نوشته شده توسط : ادمین

چرا دندان جرم می گیرد؟

لابراتوار دندانپزشکی

 

جرم های دندانی نقش مهمی در بروز و پیشرفت پوسیدگی و عفونت ها و بیماری های مربوط به لثه ها دارند.

 

کلینیک سلامت جنسی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ جرم نواری چسبنده است که بر روی دندان ها ایجاد می‎شود و دانشمندان پلاک را "زیست غشا " می ‎نامند زیرا جرم اجتماعی از میکروب های زنده است که توسط یک لایه پلیمری احاطه شده است . روکش چسبنده به میکروب ها کمک می ‎کند تا به دندان های شما متصل شده و گسترش پیدا کنند.

 

بین پلاک و تارتار تفاوت هایی وجود دارد . با ماندگار شدن پلاک در دهان مواد معدنی درون بزاق جمع شده و ماده ای سفید و یا زرد رنگ به نام تارتار را ایجاد می کنند.

 

تار تار در امتداد خط لثه و قسمت های پشتی دندان ایجاد می ‎شود. اگرچه مسواک زدن به از بین رفتن آن ها کمک می ‎کند اما برای خلاص شدن کامل از شر همه آن ها باید به دندانپزشک مراجعه کنید .

 

بیشتر اوقات پلاک بی رنگ و یا زرد کمرنگ است و دندانپزشک می ‎تواند در انجام معاینه های دهانی، با استفاده از آینه ای کوچک پلاک تشکیل شده بر روی دندان های شما را مشاهده کند.

 

همانطور که گفته شده پلاک به رنگ زرد کمرنگ و یا بی رنگ است و مشاهده آن ممکن است دشوار باشد و به همین دلیل مهم است که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کرده و هر 6 ماه یک بار با مراجعه به دندانپزشک از سلامت دهان و دندان های خود اطمینان حاصل کنید و همچنین می ‎توانید از دندانپزشک خود، برای دانستن نکات مربوط به مسواک زدن و نخ دندان راهنمایی بخواهید.

 

همچنین برای از بین بردن پلاک های ایجاد شده بر روی دندان هایتان از قرص های مخصوص از بین بردن پلاک استفاده کنید که در صورت عدم اقدام برای از بین بردن پلاک های دندان، ممکن است دچار مشکلات مختلفی از قبیل موارد زیر شوید:

 

از بین رفتن مینای دندان ها :اسید های تولید شده توسط باکتری ها باعث پایین آمدن سطح PH دهان شده و به مینای دندان ها آسیب وارد می ‎کند.

 

التهاب:تجمع باکتری ها منجر به التهاب لثه ها می ‎شود.

 

بوی بدن دهان: ایجاد پلاک بر روی دندان ها سبب تضعیف بهداشت دهان شده و باعث بوی بد دهان می ‎شود.

 

چه عواملی باعث بروز پلاک می ‎شود و پلاک به چه دلیل مضر است؟

پلاک ها زمانی ایجاد می ‎شوند که غذا های حاوی کربوهیدرات ( نشاسته و قند )، مانند شیر، نوشابه، عسل ، شکر، کشمش ، بستنی ، غلات خشک مانند چیپس، کوکی و یا آب نبات بر روی دندان ها باقی بماند که این مواد باعث ایجاد باکتری ها شده و باکتری نیز منجر به تولید اسید در دهان می ‎شوند.

 

با گذشت زمان این اسید ها، مینای دندان را از بین برده و در نتیجه منجر به پوسیدگی دندان ها می ‎شوند و پلاک همچنین می ‎تواند بر روی ریشه های دندان اثر گذاشته و آن ها را از بین ببرد.

 

محل قرار گیری دندان

پوسیدگی دندان ها بیشتر در دندان های پشتی اتفاق می‎افتد. این دندان ها دارای شیار های زیادی هستند؛ اگرچه این شیار ها به جویدن غذا کمک می ‎کنند اما می ‎توانند باعث جا ماندن ذرات غذا بر روی خود شوند. تمیز کردن دندان های پشتی نسبت به دندان های جلویی سخت تر است و در نتیجه این دندان ها بیشتر در معرض خطر پوسیدگی و از بین رفتن مینای ناشی از وجود پلاک خواهند بود.

 

خشکی دهان

خشکی دهان در اثر کمبود بزاق ایجاد می ‎شود چرا که بزاق نقش مهمی در جلوگیری از پوسیدگی دندان ها دارد و مواد غذایی و پلاک ها را از روی سطح دندان ها پاک می ‎کند و مواد معدنی موجود در بزاق به ترمیم اولیه پوسیدگی دندان کمک می ‎کند . بزاق همچنین رشد باکتری ها را محدود کرده و اسید های مضر درون دندان ها را خنثی می‎ کند.

 

از بین رفتن لثه

هنگامی که لثه ها از دندان ها جدا می ‎شوند پلاک روی ریشه دندان ایجاد می ‎شود و ریشه های دندان به طور طبیعی با روکشی خاص پوشانده شده اند اما این روکش با از بین رفتن لثه از بین خواهد رفت و عاج زیرین که نرم تر از مینای دندان بوده و راحت تر پوسیده خواهد شد .

 

خوردن میان وعده های متعدد

خوردن میان وعده های شیرین در دفعات متعدد باعث افزایش میزان مواد قندی بر روی دندان ها شده و در نهایت منجر به تولید اسید بیشتری می ‎شود که این امر در نهایت منجر به فرسایش دندان ها خواهد شد.

 

زدن مسواک فقط یک بار در روز

مسواک زدن سبب از بین رفتن پلاک های دندانی نرم ، باقیمانده مواد غذایی و باکتری ها می شود . اگر مسواک نزنیم این پلاک ها از سطح دندان پاک نمی شوند، کلسیفیه شده و به جرم دندان تبدیل می شوند .

 

اگر دندان هایتان سریع جرم می گیرد، دو بار در روز حدود دو دقیقه با دقت و مسواکی نرم مسواک بزنید. دندان های بالا و پایین را به صورت جداگانه مسواک بزنید و از مسواک زدن بخش داخلی دندان ها خودداری نکنید.

 

استفاده نکردن از خمیردندان

برخی افراد بدون خمیردندان ، دندان های خود را مسواک می زنند اما باید بدانید که خمیردندان از جرم دندان ها پیشگیری می کند. در همه خمیردندان ها ذرات سیلیس وجود دارد که به عنوان یک ماده سابنده در فرمولاسیون آنها بکار رفته و کار زدودن پلاک دندانی را آسان تر می کند. برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ها از خمیردندان های حاوی فلوئور استفاده کنید. خمیردندان های ضدجرم به دفع پلاک دندان ها و باکتری های تشکیل دهنده آن کمک می کنند.

 

انجام ندادن جرمگیری

جرمگیری جرم های موجود روی دندان ها و زیر لثه را رفع می کند . اگر جرمگیری صورت نگیرد مناطقی که دارای جرم هستند راحت تر پلاک ها را جذب خود می کنند و دوباره جرم بیشتری روی هم انباشته می شود. بهتر است هر شش ماه یکبار دندان هایتان را جرمگیری کنید تا دندان ها و لثه های سالم داشته باشید.

 

استفاده نکردن از نخ دندان

تمیز کردن فضای بین دندان ها پس از مسواک زدن سبب می شود پلاک های دندانی از فضای غیرقابل دسترس مسواک مانند بین دندان ها و زیر کناره های لثه ها از بین برود . پس بهتر است یک بار شب ها پس از مسواک فضای بین دندان ها را به کمک نخ دندان تمیز کنید. نخ دندان کشیدن برای افرادی که از مشکلات مربوط به لثه رنج می برند لازم است.

 

عدم مراجعه سالیانه به دندانپزشک

هر سال باید برای کنترل وضعیت دندان ها به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندان ها در وضعیت نامساعدی قرار نگیرد . ترمیم دندان در صورتی که ماده آمالگام یا کامپوزیت مورد استفاده برای پرکردن دندان بالاتر یا پایین تر از سطح دندان قرار بگیرد سبب تشکیل پلاک دندانی و جرم دندان ها می شود.

 

عدم انجام ارتودنسی وقتی لازم است

اگر دندان های شما روی هم قرار گرفته شده باشند و مرتب نباشند و وضعیت قرارگیری آنها درست نباشد ، شما نیاز به ارتودنسی دارید. اینگونه افراد به علت وضعیت قرار گیری دندان ها هنگام مسواک زدن ، دندان های آنها کاملا تمیز نمی شود و پلاک دندانی در مناطقی که مسواک به دندان ها نمی رسد ، شکل می گیرد و دندان ها بیشتر جرم می گیرد. با انجام ارتودنسی دندان ها ردیف و مرتب شده از پوسیدگی و جرم آنها جلوگیری می شود.

 

نوشیدن آب های معدنی حاوی فلوراید سبب محافظت بیشتر از مینای دندان شده و خطر فرسایش دندان ها را کاهش می ‎دهد :البته برخی از انواع آب های معدنی حاوی مقدار بیش از حد فلوراید هستند و بنابراین قبل از خرید آب معدنی برچسب روی آن را بررسی کنید .

 

چگونه می ‎توان از تشکیل پلاک پیشگیری کرد؟

برای پیشگیری از ایجاد پلاک بر روی دندان ها ، دندانپزشکان توصیه می ‎کنند که حداقل روزی دو بار دندان های خود را مسواک بزنید و از مسواکی نرم استفاده کنید و مراقب قرار گیری مناسب آن بر روی دندان های خود باشید و علاوه بر این لازم است که از رژیم غذایی متعادلی پیروی کرده و تعداد میان وعده های مصرفی خود را کاهش دهید.

 

غذ اهای مغذی مانند ماست ، پنیر ، میوه و سبزیجات خام مانند کرفس به از بین بردن مواد غذایی باقی مانده بر روی دندان ها کمک زیادی می ‎کند و بزاق تولید شده ناشی از مصرف این مواد سبب کنترل میزان اسید های به وجود آمده در دهان می ‎شوند.



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

با کامپوزیت دندان،لبخند زیبا را به دیگران هدیه دهید

 

بهترین نوع لمینت دندان

لمینت دندان به دو صورت لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی وجود دارد که به طور کلی برای رفع نواقص ظاهری دندان ها و بهبود زیبایی دندان ها مورد استفاده واقع می شوند.در این مقاله به بررسی کامپوزیت دندان و لمینت سرامیکی پرداختیم؛همچنین تفاوت میان این دو نوع لمینت نیز از جمله مواردی است که در این مقاله به آن پرداخته شد.

کامپوزیت دندان چیست؟

کلینیک طب فیزیکی

کامپوزیت دندان

 

به گزارش پول نیوز،

 

 

کامپوزیت ونیر امروزه نظر طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است؛کامپوزیت در واقع یکی از انواع روش های لمینیت دندان بوده که برای اصلاح و یا طراحی لبخند در انسان به کار گرفته می شود.رزین کامپوزیت،ماده ای است که برای کامپوزیت کردن دندان از آن استفاده می شود؛این ماده در واقع همان ماده ای است که برای پر کردن دندان ها مورد استفاده واقع می شود.

 

یکی از بزرگترین تفاوت های کامپوزیت با سایر روکش های دندانی که در آزمایشگاه ساخته می شوند در این است که،متخصصان این ماده را به صورت لایه لایه مستقیما روی دندان قرار داده و به آن شکل و فرم می دهد تا به شکل ایده آل و مورد نظر خود برسد؛همچنین تمام لایه های کامپوزیتی که روی دندان قرار می گیرد پس از شکل دهی با استفاده از نور،بر روی دندان مستحکم می شوند.تطبیق دادن رنگ،ضخامت و خطوط کامپوزیت دندان،از جمله مهم ترین نکات این نوع روکش دندان بوده که بستگی به مهارت دندانپزشک دارد.

 

 

 

ونیر چیست؟

 

ونیر ها در دو گروه کامپوزیت رزین و سرامیک(پورسلن) تقسیم بندی می شوند؛ همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم کامپوزیت ونیر ، به صورت لایه لایه روی دندان قرار داده شده و توسط متخصص به صورت دلخواه فرم داده می شود در حالی که ونیر های پورسلین یا سرامیکی به صورت سفارشی برای هر دندان ساخته می شود؛در واقع این نوع ونیر مانندناخن مصنوعی بر روی قسمت جلویی دندان قرار می گیرد که باعث می شود دندان های فرد کاملا طبیعی به نظر برسند.

 

 

 

کامپوزیت دندان چه کاربرد هایی دارد؟

 

 

 

کامپوزیت ها به علت کاربردهایی که در دندانپزشکی دارد و همچنین زیبایی که به دندان ها می بخشد بسیار مورد توجه واقع شده است؛بیشترین استفاده ای که از کامپوزیت های ونیر به عمل می آید در راستای زیبا سازی دندان ها می باشد ولی به طور کلی برای معرفی کاربردهای کامپوزیت ونیر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

برای پر کردن فاصله بین دندان هایی فاصله دار

تغییر دادن یا روشن تر کردن رنگ دندان ها

برای ترمیم دندان شکسته که گوشه شان شکسته و یا لب پر شده است

برای پر کردن قسمت هایی از دندان که به علت برداشتن پوسیدگی دندان،از دست رفته است

برای طراحی لبخند و زیباتر به نظر رسیدن دندان ها

 

 

مراحل انجام کامپوزیت دندان

 

 

 

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که کامپوزیت دندان چگونه انجام می شود؟ برای رسیدن به پاسخ سوال خود بهتر است این قسمت مقاله را مطالعه نمایید.

 

اولین نکته ای که باید بدانید این است که بر خلاف لمینت سرامیکی دندان،تمامی مراحل کامپوزیت دندان طی یک جلسه درمان انجام میگیرد؛ چراکه کامپوزیت ها نیازی به ساخته شدن در آزمایشگاه نداشته و توسط خود دندانپزشک مستقیما پس از قرار دادن روی دندان فرم داده می شوند.کامپوزیت کردن دندان طی 7 مرحله انجام می گیرد،این مراحل به شرح زیر هستند:

 

1.اولین مرحله شامل تمام فعالیت های درمانی و زیبایی دندان مانند لیفت لثه و... می شود.

 

2.آماده سازی جزئی روی دندان بیمار در صورت نیاز

 

3.انتخاب رنگ مورد نظر برای دندان های بیمار

 

4.ایزوله کردن،استفاده از اسید،شستن و در نهایت خشک کردن دندان ها

 

5.شروع فعالیت کامپوزیت کردن دندان ها با استفاده از انواع مختلف کامپوزیت

 

6.تکیل ونیر کامپوزیت و پولیش کردن کامپوزیت

 

7.شست و شوی لثه ها پس از اتمام کار

 

 

 

کدام افراد نباید از کامپوزیت استفاده کنند؟

 

به طور کلی می توان گفت اکثر افراد می توانند برای اصلاح طرح لبخند خود از کامپوزیت استفاده کنند ولی لازم است بدانید که لمینت و کامپوزیت به طور کلی برای زیباسازی و رفع نواقص زیبایی دندان هایی که اساسا سالم هستند مورد استفاده قرار می گیرند.افرادی که از پوسیدگی دندان،کجی شدید دندان و دیگر مشکلات دندان و لثه رنج می برند،لازم است ابتدا برای رفع این نواقص توسط یک متخصص ویزیت شوند و سپس برای کامپوزیت کردن اقدام نمایند.

 

به طور کلی افرادی که از مشکلاتی که در ادامه به معرفی آن می پردازیم برخوردار باشند،قبل از برطرف کردن مشکلشان نمی توانند برای کامپوزیت کردن دندان های خود اقدام کنند.

 

افرادی که دندان قروچه می کنند

افرادی با بهم ریختگی دندانی زیاد

افرادی که سایش دندانی دارند

افرادی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی کنند

افرادی که از بیماری های لثه رنج می برند.

افرادی که دندان مصنوعی ثابت دارند .

 

 

لمینت دندان چیست و چه کاربردی دارد؟

 

کامپوزیت دندان(لمینت سرامیکی)

 

 

 

لمینت دندان در واقع پوسته هایی با ضخامت بسیار کم هستند که پس از تراش دادن و قالبگیری دندان ها،متناسب با ویژگی ها و شکل های دندان هر شخص مختلف به صورت منحصر به فرد ساخته می شود.ساخت این پوسته ها در محیط آزمایشگاهی با استفاده از موادی با رنگ طبیعی و نزدیک به رنگ دندان های فرد صورت می گیرد.از لمینت ها برای طراحی لبخند استفاده می شود،لمینت های ساخته شده در آزمایشگاه بر روی بخش جلویی دندان متصل می شوند.لمینت ها به طور کلی به دو دسته ی لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی تقسیم بندی می شوند،در مورد لمینت های کامپوزیتی پیش تر توضیح داده شده است.

 

از جمله کاربردهای لمینت سرامیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

برای زیباسازی و ترمیم دندان هایی که دچار تغییر رنگ و پوسیدگی شده اند.

برای پر کردن فاصله بین دندان ها

رفع به هم ریختگی جزئی دندان ها

برای بهبود و ترمیم دندان هایی که لب پر شده اند

بهبود بخشیدن به ظاهر دندان هایی که به صورت مادر زادی دارای لکه هستند

 

 

بررسی تفاوت های بین لمینت دندان و کامپوزیت دندان:

 

تفاوت میان لمینت دندان و کامپوزیت دندان

 

 

 

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی از جمله روش هایی هستند که برای رفع بد فرمی جزئی دندان ها،رفع زردی و روشن تر کردن دندان ها و به طور کلی طراحی یک لبخند زیبا به کار برده می شوند.میان این دو روش زیباسازی دندان ها تفاوت هایی وجود دارد،از جمله تفاوت های میان لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ماده هایی که در این دو روش به کار برده می شوند با یکدیگر متفاوت هستند

زمان لازم برای ساخت لمینت سرامیکی چیزی حدود سه هفته می باشد،ایننپ در حالی است که برای ساخت لمینت کامپوزیتی برای هر فک تنها یک جلسه کافی است.

برای ساخت لمینت سرامیکی به تراش دادن و قالبگیری از دندان ها نیاز است در صورتی که در لمینت کامپوزیتی این چنین نیست.

در لمینت های کامپوزیتی نیاز است هر یک سال یا بیشتر عملیات پولیش روی دندان ها صورت گیرد،در حالی که نوع سرامیکی آن نیازی به پولیش ندارد.

در لمینت های سرامیکی در صورتی که لمینت دچار شکستگی یا لب پر شدن شود،امکان ترمیم وجود ندارد در حالی که لمینت های کامپوزیتی به راحتی قابل ترمیم هستند.



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

واقعیت‌هایی که دندانپزشکان در مورد ایمپلنت دندان به شما نمیگویند!!!

 

جراحی دندان نهفته

ایلنا

موفقیت جراحی ایمپلنت دندان بیش از 98درصد است. افرادی که از نظر سلامتی در حالت نسبتاً خوبی هستند و از استخوان فک کافی برای حمایت از ایمپلنت دندان برخوردارند، کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی ایمپلنت هستند.

 

چه قدر در مورد ایمپلنت دندان اطلاعات دارید، فکر میکنید همه چیز را در موردش میدانید؟

 

 

 

حقیقت هایی در مورد ایمپلنت دندان برای افرادی که این جراحی را انجام داده اند وجود دارد. دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت در رشت ، به دلایلی که در ادامه به آن اشاره میشود ایمپلنت دندان را یک جایگزین عالی و بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های از دست رفته میداند.

 

 

5 واقعیت مهم در مورد ایمپلنت دندان

 

حقیقت هایی در مورد ایمپلنت دندان برای افرادی که این جراحی را انجام داده اند وجود دارد. دکتر آرش غفوری بهترین متخصص ایمپلنت در رشت ، به دلایلی که در ادامه به آن اشاره میشود ایمپلنت دندان را یک جایگزین عالی و بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های از دست رفته میداند.

 

1.عملکرد ایمپلنت های دندانی به همان اندازه ی دندان های طبیعی که جایگزین می شوند قوی هستند

 

دکتر آرش غفوری متخصص جراحی لثه در رشت و مدیر مرکز تخصصی ایمپلنت و جراحی لثه در رشت ، ایمپلنت دندان را تنها گزینه جایگزینی دندان از دست رفته میداند که از نظر استحکام و ماندگاری همانند دندانهای طبیعی هستند. تمام افرادی که ایمپلنت دندانی دریافت کرده اند، توانایی گاز گرفتن و جویدن غذاها را خیلی نزدیک به دندان های طبیعی خود تجربه می کنند.

 

هنگامی که ایمپلنت دندان در استخوان فک بیمار قرار می گیرد، استخوان و ایمپلنت با هم جوش می خورند و استخوان در اطراف ایمپلنت رشد می کند. پیوند استخوان و ایمپلنت پیوند فوق العاده قوی است و دارای قدرت طبیعی ریشه ی دندان که در محل کاشت از بین رفته است می باشد.

 

2.جراحی ایمپلنت دندان پیچیده و خطرناک نیست

 

ممکن است بعضی از افراد فکر کنند که چون جراحی ایمپلنت دندان شامل کاشت پروتز در استخوان فک است، بنابر این جراحی کاشت ایمپلنت یک روش پیچیده است. اما جراحی کاشت ایمپلنت دندان یک روش معمول است که باید توسط متخصص ایمپلنت دندان انجام شود. موفقیت جراحی ایمپلنت دندان بیش از 98درصد است. افرادی که از نظر سلامتی در حالت نسبتاً خوبی هستند و از استخوان فک کافی برای حمایت از ایمپلنت دندان برخوردارند، کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی ایمپلنت هستند.

 

3.مراقبت از ایمپلنت های دندانی بسیار آسان است

 

دندانهای طبیعی مستعد پوسیدگی و عفونت هستند، اما ایمپلنت های دندانی اینطور نیستند. آنها از موادی ساخته شده اند که مانند دندان های طبیعی تحت تأثیر قرار نمی گیرند به همین دلیل ایمپلنت های دندانی نمی توانند حفره و پوسیدگی ایجاد کنند. هنگامی که محل ایمپلنت دندان به طور کامل بهبود یافت، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن تنها چیزی است که برای مراقبت از آنها لازم است. افرادی که کاشت ایمپلنت دندان در رشت و در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت نزد دکتر آرش غفوری را انجام داده اند با توجه به دستور العملهای مراقبتی خاص بعد از جراحی این مرکز سریعا و در کوتاه ترین زمان ممکن به بهبودی کامل دست یافته اند.

 

 

4.محافظت ایمپلنت های دندانی در برابر از دست دادن استخوان فک

 

یکی از پیامدهای طبیعی که در از دست دادن دندان اتفاق میفتد آسیب و فقدان استخوان های نگه دارنده ی دندان است. در صورت عدم وجود ریشه دندان، استخوان فک کوچک می شود و با تغییر شکل استخوان فک، شکل دهان نیز تغییر می کند. از دست دادن استخوان می تواند باعث فرورفتگی دهان شود و همچنین ممکن است باعث ایجاد چین و چروک و خطوط ریز در اطراف دهان و چانه گردد. ایمپلنت های دندانی از لحاظ شکل و قدرت شبیه ریشه های طبیعی دندان هستند و به حفظ استخوان فک کمک می کنند و از بروز این موارد جلوگیری می کنند.

 

5.ایمپلنت دندان دارای نتایج درمانی و سلامتی می باشد

 

ایمپلنت دندان فقط یک عمل زیبایی نیست. ایمپلنت های دندانی توانایی دندان های طبیعی را در گاز گرفتن و جویدن غذاها به فرد باز می گردانند. مطالعات اخیر نشان داده است افرادی که تا سن 65 سالگی پنج تا از دندان های خود را از دست داده اند بیشتر افرادی هستند که در معرض ابتلا به دیابت، پوکی استخوان و بیماری های قلبی قرار گرفته اند.

 

آیا به ایمپلنت دندان نیاز دارید؟

 

ایمپلنت های دندانی می توانند باعث افزایش اعتماد به نفس در افراد به همراه لبخند زیبا و درخشان باشند. در واقع ایمپلنت دندان می تواند به حفظ سلامت و داشتن ظاهر جوان تر کمک کند. شما می توانید برای انجام یک جراحی ایمپلنت موفق در محیطی آرام و دلنشین به مرکز تخصصی ایمپلنت دندان و جراحی لثه در رشت تحت مدیریت دندانپزشک متخصص و ماهر و با تجربه دکتر آرش غفوری مراجعه فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

دندان‌هایی برای تمام عمر

 

ایمپلنت دندان فوری تهران

ما می‌خواستیم این مشکل را ریشه‌ای حل کنیم که به یک ایمپلنت جدید و خلاقانه در آزمایشگاه‌های خود برسیم.

 

گفتار درمانی

شفاآنلاین>سلامت>به تازگی محققان با استفاده از فناوری نانو به دانشی دست یافته‌اند که می‌تواند سلامت دندان‌ها را تا مدت طولانی حفظ کند.

به گزارش شفاآنلاین:شاید یکی از بارزترین مشکلاتی که با آن در زندگی روزمره خود مواجه هستیم، مشکلات دندانی، پوسیدگی و بیماری لثه است که بسیاری از افراد را به ایمپلنت‌های دندانی ترغیب می‌کند.

 

این ایمپلنت‌ها اغلب کمتر از حد انتظار ظاهر می‌شوند و در عوض به دلیل التهاب موضعی یا بیماری عفونت باکتریایی، نیاز به تکرار ایمپلنت و هزینه مجدد برای بیمار می‌شود. این امر دانشمندان را بر آن داشت تا به دنبال فناوری جدیدی برای ایجاد دندان مصنوعی هوشمند باشند که می‌تواند برای مدت طولانی و شاید برای همیشه دوام داشته باشد.

 

دکتر گیلسئو هوانگ، استادیار دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا به دستاورد جدیدی در زمینه دندان پزشکی به نام نانو دندان‌های هوشمند رسیده است که می‌توانند برای مدت طولانی در برابر باکتری‌ها مقاومت کنند. این گزارش اخیرا در بستر دانشگاه منتشر شده است.

 

دکتر هوانگ می‌گوید: ما می‌خواستیم این مشکل را ریشه‌ای حل کنیم که به یک ایمپلنت جدید و خلاقانه در آزمایشگاه‌های خود برسیم.

 

او تایید می‌کند که ایمپلنت جدید شامل دو فناوری اصلی است، اولین مورد شامل استفاده از موادی است که با نانوذرات پر شده است و در برابر تهاجم باکتری‌ها مقاومت می‌کند؛ مورد دوم منبع نوری است که به صورت داخلی برای انجام نور درمانی در مواقع لزوم، با حرکات طبیعی دهان، مانند جویدن یا مسواک زدن دندان‌ها، کاشته می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

همه چیز درباره لمینت دندان و روش های آن، مزایا و عوارض تا محدودیت‌ها

 

دندانپزشکی امیرآباد

همه چیز درباره لمینت دندان به شما کمک می‌کند که تصمیم درستی درباره روند انتخاب این روش درمان دندانپزشکی زیبایی بگیرید. در ادامه با این روند بیشتر آشنا خواهید شد.

قالیشویی قنات کوثر

نینی بان

آنچه باید قبل از استفاده از روش درمان روکش لمینت دندان بدانید:

 

انواع

هزینه

فواید

آماده سازی

روش

مراقبت های بعد

روکش ها چیست؟

 

روکش لمینت چیست؟

روکش های دندانی پوسته های نازک و رنگ دندان هستند که برای بهبود ظاهر به سطح جلویی دندان ها متصل شده اند. آنها اغلب از مواد چینی یا کامپوزیت رزین ساخته می شوند و به طور دائمی به دندان شما متصل می شوند.

 

روکش ها را می توان برای درمان تعدادی از نگرانی های مختلف زیبایی از جمله دندان های خرد شده، شکسته، تغییر رنگ داده یا کوچکتر از حد متوسط ​​استفاده کرد.

 

برخی از افراد ممکن است فقط در صورت شکستگی یا بریدگی دندان یک روکش دریافت کنند، اما بسیاری بین شش تا هشت روکش ایجاد می کنند تا یک لبخند یکنواخت و متقارن ایجاد کنند. هشت دندان بالایی متداول ترین روکش ها هستند.

 

انواع مختلف روکش ها چیست؟

روکش های دندان معمولاً از پرسلن ساخته می شوند. استفاده از روکش های سنتی دندان نیاز به انجام کارهای آماده سازی شدیدتر در مقایسه با جایگزین هایی دارد که گاهی اوقات "روکش بدون آماده سازی" نامیده می شوند. این روکش های بدون آمادگی-که شامل گزینه هایی مانند Lumineers و Vivaneeres است-زمان کمتری را می طلبد و اعمال آنها کمتر تهاجمی است.

 

استفاده از روکش های دندانی معمولاً شامل خرد کردن ساختار دندان و گاهی از بین بردن قسمتی از دندان حتی از مینای دندان است. این امکان را برای قرار دادن مناسب فراهم می کند ، اما همچنین یک روش برگشت ناپذیر است که انجام آن می تواند دردناک باشد و اغلب به بی حسی موضعی نیاز دارد.

 

از طرف دیگر ، ونیرهای بدون آمادگی ممکن است به آماده سازی یا تغییر دندان نیاز داشته باشند ، اما این تغییرات حداقل هستند. به جای برداشتن لایه های دندان زیر مینای دندان ، روکش های بدون آماده سازی فقط روی مینای دندان تأثیر می گذارد. در بسیاری از موارد ، روکش های بدون آماده سازی نیازی به بی حسی موضعی ندارند.

 

 

روکش ها شبیه ایمپلنت یا روکش دندان نیستند. روکش ها سطح جلوی دندان را می پوشانند. از طرف دیگر ایمپلنت ها جایگزین کل دندان می شوند. تاج ها همچنین کل دندان را در بر می گیرند ، در حالی که روکش ها فقط سطح جلوی دندان را می پوشانند (که با لبخند قابل مشاهده است).

 

 

هزینه روکش ها چقدر است؟

روکش ها اغلب تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند، زیرا یک عمل زیبایی محسوب می شوند. طبق راهنمای مصرف کننده دندانپزشکی ، روکش های سنتی می توانند به طور متوسط ​​925 هزار تا 2500000 میلیون برای هر دندان هزینه داشته باشند و 10 تا 15 سال عمر کنند. روکش بدون آماده سازی حدود 800 هزار تا 2 میلیون تومان، برای هر دندان هزینه دارد و بین 5 تا 7 سال دوام می آورد. در دراز مدت ، روکش های سنتی اغلب مقرون به صرفه ترین گزینه هستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

چرا بهترین راه سفید کردن دندان با لمینت و کامپوزیت است؟

 

لمینت سرامیکی دندان

امروزه استفاده از روکش برای یکسان سازی و زیبا نمودن دندان‌ها بسیار رایج می باشد. لمینت و کامپوزیت دندان، روکشی محکم و سبک برای پوشش دندان ها می باشد که در دو نوع: لمینت سرامیکی و نیز کامپوزیتی ارائه می‌شود. برخی فکر می‌کنند لمینت و کامپوزیت فرقی با یکدیگر ندارند. اما این دو حتی در شکل ظاهری هم با یکدیگر متفاوت هستند.

 

قالیشویی فلکه دوم تهرانپارس

به گزارش برنا، لمینت دندان و کامپوزیت دندان، زیبایی دوچندان به همراه دارد؟ داشتن دندان‌های زیبا و مرتب از ملاک های زیبایی صورت محسوب می‌شود. زردی و نامرتب بودن دندان‌ها در اعتماد به نفس فرد واقعا موثر است. دهان و دندان زیبا و خوشبو جذابیت چهره را دوچندان می‌نماید. امروزه روش های زیادی به منظور مرتب کردن، فرم دهی و سفید کردن دندان‌ها طراحی شده اند. ارتودنسی، کامپوزیت، لمینت، ارتوسرجری و بلیچینگ از روش های موجود برای زیباسازی دهان و دندان می‌باشند. دکتر متخصص، متناسب با فرم و اندازه ی دندان و با توجه به مدل دندان و تناسب آن با صورت، یک روش یا دو روش را به منظور افزایش سلامت و زیباسازی در دهان و دندان اعمال می‌نماید.

 

لمینت و کامپوزیت سرامیکی برای سفید کردن دندان چگونه انجام می‌شود؟

 

 

امروزه استفاده از روکش برای یکسان سازی و زیبا نمودن دندان‌ها بسیار رایج می باشد. لمینت و کامپوزیت دندان، روکشی محکم و سبک برای پوشش دندان ها می باشد که در دو نوع: لمینت سرامیکی و نیز کامپوزیتی ارائه می‌شود. برخی فکر می‌کنند لمینت و کامپوزیت فرقی با یکدیگر ندارند. اما این دو حتی در شکل ظاهری هم با یکدیگر متفاوت هستند.

 

 

لمینت دندان چیست؟

این نوع روکش از ماده ی غیرفلزی پرسلین و با ضخامت 0.5تا 1 میلیمتر تهیه می‌شود. این روکش لمینت در رنگ های نزدیک به طیف رنگ دندان تولید می‌شود. در این روش پس از مراجعه بیمار به دندانپزشک و انتخاب روکش سرامیکی، دندانپزشک از دندان بیمار قالب تهیه می‌کند. قالب تهیه شده به منظور ساخت لمینت متناسب با دندان بیمار، به لابراتوار تحویل داده شده و معمولا بعد از یک الی دو هفته، قالب لمینت سرامیکی آماده می‌شود.

 

برای نصب و ثبات قالب سرامیکی بر روی دندان، شیارهایی به ضخامت روکش در مینای دندان ایجاد می‌کنند. در افرادی که مشکلات لثه دارند، ابتدا مریضی لثه را رفع کرده سپس روکش را تهیه می‌کنند. روکش سرامیکی برای رفع مشکلات جدی دندان مناسب میباشد، چون بعد از استفاده از این روکش، دیگر نمی توان از دندان بدون روکش استفاده کرد. برای رفع مشکلاتی چون: لکه های عمیق، زردی دندان‌ها، ترمیم شکستگی، اصلاح فرم دندان و مرتب کردن دندان‌ها، روکش سرامیکی انتخاب مناسبی است.

 

 

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان، روشی رایج و ارزان برای پوشش شکستگی دندان، رفع لب پر شدن گوشه دندان، رفع فاصله ی بین دندان‌ها و تبدیل دندان زرد و بدرنگ به دندان زیبا و شفاف میباشد. ضخامت این کار به جنس دندان، اندازه ی سایر دندان‌ها و هدف انجام کامپوزیت بستگی دارد. ضخامت این کار در بیشتر موارد بسیار کم و نا محسوس میباشد.

 

 

پس از انتخاب و تایید رنگ کامپوزیت دندان با مشورت دندانپزشک و بیمار، دندانپزشک دندان ها را کاملا تمیز و عاری از هرگونه جرم، پلاک و مواد غذایی می‌گرداند. می‌توان از کامپوزیت برای پر کردن حفره و نقطه های خالی دندان‌های پوسیده استفاده کرد. پس از پاکسازی دندان‌ها، سطح دندان را به منظور آماده سازی برای نصب کامپوزیت، به وسیله ی ژلی با خاصیت اسیدی شستشو می‌دهند. این ژل گاهی با ایجاد حفره های بسیار ریز در اتصال رشته های رزینی کامپوزیت، عاملی موثر میباشد. کامپوزیت مایع را به وسیله ی دستگاه مخصوص روی دندان قرار داده و با تاباندن نور لیزری، مایع به جامد تبدیل می‌شود. کامپوزیت لایه لایه تا رسیدن به فرم دلخواه روی دندان قرار می‌گیرد. سپس برای رسیدن به فرم دلخواه، کامپوزیت را پولیش داده و سطح آن را صیقلی می کنند. کامپوزیت معمولا در یک جلسه ی طولانی، حداکثر تا 6 ساعت به طول می انجامد.

 

 

تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان چیست؟

لمینت و کامپوزیت

 

 

تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان

لمینت و کامپوزیت دندان در ظاهر تقریبا شبیه به یکدیگر می‌باشند. اما تفاوت اصلی این دو در متریال سازنده ی آنها نهفته است. کامپوزیت از رشته های رزین تهیه می‌شود. لمینت نیز از ماده ای غیرفلزی به نام پرسلین تهیه می‌شود. در اصل لمینت سرامیکی از زیبایی ظاهری و جذابیت بیشتری نسبت به کامپوزیت برخوردار است. روکش سرامیکی براق بوده و به مدت زمان 7 الی 10 سال ماندگاری و دوام خواهد داشت.

 

 

کامپوزیت حداکثر تا 5 سال دوام خواهد داشت. کامپوزیت قابلیت ترمیم و جلابخشی دارد، اما روکش سرامیکی قابلیت ترمیم و تعمیر ندارد. مراقبت از روکش سرامیکی بسیار حائز اهمیت میباشد، چون در صورت شکستگی، قابلیت ترمیم ندارد. روکش کامپوزیت هم نیاز به مراقبت دارد اما چون قابلیت ترمیم دارد، شکستگی آن نگران کننده نیست. تفاوت قیمت روکش سرامیکی و کامپوزیت بسیار محسوس بوده و اغلب به علت پایین بودن قیمت کامپوزیت، استفاده از آن رایج است.

 



:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

زیبایی دندان با لمینت، ایمپلنت و بلیچینگ/ دندانپزشکی ترمیمی شامل چیست؟

 

بهترین نوع لمینت دندان

 

نینی بان
بلیچینگ دندان یکی از پرطرفدارترین روش‌های دندانپزشکی زیبایی است. از این رو سفید کردن دندان‌ها یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌ها برای بهبود لبخند شماست.

کلینیک توانبخشی

اگردندان‌های شما تغییر رنگ، خرد شدگی، شکستگی‌های نامناسب و یا فاصله بین آن‌ها وجود داشته باشد، دندانپزشکی زیبایی می‌تواند لبخند بهتری به شما هدیه دهد. تغییر لبخند ظاهر لبخند شما را از طریق یک یا چند عمل زیبایی دندان بهبود می‌بخشد.
دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی روشی برای مراقبت حرفه‌ای از دندان است که بر بهبود ظاهر دندان‌های شما تمرکز دارد. اگرچه روش‌های زیبایی دندانپزشکی معمولاً و بیش‌تر انتخابی هستند تا ضروری، اما در برخی موارد درمانی نیز مزایای ترمیمی را هم ارائه می‌دهند. با رایج‌ترین روش‌ها و نحوه عملکرد آن‌ها آشنا شوید.

دندانپزشکی ترمیمی

سفید کردن دندان‌ و بلیچینگ
با گذشت سال‌ها، دندان‌ها به واسطه غذا، نوشیدنی، دارو‌ها و عادات شخصی مانند سیگار کشیدن لکه دار شده و ساییده می‌شوند.
سفید کردن دندان‌ها می‌تواند یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌ها برای بهبود لبخند شما باشد.
بلیچینگ دندان یکی از پرطرفدارترین روش‌های دندانپزشکی زیبایی است. این عمل را می‌توان در مطب دندانپزشکی انجام داد که اغلب در یک جلسه ویزیت انجام می‌شود. در این روش متخصص ابتدا پلاک، تارتار و بقایای دیگر را از سطح هر دندان خارج کرده و ظاهر طبیعی آن را بازیابی می‌کند. سپس دندان‌ها را می‌توان با یک ماده سفید کننده سفید کرد تا سایه‌ای روشن‌تر از رنگ اصلی به دست آید.

بلیچینگ دندان یکی از پرطرفدارترین روش‌های دندانپزشکی زیبایی است. این عمل را می‌توان در مطب دندانپزشکی انجام داد که اغلب در یک جلسه ویزیت انجام می‌شود.

روکش دندان چیست و چه مراحلی دارد؟
روکش دندان یکی از رایج‌ترین روش‌های ترمیم کردن دندان است. روکش دندان در واقع کلاهکی شبیه به تاج دندان است که باید به جای تاج دندان در جویدن غذا نقش ایفا کند، به همین علت آن را تاج مصنوعی هم می‌نامند.
تاج به بخش سفید رنگ دندان گفته می‌شود که از لثه بیرون زده و آن را در دهان می‌بینید. بخش دیگر، ریشه دندان است، که در زیر لثه قرار دارد و شما آن را نمی‌بینید. روکش دندان به صورت کامل تاج دندان واقعی را می‌پوشاند و در واقع دیگر هیچ بخشی از دندان روکش شده را نمی‌بینید.

روکش دندان یکی از رایج‌ترین روش‌های ترمیم کردن دندان است. روکش دندان در واقع کلاهکی شبیه به تاج دندان است که باید به جای تاج دندان در جویدن غذا نقش ایفا کند.
روکش در واقع کلاهکی است که بطور کامل دور تا دور یک دندان را می‌پوشاند. موارد کاربرد روکش‌ها در دندان‌هایی با تخریب زیاد مثل دندان‌های عصب کشی شده که میزان دندان باقیمانده کم است برای جلوگیری از شکستن دندان، پوشش کامل دندان با روکش ضروری است. در بعضی موارد نیز به منظور بازسازی لبخند و برگرداندن زیبایی به بعضی از دندان‌ها ممکن است از روکش استفاده شود.

دندانپزشکی ترمیمی

مراحل روکش کردن دندان
تراش دندان (از محیط دندان به ضخامت روکش مورد نظر برداشته میشود)
 قالبگیری از دندان تراش خورده و انتخاب رنگ روکش متناسب با دندان‌های مجاور، جهت انتقال آنچه
در دهان وجود دارد به لابراتوار دندانسازی
 یک جلسه امتحان فریم فلزی یا زیرکونیوم
گا‌ها یک جلسه امتحان پرسلن
تحویل روکش
بیشتر بخوانید: ایمپلنت فوری با لیزر به چه صورت انجام می‌شود؟

آیا این درمان درد دارد یا خیر؟

باید بگوییم که خیر روکش دندان برای دندان‌های عصب کشی شده استفاده می‌شود که هیچگونه دردی نخواهد داشت. در مواقعی که دندان دچار پوسیدگی زیاد شده است به نحوی که تنها با پر کردن نمی‌توان آن را ترمیم کرد و تاج دندان هم شکسته است، دندان باید عصب کشی شده و یا گاهی اوقات صرفا برای زیبایی، از روکش دندان استفاده می‌شود.

روکش دندان برای دندان‌های عصب‌کشی‌شده استفاده می‌شود که هیچگونه دردی نخواهد داشت. در مواقعی که دندان دچار پوسیدگی زیاد شده است به نحوی که تنها با پر کردن نمی‌توان آن را ترمیم کرد و تاج دندان هم شکسته است.

روکش دندان پوسته‌های نازک ویفر و سفارشی از پرسلن یا رزین رنگ دندان است که سطح جلوی دندان‌ها را می‌پوشاند. پس از برداشتن حدود نیم میلی متر مینای دندان از سطح دندان، این پوسته‌های نازک به جلوی دندان‌ها متصل شده (سیمان شده)، رنگ، شکل، اندازه یا طول آن‌ها تغییر می‌کند. روکش‌ها اغلب "دندان‌های هالیوودی" نامیده می‌شوند.

دندانپزشکی ترمیمی

انواع روکش دندان کدام اند؟
روکش‌های تمام فلزی مثل روکش دندان طلا
روکش‌های pfm در قسمت مرکزی این روکش فلز به صورت آلیاژ بوده است و روی آن چینی که به آن پرسلن می‌گویند.
روکش‌های سرامیکی (روکش‌های زیرکونیوم و یا روکش‌های ایمکس)
بیشتر بخوانید: ایمپلنت کره‌ای یا سوئیسی کدام بهتر است؟

با ایمپلنت‌های دندانی بیشتر آشنا شویم
ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی سازگار با سلول‌های بدن است. از ایمپلنت‌های دندانی به عنوان جایگزینی مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می‌شود. پس از قراردادن ایمپلنت توسط دندانپزشک در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول‌های استخوان ساز در سطح ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش می‌خورد. فرآیند جوش خوردن معمولا ۳ تا ۴ ماه طول کشیده، سپس قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و بر روی پایه قرار می‌گیرد.

از دست دادن یک یا چند دندان تاثیر به سزایی در چهره و مهم‌تر از آن در روحیه و اعتماد به نفس افراد دارد. با استفاده از ایمپلنت‌های دندانی می‌توان علاوه بر بازیابی توانایی جویدن طبیعی، چهره طبیعی و زیبایی لبخند را نیز به فرد بازگرداند.
از دست دادن یک یا چند دندان تاثیر به سزایی در چهره و مهم‌تر از آن در روحیه و اعتماد به نفس افراد دارد. با استفاده از ایمپلنت‌های دندانی می‌توان علاوه بر بازیابی توانایی جویدن طبیعی، چهره طبیعی و زیبایی لبخند را نیز به فرد بازمی گرداند.
کاشت ایمپلنت در خانم‌ها از سن ۱۵ سالگی و در آقایان از سن ۱۸ سالگی امکان پذیر است.
ایمپلنت‌های دندانی ریشه‌های جایگزین تیتانیوم هستند که در حفره استخوانی دندان از دست رفته قرار می‌گیرند. وقتی استخوان فک بهبود می‌یابد، در اطراف پایه فلزی کاشته شده رشد می‌کند و آن را محکم در فک لنگر می‌زند و پایه‌ای برای دندان جایگزین ایجاد می‌کند.

دندانپزشکی ترمیمی

ایمپلنت دندان بیشتر مناسب چه افرادی است؟
افرادی که یک یا چند دندان از دست رفته دارند.
افرادی که استخوان فک آن‌ها سالم و به رشد کامل رسیده باشد.
افرادی که دارای استخوان کافی برای ایمپلنت باشند یا قادر به پیوند استخوان هستند.
افرادی که بافت‌های دهانی سالمی داشته باشند.
افرادی که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند از دندان مصنوعی استفاده کنند.
دندانپزشکی ترمیمی

مزایای کاشت ایمپلنت‌های دندان چیست؟
راحت بودن برای سال‌های طولانی
ایمپلنت و روکش دندان معمولاً باعث می‌شود احساس راحتی بیشتری نسبت به سایر روش‌های دندانپزشکی داشته باشید.
ایمپلنت‌ها طبیعی به نظر می‌رسند و افراد معمولاً در خوردن و جویدن مشکلی ندارند.

بیشتر بخوانید: انجام ایمپلنت فوری تنها در یک جلسه

دلایل انتخاب ایمپلنت دندان
دندان‌های مصنوعی که با ایمپلنت ثابت می‌شوند با استفاده از نخ دندان، مسواک زدن و معاینات معمول دندان قابل تنظیم هستند.

دلایل انتخاب ایمپلنت دندان عبارت است از

دوام ایمپلنت دندان
استحکام ایمپلنت دندان
گفتار آسان با ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان با عملکردی خوب
1- دوام ایمپلنت دندان
ایمپلنت‌های دندانی معمولاً ده‌ها سال بدون هیچ گونه تعمیر و جایگزینی دوام می‌آورند.

2- گفتار آسان با ایمپلنت دندان
افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند ممکن است دارای مشکلات گفتاری مانند زمزمه یا گاهی لرزش باشند. همچنین جابه جایی و لیز خوردن دندان مصنوعی از جای خود ممکن است. اما ایمپلنت‌های دندانی محکم به استخوان فک متصل می‌شوند بدون این که مشکلی در صحبت کردن برای بیماران ایجاد شود.

3- استحکام ایمپلنت دندان
ایمپلنت‌های دندانی معمولاً محکم‌تر از دندان‌های طبیعی و کاملاً کاربردی تلقی می‌شوند.

4- ایمپلنت دندان با عملکردی خوب
ایمپلنت‌ها در مقایسه با دندان‌های طبیعی شما در حداکثر عملکرد خود عمل می‌کنند، زیرا نمی‌توانند حفره ایجاد کنند. به علاوه، آن‌ها روی دندان‌های سالم مجاور تأثیر نمی‌گذارند یا منجر به از بین رفتن استخوان در فک نمی‌شوند.



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین
التیام لثه های آلوده با تولید برق به کمک ایمپلنت دندانی
 
 
در حالی که دندان های مصنوعی کاشته شده جایگزین طولانی مدت تری برای پروتز دندان ارائه می دهند، در صورت بروز عفونت های مزمن لثه ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند. بنابراین دانشمندان در حال کار روی ایمپلنت بهتری هستند که می تواند از طریق حرکات دهان الکتریسیته تولید کند.
 
 
به گزارش برق نیوز، پروفسور جیلسو هوانگ و همکارانش در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در حال توسعه‌ی این طرح هستند. ایمپلنت شامل خود دندان مصنوعی طبیعی است (تاج) و در داخل آن یک بدنه‌ی فولادی قرار داشته که شامل یک مدار یکسو کننده، یک باتری و یک حلقه‌ی مادون قرمز نزدیک است. میکرو LED‌ها در اطراف پایه در معرض آن قرار دارد. این پایه از قسمت پایین تاج بیرون زده و توسط یک پیچ در استخوان فک بیمار محکم می‌شود.
 
تاج از رزین دندان ساخته شده است که با نانو ذرات یک ترکیب معدنی به نام تیتانات باریم ترکیب شده است. دومی یک ماده‌ی پیزوالکتریک است، به این معنی که در پاسخ به تنش مکانیکی بار الکتریکی تولید می‌کند.
 
امید است که حرکاتی مانند جویدن برای تولید شارژ قابل ذخیره در باتری کافی باشد. آن باتری به طور دوره‌ای میکرو LED‌ها را فعال می‌کند، به طوری که آن‌ها می‌توانند بافت لثه‌های اطراف را تحت تابش قرار دهند. مطالعات قبلاً نشان داده بودند که قرار گرفتن در معرض نور درمانی که به عنوان فتوتراپی شناخته می‌شود، می‌تواند به کاهش التهاب و تسریع بهبود بافت لثه آسیب دیده از عفونت‌ها کمک کند.
 
 
التیام لثه های آلوده با تولید برق به کمک ایمپلنت دندانی
نمودار جدا شده از ایمپلنت دندانی هوشمند (SDI) که به عنوان نمونه‌ی اولیه‌ی اثبات مفهوم فیزیکی وجود دارد
 
 
علاوه بر این آزمایشات آزمایشگاهی تیم نشان داده است که بار سطحی منفی ذرات تیتانات باریم دیواره‌های سلولی با بار منفی باکتری‌های استرپتوکوکوس موتانس دهانی را دفع می‌کند. این بدان معناست که باکتری‌ها نباید به تاج بچسبند و بیوفیلم‌هایی را که ما به عنوان پلاک می‌شناسیم تشکیل دهند، در نتیجه احتمال بروز عفونت‌ها در وهله‌ی اول کاهش می‌یابد.
 
این دانشگاه مدعی است که کامپوزیت رزین/نانوذرات در طول آزمایش‌های متعدد اثر پیزوالکتریک خود را حفظ کرده است. همچنین دارای استحکام مکانیکی مشابه کامپوزیت‌های دندانی موجود است. به علاوه نانوذرات باریم تیتانات از آن خارج نمی‌شوند و به بافت سالم لثه آسیب نمی‌رسانند.
 
هوانگ می‌گوید: ما امیدواریم سیستم ایمپلنت را توسعه دهیم و در نهایت تجاری سازی آن را ببینیم تا بتواند در زمینه‌ی دندانپزشکی مورد استفاده قرار گیرد.
 


:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

به این ۳ دلیل زنان باردار نباید لمینت دندان و ونیر کامپوزیت انجام دهند

لمینت دندان اقساطی تهران

تسنیم

به این 3 دلیل زنان باردار نباید لمینت دندان و ونیر کامپوزیت انجام دهند

دست کم ۳ دلیل وجود دارد که چرا کلینیک های دندانپزشکی و مراکز ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی...

دست کم 3 دلیل وجود دارد که چرا کلینیک های دندانپزشکی و مراکز ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی بارادی فرآیند هایی مانند لمینت دندان و ونیر کامپوزیت را برای مادران باردار توصیه نمی کنند و به مادران می گویند بعد از زایمان دندان های خود را با این روش ها زیباتر کنند. در این صفحه ابتدا با تعاریف لمینت و ونیر کامپوزیت آشنا خواهید شد سپس 3 دلیل منع انجام این پروسه ها در بارداری را میخوانید.

 

لمینت دندان چیست؟

 

لمینت دندان نوعی ونیر دندانپزشکی است. آن ها لایه ها و روکش های بسیار ظریف و نازکی هستند که برای اصلاح طرح لبخند و زیباسازی آن استفاده می شوند. ونیر ها کاملا همرنگ دندان هستند و می توانند عیوب ظاهری دندان ها را به خوبی بپوشانند و زیبایی لبخند را چند برابر کنند.

 

شناخته شده ترین ونیر دندانپزشکی، لمینت دندان است که از نظر زیبایی و شکل ظاهری شباهت بسیار زیادی به مینای دندان دارد. لمینت از جنس سرامیک دندانپزشکی است و برای اینکه روی دندان نصب شود، نیاز است تا ضخامت نازکی از مینای دندان تراشیده شدهد و بعد از آن، لمینت تا حدودی جایگزین مینا می شود.

 

لمینت عیوب و مشکلات زیر را میپوشاند:

 

لب پر شدگی دندان

شکستگی دندان

کوتاه بودن دندان ها

فاصله بین دندان ها

کج بودن دندان ها

تغییر رنگ دائم دندان ها

 

 

ونیر کامپوزیت دندان چیست؟

 

ونیر کامپوزیت نیز از خانواده ونیر ها است و دقیقا همان کاربردهایی را دارد که لمینت دندان دارد اما تفاوت های زیادی بین آن ها وجود دارد. ونیر کامپوزیت از جنس مواد رزین کامپوزیت هستند و به طور مشابه همرنگ دندان ها هستند. آن ها اغلب برای مشکلات جزئی دندانی مانند لب پر شدگی و شکستگی های جزئی بکار می روند اما در مواردی می توان برای بازسازی کامل دندان ها پس از عصب کشی نیز استفاده شوند.

 

ماندگاری ونیر کامپوزیت ها و زیباییشان کمتر از لمینت دندان است و از این جهت هزینه کمتری هم دارند.هزینه ونیر کامپوزیت دندان تقریبا نصف هزینه لمینت دندان است به همین جهت افراد زیادی به جای اینکه دندان هایشان را لمینت کنند برای اصلاح طرح لبخند ونیر کامپوزیت انجام می دهند.

 

چرا زنان باردار نباید ونیر کامپوزیت و لمینت دندان انجام دهند؟

 

دلایل زیادی وجود دارد که چر زنان حامله نباید دندان های خود را در طول حاملگی با کمک ونیرهای دندانی بپوشانند که ما دست کم به 3 دلیل آن اشاره کوتاهی خواهیم کرد.

 

1. انجام درمان های زیبایی دندان در بارداری خوب نیست!!

 

دندانپزشکان توصیه می کنند که به جز انجام پروسه ها و درمان های اورژانسی دندانپزشکی، درمان هایی دیگری در دوران بارداری بر روی خانم های حامله انجام نشود. تاکید بر روی عدم انجام درمان های زیبایی دندان است و همانطور که میدانید لمینت دندان و ونیر کامپوزیت هر دو نوعی پروسه زیبایی به جهت زیبا شدن طرح لبخند هستند. بنابراین بهتر است که در این دوره انجام داده نشوند.

 

2. خانم های باردار نباید برای مدت طولانی به پشت دراز بکشند

 

انجام هر نوع درمان دندانپزشکی که مستلزم دراز کشیدن مادر باردار به پشت آن هم برای مدت زمان طولانی باشد جایز نیست زیرا ممکن است به جنین و ساختارهایی که به جفت خونرسانی یا غذا رسانی می کنند مختل شود. حتی اگر برای مدت زمان زیادی مادر به پشت دراز بکشد ممکن است به سبب وارد شدن فشار از سوی احشاء شکمی به عروق خونرسانِ جفت، جنین از بیخونی از بین برود.

 

از آنجا که برای نصب لمینت و ونیر کامپوزیت ممکن است ساعت ها زمان صرف شود و در تمام این مدت مادر حتما باید روی صندلی دندانپزشکی دراز بکشد بنابراین می تواند به جنین آسیب برساند.

 

3. قبل از نصب لمینت و ونیر کامپوزیت نیاز به اشعه ایکس است

 

برای اینکه دندانپزشک لمینت ها و ونیر کامپوزیت را به خوبی به سطح دندان ها متصل کند، باید از دندان ها با کمک اشعه ایکس تصاویر رادیوگرافی تهیه شود. اما در معرض قرار گرفتن اشعه ایکس برای زنان باردار چندان ایمن نیست و بهتر است که زنان در معرض اشعه قرار نگیرند. هر چند که محافظ هایی برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به مادر و جنین وجود دارد و احتمال آسیب را کاهش می دهند، اما به هر جهت بهتر است تا بعد از زایمان در معرض اشعه ایکس قرار نگیرید.

 

 

 

بارداری چه تاثیری بر روی دهان و دندان می‌گذارد؟

 

تورم و التهاب لثه

 

بارداری هرچند که جزء بهترین تجربه های زندگی مادران است، اما به جهت تغییرات هورمونی گسترده، مشکلات جزئی تا متوسطی نیز برای آن ها ایجاد می کند. یکی از شناخته شده ترین این مشکلات، که در دهان و دندان نمود پیدا می کند، تورم لثه و یا تغییرات ایجاد شده در بافت لثه است.

 

برخی از مادران به جهت نوسانات هورمونی ممکن است در برهه ای از دوران حاملگی خود متوجه شوند لثه هایشان متورم شده است و به همین جهت احساس ناراحتی جزئی می کنند. البته با رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی بارداری خوب این مشکلات و ناراحتی به خوبی مدیریت می شود.

 

تحلیل مینای دندان

 

به جز مشکلاتی که برای لثه پیش می آید، دندان ها در برخی از زنان باردار ممکن است دچار تحلیل مینا شوند. مینا سطی ترین و سفت و سخت ترین بخش دندان است. به دلیل داشتن حالت تهوع صبحگاهی و بازگشت اسید معده دندان ها اغلب با چالش تحلیل و پوسیدگی در بارداری مواجه هستند که باید حتما حالت تهوع به خوبی مدیریت شود.

 

کاهش کلسیم بدن مادر

 

در دوران بارداری، سلامت لثه و دندان یک نگرانی دائمی است. جنین در حال رشد مدام به مواد مغذی نیازمند است و بنابراین باید رژیم غذایی مناسبی در دوره حاملگی در نظر گرفته شود. مثلا کلسیم یکی از منابع اصلی و مورد نیاز جنین در حال رشد است. جنین کلسیم را از هر منبع موجود در بدن مادر، از جمله دندان ها و استخوان بیرون می کشد و استفاده می کند. بنابراین امکان تحلیل دندان ها هم بیشتر می شود و باید کلیسم بیشتری در حاملگی مصرف شود.



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

مدیر مسئول لابراتور نوین ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

تحول مثبت در دندانپزشکی زیبایی، با فناوری کدکم

 

کدکم دندانپزشکی

فناوری کدکم منجر به تحولی مثبت در دندانپزشکی به خصوص برای دندانپزشک‌های زیبایی شده است و استفاده از کدکم در دندانپزشکی پیشینه‌ای شصت ساله دارد.تحول مثبت در دندانپزشکی زیبایی، با فناوری کدکم

نوار عصب عضله

سالار صبوری، مدیر مسئول لابراتور نوین ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز اظهار کرد: دندانپزشکی تکنولوژی ویژه‌ای است که به وسیله تصاویر سه بعدی انواع ریستوریشن دندانی با آن ایجاد می‌شود.

 

وی افزود: با ورود تکنولوژی کدکم به دنیای دندانپزشکی و دندانسازی تحولی اساسی در این زمینه رخ داده است.

 

صبوی گفت: فناوری کدکم منجر به تحولی مثبت در دندانپزشکی به خصوص برای دندانپزشک‌های زیبایی شده است و استفاده از کدکم در دندانپزشکی پیشینه‌ای شصت ساله دارد.

 

وی ادامه داد: هدف از این فناوری ساخت و ارايه رستوريشن‌های دقيق و كارآمد برای بيمار و در عين حال حفظ راحتی بيمار حين مراحل قالب‌گيری است.

 

این مسئول در به مزایای دستگاه کدکم اشاره و عنوان کرد: جهت ساخت رستوریشن‌های دندانی استفاده از تکنولوژی کدکم دارای مزایای متعددی است که این مزایا عبارت است از مواد بهینه سازی شده، سهولت استفاده روش کدکم، کاهش زمان ساخت رستوریشن دندان، کاهش چرخه کاری لابراتور، افزایش دقت ساخت رستوریشن دندان، سرعت عمل بالا و ساخت دندان در یک جلسه، کیفیت مطلوب در کدکم، حذف شدن ریختن گچ، موم گذاری و ریخته گری وحرارت دهی،کاهش رفت و آمد بیمار، کنترل عفونت بوسیله روش کدکم، کاهش مراحل قالب‌گیری، بهداشت بالا، استفاده از مواد جدید، و کاهش آلودگی‌های محیطی از جمله مزایای دستگاه کدکم است.

 


:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

اطلاعات جامع در مورد ایمپلنت دندان

روکش ایمپلنت یک روزه

روش درمان ایمپلنت روشی کاملا ایمن و قابل پیش بینی است. ایمپلنت‌ها در حقیقت جایگزینی برای دندان از دست رفته‌ی بیمار هستند. ایمپلنت‌ها از بخش‌های مختلفی تشکیل شده اند. پایه‌ی ایمپلنت‌ها که نقش ریشه‌ی دندان را دارند از جنس فلز تیتانیوم هستند. بعد از قرار دادن این پایه در فک روکش مورد نظر را روی آن قرار می‌دهند. این روکش حکم تاج دندان را دارد.

فرادید

 

افراد ممکن است بر اثر عوامل مختلفی یک یا چند دندان خود را از دست بدهند. از دست دادن دندان ها می تواند مشکلات زیادی را پیش روی افراد قرار دهد. این مشکلات ممکن است اثرات جبران ناپذیری داشته باشند. یکی از مهم ترین مشکلات ظاهری می تواند از دست رفتن لبخند زیبای فرد باشد. بی دندانی تاثیر بسیار زیادی بر فرم لبخند و چهره ی افراد دارد. افرادی که دندانی را از دست می دهند زمان غذا خوردن با مشکلات زیادی رو به رو می شوند. این مشکلات باعث می شود فرد از میل کردن بعضی خوراکی ها و غذاها منصرف شود. در این موارد فرد تغذیه ی مناسب و کافی نخواهد داشت و با مشکلات تغذیه ای زیادی مواجه خواهند شد. علاوه بر این موارد که به آن اشاره کردیم تحلیل و از بین رفتن حجمی از بافت استخوان فک بیمار می تواند نتیجه ی از دست رفتن دندان ها باشد. این عوارض بی دندانی باعث می شود بیشتر به ضرورت درمان آن پی ببریم. یکی از بهترین روش های درمان می تواند ایمپلنت دندان باشد.

 

 

 

ایمپلنت دندان

 

روش درمان ایمپلنت روشی کاملا ایمن و قابل پیش بینی است. ایمپلنت‌ها در حقیقت جایگزینی برای دندان از دست رفته‌ی بیمار هستند. ایمپلنت‌ها از بخش‌های مختلفی تشکیل شده اند. پایه‌ی ایمپلنت‌ها که نقش ریشه‌ی دندان را دارند از جنس فلز تیتانیوم هستند. بعد از قرار دادن این پایه در فک روکش مورد نظر را روی آن قرار می‌دهند. این روکش حکم تاج دندان را دارد.

 

ایمپلنت مزایای بی شماری دارد که باعث شده افراد زیادی به انجام این درمان ترغیب شوند. در ادامه به تعدادی از این مزیت‌ها و ویژگی‌های ایمپلنت دندان اشاره می‌کنیم:

 

حفظ سلامت و کیفیت دندان‌های کناری دندان از دست رفته، بریج یکی از روش‌های درمان بی دندانی است. در این روش دندان‌های مجاور دندان از دست رفته را تراش می‌دهند تا روکشی یک تکه برای همه‌ی آن‌ها قرار دهند. این کار آسیب زیادی به دندان‌های مجاور وارد می‌کند. مینای دندان‌ها در این درمان تراش داده می‌شود. تراش مینای دندان به مرور باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شود و ممکن است این دندان‌ها بعد از گذشت مدت زمانی از بین بروند. در این روش کیفیت دندان‌های مجاور برای پر کردن جای خالی یک دندان از دست رفته به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این در حالی است که طی انجام ایمپلنت دندان کیفیت سایر دندان‌ها تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

 

ایمپلنت دندان ساختاری شبیه به دندان طبیعی فرد دارد. هر ایمپلنت از دو بخش فیکسچر و اباتمنت ساخته شده است. طی جراحی ایمپلنت پایه‌ی ایمپلنت یا همان فیکسچر را درون استخوان فک قرار می‌دهند. این بخش از ایمپلنت دقیقا مشابه ریشه‌ی دندان طبیعی عمل می‌کند. وقتی دندانی از دست می‌رود نبود ریشه‌ی دندان باعث می‌شود استخوان فک در آن ناحیه تا حد زیادی تحلیل برود. این موضوع از تحلیل استخوان فک جلوگیری می‌کند.

 

 

مراحل انجام ایمپلنت دندان

 

ایمپلنت دندان با استفاده از جراحی جزئی در فک قرار داده می‌شود. روند کار به این شکل است که در مرحله‌ی اول فرد باید توسط پزشک به دقت ارزیابی شود. وضعیت عمومی سلامت بیمار و دندان‌های بیمار بررسی می‌شود. برای انجام ایمپلنت دندان داشتن تصاویری مانند CBCT لازم و ضروری است. این تصاویر اطلاعات دقیقی از تعداد ایمپلنت‌های لازم، ابعاد و اندازه‌های مورد نیاز و محل دقیق کاشت ایمپلنت دندان را در اختیار پزشک قرار می‌دهد. علاوه براین موارد این تصویر می‌تواند میزان حجم و کیفیت بافت استخوان فک را به پزشک نشان دهد. بررسی دقیق تصویر CBCT برای انجام ایمپلنت دندان بسیار ضروری و کمک کننده خواهد بود.

 

بعد از بررسی دقیق بیمار پایه‌ی ایمپلنت با کمک جراحی بسیار جزئی در استخوان فک قرار داده می‌شود. این جراحی در مطب پزشک انجام می‌شود. برای انجام جراحی بیمار بی حس می‌شود و در انجام آن دردی را حس نمی‌کند. پزشک بعد از جراحی، ممکن است برای جلوگیری از درد و عفونت برای بیمار مسکن و آنتی بیوتیک تجویز کند. بیمار باید این دارو‌ها را طبق دستور پزشک مصرف کند.

 

بعد از کاشت پایه‌ی ایمپلنت باید مدت ۳ تا ۴ ماه زمان بگذرد تا بافت استخوان فک به مرور رشد کند و با پایه‌های ایمپلنت جوش بخورد. بعد از این که از استحکام و جوش خوردن پایه‌ها اطمینان پیدا کنیم می‌توانیم پروتز مناسب را برای فرد قرار دهیم. برای قرار دادن پروتز ابتدا از ایمپلنت‌های درون فک بیمار قالب گیری می‌کنیم و طبق قالب گرفته شده پروتز مناسب را می‌سازیم. این پروتز‌ها باتوجه به شرایط بیمار می‌تواند ثابت و متحرک باشند.

 

از این مرحله به بعد مراقبت‌های بیمار در میزان موفقیت این درمان بسیار مهم و تاثیرگزار خواهد بود. ایمپلنت‌های دندانی علاوه بر ظاهر طبیعی که دارند از نظر ساختاری و عملکردی نیز مشابه دندان‌های طبیعی فرد هستند. مراقبت‌ها از ایمپلنت دندان همانند دندان‌های طبیعی خواهد بود. افراد باید بعد از کاشت ایمپلنت بهداشت دندان‌ها را به دقت رعایت کنند. مسواک زدن و نخ دندان به صورت منظم در حفظ ایمپلنت‌ها بسیار ضروری است. علاوه بر حفظ بهداشت دندان‌ها مراقبت‌های دوره‌ای برای بررسی وضعیت ایمپلنت‌ها نیز پیشنهاد می‌شود.

 

 

 

درمان ایمپلنت دندان را برای چه افرادی نمی توان استفاده کرد؟

 

محدودیت‌های انجام ایمپلنت دندان بسیار زیاد و گسترده نیست. شاید این درمان در افرادی که مبتلا به دیابت هستند و بیماری آن‌ها به صورت کنترل نشده است مناسب نباشد. بیمارانی که پوکی استخوان دارند و یا بیماران مبتلا به سرطان که از درمان شیمی درمانی استفاده می‌کنند شاید گزینه‌های مناسبی برای انجام ایمپلنت نباشند. علاوه بر این بیماری‌ها مصرف سیگار و الکل ممکن است التیام بافت‌های مجاور ایمپلنت‌ها را تحت تاثیر قرار دهند.

 

محدودیت‌های سنی خاصی برای انجام ایمپلنت وجود ندارد. فقط باید دقت کرد که ایمپلنت برای سن کم‌تر از ۱۸ سال مناسب نیست، زیرا قبل از ۱۸ سالگی استخوان‌ها به رشد کامل خود نرسیده اند.

 

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که انتخاب درمان مناسب برای فرد باید متناسب با شرایط بیمار باشد. پس بیمار باید به دقت ارزیابی شود و پزشک درمان مناسب را انتخاب می‌کند.

 


:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

 

آیا می دانستید که یک لبخند زیبا می تواند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد؟

 

قیمت لمینت دندان 1400

۷ نکته که قبل از انجام لمینت دندان باید بدانید

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا, امروزه، یکی از رایج ترین مواردی که در شبکه های اجتماعی مشاهده می کنید، عکس های کامل و خندان از افراد تأثیرگذار است. می توانید ببینید که همه افراد مشهور و سلبریتی دندان های سفید و لبخندی جذاب دارند. راز پشت این دندانهای کاملا سفید، لمینت است.

 

آیا می خواهید لبخند کاملی داشته باشید، اما همچنان از خود بپرسید آیا لمینت ارزش انجام دادن دارد یا نه؟ در اینجا پنج نکته را که باید قبل از انجام لمینت برای دندان ها مورد توجه قرار گیر، ذکر کرده ایم.

 

۱- قیمت لمینت

قیمت لمینت دندان بسته به نوع آن، ناحیه ای که در آن زندگی می کنید و تخصص دندانپزشک شما متفاوت است.

 

تعرفه و هزینه لمینت ‌دندان در کلینیک ‌های دندانپزشکی متفاوت است. در برخی تعرفه‌ ها قیمتی در حدود ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و در برخی از آن ‌ها رقم ۲ الی ۳ میلیون و حتی بیشتر برای هر واحد لمینت دندان قیمت گذاری شده است. قیمت لمینت دندان در مناطق مختلف یک استان نیز متفاوت است و در مناطق لاکچری تر باید هزینه های بیشتری برای لمینت بپردازید. موارد بعدی موثر بر قیمت لمینت، تخصص، سابقه کاری و تجربه متخصص لمینت است که به صورت مستقیم بر کیفیت کار نیز موثر خواهد بود.

 

۲- چه نوع لمینت باید انتخاب کنید؟

دو نوع لمینت رایج وجود دارد:

 

لمینت سرامیکی

لمینت های پرسلن پوسته های نازکی هستند که از سرامیک ساخته شده اند. آنها معمولاً به جلوی سطح دندان ها متصل شده اند تا یک لبخند سفید و زیبا به شما بدهند. این لمینت ها راه حل مناسبی برای ترک خوردگی و تغییر رنگ دندان ها هستند.

 

موارد استفاده از لمینت های روکش سرامیکی

دندانهای تیره و لکه دار

بستن فاصله بین دندان ها

رفع شلوغی جزئی یا متوسط

برای رفع دندان های ساییده یا شکسته

لکه های مادر یا فلوروز

برای دندانهایی که به سمت زبان متمایل هستند

کامپوزیت

لمینت های کامپوزیتی ساخته شده از رزین، برای بهبود ظاهر دندان شکل گرفته و به دندان متصل می شوند. معمولاً از آنها برای پر کردن شکاف های کوچک و دندان های شکسته استفاده می شود. اغلب موقت هستند مهم است بدانید که لمینت ها با کاشت دندان متفاوت هستند. لمینت ها فقط سطح جلوی دندان را می پوشانند، در حالی که تاج دندان و ایمپلنت جایگزین کل دندان می شود.

 

۳- چه مدت دوام خواهند داشت؟

لمینت های پرسلن دوام بیشتری دارند. آنها می توانند تا ۱۵ سال دوام بیاورند. در همین حال، لمینت های کامپوزیت فقط ۷ سال دوام دارند. برای افزایش طول عمر لمنیت، باید بهداشت دهان و دندان خوبی داشته باشید. نگهداری دندانپزشکی کامپوزیت ونیر و لمینت نسبتاً ساده است. با این حال ، چند پیشنهاد وجود دارد:

 

برای جلوگیری از مشکلات بهداشت دهان و دندان معمولاً مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. روکش کامپوزیت و لمینت به طور معمول، بهترین نوع ترمیم کننده بافت های لثه ای هستند که در حال حاضر وجود دارد. با نخ دندان یا مسواک زدن به روکش های خود آسیب نمی رسانید. هرگونه خمیر دندان غیر ساینده قابل قبول است.

بعد از قرار دادن روکش های شما ممکن است حساسیت به سرما و گرما احساس شود. برخی از حساسیت ها کاملاً طبیعی است و معمولاً پس از یک یا دو هفته از بین می رود. اگر این حساسیت باید باقی بماند باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید. همچین از خوردن خوراکی های مانند آجیل که فشار زیادی روی لمینت وارد می کنند، خودداری کنید.

 

۴- آیا انجام لمینت درناک است؟

روند لمینت معمولاً به سه نوبت مراجعه به دندانپزشکی نیاز دارد.

 

جلسه اول مشاوره ای است که نوع لمینت مناسب شما را تعیین می کند. دندانپزشک شما همچنین دندان های شما را معاینه می کند تا مشخص شود که آیا گزینه مناسبی هستید یا خیر. در نوبت دوم، پزشک دندان شما را حدود نیم میلی متر کوتاه می کند تا از دندان ها قالب گرفته شود. چند هفته بعد، برای آخرین قرار ملاقات که لمینت ها روی دندان شما نصب می شوند، به دندانپزشکی می روید. آنها ممکن است با اشعه ماوراء بنفش سفت شوند تا در جای خود باقی بمانند. می توانید انتظار کمی درد فک و لثه داشته باشید.

 

۵- آیا جایگزین هایی برای لمینت وجود دارد؟

اگر به سفید شدن و تراز کردن دندان های خود نیاز دارید، لمینت ممکن است مناسب ترین گزینه برای شما نباشد. سایر گزینه های مطلوب ممکن است شامل روش های سفید کردن دندان ها و استفاده از بریس های سنتی برای تراز کردن دندان ها باشد.

 

۶- کدامیک برای آسیب های شدیدتر مناسب است؟

اگر دندان های شما به طور شدیدتر لکه دار، آسیب دیده، نامرتب و یا شکاف های بزرگتری دارند، دندانپزشک شما ممکن است لمینت سرامیکی را توصیه کند. لیمنت های کامپوزیتی برای مسائل خفیف تا متوسط مناسب ترند. اگر مشکل شما حاد باشد، دندانپزشک شما ممکن است گزینه هایی مانند تاج یا درمان ارتودنسی را توصیه کند.

 

۷- کدام قوی تر است؟

لیمنت ها ها بسیار قوی تر از رزین کامپوزیت هستند و احتمال خرد شدن آن ها کمتر است. با این حال، آنها نمی توانند مانند روکش های کامپوزیت تعمیر شوند. اگر لمینت سرامیکی خراب شود، باید جایگزین شود و این می تواند نسبتاً پرهزینه باشد.



:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()