نوشته شده توسط : ادمین

 

مراقبت‌های دندانپزشکی در دوران کرونا

 

لابراتوار دندانپزشکی

یک متخصص دندانپزشک گفت: مراجعه به دندانپزشک در دوران کرونا تنها در موارد اضطراری توصیه می‌شود.

 

قالیشویی میگون

 

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی محاوری، متخصص دندانپزشک با حضور در برنامه مادر، کودک، تندرستی اظهار کرد: روزانه حداقل ۲ بار مسواک زدن قبل و بعد از خواب و حداقل یک بار نخ دندان قبل از خواب به همه افراد توصیه می‌شود تا از پوسیدگی دندان جلوگیری شود.

 

او با اشاره به اینکه کودکان و خردسالان به علت نداشتن مهارت در استفاده از مسواک و نخ دندان احتیاج به کمک و راهنمایی افراد بزرگسال دارند افزود: مراجعه بیماران در شرایط ضروری و اورژانسی باید با مدنظر قرار دادن شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شود تا بتوان کادر درمان و بیمار را تا حد امکان از انتقال بیماری محافظت کرد.

 

این متخصص دندانپزشک با اشاره به اینکه باید اطمینان حاصل کنیم که وسایل کاملا استریل و یکبار مصرف هستند، ادامه داد: همه سطوح قبل و بعد از درمان به وسیله محلول‌های ضدعفونی باید تمیز شود، قبل از شروع درمان، دندان پزشک در صورت امکان از دهانشویه ضد عفونی کننده مثل آب اکسیژنه یک درصد برای شستشوی دهان بیمار باید استفاده کند و بعد از درمان موارد توصیه شده جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا مانند رعایت فاصله گذاری اجتماعی شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها نیز توصیه می‌شود.

 

محاوری تصریح کرد: در صورت لزوم از رفتن به دندانپزشکی در دوران کرونا خودداری کنید، قبل از اینکه درمان پیچیده‌تر و پر هزینه‌تر شود و یا اینکه دندان غیرقابل درمان شود با رعایت تمامی نکات بهداشتی به دندان پزشک باید مراجعه کرد.

 

او افزود: گره خوردن دندان درد و دوران کرونا با یکدیگر می‌توان یک چالش اساسی برای هر فرد باشد، رفتن به دندانپزشکی در دوران کرونا تنها در موارد اضطراری که به بدتر شدن شرایط و یا ناتمام ماندن درمان منتهی شود نیز توصیه شده است.

 

ایت پزشک متخصص تصریح کرد: در پاسخ به این سوال که آیا رفتن به دندانپزشکی در دوران کرونا خطرناک است باید گفت که در مطب دندانپزشک با افراد زیادی در ارتباط خواهید بود و کادر درمان به شما نزدیک‌تر می‌شوند. بنابراین در مراجعه حضوری حتما باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنید



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

شایعه: دوربین گلکسی S22 اولترا دارای دو لنز بزرگنمایی ۳ و ۱۰ برابری خواهد

 

لمینت کانتکت لنز

Ice Universe اعلام کرده است که گلکسی S22 اولترا دو لنز بزرگنمایی ۳ و ۱۰ برابری با فاصله کانونی متغیر خواهد داشت.

 

زومیت

تاکنون شایعات ضد و نقیض بسیاری درباره دوربین‌های گلکسی S22 اولترا منتشر شده است. بعضی می‌گویند این گوشی از همان تنظیمات S21 اولترا استفاده خواهد کرد؛ اما برخی دیگر معتقدند نسل آینده گلکسی اس به حسگرهای جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ مجهز خواهد بود؛ اما افشاگر معروف، Ice Universe، وارد عمل شده است و ادعا می‌کند گزینه اول درست است. البته این افشاگر صحبت‌هایی نیز درباره بهبود لنز تله‌فوتو به میان آورده است.

 

بر اساس گزارش جی‌اس‌ام آرنا، گلکسی S22 اولترا دارای دو لنز برای بزرگنمایی با فاصله کانونی متغیر خواهد بود. مورد اول زوم ۳ برابری و دیگری ۱۰ برابری است. این‌ها همان اعدادی هستند که در لنزهای بزرگنمایی نسخه فعلی گلکسی اولترا دیده می‌شوند؛ البته هنوز جزئیات زیادی درباره فاصله کانونی منتشر نشده است.

 

همچنین یک به‌روزرسانی کوچک در حسگرهای مورد استفاده در دو لنز تله وجود خواهد داشت. مدل بعدی گلکسی اس از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱٫۲۲ میکرومتری استفاده خواهد کرد. اگر به خاطر داشته باشید، در مدل فعلی دو سنسور ۱۰ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل یکسان وجود دارد و این یعنی حسگرهای جدید کمی بزرگ‌تر خواهند بود. همچنین هر دو دوربین تثبیت‌کننده نوری تصویر (OIS) خواهند داشت.

 

گلکسی s22 اولترا

 

دوربین اصلی گلکسی S22 اولترا به‌جز چند تغییر کوچک، دارای ویژگی‌های یکسانی خواهد بود و سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری خواهد داشت. هنوز مشخص نیست آیا در آن همان سنسور HM3 که در اولترای فعلی استفاده شده است قرار خواهد گرفت یا شاهد نسل جدیدی خواهیم بود که قابلیت‌های بیشتری دارد. گفته می‌شود نسل بعدی گلکسی اس، تثبیت‌کننده نوری تصویر بهتری ارائه خواهد داد.

 

گفته می‌شود لنز فوق عریض این دستگاه به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی متصل و دارای OIS خواهد بود. تثبیت‌کننده الکتریکی روی لنزهای الکتریکی به اندازه کافی خوب عمل می‌کند؛ اما ممکن است با اعمال این تغییرات شاهد افزایش کارایی دوربین دستگاه و اضافه شدن ترفندهای جدید باشیم.

 

دوربین سلفی گلکسی S22 اولترا مانند نسخه فعلی سنسور ۴۰ مگاپیکسلی خواهد داشت و به احتمال قوی، از نوع زیر نمایشگر نخواهد بود؛ اولین دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش سامسونگ ۴ مگاپیکسلی است و کمتر از یک سال پیش توسعه یافته؛ در نتیجه نمی‌‌توان انتظار داشت از یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی در زیر نمایشگر استفاده شود. البته سامسونگ عموماً دوربین‌ پرچم‌داران خود را بهبود می‌بخشد؛ در نتیجه نمی‌توان انتظار داشت که این بخش بدون ارتقا باقی بماند.

 

انتظار می‌رود سری گلکسی S22 سامسونگ در ژانویه ۲۰۲۲ معرفی شود و با نزدیک‌ شدن به این تاریخ اطلاعات بیشتر و قابل ‌اطمینانی منتشر خواهد شد. به نظر می‌رسد گلکسی S22 و S22 پلاس با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و لنز تله مناسب ارتقا یابند و تجربه کاربری بهتری ارائه بدهند.



:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

قیمت روکش دندان سال ۱۴۰۰، روکش زیرکونیا با سرامیک

 

روکش زیرکونیا

قیمت روکش دندان سال ۱۴۰۰، به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل، نوع مواد استفاده شده در روکش است. در ادامه، ضمن بررسی و مقایسه روکش زیرکونیا با سرامیک، درباره قیمت روکش دندان سال ۱۴۰۰ نیز صحبت می‌کنیم.

 

نینی بان

روکش دندان در واقع نوعی کلاهک است که برای دندان‌های آسیب‌دیده استفاده می‌شود. روکش‌ها را می‌توان از مواد مختلفی تهیه کرد. انواع روکش دندان شامل روکش‌های فلزی، سرامیکی، FPM و زیرکونیا است که هر کدام مزایای مخصوص به خودش را دارد.

 

روکش دندان در واقع نوعی کلاهک است که برای دندان‌های آسیب‌دیده استفاده می‌شود. روکش‌ها را می‌توان از مواد مختلفی تهیه کرد.

روکش زیرکونیا، یکی از انواع معروف روکش دندان با ظاهری عالی است که این روزها، توسط بسیاری از دندان‌پزشکان توصیه می‌شود. این روکش، در واقع یکی از انواع روکش‌های سرامیکی محسوب می‌شود که دارای فریم‌های زیرکونیومی است. از طرفی، روکش سرامیکی دندان نیز بسیار طبیعی به نظر می‌رسد. زیرا حاوی فلز نیست و با سرامیک خالص ساخته شده است. پس به ‌راحتی می‌تواند نور را منعکس کند. این روکش‌ها را با نام روکش‌های پرسلن نیز می‌شناسند.

 

بیشتر بخوانید: کامپوزیت ونیر یا لمینت؟ کدام روش بهتر است؟

 

اما چه کسانی به روکش‌های دندانی نیاز دارند؟

اگر یکی از دندان‌هایتان، حفره‌هایی دارد که برای پر کردن، زیاد از حد بزرگ هستند، ممکن است به روکش‌های دندانی نیاز داشته باشید. به طور کلی، دندان‌هایی با مشکلات زیر باید روکش بشوند:

 

دندان‌های به شدت فرسوده

دندان‌های ترک خورده یا شکسته

دندان‌های ضعیف شده

بیشتر بخوانید: علت درد دندان کودک

 

آیا در بارداری نیز می‌توانیم دندان‌های خود را روکش کنیم؟

در حالت ایده‌آل، اگر فقط به قصد زیبایی می‌خواهید این کار را انجام دهید، بهتر است تا پایان دوران بارداری خود صبر کنید. اما اگر به قصد درمان و مثلاً برای جلوگیری از عفونت دندان می‌خواهید آن را روکش کنید، می‌توانید با پزشک خود در این باره مشورت کنید.

 

 

 

بیشتر بخوانید: در صورت باردار شدن، جرم‌گیری دندان ضرر دارد؟

 

در ادامه روکش‌های زیرکونیا و سرامیکی را به طور دقیق با هم بررسی می‌کنیم و سپس، درباره عوامل موثر بر قیمت روکش دندان سال 1400 توضیح می‌دهیم.

 

بیشتر بخوانید: سلامت دهان و دندان در بارداری، نکات طلایی

 

روکش زیرکونیا

این روکش‌ها از زیرکونیا یا اکسید زیرکونیم ساخته‌ شده‌اند. اکسید زیرکونیوم، فلز پودر شده‌ی سفیدرنگی است که اغلب به عنوان طلای سفید نیز شناخته می‌شود. افرادی که بیشتر به زیبایی روکش دندان خود اهمیت می‌دهند، روکش زیرکونیا را انتخاب می‌کنند. این روکش می‌تواند در برابر اشعه ایکس یا سایر اشعه‌های مشابه نیز مات بماند. هم‌چنین سفیدی زیرکونیا از سایر روکش‌ها، به سفیدی دندان‌های طبیعی نزدیک‌تر است و برخلاف روکش‌های سرامیکی، هیچ خط بازتاب خاکستری‌رنگی را از خود به جای نمی‌گذارد.

 

افرادی که بیشتر به زیبایی روکش دندان خود اهمیت می‌دهند، روکش زیرکونیا را انتخاب می‌کنند.

مزایای روکش زیرکونیا

قبل از بررسی قیمت روکش دندان سال 1400، لازم است با مزایای مختلف روکش زیرکونیا نیز آشنا شوید.

 

ظاهر طبیعی

روکش‌ زیرکونیا به طبیعی بودنش معروف است. حتی گاهی اوقات به سختی می‌توان دندانی که روکش دارد را از سایر دندان‌های طبیعی تشخصی داد.

 

 

 

مقاوم در برابر خوردگی

بعضی از غذاها و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنیم، تا حدودی اسیدی هستند و در طولانی‌مدت باعث خوردگی روکش دندان می‌شوند. البته روکش زیرکونیا از این قاعده مستثنی است و در برابر خوردگی مقاومت می‌کند. این ویژگی، یکی از بهترین مزایای روکش زیرکونیا محسوب می‌شود.

 

زیست‌سازگار

روکش زیرکونیوم طوری طراحی شده است که با دندان‌های طبیعی شما به خوبی سازگار باشد و چند روز بعد از عمل بتواند درست مثل یک دندان طبیعی کار کند.

 

مقرون به صرفه

روکش زیرکونیوم نسبت به مزایایی که دارد، بسیار مقرون به صرفه است و به همین جهت، دندان‌پزشکان نیز اغلب آن را توصیه می‌کنند.

 

 

 

ماندگاری خوب

اگرچه عمر این روکش‌ها با روکش‌های دیگر حدوداً برابر است. اما گفته می‌شود در صورت نگهداری خوب، ماندگاری خوبی هم دارد.

 

استحکام زیاد

روکش‌های زیرکونیوم استحکام بالایی دارند و عملاً نشکن هستند. پس می‌توانید از آن‌ها خاطرجمع باشید.

 

روکش سرامیکی

این روکش‌ها برای افرادی مناسبند که طبیعی‌ترین ظاهر با بهترین ساختار را می‌خواهند.

این روکش‌ها برای افرادی مناسبند که طبیعی‌ترین ظاهر با بهترین ساختار را می‌خواهند. روکش‌های تمام سرامیک به دلیل مزایای متنوعی که دارند، انتخاب اول بسیاری از افراد محسوب می‌شوند.

 

مزایای روکش سرامیکی

قبل از بررسی قیمت روکش دندان سال 1400، لازم است با مزایای مختلف روکش سرامیکی نیز آشنا شوید.

 

ظاهر طبیعی

روکش‌ سرامیکی از مواد شفافی ساخته شده است که می‌تواند مثل دندان‌های طبیعی نور را منعکس کند و تقریباً شبیه آن‌ها باشد.‌

 

روکش زیرکونیا

 

قرارگیری آسان

روکش سرامیکی خیلی راحت و بی‌دردسر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و اصطلاحاً می‌توان گفت به خوبی با دندان‌هایتان جفت‌وجور می‌شود.

 

استحکام زیاد

روکش سرامیکی نیز مثل روکش زیرکونیا از استحکام بالایی برخوردار است. این روکش‌ها اغلب از چینی خالص و اکسید آلومینیوم ساخته شده‌اند که در برابر شکستگی مقاوم هستند.

 

زیست‌سازگار

روکش‌ سرامیکی از مواد زیست‌سازگاری ساخته شده که به رشد لثه‌ها در اطراف دندان کمک می‌کند. این ویژگی، یکی از مزایای بسیار خوب روکش‌های سرامیکی محسوب می‌شود.

 

 

 

راحتی زیاد

روکش‌های سرامیکی بسیار مناسب‌تر و راحت‌تر از سایر روکش‌ها هستند. هم‌چنین به تغییرات دما نیز حساسیت ندارند.

 

قیمت روکش دندان سال 1400 به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله:

 

نوع مواد استفاده شده در روکش دندان

تعداد دندان‌هایی که نیاز به روکش دارند

لابراتور سازنده روکش

تمام تجهیزاتی که در روکش کردن دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد

قیمت روکش دندان سال 1400 به دندان‌پزشک یا متخصصی که به آن مراجعه می‌کنید هم بستگی دارد. حتی شهری که در آن زندگی می‌کنید هم در تعیین قیمت روکش دندان سال 1400 موثر است.

 

روکش‌های تمام سرامیکی در مقایسه با روکش‌های زیرکونیا، هزینه بیشتری دارند. از طرفی نمی‌توان با اطمینان گفت که روکش‌های سرامیکی در مقابل گرانی خود، مقرون به صرفه هستند. زیرا ممکن است خیلی بیشتر از روکش‌های زیرکونیا نیاز به مراقبت داشته باشند. در حالی که روکش‌های زیرکونیا بسیار محکم بوده و ماندگاری بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: دندان‌پزشک کودک در تهران، چگونه در اینترنت یک دکتر خوب پیدا کنم؟

 

در نتیجه نمی‌توانیم قیمت دقیقی بگوییم. اما به طور کلی می‌توان گفت که روکش‌های تمام سرامیکی در مقایسه با روکش‌های زیرکونیا، هزینه بیشتری دارند. از طرفی نمی‌توان با اطمینان گفت که روکش‌های سرامیکی در مقابل گرانی خود، مقرون به صرفه هستند. زیرا ممکن است خیلی بیشتر از روکش‌های زیرکونیا نیاز به مراقبت داشته باشند. در حالی که روکش‌های زیرکونیا بسیار محکم بوده و ماندگاری بیشتری دارند.

 

بیشتر بخوانید: بلچینگ دندان چیست و هزینه آن چقدر است؟

 

البته انتخاب نوع روکش، بیشتر به شرایط دندان و آنچه متخصص دندان‌پزشک به شما پیشنهاد می‌دهد، بستگی دارد. پس بهترین کار این است که با مراکز مختلف دندان‌پزشکی در شهر خود تماس بگیرید و قیمت‌های آن‌ها را با هم مقایسه کنید. سپس با در نظر گرفتن قیمت روکش دندان سال 1400، به دندان‌پزشک مدنظر خود مراجعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

به منظور استفاده در تاج دندان مصنوعی؛

جدیدترین نانوکامپوزیت جهان با تقلید از ساختار بدنی میگو تولید شد

دندان مصنوعی

محققان با الهام از ساختار بدن نوعی میگو، نانوکامپوزیتی ساختند که به‌عنوان تاج دندان مصنوعی قابل استفاده است.

دفتر ازدواج شیک غرب تهران

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پژمان محمدی از محققان مرکز تحقیقات فنی VTT فنلاند نانوکامپوزیت جدیدی را توسعه داده است که با تقلید از ساختار بدنی نوعی میگو موسوم به peachick mantis shrimp طراحی و تولید شده است. این میگو یکی از مرگبارترین ماشین‌های کشتار طبیعت است. با توجه به اندازه کوچک آن‌ها، این میگو‌ها دارای قوی‌ترین مشت در قلمرو حیوانات هستند. آن‌ها طعمه خود را با پرتاب کردن یک جفت زائده شبیه چکش شکار می‌کنند. این ساختار‌های چکش مانند، با سرعت و نیروی فوق‌العاده، چیزی فراتر از شلیک گلوله‌های تفنگ، بدن شکار را تکه تکه می‌کند.

 

این نانوکامپوزیت که با الهام از این میگو تولید شده، برای ساخت تاج ایمپلنت دندان در آزمایشگاه استفاده شد. این کار با همکاری دانشمندان دانشگاه فناوری نانیانگ انجام شده است.

 

این ماده جدید با الهام از طبیعت و ترکیبی از سلولز استخراج شده از درخت توس و دسته‌ای از پروتئین‌های مهندسی شده تولید شده است. نتیجه نهایی یک ماده سخت و مقاوم است که در مقایسه با سرامیک‌های ساخته دست بشر بسیار سبک‌تر است.

 

طبیعت بینش‌های استثنایی در مورد راهبرد‌های طراحی مواد مستحکم ارائه می‌دهد. این ماده پتانسیل بالایی برای استفاده به‌عنوان یک ماده نسل بعدی در ایمپلنت‌های مقاوم در برابر ضربه، زره بدن، تجهیزات ورزشی، لوازم الکترونیکی، اسکلت‌های بیرونی برای هواپیما یا پوشش برای شیشه‌های جلوی خودرو را دارد. از این مواد جدید می‌توان برای کاربرد‌هایی استفاده کرد که ضروری است در عین حفظ یکپارچگی سازه، فشار زیادی را تحمل کند. یافته‌های این پروژه در قالب مقاله‌ای در مجله Advanced Materials به چاپ رسیده است.

 

مطالعات قبلی نشان داده است که در بدن این میگو یک نانوکامپوزیت سلسله مراتبی وجود دارد. بدن این میگو دارای یک لایه داخلی نرم است که باعث جلوگیری از اتلاف انرژی می‌شود و یک لایه خارجی سفت، سخت و مقاوم دارد که در برابر ضربه مقاوم است. این لایه‌ها تحمل میگو را افزایش می‌دهند.

 

تیم تحقیقاتی با استفاده از بلوک‌های ساختمانی مشابه، این ساختار را بازسازی کردند. آن‌ها کامپوزیت جدیدی شامل نانوبلور‌های سلولزی و دو نوع پروتئین مهندسی شده را مونتاژ کردند.

 

تجزیه و تحلیل بیشتر می‌تواند به مهندسی پروتئین‌ها در ارائه ویژگی‌های جدید به مواد کمک کند. برای کاربرد‌های آینده، مقیاس پذیری و شرایط پردازش مواد به توسعه بیشتری نیاز دارد.



:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

آغاز آزمون علوم پایه دندانپزشکی با بیش از ۲۰۰۰ نفر

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون جامع داروسازی نیز راس ساعت ۱۴ امروز جمعه ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۰ در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود.

مقالات دیگر: برگزاری مراسم ختم در ایام کرونا

بر اساس آمار در پنجاه و چهارمین دوره آزمون علوم پایه دندانپزشکی تعداد ۲ هزار و ۵۰ نفر، در سومین دوره آزمون جامع داروسازی (۱۸۰ واحدی) تعداد ۸۵۰ نفر، شرکت می‌کنند.

با توجه به شرایط حاد کرونا و محدودیت‌های تردد بین شهری در برخی استان‌های کشور این امکان فراهم شد که دانشجویان بتوانند در حوزه‌های امتحانی محل سکونت خود در آزمون شرکت کنند.

مقالات دیگر: لمینت دندان اقساطی

این آزمون‌ها بنابر امکانات دانشگاه به صورت الکترونیک و یا کاغذی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

پلمب یک دندانپزشکی غیرمجاز در بیجار

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار از پلمب یک دندانپزشکی غیرمجاز در بیجار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،امیر مرسا رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار اظهار داشت: یک مرکز دندانپزشکی غیر مجاز که دریکی از مراکز اداری _تجاری شهرستان دایر شده بود و خدمات دانپزشکی بدون مدرک و با وضعیت نامناسب بهداشتی ارائه می داد پلمب شد.

 

او افزود: شبکه بهداشت و درمان بیجار با مداخله‌کنندگان غیرمجاز درمانی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، برخورد قانونی می‌کند.

مقالات مشابه: لمینت سرامیکی دندان

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار تاکید کرد: همشهریان گرامی چنانچه اطلاعی از هرگونه مرکز غیرمجاز درمانی دارند می‌توانند با مراجعه حضوری و یا تماس با شماره تلفن ۰۸۷۳۸۲۲۳۲۰۰ اطلاعات را در میان بگذارند، تا در اسرع وقت نسبت به تعطیلی و معرفی به مراجع قضایی اقدام لازم صورت گیرد.

مقالات دیگر: گل فروشی پونک



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین
جهاد ادامه دارد/ ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به زندانیان از سوی جهادگران
اعضای گروه جهادی منتظران ظهور که تا کنون به بسیاری از نیازمندان و زندانیان خدمات رایگان داندانپزشکی ارائه کرده اند، در روزهای اخیر اردوی جهادی خود را در زندان‌های خراسان جنوبی برگزار کردند.
به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اعضای گروه جهادی منتظران ظهور متشکل از اساتید و دانشجویان دندانپزشکی که تا کنون به بسیاری از محرومان و نیازمندان خدمات رایگان داندانپزشکی ارائه کرده اند، در اردوی جهادی اخیر خود خراسان جنوبی را برای خدمت‌رسانی انتخاب کردند.
شاید بخواهید بخوانید: قالیشویی شهرک امید
 
اعضای گروه جهادی منتظران ظهور که از شهرهای مختلف کشور به خراسان جنوبی اعزام شده اند به مدت 4 روز به زندانیان، خانواده‌های آنها و سربازان وظیفه خدمات تخصصی و رایگان دندانپزشکی ارائه کردند.
 
 
در این دوره از اردوی گروه جهادی منتظران ظهور در خراسان جنوبی ۴۵ نفر از اساتید و دانشجویان جهادگر حضور داشتند.
 
 گروه جهادی منتظران ظهور بزرگترین گروه جهادی تخصصی دندان پزشکی کشور است که در آن متخصص ترمیمی، متخصص جراحی فک و صورت، متخصص پاتولوژی و متخصص بیماریهای دهان و دندان حضور دارند.
در مدت چهار روزی که گروه در زندان های خراسان جنوبی حضور داشت مجموعا به بیش از ۱۵۰۰ نفر از زندانیان و خانواده‌های آنها و همچنین سربازان خدمات‌رسانی شد.اعضای گروه جهادی منتظران ظهور در سومین روز اردوی خود ضمن ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به جامعه هدف خود، میان خانواده زندانیان بسته های ارزاق توزیع کردند.
مقالات دیگر: گل فروشی اندرزگو


:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

اعطای مجوز دانش‌بنیان برای ۶ محصول حوزه دندانپزشکی
اعطای مجوز دانش‌بنیان برای ۶ محصول حوزه دندانپزشکی
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان از میان ۲۲ محصول در حوزه دندانپزشکی توانستند برای ۶ محصول خود مجوز دانش‌بنیانی دریافت کنند که عرضه آنها به بازار از خروج ارز از کشور جلوگیری کرده است.

امید عرب، مدیر برنامه‌ریزی و تولید یکی از شرکت‎های دانش‌بنیان در گفت‎وگو با ایسنا با بیان اینکه این شرکت در سال ۱۳۸۵ در حوزه دندانپزشکی فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: در سال ۹۷ توانستیم ۲۲ محصول در این حوزه به بازار عرضه کنیم و زنجیره و سبد محصولات این شرکت ارتقا یافت.

وی ادامه داد: از این تعداد برخی از محصولات تولید شده مجوز دانش بنیان را کسب کردند که شامل ""اِندوکَل"، "کلسیم هیدروکساید" (Calcium Hydroxide)،" ژل انعقاد خون (Alumstop)"، "اسید اچ (Etching)"، "اسید اچ پرسلن (Cera-Etch)" و "مروا پِرپ (Morva-Prep)" می‌شود.

عرب، کلسیم هیدروکساید را ماده‌ پرکننده موقت ریشه دندان دانست و ادامه داد: Alumstop یک ژل خون بند دندانی است که در جراحی‌های دندان از آن استفاده می‌شود.

مقالات دیگر ما: قالیشویی خیابان دماوند

اسنپ آن اسمایل

مدیر برنامه‌ریزی این شرکت با بیان این که اسید اچ پر مصرف‌ترین ماده دندانپزشکی است که در ترمیم دندان‌ها کاربرد دارد و یادآور شد: محصول سرا اچ (Cera-Etch) تولید شده در این شرکت کار اسید اچ را انجام می‌دهد با این تفاوت که از این ماده در ترمیم‌های سرامیکی و کامپوزیتی استفاده می شود.

وی خاطر نشان کرد: "مروا پرپ" ماده‌ای برای فایلینگ دندانپزشکی است که برای پر کردن ریشه کانال دندان‌ها و ضد عفونی کردن از آن استفاده می‌شود.

عرب یادآور شد: برآوردهای انجام شده در سال ۹۷ نشان داد که با تولید این محصولات یک تا یک و نیم میلیون دلار از هدر رفتن ارز جلوگیری شده است.

شاید بخواهید بخوانید: آموزشگاه سه تار غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

مهلت ثبت‌نام آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی برای آخرین بار تمدید شد

 

تهران - ایرنا - فرصت ثبت نام، ویرایش و تکمیل مدارک در سی و پنجمین آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی برای آخرین مرتبه تمدید شد.

 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

 

پیش از این ثبت نام در سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی سال ۱۴۰۰ در بازه های زمانی ۲۳ تا ۳۰ خرداد و ۱۷ تا ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ انجام شده بود.

 

برای آخرین بار مرکز سنجش آموزش پزشکی فرصت ثبت نام، ویرایش و تکمیل مدارک در سی و پنجمین آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی را تمدید کرد.

 

داوطلبانی که تاکنون موفق به ثبت نام نشده اند یا مدارک ارسالی آنها ناقص است، می توانند از ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه اول شهریور تا ساعت ۱۲ سه شنبه دوم شهریورماه به مدت ۲۴ ساعت با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام یا تکمیل مدارک اقدام کنند.

قالیشویی فلکه دوم تهرانپارس

مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شده است با توجه به محدودیت زمانی، این فرصت دومین مهلت ارفاقی برای ثبت نام، ویرایش و تکمیل مدارک است و به هیچ عنوان تمدید نمی شود.

 

شرایط اختصاصی لازم برای پذیرش دستیار تخصصی دندانپزشکی

 

الف) داشتن مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی، یا دانشجویان سال آخر دندانپزشکی عمومی مشروط بر این که تا تاریخ ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ فارغ التحصیل شده و مشمول یکی از بندهای زیر باشند:

 

الف- ۱) مشمولان آیین نامه «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب ۱۳۹۷/۱۰/۳۰». داوطلبان فقط یک نوبت می توانند با استفاده از این تسهیلات در آزمون شرکت کنند.

دندانپزشکی کارگرشمالی

توجه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس بندهای «ج»، «ه»، «ز» و «ی» ماده ۳ آیین نامه مذکور و رعایت سایر شرایط آیین نامه، می توانند از تسهیلات این آیین نامه بهره مند شوند. در غیر این صورت، استفاده از تسهیلات آئین نامه مذکور برای ایشان امکانپذیر نیست.

 

الف- ۲) دانشجویان دندانپزشکی عمومی متأهل (به استناد قانون تسهیل ازدواج جوانان) : این افراد در صورتی که از این فرصت در دوره دانشجویی استفاده نکرده باشند، می توانند حداکثر تا یک سال پس از فراغت از تحصیل، از این تسهیلات استفاده کنند. داوطلبان فقط یک نوبت می توانند با استفاده از این تسهیلات در آزمون شرکت کنند.

 

الف- ۳) دانشجویان دندانپزشکی عمومی که (به هر دلیل) از انجام خدمات طرح نیروی انسانی معاف هستند. این افراد در صورت قبولی، باید گواهی معافیت های فوق الاشاره را به دانشگاه محل قبولی ارائه کنند. در غیر این صورت، قبولی آنان کان لم یکن تلقی و یک دوره نیز از شرکت در آزمون پذیرش دستیار تخصصی محروم خواهند شد.

 

تبصره: دانشجویان سال آخر در صورت قبولی در آزمون، چنانچه تا تاریخ اعلام شده فارغ التحصیل نشوند، قبولی آنان لغو خواهد شد.

 

تبصره: دانشجویان فقط یک بار «دانشجوی سال آخر» محسوب شده و می توانند با این عنوان در آزمون شرکت کنند؛ خواه تنها از پایان نامه دفاع نکرده یا واحد باقیمانده داشته باشند.

 

تبصره: تاریخ ارزشیابی مدرک تحصیلی دانش آموختگان دندانپزشکی خارج از کشور توسط وزارت متبوع، تاریخ فراغت از تحصیل محسوب می شود.

باشگاه ورزشی بانوان پونک

الف- ۴) داوطلبان ذکور مشمول انجام خدمت وظیفه عمومی که در سنوات قانونی فارغ التحصیل شده و از نظر مقررات وظیفه عمومی، مرتکب تخلف نشده باشند. برای این گروه از داوطلبان در صورت قبولی، معافیت موقت تحصیلی صادر خواهد شد.

 

ب) ارائه گواهی وضعیت طرح نیروی انسانی (مربوط به فارغ التحصیلان مقطع دندانپزشکی عمومی)

 

ب- ۱) ارائه گواهی معافیت یا پایان خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی)

 

ب- ۲) مشمولان قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان در صورتی که خدمات مشمول موضوع قانون مذکور را حداکثر ۳ ماه بعد از تاریخ فراغت از تحصیل و در مناطقی با ضریب محرومیت چهارپنجم و محرومتر شروع کرده و در صورت قبولی در آزمون، خدمت مشمول تا زمان شروع دوره دستیاری تداوم یابد.

 

ب- ۳) ارائه گواهی نشان دهنده پایان خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی) حداکثر تا تاریخ ۳۰ دیماه ۱۴۰۰ که به تأیید معاونت های توسعه، بهداشتی، درمان یا آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مربوطه رسیده باشد. این افراد در صورت قبولی، موظف به ارائه گواهی پایان طرح هستند و در غیر این صورت، قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد.

 

گواهی مربوط به وضعیت طرح نیروی انسانی که توسط شبکه بهداشت و درمان یا سازمان نظام پزشکی صادر شده باشد، پذیرفته نمی‌شود.

 

ج) استفاده کنندگان از سهمیه استان های خاص در دوره دندانپزشکی عمومی:

 

ج-۱) ارائه گواهی اشتغال به کار در حال حاضر از استان محل تعهد برای افرادی که از سهمیه استانی در مقطع دکتری عمومی دندانپزشکی استفاده کرده اند، با رعایت تمام مقررات شرکت در آزمون، الزامی است.

 

ج-۲) بر اساس «قانون اصلاح بند ۳ ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تکمیلی و تخصصی مصوب ۱۳۹۲/۷/۱۰» دانش آموختگان رشته دندانپزشکی عمومی که با سهمیه استانی در آزمون سراسری پذیرفته شده اند، تنها در صورت گذراندن حداقل نیمی از دوره تعهد خود می توانند در آزمون ورودی دوره های تخصصی شرکت کنند.

 

تبصره: این مصوبه شامل ورودی های سال ۱۳۹۳ و پس از آن می شود و ورودی های پیش از آن مشمول این محدودیت نیستند.

 

ج-۳) توزیع متعهدانی که با استفاده از این سهمیه در دوره دندانپزشکی عمومی پذیرفته شده و در آزمون پذیرش دستیار تخصصی قبول می شوند، بر عهده دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی بوده و به عنوان متخصص توزیع می شوند.

 

د) مشخص بودن وضعیت خدمت نظام وظیفه عمومی – ویژه آقایان

 

هـ) به استناد ماده ۳۰ آیین نامه دوره های دستیاری دندانپزشکی، در صورتی که پذیرفته شده در زمان تعیین شده ثبت نام نکرده یا پس از ثبت نام، نسبت به شروع دوره اقدام نکند، منصرف از تحصیل محسوب شده و به مدت ۲ سال از شرکت در آزمون دستیاری محروم خواهد شد و در صورت انصراف پس از شروع دوره (پس از انصراف قطعی)، علاوه بر ۲ سال محرومیت از آزمون دستیاری، ملزم به پرداخت غرامت (که میزان و نحوه آن توسط دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی مشخص می شود) خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1400 | نظرات ()