نوشته شده توسط : ادمین

سرقت عجیب دستیار دندانپزشکی از کلینیک معروف
رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران از دستگیری سارقان کلینیک دندانپزشکی خبر داد.

دندانپزشکی دیجیتال

به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ کارآگاه سیدقاسم موسوی فر بیان داشت: نوزدهم بهمن ماه سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت از کلینیک دندانپزشکی در کلانتری افسریه تشکیل شد و شاکی اظهار داشت، پس از انبار گردانی متوجه سرقت تعدادی از تجهیزات دندان پزشکی از قبیل: ایمپلنت، ابات منت و لوازم مصرفی به ارزش تقریبی ۷۰ میلیارد ریال شده است.

 

وی عنوان کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد سرقت داخلی بوده و یکی از کارکنان کلینیک با داشتن ۲ سال سابقه انبارداری و دستیار دندانپزشک بودن فعالیت خویش را قطع کرده و به محل کار مراجعه نکرده است.

 

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه اولین مظنون پرونده پس از هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد ابراز داشت: متهم در پی جویی‌های انتظامی به بزه ارتکابی اعتراف و اظهار داشت، با توجه به بروز مشکلات و اختلافات مالی فی ما بین شاکی و سایر اعضاء کلینیک، با پیشنهاد و همدستی ۲ تن از سایر اعضای کلینیک سرقت را انجام داده است.

 

کارآگاه موسوی فر افزود: در ادامه روند رسیدگی به پرونده سایر متهمان نیز دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از محل سکونت این افراد تعدادی از اموال به سرقت رفته کشف شد.

 

این مقام انتظامی گفت: متهمان در تحقیقات تکمیلی به فروش اموال مسروقه در فضای مجازی و مغازه دار‌ها اعتراف و شناسایی مالخران اموال مسروقه در دستور کار قرار گرفته است.

 

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران به دستگیری یکی از مالخران اموال مسروقه اشاره کرد و گفت: متهمان با صدور قرار مناسب روانه زندان شده و کشف جزئیات پرونده در دست بررسی است.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

ساخت دندان مصنوعی متحرک با بهترین مواد و قیمت + ضمانت نامه

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دندان مصنوعی

دندان مصنوعی (Denture) به دندان‌های ساخته شده از مواد آکریلیکی و فلزی می‌گویند که به عنوان جایگزین چند عدد یا همه دندان‌های از دست رفته در فک بالایی، پایینی یا هر دو فک استفاده می‌شود. این نوع دندان‌ها به پروتزهای ثابت و متحرک تقسیم بندی می‌شوند و استفاده از آنها به دلایل مختلف بسیار ضروری است. از دست رفتن یک یا تعدادی از دندان‌ها باعث افتادگی عضلات صورت، پیرتر کردن ظاهر افراد و بروز اشکالات جدی در تکلم و غذا خوردن می‌شود و اعتماد به نفس فرد را از بین می‌برد. در این مطلب همراه شما هستیم تا ضمن معرفی انواع دندان‌های مصنوعی، با ویژگی‌های نمونه‌های با کیفیت هم آشنا شوید. با ما همراه باشید.

انواع دندان مصنوعی
پروتز دندان مصنوعی به طور کلی در دو نوع کامل (Full) و تکه‌ای یا پارسیل (Partial) ساخته می‌شوند. هر کدام از این موارد مدل‌های مختلفی دارند که در ادامه توضیح خواهیم داد:

دندان مصنوعی کامل یا دست دندان (Full Denture):
این نوع دندان مصنوعی برای کسانی است که تمامی دندان‌های خود در فک بالا، پایین یا هر دو را از دست داده‌اند که در این حالت می‌توان در لابراتوار دندانسازی چندین نوع پروتز دندانی ساخت:

آنچه دیگران می خوانند:
تغییر وحشتناک کتایون ریاحی همه را شوکه کرد | کتایون ریاحی جذاب تر از همیشه
رفتار زشت احسان علیخانی به همراه داور عصر جدید | احسان علیخانی شورش را درآورد
مهراوه شریفی نیا راز خانوادگی اش را فاش کرد | حرف های عجیب مهراوه شریفی نیا بر روی آنتن زنده
توهین رامبد جوان به مجری عصر جدید | داد و بیداد احسان عیخانی در برنامه خندوانه
پژمان جمشیدی بازیگر معروف را مسخره کرد | ناراحتی آقا بازیگر از پژمان جمشیدی


مدل فوری (Immediate Denture): این نوع به طور موقت تا قبل از ساخت دندان‌های مصنوعی کامل استفاده می‌شوند. به دلیل اینکه بعد از کشیده شدن دندان، لثه‌ها شروع به منقبض شدن می‌کنند برای جلوگیری از این حالت از مدل‌های فوری کمک می‌گیرند.
مدل‌های معمولی (Conventional Full Denture): این نوع دندان مصنوعی متحرک دقیقا مشابه با دندان‌های طبیعی افراد هستند. در ساخت این دندان‌ها به گونه‌ای عمل می‌شود که علاوه بر جنبه زیبایی و طبیعی بودن، ماندگاری بسیار بالایی هم داشته باشند.
مدل‌های بر پایه ایمپلنت (Implant-Supported Overdenture): به ایمپلنت‌هایی می‌گویند که برای حمایت بیشتر از دندان‌های مصنوعی فک بالا یا پایین و حتی هر دو استفاده می‌شوند. به کمک این نوع ایمپلنت‌ها افراد احساس راحتی بیشتری دارند.
مدل‌های ثابت (Fixed Denture): این مدل‌ها متحرک نیستند و در جای خود ثابت می‌شوند. کسانی که به خاطر نوع حرفه کاری باید دائما سخنرانی و یا صحبت کنند، نگرانی از بابت لیز خوردن یا تکان خوردن دندان‌ها نخواهند داشت.
دندان مصنوعی تکه‌ای یا پارسیل (Partial Denture):
کسانی که فقط یک یا چند دندان خود را از دست داده باشند می‌توانند از دندان مصنوعی ژله ای تکه‌ای یا پارسیل استفاده کنند که چند مدل دارد:

جذابترین ها
ببینید مقایسه دیدنی سرعت در دو گوشی جذاب و جدید سامسونگ
قیمت خودرو در دست نادان‌ها|پژو ٢٠۶ یک میلیارد تومانی می‌شود!
فوری|نخستین فروش بدون قرعه کشی سایپا؛فروش ویژه خودروی محبوب
مدل موقتی (Transitional Partial Denture): دندانپزشکان از این مدل‌ها برای مواقعی که دندان به تازگی کشیده شده استفاده می‌کنند تا التیام و ترمیم بافت لثه راحت‌تر و سریع‌تر رخ دهد. بعد از اینکه التیام بافت لثه به طور کامل انجام شد می‌توان مدل‌های دائمی را استفاده کرد.
مدل‌های متحرک تکه‌ای (Removable Partial Denture یا RPD): این مدل دندان‌های مصنوعی نسبت به مدل‌های معمولی کامل که توضیح داده شدند کمی گران‌تر هستند و به گونه‌ای ساخته می‌شوند که دوام بیشتری داشته باشند. دندان مصنوعی آلمانی از نوع تکه‌ای عمدتا از ویتالیوم ساخته شده که هم کیفیت بسیار بالایی دارد و به دلیل سبکی بیشتر، افراد احساس راحتی بیشتری خواهند داشت.
توجه داشته باشید که دندان مصنوعی برای افراد فاقد لثه یا کسانی که لثه آنها تحلیل رفته کارساز نیست. به همین دلیل ابتدا باید لثه آنها به روش‌های مختلف التیام پیدا کند تا بتواند از این پروتزها استفاده کرد.

2

ویژگی‌های دندان مصنوعی با کیفیت چیست؟
از کجا بفهمیم دندان مصنوعی که در لابراتوار ساخته شده کیفیت خوبی دارد و ماندگاری بالایی خواهد داشت؟ به طور کلی دندان‌های مصنوعی باید ظاهر و عملکردی شبیه به دندان‌های طبیعی داشته باشند که با بررسی چندین ویژگی مختلف، میزان کیفیت ساخت آنها مشخص می‌شود:

به درستی داخل دهان قرار بگیرند:
قرارگیری صحیح و بدون مشکل دندان‌های مصنوعی تأثیر مستقیم با میزان اعتماد به نفس افراد و انجام راحت فعالیت‌های روزانه دارد. به همین دلیل لازم است که از مواد درجه یک برای قالب گیری، تنظیم و ساخت دندان‌های مصنوعی استفاده شود. همچنین باید به درستی روی لثه‌ها قرار بگیرد و فشار زیادی به بافته‌ای زیرین وارد نکند.

عملکرد طبیعی:
یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های دندان مصنوعی با کیفیت، عملکرد خوب آن مانند دندان‌های طبیعی است. به عبارت دیگر موقع جویدن باید تمامی دندان‌ها به شکل طبیعی و همزمان با هم برخورد داشته باشند. همچنین موقع صحبت کردن با بافته‌ای نرم اطراف برخورد نکنند.


ظاهر طبیعی:
رنگ و ظاهر لثه و دندان مصنوعی باید کاملا مشابه با دندان‌های طبیعی باشد به نحوی که کمتر کسی متوجه شود این دندان‌ها طبیعی نیستند. با توجه به اینکه شرایط دهان و دندان همه افراد با هم متفاوت است به همین دلیل باید سایز، شکل و رنگ لثه و دندان‌ها کاملا تنظیم شوند.

3

جمع بندی مطالب
دندان مصنوعی به عنوان یکی از راه‌های مؤثر و پرطرفدار برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است. کیفیت ساخت این نوع دندان‌ها صرف نظر از نوع و مدل، اهمیت بسیار زیادی دارد. لابراتوار دندانسازی تاج انواع دندان مصنوعی متحرک و روکش دندان را براساس وضعیت شما به کمک مواد آلمانی و سوئیسی و تجهیزات بسیار پیشرفته می‌سازد. کیفیت ساخت دندان‌ها تضمین شده است و برگه ضمانت کیفیت و ماندگاری بالا در صورت نگهداری صحیح از آنها به شما داده خواهد شد. حتی می‌توانید در صورت عدم رضایت از دندان‌های مصنوعی، کل هزینه پرداخت شده را دریافت کنید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

لمینت سرامیکی دندان، چه برتری ای دارد؟
در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که برتری لمینت سرامیکی در چیست؟

سوال : برتری لمینت سرامیکی در چیست؟

لمینت سرامیکی دندان

نی نی بان

پاسخ : لمینت دندان پوسته نازکی از جنس سرامیک است که همانند یک لنز چشمی روی سطح دندان چسبانده می شود ، با این روش می توان مشکلات ظاهری دندان ها را مثل بد رنگی ، بد شکلی و نامرتبی دندان را اصلاح کرد. این پوسته وقتی به درستی بر روی دندان ها چسبانده شود به شدت مقاوم خواهد بود و شباهت ظاهری این پوسته نازک به دندان باعث می شود نتیجه درمان شباهت ظاهری این پوسته نازک ( شفافیت ) باعث شده نتیجه نهایی درمان کاملا طبیعی جلوه داشته باشد.

 

برای آگاهی بیشتر از برتری لمینت سرامیکی به سراغ دکتر عاطفه فراهانی جراح دندانپزشک رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به دکتر عاطفه فراهانی یا دریافت نوبت از مطب دکتر عاطفه فراهانی کلیک کنید.


لمینت سرامیکی دندان، چه برتری ای دارد؟

لمینت دندان برای چه درمان هایی مناسب است؟

لمینت دندان روشی برای اصلاح طرح لبخند و یکی از درمان های زیبایی به شدت با کیفیت به حساب می آید، این درمان بیشتر برای افرادی مورد توجه قرار می گیرد که قصد دارند دندان هایی زیبا، صاف و درخشان داشته باشند.

 

هر چند لمینت دندان در سفید کردن دندان ها و افزایش زیبایی لبخند کاربرد دارد اما قدرت صاف کردن دندان ها را بدون استفاده از درمان ارتودنسی دندان نباید دست کم گرفت.

 

ویژگی های اصلی لمینت دندان
ویژگی اصلی لمینت دندان مقاوم بودن و نفوذ ناپذیر بودن آن است ، به این معنی که لمینت دندان به راحتی شکسته نمی شود، رنگ و لکه نمیگیرد.

 

یکی دیگر از ویژگی های لمینت دندان که خیال شما را حت می کند، استفاده از درمان های دیگر هنگام داشتن لمینت دندان است، به طور مثال اگر حتی پس از لمینت کردن دندان ها دچار پوسیدگی دندان شدید یا نیاز به درمان عصب کشی داشته باشید، نیازی به برداشتن پوسته لمینت دندان نیست، زیرا پوسته لمینت دندان بر روی جلوی دندان ها نصب شده و از پشت دندان می توان درمان های لازم را انجام داد.

لمینت دندان به مقاوم بودن و استحکام زیاد شهرت دارد، هر چند اگر بصورت اتفاقی لمینت نصب شده دچار شکستگی، لب پریدگی و یا حتی از دندان جدا شد امکان ترمیم آن وجود دارد.

لمینت سرامیکی دندان، چه برتری ای دارد؟

طول عمر دندان لمینت شده چقدر است؟

قطعا تبحر دندانپزشک عامل موثری در افزایش طول عمر لمینت دندان میباشد، لذا سعی شود این کار توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی انجام پذیرد؛ توجه داشته باشید اگر پوسته لمینت به درستی جای گذاری نشود، به احتمال زیاد شکسته و بدون استفاده خواهد شد.

دقت کافی در هنگام نوشیدن یا میل کردن غذا ها و نوشیدنی های سرد و گرم داشته باشید زیرا شوک سرد و گرم باعث کنده شدن لمینت دندان از دندان می شود.

خوردن میوه ها و چیزهایی مانند یخ پرهیز کنید و مراقبت بیشتری از دندان های لمینت شده داشته باشید.

حتما مسواک را در روز دو مرتبه انجام دهید، در صورت ایجاد پوسیدگی حتما لمینت نیز دچار اشکال خواهد شد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

خداحافظی با چند عادت رایج بعد از لمینت دندان

لمینت بدون تراش

لمینت دندان یکی از بهترین راهکارهایی است که دندان‌پزشکی زیبایی برای اصلاح طرح لبخند به شما ارائه می‌دهد.

لمینت دندان

رویداد۲۴ لمینت دندان یکی از بهترین راهکارهایی است که دندان‌پزشکی زیبایی برای اصلاح طرح لبخند به شما ارائه می‌دهد. اگر دندان‌های شما به‌اندازه‌ی کافی زیبا نیستند و یا اشکالاتی دارند که در لبخند شما تأثیر منفی می‌گذارد، لمینت می‌تواند به‌سادگی و با یک الی دو جلسه مراجعه به دندان‌پزشک این مسئله را برای شما برطرف کند.

لمینت در واقع نوعی ونیر یا پوشش سطحی است که بر روی سطح بیرون دندان‌های جلویی شما می‌نشیند و ظاهری زیبا و رنگی براق و فوق‌العاده دارد. این پوشش سطحی بی‌نظیر دندان‌های شما را بی‌عیب و نقص و لبخند شما را دلربا نشان می‌دهد. استفاده از لمینت سرامیکی شرایطی دارد که باید دارای آن‌ها باشید تا بتوانید از این روش زیبایی بهره ببرید. مثلاً باید دندان‌های سالمی داشته باشید و از بهداشت دهان و دندان بالایی برخوردار باشید.

این روش گران قیمت و زیبا، نیازمند مراقبت‌هایی است تا بتواند برای مدتی طولانی برای شما کاربرد داشته باشد و شکست نخورد. اگر می‌خواهید دندان‌های شما زیبایی خود را با لمینت حفظ کنند، باید در کنار راهکارهای مراقبت‌ بعد از لمینت دندان چند عادت رایج را برای همیشه ترک کنید تا با لمینت خود مهربان بوده و به دوام آن‌ها کمک کنید. با ما همراه باشید تا با این نکات آشنا شوید و آن‌ها را در زندگی روزمره‌ی خود جا دهید.

دندان‌قروچه، قاتل لمینت
سیگار؛ آسیب‌زننده به ریه‌ها و دندان‌ها!
خوردن بیش از حد نوشیدنی‌ها و غذاهای زنگی ممنوع
الکل ننوشید!
مواد غذایی اسیدی، تهدیدکننده‌ی لمینت‌های دندان
دندان‌قروچه، قاتل لمینت
بروکسیسم یا دندان‌قروچه از عاداتی است که می‌تواند به‌سادگی باعث نابودی هر ونیر زیبایی که بر روی دندان‌های شما کاربرد دارد بشود. دندان‌قروچه می‌تواند در خواب و بیداری، هر دو رخ دهد و در هر دو حالت مخرب باشد. این عادت نادرست، می‌تواند باعث شکستگی و لب‌پریدگی لمینت می‌شود و علاوه بر آن به خود دندان طبیعی نیز آسیب برساند.

کسانی که دندان‌قروچه دارند باید با روان‌پزشک برای درمان و کنترل آن اقدام کنند. درصورتی‌که بیماران در خواب دندان‌قروچه دارند، باید از نایت گارد یا همان محافظ شبانه برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دندان‌ها و ونیرها استفاده کنند. جدای از دندان‌قروچه‌ی غیر عمدی، باید از فشار وارد کردن عمدی به دندان‌ها هم خودداری کنید.

نایت گار یا محافظ شبانه

سیگار؛ آسیب‌زننده به ریه‌ها و دندان‌ها!
سیگار نه‌تنها به ریه‌ها آسیب می‌رساند و باعث ایجاد سرطان حلق و دهان و می‌شود، می‌تواند دندان‌ها را نابود کند و به ونیرها نیز آسیب برساند. کسانی که از سیگار استفاده می‌کنند، در معرض ابتلا به بیماری‌های التهابی لثه هستند. سیگار میزان اکسیژن رسانی به لثه‌ها را کاهش می‌دهد و همین مسئله باعث می‌شود که لثه‌ها سالم نباشند. وقتی شما لثه‌های سالمی نداشته باشید، انتظار این را نباید داشته باشید که دندان‌هایتان سالم باشند. از طرفی، لمینت بر روی دندان‌های سالم جوابگو است. اگر دندان‌های شما آسیب ببیند، لمینت نیز آسیب می‌بیند و نمی‌تواند به‌خوبی عمل کند.

سیگار کشیدن علاوه بر به خطر انداختن عمر و دوام لمینت، رنگ آن را نیز تغییر می‌دهد و از زیبایی آن می‌کاهد. اگر لمینت نداشته باشید و سیگار استعمال کنید، به‌مرور دندان‌های شما تغییر رنگ خواهند داد. تصور کنید که دندان شما دارای پوششی سطحی مثل لمینت باشد. باز هم دچار تغییر رنگ خواهد شد. حتی اگر لمینت شما سرامیکی و مقاوم به تغییر رنگ باشد.

خوردن بیش از حد نوشیدنی‌ها و غذاهای زنگی ممنوع
یکی از دلایلی که دندان‌های خود را با لمینت می‌پوشانید، تغییر رنگ دندان‌ها به رنگی زیبا و جذاب است که لمینت به شما هدیه می‌دهد. تصور کنید که با خوردن نوشیدنی‌ها و غذاهای رنگی به مقدار زیاد، این رنگ را تغییر دهید و مجدداً دچار زشتی کنید؛ بنابراین اگر می‌خواهید که لمینت شما برای مدتی طولانی‌تر روشن و براق باشد، باید از خوردن مواد خوراکی رنگی به مقدار زیاد پرهیز کنید تا لمینت شما به تغییر رنگ مقاوم باشد.

لمینت سرامیکی از انواع لمینت‌هایی است که در برابر تغییر رنگ مقاومت بسیار بالایی نشان می‌دهد و معمولاً تغییر رنگ نمی‌پذیرد. اما این به معنی آن نیست که هیچ نکته‌ی مراقبتی را رعایت نکنید و نسبت به زیبایی دندان‌های خود بی‌خیال باشید.

اثرات مخرب سیگار بر لمینت دندان

الکل ننوشید!
با وجود این که الکل به طور مستقیم بر روی لمینت اثر نمی‌گذارد، اما می‌تواند با اثر گذاشتن بر روی چسبی که لمینت را به دندان‌ها می‌چسباند، مشکل ایجاد کند. لمینت توسط یک چسب قوی و محکم به سطح بیرونی دندان‌های شما متصل می‌شود. اگر این چسب آسیب ببیند و قدرت خود را از دست بدهد، لمینت از روی دندان‌ها جدا خواهد شد.

الکل می‌تواند چنین بلایی سر لمینت شما بیاورد. از طرفی می‌تواند اندکی فضا در بین لمینت و دندان ایجاد کند و یک محیط فوق‌العاده برای میکروب‌های فرصت‌طلب ایجاد کند تا در آن محیط رشد کنند و به آسیب‌زدن به دندان و لمینت بپردازند.

مواد غذایی اسیدی، تهدیدکننده‌ی لمینت‌های دندان
همان‌طور که قبل‌تر گفتیم، لمینت توسط چسب به دندان‌های شما متصل می‌شود. اگر این چسب آسیب ببیند، هم دندان شما در خطر پوسیدگی قرار می‌گیرد و هم لمینت از روی دندان جدا می‌شود و یا در خطر شکستگی قرار خواهد گرفت. خوردن غذاهای اسیدی می‌تواند باعث تغییر رنگ چسب و نازیبا نشان داده شدن آن از زیر ونیرهای نازکی مثل لومینیرز می‌شود و هم این که خاصیت اتصال آن را تا حدی مختل می‌کند.

سعی کنید از مواد غذایی اسیدی کم‌تر مصرف کنید و یا به شستشوی دائم دندان‌های خود بپردازید. از طرفی خوردن آب را به‌اندازه‌ی کافی فراموش نکنید.

درصورتی‌که برای انتخاب بهترین روش اصلاح طرح لبخند خود هنوز تصمیم نگرفته‌اید و بین دو متد مرسوم لمینت سرامیکی یا کامپوزیت ونیر دندان نمی‌دانید کدام گزینه را انتخاب کنید پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله دقیق و جامع مضرات و فواید لمینت دندان و کامپوزیت ونیر در وب‌سایت دکتر محمد نیک‌زاد متخصص دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی است. پس از مطالعه مطلب پیشنهادی، به‌صورت مجزا با نقاط ضعف و قوت این روش‌های پرطرفدار آشنا خواهید شد سپس قادر خواهید بود بهترین متد را برای زیبایی لبخند خود برگزینید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

دوری گزینی مسئولان از کیفیت خدمات، تهدیدی برای حوزه دندانپزشکی است

پرکردن دندان


رئیس جامعه علمی دندانپزشکی ایران با اشاره به این که فقدان یک برنامه ریزی منسجم و مدیریت دانش محور نتوانسته شاخص سلامت دهان را به نقطه مطلوب و مناسبی برساند؛گفت: تلاش مسئولان امر برای ارائه آمارهای کمی و دوری گزینی از کیفیت خدمات از جمله تهدیدهای سلامت دهان و دندان و خدمات دندانپزشکی در کشور است.
به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی دکتر علی تاجرنیا در مراسم گرامیداشت روز دندانپزشک که در تالار وزارت کشور برگزار شد با اشاره به این که دندانپزشکان ایرانی در دانش یکی از باسوادترین و در کار عملی از جمله بامهارت ترین ها در بین دندانپزشکان جهان هستند؛ اظهار کرد: فقدان یک برنامه ریزی منسجم و مدیریت دانش محور نتوانسته شاخص سلامت دهان را به نقطه مطلوب و مناسبی برساند.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در حوزه بهداشت دهان طبق آخرین آمار پیمایش سلامت دهان و دندان در کشور افزود: علی رغم همه تلاش ها میزان پوسیدگی و بیماری های لثه هم چنان نامطلوب است و در حوزه درمان نیز با وجود نظارت، بهبود عملکرد، افزایش نیروها ، ابلاغ سیاست های حمایتی و سرمایه گذاری و نیز گسترش خدمات در بخش دولتی و خصوصی هم چنان ارائه درمان نامطلوب و مختص کمتر از 15 درصد جمعیت کشور است.

وی با تاکید بر این که باید پذیرفت وزارت بهداشت و مجموعه های مرتبط با امر بهداشت و سلامت دهان علی رغم تلاش های صورت گرفته نتوانستند به اهداف سند چشم انداز و شاخص های ملی مورد انتظار دست یابند ، ادامه داد: این مهم اتفاق نخواهد افتاد مگر آن که تحولی شگرف و تغییری بنیادین در سیاست گذاری ، هدایت درست منابع مالی، شناخت اولویت ها ، پرهیز از موازی کاری و هم سویه با تمام نهادهای دخیل در امر سلامت دهان و دندان در حوزه آموزش و پژوهش و نظارت کارآمد بر آن ها رخ دهد.

رئیس جامعه علمی دندانپزشکی ایران با اشاره به این که جامعه نگر شدن خدمات دندانپزشکی شعار خوبی است که همه ساله و در ایام مختلف توسط مسئولین وزارت بهداشت سر داده می شود، تصریح کرد: این امر مستلزم استفاده از تمامی ظرفیت ها بوده و در این بین نقش بخش خصوصی که بار 90 درصد از ارائه خدمات دندانپزشکی را بر عهده دارد ، مغفول واقع شده است.

تاجرنیا خاطرنشان کرد : تلاش در جهت گسترش و ارائه خدمات دندانپزشکی سطح یک در مراکز دولتی و صرف بودجه های بسیار نتوانسته است تاثیر قابل توجهی در کم کردن میزان پوسیدگی و بیماری های دهان و دندان ایجاد نمایدو دستیابی به شرایط بهتر جز با همراهی و هدایت و بهره گیری از تمام ظرفیت ها از جمله بخش خصوصی امکان پذیر نیست.

وی راهکار برون رفت از شرایط موجود را تبدیل شدن هر مطب و کلینیک به یک پایگاه برای ارتقای سلامت عنوان کرد و گفت: وجود یک سامانه مدیریتی و خدماتی فراگیر که بتواند تمامی ارائه دهندگان خدمات در بخش دولتی و خصوصی و نیز سایر ذینفعان را پوشش دهد امری ضروری بوده و برای استفاده بهینه از ظرفیت های موجود لازم است.

به گفته وی تدوین برنامه های جدید پیشگیری و افزایش سواد سلامت، عملیاتی نمودن آموزش ها ، اصلاح سبک زندگی، اصلاح رژیم غذایی و آموزش روش های خود مراقبتی در کنار درگیر کردن تمامی مداخله گران امر سلامت می تواند اصلاح مسیر و بهبود شاخص های سلامت دهان و دندان را به دنبال داشته باشد.

**تعرفه غیرواقعی افت کیفیت خدمات را به دنبال دارد

تاجرنیا در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اشاره کرد و افزود: تعرفه های غیرواقعی زمینه دریافت خدمات مناسب را از مردم سلب نموده و علی رغم تلاش همه همکاران در مواجهه با بیمار ؛ غیر واقعی بودن تعرفه ها لاجرم و ناخواسته افت کیفیت خدمات را به دنبال خواهد داشت.

رئیس جامعه علمی دندانپزشکی ایران با اشاره به نامه اخیر وزیر کار و رفاه اجتماعی مبنی بر کاهش دستمزد پزشکان و دندانپزشکان خاطرنشان کرد: اگر وزیر کار و مشاوران وی اندک تخصصی در نحوه محاسبه هزینه تمام شده خدمات داشتند شاهد این نامه شعاری و غیرکارشناسی نبودیم و البته از وزیری که با یک میلیون تومان خواستار ایجاد شغل بود انتظاری بیش از این نمی توان داشت.

وی گفت: به مسئولان امر توصیه می کنم در لباس دفاع از مردم سلامت آحاد جامعه را به خطر ننداخته و بدانند بی توجهی به حقوق جامعه پزشکی بدون شک بی توجهی به حقوق مردم است و اگر این رفتارهای نابخردانه اصلاح نشود جامعه پزشکی و دندانپزشکی کشور در زمان لازم پاسخ مناسب خواهد داد.

**تعدد دانشکده های دندانپزشکی با وجود فقدان زیرساخت ها موجب کاهش مهارت فارغ التحصیلان خواهد شد

تاجرنیا با اشاره به این که تعدد دانشکده های دندانپزشکی با وجود فقدان زیرساخت های لازم بویژه در زمینه هیات علمی و نیروی انسانی موجب شده تا فارغ التحصیلان جوان با مهارت کمتری نسبت به سلف خود وارد بازار کار شوند؛ اذعان کرد: لزوم بازگشایی مراکز مهارتی و انبوه فارغ التحصیلانی که در این مراکز به آموزش درمان های معولی دندانپزشکی می پردازند گواه این است که فرزندان نخبه این مرز و بوم به شکل مناسب مورد آموزش قرار نگرفته و دانش و مهارت کافی ندارند.

وی تصریح کرد: نتیجه این امر جدا از کاهش اعتبار دندانپزشکان ایرانی در بین کشورهای مختلف؛ زمینه ارائه خدمات نامناسب به مردم را نیز فراهم خواهد کرد و بزرگترین زیان ده این نوع سیاست ها مردم هستند و احراز غیرکارشناسانه نمایندگان مجلس و شورای انقلاب فرهنگی دقیقا در همین مسیر بوده و سیر قهقرایی آموزش و ارائه خدمت مناسب را پرشتاب تر خواهد نمود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

اسنپ آن اسمایل یا کاور دندان چیست؟

اسنپ آن اسمایل

عصرايران

پلاک اسنپ آن اسمایل از یک پلیمر غیرسمی ساخته می شود و همانطور که گفته شد بسیار راحت و سبک است که باعث ایجاد هیچگونه آلرژی نمی شود. به عبارت دیگر این پلاک متحرک و سبک جنبه زیبایی دارد و نه درمانی. این محصول برای هر دو فک عرضه شده است.



اسنپ آن اسمایل یا کاور دندان چیست؟ کامپوزیت متحرک دندان که به آن لمینت متحرک دندان هم می گویند.

چه معجزاتی می کند؟ کدام عیب ها را برطرف می کند؟

آیا من هم می توانم از کاور دندان استفاده کنم؟

آیا شما هم به خاطر دندانهای نامرتب، دندان های زرد یا بهم ریخته نمی‌توانید به راحتی بخندید؟

شاید هم شغلی دارید که روزانه با افراد زیادی معاشرت می کنید و اعتماد به نفس کافی ندارید؟

یا حتی دندان های خوب و مرتبی دارید اما دلتان می خواهد که در عکس های تان، لبخندی زیبا و شفاف و براق داشته باشید؟

این پلاک متحرک بسیار نازک که هم اندازه دندان های شما است، روش موقتی برای اصلاح مشکلات ظاهری دندان ها است و مناسب استفاده دائمی نیست.

در حقیقت کامپوزیت متحرک دندان در کمترین زمان، زیباترین لبخند را به شما هدیه می دهد و اغلب برای کسانی مناسب است که فرصت کافی برای درمان دائمی دندان های خود ندارند، مثلا عروس خانمها یا آقا دامادهایی که برای عکس و فیلم یا مراسم ازدواجشان متقاضی داشتن دندانهایی سفید و براق هستند، می‌توانند به طور موقتی از هر رنگی از لمینت متحرک دندان که دوست دارند، استفاده کنند و بدون اینکه آسیبی به دندان‌هایشان وارد شود، هروقت که خواستند آن را بردارند. بعضی از افراد هم دندانهای سالمی دارند، اما می خواهند با یک لمینت متحرک دندان به رنگ خیلی سفید در جشن ها و مهمانی ها لبخند بزنند، و از طرفی امکان انجام لمینت دندان یا کامپوریت دندان را هم ندارند. کامپوزیت متحرک دندان به این افراد هم کمک می کند تا زیباتر شوند.

پلاک اسنپ آن اسمایل از یک پلیمر غیرسمی ساخته می شود و همانطور که گفته شد بسیار راحت و سبک است که باعث ایجاد هیچگونه آلرژی نمی شود. به عبارت دیگر این پلاک متحرک و سبک جنبه زیبایی دارد و نه درمانی. این محصول برای هر دو فک عرضه شده است.

اسنپ آن اسمایل یا کاور دندان چیست؟
ویژگی های لمینت متحرک دندان:

- هر کس دوست دارد بدون پرداخت هزینه های گزاف و تحمل درد و ناراحتی های مربوط به فرایندهای پیچیده دندانپزشکی صاحب لبخندی ایده آل شود، می تواند از اسنپ آن اسمایل استفاده کند.

- این ابزار می توانند دندان های کج، لکه دار، ناصاف، لب-پر یا شکسته شده، و حتی فاصله بین آنها یا جای خالی دندان از دست رفته را پوشش دهند.

- مواد سازنده اسنپ آن اسمایل که در آن رزین های دندانی با تکنولوژی برتر استفاده شده است، باعث شده است ظریف و در عین حال محکم باشند.

- با وجود آن روی دندان های خود، می توانید غذا و مایعات بخورید. مراقبت و تمیز کردن آنها کار بسیار ساده ای است.

- برخلاف دیگر گزینه های درمان دندانپزشکی زیبایی، یک راه حل موقتی است و هیچ آسیبی به دندانها وارد نمیکند.

- برای افرادی که شرایط مناسب برای دریافت ایمپلنت ها را ندارند، گزینه ای فوق العاده ای هست.

- این روش درست شبیه دندان های طبیعی خواهد بود و لبخندی زیبا خلق خواهد کرد.

- نیاز به تراشیدن، آسیب زدن به ساختار دندان های طبیعی یا کشیدن دندان نیست.

- می تواند درمانی موقت برای مشکلات ظاهری دندان باشد.

- استفاده از آن کاملا راحت و بدون درد است.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

نایت گارد دندان برای چه افرادی لازمه ؟

نایت گارد

میهن نوین

هر آنچه درباره نایت گارد یا محافظ دهان باید بدانید دندان قروچه یک بیماری دندانی رایج است که بسیاری از افراد در تمام سنین درگیر آن هستند. کشیدن دندان ها روی هم می تواند لایه های بیرونی مینای دندان را ازبین ببرد و آنها را در معرض عاج دندان قرار دهد. نایت گارد یا محافظ دندان از


نایت گارد دندان برای چه افرادی لازمه ؟
هر آنچه درباره نایت گارد یا محافظ دهان باید بدانید
دندان قروچه یک بیماری دندانی رایج است که بسیاری از افراد در تمام سنین درگیر آن هستند. کشیدن دندان ها روی هم می تواند لایه های بیرونی مینای دندان را ازبین ببرد و آنها را در معرض عاج دندان قرار دهد. نایت گارد یا محافظ دندان از ساییده شدن دندان ها و بی حفاظ شدن عصب آن ها و درد شدید جلوگیری می کند زیرا نایت گارد تمام فشاری که هنگام سایش و فشار دادن فک ها و دندان قروچه روی دندان ها وارد می شود را جذب می کند. اگر شما هم مشکل دندان قروچه دارید، پیشنهاد می کنیم این بخش از بهداشت و سلامت را مطالعه نمایید تا با انواع محافظ دهان (نایت گارد دندان) و مزایای آن بیشتر آشنا گردید.

نایت گارد چیست ؟
نایت گارد یک محافظ دندانی پلاستیکی است که روی دندان های بالایی را پوشش می دهد. هنگام فشار دادن دندان ها یا دندان قروچه نیروی زیادی به نایت گارد وارد می شود.

به جایی که دندان تحت فشار قرار بگیرد، نایت گارد باعث می شود که از آسیب دیدگی دندان ها به یکدیگر جلوگیری شود. بدون آن ممکن است مشکلاتی از جمله پوسیدگی، حفره های دندانی و حساسیت دندان اتفاق بیفتد و همچنین احتمال شکستگی و ترک دندانی هم هست و در نتیجه فرد باید درمان و ترمیم را انجام دهد.

نایت گارد چیست

انواع نایت گارد ها
نایت گارد نرم
این نوع نایت گارد یکی از رایج ترین انواع استفاده شده برای گارد های شبانه مخصوصا افرادی است که دندان قروچه دارند اما دندان قروچه آن ها هنوز شدید نشده است.

مزایا:
معمولاً استفاده از آن راحت است و می توانید در کل شب از آن استفاده کنید.
به راحتی با آن سازگاری پیدا می کنید و به استفاده از آن عادت خواهید کرد.
معمولاً هم گران نیست.
معایب :
بعضی از افراد بدون اینکه خودشان بخواهند ممکن است ماده نرم این محافظ را گاز بزنند یا آن را بجوند و گارد را خراب کنند.
معمولا طول عمر کوتاهی دارد.
وارانتی های آن معمولاً ۶ ماه یا کمتر از این مدت زمان هستند.
یک راه حل برای طولانی مدت محسوب نمی شود.
نایت گارد

نایت گارد دوگانه لمینتی
برای دندان قروچه افرادی مناسب است که این مشکل را در حالت معمولی و متوسط دارند. این محافظ ها معمولاً از داخل نرم هستند و از بیرون سفت می باشند.

مزایا:
می تواند دندان قروچه های بسیار شدید را هم مدیریت کند.
طول عمر طولانی دارد.
معمولاً وارانتی آن نسبت به گارد های نرم بیشتر است.
معایب:
معمولاً ضخیم تر از گارد های دیگر می باشد.
تنظیم آن سخت تر است.
انواع نایت گارد

نایت گارد سفت
نایت گارد های سفت برای دندان قروچه افرادی مناسب است که این مشکل را به شکل شدید احساس می کنند. همچنین برای موارد شدید دندان قروچه و سندروم مفصل فکی گیجگاهی هم استفاده می شود.

مزایا:
دوام بالا
جلوگیری از تغییر حالت دندان
بلند مدت ترین وارانتی
معایب:
ضخیم تر از نایت گارد های نرم
سختی بیشتر نسبت به بقیه نایت گارد ها
استفاده سخت هنگام خواب شبانه
نیاز به سفارش مستقیم از طریق دندانپزشک
اندازه گیری کاملا دقیق
گران تر بودن نسبت به نایت گارد های دیگر
برگزاری کارگاه آنلاین موسیقی با عنوان «کاربرد و اهمیت نرم افزارها در دنیای موسیقی امروز» توسط انجمن موسیقی شمیرانات
نایت گارد سفت

فواید ، مزایا و کاربردهای نایت گارد
بارزترین مزایای نایت گارد عبارتند از:

متوقف شدن درد :
نایت گارد فشار ناشی از دندان قروچه را جذب کرده بنابراین وقتی دندان های خود را روی هم فشار می دهید، هیچ دردی حس نخواهید کرد.

محافظت از مینای دندان و لثه :
مینا لایه محافظی است که روی دندان را پوشانده و از دندان در مقابل حساسیت دندانی محافظت می کند. آسیب رسیدن به مینا و لثه اثرات مخرب پنهان دندان قروچه هستند، استفاده از نایت گارد از ساییدگی مینا و آسیب دیدگی لثه ها جلوگیری می کند.

کاربردهای نایت گارد

کاهش خطر ساییده شدن دندان ها :
ردیف نبودن دندان ها باعث دندان درد و یا گاز گرفتن گونه یا زبان می شود. با قرار دادن نایت گارد روی دندان ها خطر به هم خوردن تراز دندان ها را کاهش می دهد.

تجربه خواب بهتر:
کمبود خواب ممکن است سبب بروز برخی بیماری های جدی شود. اگر شب ها دندان قروچه می کنید، نمی توانید خواب شبانه خوبی را تجربه کنید. استفاده از نایت گارد در شب حرکت و فشار شدید دندان ها را متوقف نموده و باعث می شود فرد در شب خواب بهتری داشته باشد.

خواب بهتر

آیا می توان نایت گارد را از داروخانه خرید؟
نایت گارد را می توان از داروخانه تهیه کرد اما اگر می خواهید با استفاده از نایت گارد ترتیب و تراز صحیح دندان های شما به هم نخورد و دندان ها جا به جا نشده و روی عضلات فک فشاری وارد نشود، به دندانپزشک مراجعه کنید تا به صورت سفارشی برای شما نایت گارد بسازد. دندانپزشک بر اساس چینش صحیح دندان ها و فک شما نایت گارد را تنظیم می کند.

همچنین دندانپزشک تشخیص می دهد، مناسبترین نوع نایت گارد برای هر فرد کدام است زیرا بعضی از انواع نایت گارد روی دندان های بالایی و بعضی دیگر روی دندان های پایینی قرار داده می شوند.

استفاده از نایت گارد
بعضی دندانپزشکان در اصلاح اختلالات مربوط به دندان قروچه تخصص دارند و می توانند به شما کمک کنند تا نایت گاردی پیدا کنید که ناراحت کننده نباشد. ممکن است با قرار دادن نایت گارد در دهان فکر کنید چیز خیلی حجیمی است و ممکن است برای شما ناراحت کننده باشد اما چنانچه در بخش بهداشت دهان و دندان عنوان شده است این خیلی بهتر از ناراحتی است که در صورت پوسیدگی دندان ها مجبورید تحمل کنید.

استفاده نایت گارد

ترفند هایی برای تنظیم نایت گارد ها
حتما نازک ترین گارد را انتخاب کنید که برایتان مناسب تر است.
حداقل ۴ الی ۸ هفته به طور منظم به استفاده از آن پایبند باشید تا بتوانید عادت کنید.
بعد از این مدت زمان می تواند به روتین معمولی زندگی برگردید و قطعاً استفاده از آن برایتان راحت تر می شود.
آن را نزدیک محل خواب قرار دهید.
تا زمانی که برای خواب آماده نشده اید، آن را داخل دهان نگذارید زیرا احتمال آسیب دیدگی وجود دارد.
مراقبت از نایت گارد
نایت گارد مکان مناسبی برای رشد باکتری هاست پس برای جلوگیری از مشکلات دهانی نایت گارد خود را همیشه تمیز نگه دارید.

نگاهی به رابطه مادران بلنداندیش و وارسته با دخترهایشان
نایت گارد را هر روز صبح با آب گرم و یک مسواک نرم بشویید.

هفته ای یک بار نایت گارد را با پاک کننده مخصوص گارد نایت و یک مسواک تمیز بشویید.

در صورت عدم استفاده از نایت گارد در طول روز آن را در محلول ملایم پراکسید هیدروژن و آب قرار دهید.

خرید نایت گارد

مدت ماندگاری نایت گارد
مدت ماندگاری نایت گارد به نوع و جنس آن و شدت دندان قروچه و نحوه مراقبتتان بستگی دارد. در صورتی که زیاد دندان قروچه می کنید و جنس محافظ دندانتان پلاستیک است، این نایت گارد دوام چندانی نخواهد داشت.

دوام نایت گاردهای سفارشی بیشتر است. در صورت احساس درد دندان ها و فکتان نایت گارد شما فشار ناشی از دندان قروچه را جذب نمی کند زیرا فرسوده شده و به اندازه کافی ضخامت ندارد پس آن را دور بیندازید و دوباره تهیه نمایید.

استفاده از نایت گارد زمان غذا خوردن یا صحبت نمودن
صحبت کردن با نایت گاردهایی که از یک داروخانه خریده اید، آسان نخواهد بود اما اگر نایت گاردتان به صورت سفارشی باشد می توانید با آن صحبت کنید.

شما نمی توانید در حالی که نایت گارد در دهان دارید غذا بخورید زیرا ذرات مواد غذایی بین نایت گارد و دندان ها گیر می کنند و محیطی عالی برای رشد باکتری ها می شوند پس زمان غذا خوردن نایت گارد را از دهان خود خارج کرده و غذا بخورید و همیشه قبل از استفاده از آن مسواک بزنید و سپس آن را در دهان خود قرار دهید.

استفاده از محافظ دندان در طول روز
برخی افراد زمان دچار شدن به استرس حتی در طول روز نیز دندان قروچه می کنند، این افراد می توانند در این شرایط در طول روز هم از نایت گارد استفاده کنند. این افراد می توانند دو نایت گارد مختلف یکی برای روز و دیگری برای شب تهیه کنند. نایت گاردی که برای روز استفاده می شود باید کاملا مناسب دهان و زیاد حجیم نباشد تا بتوانید با آن به راحتی صحبت کنید.

نایت گارد دندان

چرا استفاده از نایت گارد برای دندان قروچه همیشه هم گزینه مناسبی نیست ؟
زیرا زمانی که خواب هستید این کار را به طور ناخودآگاه انجام می دهید و هیچ کنترلی روی دهان و دندان خود ندارید. حتی شاید استفاده از این گارد ها آسیب رسان هم باشد و همیشه هم نمی تواند برای فرد مفید واقع شود.

به همین دلیل نایت گارد نمی تواند یک درمان ریشه ای برای دندان قروچه باشد و فردی که از آن استفاده می کند، باز هم به دندان قروچه ادامه می دهد که استرس جزء عوامل ایجاد دندان قروچه است که هنگام شب نیز افزایش پیدا می کند.

اما بالاخره آیا نایت گارد یک درمان مناسب محسوب نمی شود ؟
نایت گارد می تواند از آسیب رسیدن به دندان جلوگیری کند و برای دندان قروچه مناسب است اما این افراد حتما باید مشکل خود را به صورت ریشه ای هم حل کنند. بعضی از متخصصان پیشنهاد می کنند که فرد اول باید مشکلاتی مثل آپنه خواب را مورد بررسی قرار دهد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

قیمت ایمپلنت دندان در تهران ۱۴۰۱

 

ایمپلنت دندان فوری

ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با عملیات دیگر دندانپزشکی مقداری پرهزینه‌تر می‌باشد. زیرا در این پروسه از وسیله‌ای مصنوعی استفاده خواهد شد. برندی که ایمپلنت را ساخته است همچنین جنسی که در ساخت ایمپلنت و پروتز به کار رفته است بر هزینه نهایی تاثیر گذار است.


آفتاب‌‌نیوز :
ایمپلنت دندان ۱۴۰۱: هر مرحله‌ای از ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۱، از کاشت گرفته تا پروتز آن به وسیله متخصص انجام خواهد شد. جراحی‌های اضافی مثل سینوس لیفت با هزینه جداگانه از ایمپلنت صورت خواهد گرفت. قیمت انجام ایمپلنت به جنس و نوع ایمپلنت بستگی دارد. البته ناگفته نماند که هزینه‌هایی همانند هزینه پزشک، لابراتوار و جراحی‌های بازسازی دندان به هزینه ایمپلنت اضافه می‌گردد.

مراحل ایمپلنت دندان به پنج قطعه‌ی پایه ایمپلنت احتیاج است. دو پایه آن از قطعات دائمی می‌باشند که پس از اتمام کار همچنان در دهان بیمار خواهد ماند. از سه قطعه دیگر جهت جاگیری و فرم دادن لثه بیمار استفاده می‌شود. برندی که جهت انجام ایمپلنت انتخاب می‌شود، تاثیر زیادی در میزان افزایش یا کاهش هزینه دارد. مراحل جراحی و کاشت ایمپلنت، به وسیله متخصص جراحی انجام خواهد شد. مرحله پروتز یا روکش دندان به وسیله متخصص پروتز صورت خواهد گرفت. در صورتی که استخوان فک بیمار تحلیل رفته باشد، نیاز به بازسازی آن است. این مرحله بازسازی استخوان به وسیله جراح فک و صورت باید انجام شود.

قیمت ایمپلنت فوری در سال ۱۴۰۱:


پیشنهاد امروزYektanet: Vaccine
این نوع ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان کاشت خواهد شد. ناگفته نماند که این نوع ایمپلنت همیشه قابل انجام نمی‌باشد. از مزایای این نوع ایمپلنت می‌توان ممانعت از تحلیل شدن استخوان‌ها اشاره نمود. بهترین نوع ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان، پایه‌های ایمپلنت را در قسمت خالی دندان جایگذاری خواهند نمود.

فاکتور‌هایی که در زیر به آن اشاره می‌شود، قیمت ایمپلنت دندان در تهران ۱۴۰۱ تعیین امکان یا عدم امکان استفاده از ایمپلنت فوری را مشخص می‌نماید:

• تعداد ریشه دندان از دست رفته
• تعداد ریشه‌های دندان
• وجود یا عدم وجود عفونت در لثه یا ریشه دندان
• میزان نزدیکی به سینوس یا عصب

میزان قیمت انجام عمل ایمپلنت فوری در سال ۱۴۰۱، بسته به این هر کدام از این موارد بالا نیاز باشد قابل تغییر است.

قیمت ایمپلنت دندان در تهران ۱۴۰۱

مراحل ایمپلنت دندان:

• ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۱، در دو مرحله جراحی (کاشت) و پروتز (روکش) صورت می‌گیرد.

• فاصله بین جراحی و پروتز دندان بسته به وضعیت استخوان فک همچنین موقعیت ایمپلنت در نواحی مختلف فک، بین سه تا شش ماه متغیر است.

• در صورتی که به جراحی بازسازی استخوان نیاز باشد، شش ماه زمان بین این مرحله جراحی بازسازی و کاشت دندان باید فاصله گذاشته شود.

• ایمپلنت دندان میتواند همزمان با کاشت آن انجام گردد (ایمپلنت فوری). در چنین مواردی می‌بایست شرایط فک بیمار همچنین شرایط دندان کشیده شده اجازه انجام این کار را بدهد.

• پروتز دندان می‌تواند همزمان با مرحله ایمپلنت صورت بگیرد. البته این کار یک شرایط خاص از لحاظ دندانی میخواهد. ابتدا پروتز فوری از نوع موقت را روی پایه ایمپلنت می‌گذارند و پس از گذشت چند ماه آن را با پروتز دائم تعویض می‌کنند. ناگفته نماند که هزینه پروتز موقت جدا است.

• در ایمپلنت‌های دائم ابتدا به وسیله جراحی ۱ فیکسچر داخل فک بیمار کاشت خواهد شد. این ایکس چر نقش ریشه دندان را دارد.

• فیکسچر می‌بایست در استخوان جوش بخورد. با جوش خوردن فیکسچر می‌توان تاج دندان از دست رفته را دوباره روی آن ساخت.

• این پروسه که استئواینتگریشن نامیده می‌شود بسته به عوامل مختلف بین ۳ تا ۶ ماه زمان میخواهد.

• با گذشت این مدت زمان مرحله قالب گیری از ایمپلنت شروع خواهد شد. در این مرحله پروتز ایمپلنت یا ساخت تاج دندان انجام خواهد گرفت و شخص دندان متکی بر ایمپلنت را خواهد داشت.

قیمت ایمپلنت دندان در تهران ۱۴۰۱

چه تعداد ایمپلنت مورد نیاز می‌باشد:

• یک دندان: یک ایمپلنت
• دو دندان: دو ایمپلنت
• بیشتر از دو دندان امکان دارد به تعداد ایمپلنت کمتری از تعداد دندان‌ها احتیاج باشد. برای نمونه یک دندان امکان دارد با دو عدد ایمپلنت و سه عدد پروتِز جایگزین شود. اگر تعداد دندان‌هایی که جهت جایگزینی نیاز است از تعداد پایه ایمپلنت بیشتر باشد با استفاده از پونتیک جایگذاری خواهد شد. پونتیک روکش یا دندانی است که بدون پایه است. تعداد ایمپلنت‌هایی که جهت بازسازی فک بدون دندان به وسیله پروتز ثابت بر روی پایه ایمپلنت احتیاج است هشت ایمپلنت و ۱۲ پروتز است. نتیجه کار ۸ این ایمپلنت و چهار پونتیک خواهد شد.

قیمت انواع ایمپلنت در سال ۱۴۰۱:

ایمپلنت‌ها در سال ۱۴۰۱، توسط کشور‌های مختلفی تولید می‌شوند. امکان دارد در بررسی‌های خود به اسم یکسری از کشور‌ها برخورد نمایید و تصور کنید این نوع از ایمپلنت بهترین گزینه است. اما لازم است بدانید که هر کشوری چند نوع از ایمپلنت را تولید میکند. این بدان معناست که ایمپلنت‌ها دارای درجه بندی است. متناسب به نیاز بیمار، دندانپزشک برند‌های متفاوتی معرفی می‌نماید و بیمار می‌تواند بر اساس بودجه خود بهترین گزینه را انتخاب کند. قطعاً پزشک مناسب‌ترین برند را معرفی می‌نماید تا طول عمر زیاد و عملکرد بهتری داشته باشد.

ایمپلنت توسط کشور سوئیس اختراع گردید و بر همین اساس برند‌های سوئیسی معروفیت زیادی دارند. تقسیم بندی ایمپلنت‌ها بر اساس کشورها، ملاکی درست نیست. زیرا کشور‌ها برای محصولات خود درجه بندی‌های مختلفی دارند. بهتر است به انتخاب دندانپزشک خود اعتماد کنید. زیرا دندانپزشک انواع ایمپلنت‌ها را می‌شناسد. تجربه کار با انواع ایمپلنت توسط پزشک صورت گرفته است، به همین سبب اعتماد به او بهترین کار است. نام یک کشور خاص قطعا نمی‌تواند مهر تایید صد درصد جهت انتخاب ایمپلنت شما باشد. قیمت ایمپلنت دندان در تهران در سال ۱۴۰۱ را با ارز جهانی تخمین می‌زنند.

آیا ایمپلنت دندان گران است:

ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با عملیات دیگر دندانپزشکی مقداری پرهزینه‌تر می‌باشد. این موضوع امری کاملاً طبیعی است. زیرا در این پروسه از وسیله‌ای مصنوعی استفاده خواهد شد. برندی که ایمپلنت را ساخته است همچنین جنسی که در ساخت ایمپلنت و پروتز به کار رفته است بر هزینه نهایی تاثیر گذار است. تمامی کمپانی‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، سعی دارند ایمپلنت را بگونه‌ای بسازند که بیشترین سازگاری را با بدن داشته باشد. ایمپلنت باید به گونه‌ای تولید شود که بیشترین طول عمر ایمپلنت را داشته باشد. همین موارد سبب ساخت ایمپلنت هزینه زیادی لازم داشته باشد.

عمر متوسط ایمپلنت:

طول عمر ایمپلنت در سال ۱۴۰۱ معمولاً زیاد می‌باشد. امکان دارد سالیان زیادی شما بتوانید از این ایمپلنت خود استفاده کنید. علت پیشنهاد ما برای استفاده از بهترین برند‌های ایمپلنت کاهش هزینه‌های دوباره در طول سال‌های کوتاه است. بهداشت دهانی میزان طول عمر ایمپلنت دندان شما را بسیار تحت تأثیر قرار می‌دهد. با وجود اینکه دندان‌های ایمپلنت پوسیده نخواهد شد، اما به دلیل ارتباط با بافت زنده عدم رسیدگی به آن سبب مشکلات لثه‌ای می‌شود. مشکلات لثه‌ای که در اثر ایمپلنت دندان به وجود خواهد آمد درمان سخت‌ترین نیاز دارد. دلیل این امر حساسیت ایمپلنت‌ها است. ایمپلنت‌ها بسیار زودتر از دندان‌های معمولی خراب خواهند شد و همچنین دیرتر ترمیم خواهند شد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 فروردين 1401 | نظرات ()