آن را مشاهده خواهد کرد که یکی از این علایم، تلخی دهان است. البته دیابت تنها بیماری نیست که علایمی مانند تلخی دهان دارد و بیماری های دیگری هم هستند که این عارضه را داشته باشد.

 

 

4 بیماری با علامت تلخی دهان

چهار گروه از بیماری‌ها با علایم تلخی دهان همراه است :

دیابت، تیروئید، بیماری کبد و ناراحتی کلیه. بنابراین اگر احساس تلخی در دهان کردید باید به علایم دیگرهم حساس شوید.

 

 

تلخی دهان با علایم دیگر دربیماران دیابتی

زمانی که تلخی دهان برای بیمار دیابتی با علایم دیگری مانند پرادراری یا تاری دید همراه شد، با اطمینان بیشتری می‌توان گفت این بیمار، دارای دیابت است.

 

 

نکته

تلخی دهان یک پدیده عادی نیست و نیاز است که این عارضه را جدی بگیرید و برای درمان آن باید به پزشک مراجعه کنید.

 

 

بوی بد دهان

بو‌های خاص در دهان و دندان معنای متفاوتی دارند، بوی بد دهان می‌تواند نشانه دیابت کنترل نشده باشد. دلیل بوی دهان وجود کتون است که در نتیجه چربی سوزی بدن به جای قند ایجاد می‌شود.

 

 

التهاب و خونریزی لثه

افراد مبتلا به دیابت بیشتر در معرض بیماری‌های پریودنتال هستند. بیماری لثه و عفونت می‌تواند سطح قند خون را افزایش دهد. هر دو بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند و نشان می‌دهد که اگر یکی تکامل یابد، خطر تکامل دیگری هم افزایش می‌یابد.دیابت سطح گلوکز را در دهان شما افزایش می دهد و دهان شما به مکانی مناسب برای رشد باکتری‌ها تبدیل می‌شود.

 

 

چگونه لثه‌های خود را سالم نگه داریم

حفظ سلامت دهان و دندان به ویژه لثه، به کاهش خطر عوارض ناشی از طیف وسیعی از بیماری‌ها و به بهبود سلامت کلی شما کمک می‌کند. با دندان پزشک خود درباره هرگونه نگرانی بهداشتی وسیع تری که ممکن است داشته باشید، صحبت کنید.

 

 

نکاتی برای سلامت لثه

1- با نخ دندان یا مسواک بین دندان‌های خود را تمیز کنید و همیشه ابتدا نخ و سپس مسواک بزنید.

2- دوبار در روز به مدت 2 دقیقه دندان‌های خود را با خمیردندان حاوی فلوراید تمیز کنید.

3- مسواک خود را حداقل هر سه ماه یک بار عوض کنید.

4- اگر از دهانشویه استفاده می‌کنید، حداقل ۳۰ دقیقه پس از مسواک زدن دندان‌ها چیزی نخورید. دهانشویه فلوراید موجود در خمیر دندان را که ممکن است روی دندان‌ها باقی بماند، پاک می‌کند.

5- اگر لثه‌ها هنگام مسواک زدن خونریزی می‌کنند یا قرمز و متورم شده اند، به پزشک مراجعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()