نوشته شده توسط : ادمین

لمینت دندان چند است؟

لمینت دندان اقساطی

لمینت دندان نسبت به روش‌های دیگری که برای زیبایی دندان به کار می‌رود قیمتی بالاتر دارد و قیمت بالای آن به خاطر کیفیت ساخت و موادی است که در آن به کار رفته است.


آفتاب‌‌نیوز :
لمینت چیست؟ لمینت دندان روکش ظریفی است که جنس آن از شیشه یا سرامیک می‌باشد و برای زیبایی دندان کاربرد دارد. لمینت در طرح لبخند بسیار تاثیر دارد و امروزه طرفداران بسیاری را به سوی خود جلب کرده است. این روش برای اصلاح فرم دندان هم موثر است. از آنجا که لبخند زیبا با دندان‌هایی سفید، از عوامل مهم زیبایی به شمار می‌رود بنابراین لمینت دندان بهترین روش برای داشتن لبخندی زیبا می‌باشد.

انواع لمینت دندان:

۱ _ لمینت دندان کامپوزیتی: این نوع از لمینت در مطب ساخته می‌شود و نیازی به لابراتوار دندان ساز نیست. مواد آن همرنگ دندان است. جنس آن از کامپوزیت است که همان مواد ترمیم کننده دندان به شمار می‌رود. این لمینت طی ۱ تا ۲ جلسه روی دندان کار گذاشته می‌شود.


۲ _ لمینت دندان سرامیکی: این نوع لمینت یک لایه نازک از جنس سرامیک می‌باشد. در این روش پزشک متخصص به مقدار خیلی کم روی دندان تراش می‌دهد، بعد قالب گیری شده و در لابراتوار‌های دندان سازی، به صورت ظریف لمینت سرامیکی ساخته می‌شود. ضخامت این لمینت خیلی کم است و این یکی از فرق کامپوزیت و لمینت دندان می‌باشد. زمان ساخت این لمینت بیشتر است و دفعات بیشتری هم باید به دندان پزشکی مراجعه کرد.

قیمت لمینت:

لمینت دندان چند است؟

لمینت دندان نسبت به روش‌های دیگری که برای زیبایی دندان به کار می‌رود قیمتی بالاتر دارد و قیمت بالای آن به خاطر کیفیت ساخت و موادی است که در آن به کار رفته است. قیمت لمینت دندان به عواملی از قبیل کشور سازنده _ مارک لمینت _ تعداد دندان‌ها و منطقه کلینیک دندانپزشکی در قیمت آن تاثیر گذار است. با توجه به بررسی‌های انجام شده، قیمت لمینت در تهران با سایر شهر‌ها تفاوت چندانی ندارد. انجام این کار بدون جراحی و کمترین تراش در کلینیک‌های دندانپزشکی انجام می‌شود. البته شرایط واردات و تحریم‌های موجود در تغییر قیمت لمینت بی‌تاثیر نبوده است. لمینت کامپوزیتی و سرامیکی از کشور‌های دیگر وارد می‌شوند و قیمت آن‌ها با توجه به نوع برند آن، متفاوت است.

عمر لمینت چقدر است و چه مراقبت‌هایی لازم دارد؟

لمینت سرامیک نسبت به کامپوزیتی از استحکام و مقاومت بالاتری برخوردار است و همچنین طول عمر بیشتری هم دارد، اما آیا لمینت دندان دائمی است؟ البته نباید از این نکته غافل شد که رعایت بهداشت و رسیدگی به دندان در طول عمر آن بی‌تاثیر نیست. در صورت رعایت بهداشت عمر لمینت بیشتر از ۱۰ سال می‌شود. وقتی لمینت دندان انجام شد به مدت یک هفته، از خوردن غذا‌های خیلی داغ و خیلی سرد باید خودداری شود. استفاده از نوشیدنی‌های رنگی مثل قهوه و نوشابه باید به حداقل برسد. برای اینکه لمینت لب پر نشود یا دچار شکستگی نشود بهتر است از گاز زدن غذا‌های سفت جلوگیری شود.

مزایای لمینت دندان:

 لمینت یک روش درمانی زیبایی لبخند است که لبخندی زیبا را به فرد می‌بخشد.

 انجام لمینت طول درمان و تعداد جلسات زیادی لازم ندارد و طی ۲ تا ۳ جلسه، کار انجام می‌شود.

 از جمله مزایای این روش شفافیت آن می‌باشد.

 روکش‌های جدید به افراد این امکان را می‌دهد که دندان‌هایی به شکل و اندازه و رنگ دلخواه خود داشته باشند.

 روکش لمینت بسیار مقاوم است و در برابر عوامل شکستگی و سایش مقاومت بسیار خوبی دارند.

 لمینت در زمان بسیار کوتاهی روی دندان قرار می‌گیرد و دستگاه برش الماس هم از روی دندان برداشته می‌شود.

 از این روکش برای وصل شدن دندان‌های فاصله دار هم استفاده می‌شود. برای ترمیم دندان‌های ساییده شده و تغییر رنگ داده شده هم کاربرد دارد.

 این روکش‌ها در زمانی کوتاه نتایجی مثبت دارد.

 روکش لمینت در مقابل تغییر رنگ و لکه مقاومت بسیار خوبی دارد.

مراحل لمینت:

۱ _ بررسی دهان و دندان: در جلسه اول دهان و تمامی دندان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ که این کار با کمک اشعه x عکس برداری می‌شود. قبل از انجام لمینت، پوسیدگی دندان و بیماری لثه باید درمان شود.

لمینت دندان چند است؟

۲ _ پاکسازی دندان: بعد از گذشت از مرحله اول با توجه به لبخند فرد تعداد دندان‌هایی که نیاز به لمینت دارد مشخص می‌شوند. چون دندان‌هایی که در معرض دید هستند عموما لمینت می‌شوند. طی این جلسه مدت زمان و هزینه کامل و هرگونه اطلاعات در این زمینه به فرد داده می‌شود. در این مرحله دندان‌ها از هر نوع پلاک و جرمی پاکسازی می‌شوند تا آماده شوند.

۳ _ تراش دندان برای لمینت: در این مرحله بخش کوچکی از مینای دندان تراشیده می‌شود. این تراش خیلی کم است و برای به وجود آمدن یک فضا برای قرار دادن لمینت به کار می‌رود. این کار توسط یک دریل دندانپزشکی انجام می‌شود و هیچ گونه حساسیت و درد ایجاد نمی‌کند.

مراحل دیگر لمینت دندان:

۱ _ قالب گیری: پزشک یک قالب از دندان‌های فرد را تهیه و به لابراتوار می‌فرستد. در آزمایشگاه با توجه به فرم دندان هر فردی روکش مناسب ساخته می‌شود. این کار ۱ تا ۲ هفته زمان می‌برد.

۲_ مراحل نصب: بعد از ساخته شدن روکش، دندان پزشک آن را روی دندان‌ها می‌چسباند. مهمترین مرحله لمینت اطمینان دندانپزشک از پیوند محکم و صحیح با سطح دندان است. لمینت باید به گونه‌ای روی دندان‌ها قرار گیرد که میان خط لثه و روکش لمینت دندان فاصله‌ای نیفتد. چرا که فاصله بین خط لثه و روکش لمینت باعث تجمع باکتری در این قسمت خواهد شد و با گذشت زمان بیماری لثه و شکست در نصب لمینت به وجود خواهد آمد.

۳ _ مرحله نهایی لمینت: در این مرحله به فرد آموزش داده می‌شود که چگونه مراقب لمینت باشد و طول عمر آن را بالا ببرد. هرچه مراقبت از آن به خوبی انجام شود مدت زمان بیشتری عمر خواهد داشت.

کاربرد لمینت دندان:

 اصلاح کردن فاصله زیاد بین دندان‌ها
 اصلاح کردن طرح لبخند
 اصلاح کردن فرم بد دندان‌ها و نامرتبی آن‌ها
 از بین بردن مشکلات ظاهری مثل لکه روی دندان
 اصلاح دندان‌هایی که بر اثر عصب کشی _ مصرف بعضی دارو‌ها _ مصرف مکرر دهان شوی _ مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های الکلی _ مصرف قهوه و چای تغییر رنگ داده‌اند.

تشخیص بیماری های عصب با نوار عصب و عضله

 

 



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

صفر تا صد مراحل ارتودنسی دندان

ارتودنسی نامرئی

الف نیوز

اگر شما هم کاندیدای ارتودنسی دندان هستید، اما بابت این روش درمانی ترس و دلهره دارید؛ توصیه می کنیم که این نوشتار را که درباره مراحل ارتودنسی دندان جمع آوری شده است را تا انتها مطالعه کنید تا شاید با شناختی که از این روش درمانی پیدا می کنید کمی از ترس و دلهره ای که دارید کم شود.

همچنین اگر درمان ارتودنسی توسط بهترین متخصص ارتودنسی انجام شود؛ قطعا این درمان بدون هیچ مشکلی و با نتیجه ایده آل به پایان می رسد.



ارتودنسی دندان چیست؟
ارتودنسی دندان یکی از پروسه های دندانپزشکی است که طی آن متخصص ارتودنسی دندان های کج، فاصله زیاد بین دندانی و تراکم بیش از حد دندان ها را درمان می کند.

انواع ارتودنسی دندان
انواع ارتودنسی به سه دسته ثابت، متحرک و مخفی (لینگوال) تقسیم می شود. انتخاب نوع درمان ارتودنسی به تشخیص متخصص ارتودنسی و بودجه ای که بیمار برای هزینه ارتودنسی در نظر گرفته است بستگی دارد.

طول درمان ارتودنسی
فاکتورهای بسیار زیادی در طول درمان ارتودنسی موثر است که شامل سن بیمار، روش درمان، شدت ناهنجاری و ... است. بنابراین برای اطلاع از مدت زمان درمان بهترین راهکار مراجعه به یک متخصص ارتودنسی است.

مراحل ارتودنسی دندان
با توجه به شدت و میزان ناهنجاری درمان ارتودنسی می تواند متفاوت باشد اما به طور کلی مراحل ارتودنسی دندان به ترتیب زیر است:



مرحله اول: آماده شدن برای درمان ارتودنسی
همه افراد به خصوص افرادی که از درمان های دندانپزشکی ترس دارند، بهتر است قبل از هر کاری خود را از نظر روحی و روانی آماده کنند. اگر شما هم ترس از درمان ارتودنسی و نگرانی بابت نتیجه درمان دارید؛ به دنبال یک متخصص ارتودنسی خوب باشید که ما به شما دکتر علیرضا خدیوی متخصص ارتودنسی در میرداماد را پیشنهاد می کنیم که به دلیل تعداد مراجعان بالا در سایر مناطق تهران از جمله تهرانپارس و نواب هم مطب دارد.

در صورت مراجعه به بهترین متخصص ارتودنسی نگرانی های شما بابت درمان و عوارض پس از آن بسیار کمتر خواهد شد.

مرحله دوم: ویزیت و معاینه دندان
در جلسه مشاوره و معاینه دندان متخصص ارتودنسی شدت و میزان ناهنجاری های دندانی را ارزیابی و بررسی می کند.

مرحله سوم: تصویربرداری از دندان ها
قبل از شروع درمان ارتودنسی، عکسبرداری از دندان ها به منظور بررسی شرایط و بیماری های دهان و دندان مانند پوسیدگی دندان، بیماری لثه و ... انجام می شود؛ تا قبل از درمان ارتودنسی این مشکلات رفع شوند. در این مرحله طبق تشخیص ارتودنتیست مراحل زیر انجام می شود:


عکس او پی جی یکی از دقیق ترین رادیوگرافی های دندانی است که متخصص ارتودنسی از طریق آن قادر به بررسی وضعیت سلامتی دندان ها و ریشه آنها می باشد.

عکس رنگی
عکس رنگی که در مراحل ارتودنسی درخواست می شود؛ به منظور بررسی وضعیت بافت سخت و نرم داخل دهان و همچنین ارزیابی شاخص های زیبایی صورت برای شروع درمان ارتودنسی تجویز می شود.

مرحله چهارم: قالب گیری از دندان ها
در این مرحله ارتودنتیست از دندان های بیماری قالب گیری می کند.

مرحله پنجم: معاینه مجدد بیمار
در این مرحله وضعیت فک بیمار مجددا توسط متخصص ارتودنسی بررسی می شود و هزینه ارتودنسی و نوع درمان مد نظر برای بیمار توضیح داده می شود.

مرحله ششم: قرار دادن دستگاه ارتودنسی روی دندان بیمار
در صورتی که بیمار کاندیدای ارتودنسی نامرئی باشد، پس از قالب گیری و عکسبرداری از دندان بریس های ارتودنسی تنها در 20 الی 30 دقیقه بر روی دندان های بیمار قرار می گیرند.

اما در صورتی که سایر انواع ارتودنسی انتخاب شده باشند چسباندن بریس ها بر روی دندان ها حدود 2 ساعت زمان می برد.

مرحله هفتم: مقرر کردن جلسات معاینه بعدی
این مرحله از مراحل ارتودنسی دندان در صورتی که از سمت بیمار به نحو احسن انجام گیرد و طبق برنامه مقرر شده بیمار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کند؛ می تواند کمک بزرگی به تسریع روند درمان ارتودنسی خود کند.

مرحله هشتم: استفاده از نگهدارنده ارتودنسی و خارج کردن بریس از دهان
همان طور که گفتیم در طول درمان ارتودنسی، مراجعات منظم و به موقع به ارتودنتیست به منظور کسب نتایج ایده آل و تسریع روند درمان نقش بسزایی دارد. پس از اتمام مراحل ارتودنسی دندان و پرداخت هزینه ارتودنسی، بریس از دهان خارج شده و پس از آن از نگهدارنده به منظور ثابت نگه داشتن دندان و فک بیمار استفاده می شود. پس از طی شدن کلیه مراحل ارتودنسی دندان، بیمار می تواند از زیبایی دندان ها و اصلاح لبخند خود تا آخر عمر لذت ببرد.

مراحل ارتودنسی ثابت و متحرک چه فرقی با هم دارند؟
به دلیل اینکه دستگاه ها و ابزارهای مورد استفاده در انواع ارتودنسی ثابت و متحرک از یکدیگر متفاوت هستند؛ بنابراین به طبع مراحل درمان و هزینه ارتودنسی دندان هم متفاوت خواهد بود.

مراحل ابتدایی هر دو روش درمان که شامل معاینه و مشاوره اولیه و تصویربرداری از دندان است کاملا مشابه یکدیگر است.

در ارتودنسی دندان ثابت، براکت های فلزی، سرامیکی یا لینگوال ساخته می شوند و به کمک مواد مخصوص و سیم ارتودنسی بر روی دندان ها نصب می شوند. برای تنظیم این براکت ها نیاز است که بیمار هر 4 هفته یکبار به منظور چکاپ وضعیت دندان ها به کلینیک ارتودنسی مراجعه کند. در صورت اتمام طول درمان نیز این دستگاه تنها توسط متخصص ارتودنسی از دهان بیمار خارج می شود.



اما در مراحل ارتودنسی متحرک، متخصص ارتودنسی پس از قالب گیری از دندان های بیمار قالب را به لابراتوار ارسال می کند و پس از ساخت براکت متحرک در جلسه بعدی تحویل بیمار داده می شود و متخصص ارتودنسی مراحل و زمان استفاده از دستگاه ارتودنسی متحرک را به بیمار آموزش می دهد.

تشخیص ام اس با نوار عصب عضله

 

 



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

انتخاب بهترین دندان پزشک زیبایی کرج، برای طراحی لبخندی زیبا

لابرتوار دندانپزشکی

رجا نیوز

همه ما میدانیم که در سالهای اخیر بحث زیبایی و هماهنگی بین اجزا بدن خصوصا چهره و قسمتهای مختلف صورت چه اهمیتی پیدا کرده است، یکی از مواردی که در زیبایی چهره بسیار اهمیت دارد داشتن لبخندی زیبا است و داشتن دندان های زیبا و خوش فرم و خوش رنگ شرط اول لبخند زیبا است. به این سوالات جواب دهید، آیا شما به راحتی با لبهایی باز لبخند می زنید؟ آیا در هنگام لبخند زدن اعتماد بنفس کافی دارید؟ در شهر کرج زندگی میکنید؟

دکتر شیرین قاسمی یکی از بهترین دندانپزشکان زیبایی در کرج می باشند

با انتخاب درست دندانپزشک زیبایی؛ با تجربه و مهارتی که در مرتب کردن، خوش رنگ کردن، لمینت دندان، کامپوزیت دندان، بلیجینگ و ... دارد، زیبایی یک لبخند بی نظیر را به شما هدیه خواهد داد.در واقع دندانپزشک زیبایی به عنوان رشته ای از دندانپزشکی که به جنبه های هنری درمان توجه می کند، با بررسی چهره ی بیمار، حالت لب ها، فرم فک و اجزا کلی صورت به صورتی هنرمندانه یک لبخند زیبا را برایتان تجسم می کند و کارهای لازم را برای رسیدن به هدف انجام می دهد. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا بهترین متخصصان این کار را تشخیص دهید.

تشخیص بهترین دندانپزشک زیبایی در کرج
همان طور که ما برای تمام کارها و خدمات مورد نیازمان به دنبال بهترین و متخصص ترین افراد هستیم، در انتخاب دندانپزشک زیبایی نیز باید بسیار وسواس به خرج دهید، زیرا با انتخابی نادرست صدمات جبران ناپذیری را ممکن است تجربه نمایید.

قبل از اینکه دندان های خود را به متخصص دندانپزشک زیبایی بسپارید حتما قبل از آن یه مواردی که در ادامه بیان میکنیم دقت نمایید تا بهترین تجربه را داشته باشید:

توجه به خواسته های بیمار؛
باید توجه کنید که یکی از مهم ترین ویژگی دندان پزشکان زیبایی حرفه ای و قابل اعتماد، توجه به درخواست های بیماران است، به عبارتی تمام تلاش خود را می کنند تا رضایت بیمار را جلب نمایند. درصد رضایت بیماران تحت درمان در این کلینیک های زیبایی دندان می تواند به صورت قابل توجهی به شما کمک نماید.
نمونه کارهای دندان پزشک زیبایی را ببینید؛
با توجه به پیشرفت های روز به روز در تکنولوژی و رسانه های اجتماعی شما به وسیله ی رسانه های اجتماعی مانند، اینستاگرام، تلگرام و ... می توانید در جریان درمان بیماران قبلی قرار گیرید و درصد رضایت آنها را مشاهده کنید.
به تخصص دندانپزشک زیبایی توجه نمایید؛
حتما دقت کنید دندانپزشکان عمومی بعد از طی سه یا چهار سال آموزش اضافی در شاخه ی دندانپزشکی زیبایی مهارت و تخصص لازم را کسب می کنند، بنابراین به شاخه ی تحصیلی دندانپزشک خود توجه نمایید تا مطمئن شوید از تخصص های لازم برخوردار است. برای مثال، یک دندانپزشک عمومی نمی تواند کارهای هنرمندانه در زمینه زیبایی را برایتان انجام دهد. از این رو قبل از هرکاری رزومه و تخصص پزشک مورد نظرتان را بررسی نمایید.
استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته؛
یکی از ویژگی های بسیار مهم در کلینیک های زیبایی حرفه ای، وجود تجهیزات به روز و مدرن می باشد. با توجه به پیشرفت روشهای درمانی، تجهیزات نیز در حال به روز شدن هستند، یک کلینیک خوب و معتبر دائما تجهیزات خود را به روز می کند تا بیماران با جدیدترین و حرفه ای ترین لوازم درمان شوند.
هزینه معقول انجام خدمات زیبایی دندان.
در مورد هزینه نمی توان قیمت مشخصی را بیان کرد، زیرا هزینه ی درمان با توجه به مواد مصرفی و خدمتی که ارائه می شود تفاوت دارد. اما در حالت کلی دندان پزشکان حرفه ای و معتبر برای اینکه رضایت تمام سطوح درآمدی جامعه را به خود جلب نمایند، قیمت های معقولی را برای خدماتشان دریافت می کنند و درمانی بسیار حرفه ای و بی نظیر به شما ارائه می دهند. بنابریان با مراجعه به متخصص دندانپزشک معتبر و متخصص، در هزینه های خود صرفه جویی کرده و خدمات درجه یکی را دریافت کنید.
هنگامی که به متخصصان دندانپزشکی زیبایی در هر کجای کرج مراجعه کنید عموما درمانهایی مانند لمینت دندان، کامپوزیت دندان و ... را انجام می دهند و شما باید با توجه به فاکتورهای گفته شده میتوانید بهترین درمانگر را انتخاب نمایید، پس با ما همراه شوید.

خدمات تخصصی دندانپزشکان زیبایی در استان البرز
همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم دندانپزشکان زیبایی در کرج، خدمات تخصصی مختلفی را جهت زیبایی لبخند و سلامت دندان های شما انجام می دهند. تکنیک های زیبایی متعددی برای رفع نواقص دندان وجود دارند تکنیک هایی مانند:

کامپوزیت دندان
روکش لمینت دندان
بلیچینگ دندان
باندینگ دندان
تاج دندان
لیفت
جراحی لثه
کاشت دندان (ایمپلنت)
کانتورینگ
شکل‌‌دهی مینای دندان\

تست نوار عصب عضله

 

 



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

قیمت روکش دندان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، روکش زیرکونیا با سرامیک

 

روکش زیرکونیا

نی نی بان

قیمت روکش دندان زیرکونیا، به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل، نوع مواد استفاده شده در روکش است. در ادامه، ضمن بررسی و مقایسه روکش زیرکونیا با سرامیک، درباره قیمت روکش دندان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز صحبت می‌کنیم.

در این مقاله می‌خوانید:

اما چه کسانی به روکش‌های دندانی نیاز دارند؟
آیا در بارداری نیز می‌توانیم دندان‌های خود را روکش کنیم؟
روکش زیرکونیا
مزایای روکش زیرکونیا
مزایای روکش سرامیکی
قیمت روکش دندان سال 1400 و 1401
روکش کردن دندان، یک روش درمانی است که طرفداران خاص خودش را دارد. روکش دندان، جایگزین تاج دندان است. تاج دندان هم بخش سفید رنگ دندان است که بیرون از لثه قراردارد.
روکش دندان در واقع نوعی کلاهک است که برای دندان‌های آسیب‌دیده استفاده می‌شود. روکش‌ها را می‌توان از مواد مختلفی تهیه کرد. انواع روکش دندان شامل روکش‌های فلزی، سرامیکی، FPM و زیرکونیا است که هر کدام مزایای مخصوص به خودش را دارد.

روکش دندان در واقع نوعی کلاهک است که برای دندان‌های آسیب‌دیده استفاده می‌شود. روکش‌ها را می‌توان از مواد مختلفی تهیه کرد.
روکش زیرکونیا، یکی از انواع معروف روکش دندان با ظاهری عالی است که این روزها، توسط بسیاری از دندان‌پزشکان توصیه می‌شود. این روکش، در واقع یکی از انواع روکش‌های سرامیکی محسوب می‌شود که دارای فریم‌های زیرکونیومی است. از طرفی، روکش سرامیکی دندان نیز بسیار طبیعی به نظر می‌رسد. زیرا حاوی فلز نیست و با سرامیک خالص ساخته شده است. پس به ‌راحتی می‌تواند نور را منعکس کند. این روکش‌ها را با نام روکش‌های پرسلن نیز می‌شناسند.

قیمت روکش دندان سال ۱۴۰۰

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی مینوسا
جهت مشاوره فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم


بیشتر بخوانید: کامپوزیت ونیر یا لمینت؟ کدام روش بهتر است؟

اما چه کسانی به روکش‌های دندانی نیاز دارند؟
اگر یکی از دندان‌هایتان، حفره‌هایی دارد که برای پر کردن، زیاد از حد بزرگ هستند، ممکن است به روکش‌های دندانی نیاز داشته باشید. به طور کلی، دندان‌هایی با مشکلات زیر باید روکش بشوند:

دندان‌های به شدت فرسوده
دندان‌های ترک خورده یا شکسته
دندان‌های ضعیف شده
بیشتر بخوانید: علت درد دندان کودک

آیا در بارداری نیز می‌توانیم دندان‌های خود را روکش کنیم؟
در حالت ایده‌آل، اگر فقط به قصد زیبایی می‌خواهید این کار را انجام دهید، بهتر است تا پایان دوران بارداری خود صبر کنید. اما اگر به قصد درمان و مثلاً برای جلوگیری از عفونت دندان می‌خواهید آن را روکش کنید، می‌توانید با پزشک خود در این باره مشورت کنید.

در حالت ایده‌آل، اگر فقط به قصد زیبایی می‌خواهید دندان‌هایتان را روکش کنید، بهتر است تا پایان دوران بارداری خود صبر کنید.
بیشتر بخوانید: در صورت باردار شدن، جرم‌گیری دندان ضرر دارد؟

در ادامه روکش‌های زیرکونیا و سرامیکی را به طور دقیق با هم بررسی می‌کنیم و سپس، درباره عوامل موثر بر قیمت روکش دندان سال 1400 توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: سلامت دهان و دندان در بارداری، نکات طلایی

روکش زیرکونیا
این روکش‌ها از زیرکونیا یا اکسید زیرکونیم ساخته‌ شده‌اند. اکسید زیرکونیوم، فلز پودر شده‌ی سفیدرنگی است که اغلب به عنوان طلای سفید نیز شناخته می‌شود. افرادی که بیشتر به زیبایی روکش دندان خود اهمیت می‌دهند، روکش زیرکونیا را انتخاب می‌کنند. این روکش می‌تواند در برابر اشعه ایکس یا سایر اشعه‌های مشابه نیز مات بماند. هم‌چنین سفیدی زیرکونیا از سایر روکش‌ها، به سفیدی دندان‌های طبیعی نزدیک‌تر است و برخلاف روکش‌های سرامیکی، هیچ خط بازتاب خاکستری‌رنگی را از خود به جای نمی‌گذارد.

افرادی که بیشتر به زیبایی روکش دندان خود اهمیت می‌دهند، روکش زیرکونیا را انتخاب می‌کنند.
مزایای روکش زیرکونیا
قبل از بررسی قیمت روکش دندان سال 1400، لازم است با مزایای مختلف روکش زیرکونیا نیز آشنا شوید.

1- ظاهر طبیعی
روکش‌ زیرکونیا به طبیعی بودنش معروف است. حتی گاهی اوقات به سختی می‌توان دندانی که روکش دارد را از سایر دندان‌های طبیعی تشخصی داد.


2- مقاوم در برابر خوردگی
بعضی از غذاها و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنیم، تا حدودی اسیدی هستند و در طولانی‌مدت باعث خوردگی روکش دندان می‌شوند. البته روکش زیرکونیا از این قاعده مستثنی است و در برابر خوردگی مقاومت می‌کند. این ویژگی، یکی از بهترین مزایای روکش زیرکونیا محسوب می‌شود.

روکش زیرکونیا در برابر خوردگی مقاومت می‌کند. این ویژگی، یکی از بهترین مزایای روکش زیرکونیا محسوب می‌شود.
3- زیست‌سازگار
روکش زیرکونیوم طوری طراحی شده است که با دندان‌های طبیعی شما به خوبی سازگار باشد و چند روز بعد از عمل بتواند درست مثل یک دندان طبیعی کار کند.

4- مقرون به صرفه
روکش زیرکونیوم نسبت به مزایایی که دارد، بسیار مقرون به صرفه است و به همین جهت، دندان‌پزشکان نیز اغلب آن را توصیه می‌کنند.


5- ماندگاری خوب
اگرچه عمر این روکش‌ها با روکش‌های دیگر حدوداً برابر است. اما گفته می‌شود در صورت نگهداری خوب، ماندگاری خوبی هم دارد.

روکش‌های زیرکونیوم استحکام بالایی دارند و عملاً نشکن هستند. پس می‌توانید از آن‌ها خاطرجمع باشید.
6- استحکام زیاد
روکش‌های زیرکونیوم استحکام بالایی دارند و عملاً نشکن هستند. پس می‌توانید از آن‌ها خاطرجمع باشید.

روکش سرامیکی
این روکش‌ها برای افرادی مناسبند که طبیعی‌ترین ظاهر با بهترین ساختار را می‌خواهند.
این روکش‌ها برای افرادی مناسبند که طبیعی‌ترین ظاهر با بهترین ساختار را می‌خواهند. روکش‌های تمام سرامیک به دلیل مزایای متنوعی که دارند، انتخاب اول بسیاری از افراد محسوب می‌شوند.

مزایای روکش سرامیکی
قبل از بررسی قیمت روکش دندان سال 1400، لازم است با مزایای مختلف روکش سرامیکی نیز آشنا شوید.

1- ظاهر طبیعی
روکش‌ سرامیکی از مواد شفافی ساخته شده است که می‌تواند مثل دندان‌های طبیعی نور را منعکس کند و تقریباً شبیه آن‌ها باشد.‌




2- قرارگیری آسان
روکش سرامیکی خیلی راحت و بی‌دردسر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و اصطلاحاً می‌توان گفت به خوبی با دندان‌هایتان جفت‌وجور می‌شود.

روکش سرامیکی نیز مثل روکش زیرکونیا از استحکام بالایی برخوردار است. این روکش‌ها اغلب از چینی خالص و اکسید آلومینیوم ساخته شده‌اند که در برابر شکستگی مقاوم هستند.
3- استحکام زیاد
روکش سرامیکی نیز مثل روکش زیرکونیا از استحکام بالایی برخوردار است. این روکش‌ها اغلب از چینی خالص و اکسید آلومینیوم ساخته شده‌اند که در برابر شکستگی مقاوم هستند.

4- زیست‌سازگار
روکش‌ سرامیکی از مواد زیست‌سازگاری ساخته شده که به رشد لثه‌ها در اطراف دندان کمک می‌کند. این ویژگی، یکی از مزایای بسیار خوب روکش‌های سرامیکی محسوب می‌شود.

قیمت روکش تمام سرامیک

5- راحتی زیاد
روکش‌های سرامیکی بسیار مناسب‌تر و راحت‌تر از سایر روکش‌ها هستند. هم‌چنین به تغییرات دما نیز حساسیت ندارند.

قیمت روکش دندان سال 1400 و 1401
قیمت روکش دندان سال 1400 و 1401 به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله:

نوع مواد استفاده شده در روکش دندان
تعداد دندان‌هایی که نیاز به روکش دارند
لابراتور سازنده روکش
تمام تجهیزاتی که در روکش کردن دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد
قیمت روکش دندان سال 1400 به دندان‌پزشک یا متخصصی که به آن مراجعه می‌کنید هم بستگی دارد. حتی شهری که در آن زندگی می‌کنید هم در تعیین قیمت روکش دندان سال 1400 موثر است.

روکش‌های تمام سرامیکی در مقایسه با روکش‌های زیرکونیا، هزینه بیشتری دارند. از طرفی نمی‌توان با اطمینان گفت که روکش‌های سرامیکی در مقابل گرانی خود، مقرون به صرفه هستند. زیرا ممکن است خیلی بیشتر از روکش‌های زیرکونیا نیاز به مراقبت داشته باشند. در حالی که روکش‌های زیرکونیا بسیار محکم بوده و ماندگاری بیشتری دارند.
بیشتر بخوانید: دندان‌پزشک کودک در تهران، چگونه در اینترنت یک دکتر خوب پیدا کنم؟

در نتیجه نمی‌توانیم قیمت دقیقی بگوییم. اما به طور کلی می‌توان گفت که روکش‌های تمام سرامیکی در مقایسه با روکش‌های زیرکونیا، هزینه بیشتری دارند. از طرفی نمی‌توان با اطمینان گفت که روکش‌های سرامیکی در مقابل گرانی خود، مقرون به صرفه هستند.
زیرا ممکن است خیلی بیشتر از روکش‌های زیرکونیا نیاز به مراقبت داشته باشند. در حالی که روکش‌های زیرکونیا بسیار محکم بوده و ماندگاری بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: بلچینگ دندان چیست و هزینه آن چقدر است؟

البته انتخاب نوع روکش، بیشتر به شرایط دندان و آنچه متخصص دندان‌پزشک به شما پیشنهاد می‌دهد، بستگی دارد. پس بهترین کار این است که با مراکز مختلف دندان‌پزشکی در شهر خود تماس بگیرید و قیمت‌های آن‌ها را با هم مقایسه کنید. سپس با در نظر گرفتن قیمت روکش دندان سال 1400، به دندان‌پزشک مدنظر خود مراجعه کنید.

نوار عصب عضله چیست؟

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

بررسی تفاوت لومینیرز و لمینت

لمینت کانتکت لنز

نو اندیش

قصد ما در این مقاله بررسی تفاوت لومینیرز و لمینت می باشد. با ما همراه باشید تا در این رابطه توضیحاتی بیشتر بدهیم. اگر‌شما نیز قصد انجام این دو روش را دارید با خواندن این مقاله تا حدودی در رابطه با روش انجام ان آشنایی پیدا می کنید. همچنین می توانید با دید باز اقدام به انجام این کار بگیرید.

قصد ما در این مقاله بررسی تفاوت لومینیرز و لمینت می باشد. با ما همراه باشید تا در این رابطه توضیحاتی بیشتر بدهیم. اگر‌شما نیز قصد انجام این دو روش را دارید با خواندن این مقاله تا حدودی در رابطه با روش انجام ان آشنایی پیدا می کنید. همچنین می توانید با دید باز اقدام به انجام این کار بگیرید.




بررسی لمینت دندان



در این روش پرطرفدار به گونه ای دندانپزشک عمل می‌کند که دندان ها از نظر ظاهری درخشش و زیبایی خاصی داشته باشند. در این نوع لمینت دندانپزشک به ناچار باید ظاهر دندان را تا حدودی تغییر دهد تا بتواند لایه های لمینت را بر روی دندان نصب کند. این تغییر شامل تراشیدن یک لایه مینای دندان می باشد. به دلیل تراشیدن مینای دندان، در برخی از لمینت ها را یک روش تهاجمی می دانند که غیر قابل بازگشت نیز ‌می‌ باشد. مینای دندان اگر تراشیده شود دیگر نمی تواند خود را بازسازی کند به همین دلیل این روش را روشی غیر قابل بازگشت می‌ گویند. البته امروزه ضخامت لمینت های دندانی به قدری کاهش پیدا کرده است ، که تراش دندان بسیار کم می باشد و غیر تهاجمی شناخته می شود و قیمت لمینت دندان در این نوع از آن ها بیشتر می باشد.



لومینیرز چیست



در این مقاله قصد داریم در رابطه با تفاوت لومینیرز و لمینت صحبت کنیم. شاید نام لومینیرز به گوشتان خورده باشد. این روش زیر مجموعه لمینت دندان می باشد با این تفاوت که لومینیرز روشی غیر تهاجمی‌ می باشد. همچنین این روش، روشی برگشت پذیر نیز است. در این روش برخلاف روش لمینت مینای دندان تراش نمی خورد. همچنین ساختار دندان نیز تغییری پیدا نمی کند. اگر هم تراشی انجام شود بسیار کم و جزئی‌ می باشد. به خاطر همین دلیل ها می باشد که اکثر افرادی که قصد زیباسازی دندان هایشان را دارند می خواهند از این روش استفاده کنند. زیرا با روش لومینیرز می توان دندان ها را با حداقل ترین آسیب زیبا کرد. همچنین زمان آماده سازی لومینیرز نسبت به لمینت نیز بسیار کم تر می‌ باشد که خود یک مزیت عالی برای افرادی است که قصد تغییر در ظاهر دندان هایشان را دارند.



تفاوت لومینیرز و لمینت



در بالا تا حدودی در رابطه با تفاوت لومینیرز و لمینت صحبت کردیم. حال اگر‌بخواهیم از نظر کاربرد این دو روش را با هم بررسی کنیم می توانیم بگوییم تقریبا شبیه به هم‌ می باشند و تفاوتی با هم ندارند. لومینیرز ها از جنس سرامیکی به نام cerinate ساخته شده اند. به دلیل اینکه این مواد را به صورت دیجیتالی طراحی می کنند می توان گفت از ضخامت خیلی کمی برخوردار می باشند. به همین دلیل است که وقتی بر روی دندان قرار می‌ گیرند اصلا برجسته نمی شود و حس ناخوشایندی به فرد نمی دهد. به خاطر ضخامت کمی که دارند نیاز نیست که دندان های فرد تراش بخورد و مینای آن از دست برود.



بررسی تفاوت لومینیرز و لمینت



تفاوت لومینیرز و لمینت در همین ضخامت شان می باشد. لومینیرز ها ضخامتی خیلی کم تر از لمینت ها دارند. یکی از دلایلی که دندانپزشکان و بیماران خواستار استفاده از این روش هستند مزیت عالی این روش می باشد.



تفاوت لومینیرز و لمینت از نظر ظاهری



یکی از تفاوت لومینیرز و لمینت از نظر شکل ظاهری آنها می باشد. لمینت ها به خاطر انعکاس دادن نور، شکل ظاهری شفاف تر و طبیعی تری دارند. اگر طراحی لمینت ها دقیق و با دقت انجام شود می توان گفت ظاهری بسیار زیبا و طبیعی خواهند داشت. اما نازکی زیاد لومینیرز ها سبب شده است که در این زمینه با مشکل روبرو شوند. این نازکی سبب شده است که نتوانند به خوبی رنگ دندان ها را تغییر دهند. به همین دلیل نمی توانند مانند لمینت ها دندان هایی طبیعی و شفاف را به نمایش بگذارند. می توان گفت تفاوت لومینیرز و لمینت از نظر ظاهری نیز یک دلیل مهم برای انتخاب افراد بین این دو روش می‌ باشد.



افرادی که می توانند لومینیرز انجام دهند



تفاوت لومینیرز و لمینت را با هم بررسی کردیم. حال می خواهیم بدانیم چه افرادی می توانند از روش لومینیرز استفاده کنند. لومینیرز ها به دلیل نازکی زیادی که دارند باز هم‌ ممکن است بر روی دندان برجستگی نشان دهند. همچنین دندان ها را کلفت و بزرگ و ضخیم نشان دهند. به همین دلیل ممکن است بیماران از نتیجه کار رضایت نداشته باشند. اینکه چه فردی برای انجام روش لومینیرز مناسب است را دندانپزشک مربوطه مشخص می کند. دندانپزشک بعد از معاینه فرد و با توجه به یک سری ویژگی های ظاهری دندان او می تواند مشخص کند که فرد می تواند از این روش استفاده کند یا خیر.



بررسی تفاوت لومینیرز و لمینت



از روش لومینیرز برای سفید کردن دندان ها، کم کردن فاصله بین دندان ها، تغییر شکل دندان و اصلاح شکل ظاهری آن و رفع نقص های کوچک میتوان استفاده کرد. افرادی که دندان های بسیار نزدیک به هم دارند نمی توانند از این روش استفاده کنند. همچنین اگر فردی پرشدگی‌ زیادی در دندان های خود داشته باشد نمی تواند از لومینیرز برای دندان های خود استفاده کند.





در بالا در رابطه با تفاوت لومینیرز و لمینت صحبت کردیم و شما را با جزئیات این دو روش آشنا نمودیم. اگر‌ شما نیز از شکل ظاهری دندان های خود راضی نیستید و از رنگ‌ زرد و نازیبای آنها رنج می برید می توانید از روش های موجود برای زیباتر کردن دندان های خود استفاده کنید. لمینت و لومینیرز روش هایی هستند که افراد می توانند با بهره گرفتن از آنها دندان های جذاب و زیبا و سفید داشته باشند.



تفاوت لومینیرز و لمینت را عنوان کردیم. برای اینکه بتوانید انتخابی درست داشته باشید بهتر است ابتدا توسط یک متخصص دندانپزشک با تجربه معاینه شوید. دندانپزشک مربوطه با توجه به نوع دندان های شما، شکل ، مشکلاتی که دارند می تواند بهترین روش درمان و زیباسازی را به شما پیشنهاد دهد. شما نیز پس از مشورت و تحقیق در این زمینه و با توجه به تفاوت لومینیرز و لمینت می توانید بهترین تصمیم برای انجام این کار را بگیرید. با یک تصمیم درست تا مدت ها دارای لبخندی جذاب و زیبا خواهید شد. لبخندی که شاید یک عمر حسرت آن را داشته اید.



اما امروزه به کمک پیشرفت علم و تکنولوژی و با وجود دستهای متبحر دندانپزشکان سرزمینمان می توانید از وجود آن بهره مند شوید. اما در وهله اول باید متخصص دندانپزشکی کاربلد و با تجربه را انتخاب کنید. زیرا مشخص شدن روش درمان اولین قدم برای شروع کار می باشد و می توانید برای آشنایی به درمان های دیگر از سایت دندانپزشکی روشا دیدن فرمایید.



روش درمان بسیار مهم می باشد. تفاوت لومینیرز و لمینت سبب شده است که افراد در بین این دو روش مردد باشند. مهم ترین نتیجه ای که فرد می تواند بعد از انجام هرکدام از این دو روش بگیرد طبیعی بودن ظاهر دندان ها می باشد. همینطور باید فرد در نظر داشته باشد که برای زیبا سازی دندان باید یک روشی را انجام دهد تا کمترین آسیب به دندان هایش وارد شود‌.

مرکز نوروفیدبک

 

 



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

بررسی تفاوت لومینیرز و لمینت

لمینت ایمکس

نو اندیش

قصد ما در این مقاله بررسی تفاوت لومینیرز و لمینت می باشد. با ما همراه باشید تا در این رابطه توضیحاتی بیشتر بدهیم. اگر‌شما نیز قصد انجام این دو روش را دارید با خواندن این مقاله تا حدودی در رابطه با روش انجام ان آشنایی پیدا می کنید. همچنین می توانید با دید باز اقدام به انجام این کار بگیرید.

قصد ما در این مقاله بررسی تفاوت لومینیرز و لمینت می باشد. با ما همراه باشید تا در این رابطه توضیحاتی بیشتر بدهیم. اگر‌شما نیز قصد انجام این دو روش را دارید با خواندن این مقاله تا حدودی در رابطه با روش انجام ان آشنایی پیدا می کنید. همچنین می توانید با دید باز اقدام به انجام این کار بگیرید.





بررسی لمینت دندان



در این روش پرطرفدار به گونه ای دندانپزشک عمل می‌کند که دندان ها از نظر ظاهری درخشش و زیبایی خاصی داشته باشند. در این نوع لمینت دندانپزشک به ناچار باید ظاهر دندان را تا حدودی تغییر دهد تا بتواند لایه های لمینت را بر روی دندان نصب کند. این تغییر شامل تراشیدن یک لایه مینای دندان می باشد. به دلیل تراشیدن مینای دندان، در برخی از لمینت ها را یک روش تهاجمی می دانند که غیر قابل بازگشت نیز ‌می‌ باشد. مینای دندان اگر تراشیده شود دیگر نمی تواند خود را بازسازی کند به همین دلیل این روش را روشی غیر قابل بازگشت می‌ گویند. البته امروزه ضخامت لمینت های دندانی به قدری کاهش پیدا کرده است ، که تراش دندان بسیار کم می باشد و غیر تهاجمی شناخته می شود و قیمت لمینت دندان در این نوع از آن ها بیشتر می باشد.



لومینیرز چیست



در این مقاله قصد داریم در رابطه با تفاوت لومینیرز و لمینت صحبت کنیم. شاید نام لومینیرز به گوشتان خورده باشد. این روش زیر مجموعه لمینت دندان می باشد با این تفاوت که لومینیرز روشی غیر تهاجمی‌ می باشد. همچنین این روش، روشی برگشت پذیر نیز است. در این روش برخلاف روش لمینت مینای دندان تراش نمی خورد. همچنین ساختار دندان نیز تغییری پیدا نمی کند. اگر هم تراشی انجام شود بسیار کم و جزئی‌ می باشد. به خاطر همین دلیل ها می باشد که اکثر افرادی که قصد زیباسازی دندان هایشان را دارند می خواهند از این روش استفاده کنند. زیرا با روش لومینیرز می توان دندان ها را با حداقل ترین آسیب زیبا کرد. همچنین زمان آماده سازی لومینیرز نسبت به لمینت نیز بسیار کم تر می‌ باشد که خود یک مزیت عالی برای افرادی است که قصد تغییر در ظاهر دندان هایشان را دارند.



تفاوت لومینیرز و لمینت



در بالا تا حدودی در رابطه با تفاوت لومینیرز و لمینت صحبت کردیم. حال اگر‌بخواهیم از نظر کاربرد این دو روش را با هم بررسی کنیم می توانیم بگوییم تقریبا شبیه به هم‌ می باشند و تفاوتی با هم ندارند. لومینیرز ها از جنس سرامیکی به نام cerinate ساخته شده اند. به دلیل اینکه این مواد را به صورت دیجیتالی طراحی می کنند می توان گفت از ضخامت خیلی کمی برخوردار می باشند. به همین دلیل است که وقتی بر روی دندان قرار می‌ گیرند اصلا برجسته نمی شود و حس ناخوشایندی به فرد نمی دهد. به خاطر ضخامت کمی که دارند نیاز نیست که دندان های فرد تراش بخورد و مینای آن از دست برود.



بررسی تفاوت لومینیرز و لمینت




تفاوت لومینیرز و لمینت در همین ضخامت شان می باشد. لومینیرز ها ضخامتی خیلی کم تر از لمینت ها دارند. یکی از دلایلی که دندانپزشکان و بیماران خواستار استفاده از این روش هستند مزیت عالی این روش می باشد.



تفاوت لومینیرز و لمینت از نظر ظاهری



یکی از تفاوت لومینیرز و لمینت از نظر شکل ظاهری آنها می باشد. لمینت ها به خاطر انعکاس دادن نور، شکل ظاهری شفاف تر و طبیعی تری دارند. اگر طراحی لمینت ها دقیق و با دقت انجام شود می توان گفت ظاهری بسیار زیبا و طبیعی خواهند داشت. اما نازکی زیاد لومینیرز ها سبب شده است که در این زمینه با مشکل روبرو شوند. این نازکی سبب شده است که نتوانند به خوبی رنگ دندان ها را تغییر دهند. به همین دلیل نمی توانند مانند لمینت ها دندان هایی طبیعی و شفاف را به نمایش بگذارند. می توان گفت تفاوت لومینیرز و لمینت از نظر ظاهری نیز یک دلیل مهم برای انتخاب افراد بین این دو روش می‌ باشد.



افرادی که می توانند لومینیرز انجام دهند



تفاوت لومینیرز و لمینت را با هم بررسی کردیم. حال می خواهیم بدانیم چه افرادی می توانند از روش لومینیرز استفاده کنند. لومینیرز ها به دلیل نازکی زیادی که دارند باز هم‌ ممکن است بر روی دندان برجستگی نشان دهند. همچنین دندان ها را کلفت و بزرگ و ضخیم نشان دهند. به همین دلیل ممکن است بیماران از نتیجه کار رضایت نداشته باشند. اینکه چه فردی برای انجام روش لومینیرز مناسب است را دندانپزشک مربوطه مشخص می کند. دندانپزشک بعد از معاینه فرد و با توجه به یک سری ویژگی های ظاهری دندان او می تواند مشخص کند که فرد می تواند از این روش استفاده کند یا خیر.



بررسی تفاوت لومینیرز و لمینت



از روش لومینیرز برای سفید کردن دندان ها، کم کردن فاصله بین دندان ها، تغییر شکل دندان و اصلاح شکل ظاهری آن و رفع نقص های کوچک میتوان استفاده کرد. افرادی که دندان های بسیار نزدیک به هم دارند نمی توانند از این روش استفاده کنند. همچنین اگر فردی پرشدگی‌ زیادی در دندان های خود داشته باشد نمی تواند از لومینیرز برای دندان های خود استفاده کند.





در بالا در رابطه با تفاوت لومینیرز و لمینت صحبت کردیم و شما را با جزئیات این دو روش آشنا نمودیم. اگر‌ شما نیز از شکل ظاهری دندان های خود راضی نیستید و از رنگ‌ زرد و نازیبای آنها رنج می برید می توانید از روش های موجود برای زیباتر کردن دندان های خود استفاده کنید. لمینت و لومینیرز روش هایی هستند که افراد می توانند با بهره گرفتن از آنها دندان های جذاب و زیبا و سفید داشته باشند.



تفاوت لومینیرز و لمینت را عنوان کردیم. برای اینکه بتوانید انتخابی درست داشته باشید بهتر است ابتدا توسط یک متخصص دندانپزشک با تجربه معاینه شوید. دندانپزشک مربوطه با توجه به نوع دندان های شما، شکل ، مشکلاتی که دارند می تواند بهترین روش درمان و زیباسازی را به شما پیشنهاد دهد. شما نیز پس از مشورت و تحقیق در این زمینه و با توجه به تفاوت لومینیرز و لمینت می توانید بهترین تصمیم برای انجام این کار را بگیرید. با یک تصمیم درست تا مدت ها دارای لبخندی جذاب و زیبا خواهید شد. لبخندی که شاید یک عمر حسرت آن را داشته اید.



اما امروزه به کمک پیشرفت علم و تکنولوژی و با وجود دستهای متبحر دندانپزشکان سرزمینمان می توانید از وجود آن بهره مند شوید. اما در وهله اول باید متخصص دندانپزشکی کاربلد و با تجربه را انتخاب کنید. زیرا مشخص شدن روش درمان اولین قدم برای شروع کار می باشد و می توانید برای آشنایی به درمان های دیگر از سایت دندانپزشکی روشا دیدن فرمایید.



روش درمان بسیار مهم می باشد. تفاوت لومینیرز و لمینت سبب شده است که افراد در بین این دو روش مردد باشند. مهم ترین نتیجه ای که فرد می تواند بعد از انجام هرکدام از این دو روش بگیرد طبیعی بودن ظاهر دندان ها می باشد. همینطور باید فرد در نظر داشته باشد که برای زیبا سازی دندان باید یک روشی را انجام دهد تا کمترین آسیب به دندان هایش وارد شود‌.

کلینیک سلامت جنسی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

مزایا و معایب ایمپلنت فوری از نظر متخصص ایمپلنت

ایمپلنت دندان فوری در تهران

ایمنا

بهترین روش برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته، استفاده از روش درمانی ایمپلنت است.

ایمپلنت انواع مختلفی دارد که متخصص ایمپلنت آن را به روش‌های مختلفی می‌تواند در دهان فرد بکارد. یکی از روش‌هایی که این روزها مورد توجه افراد قرار گرفته است، کاشت یا ایمپلنت دندان یک روزه یا ایمپلنت فوری است. در این مقاله نظر بهترین متخصص ایمپلنت تهران را جویا شدیم و مزایای این روش را بررسی کرده‌ایم.

اگر شما هم به دنبال انجام دادن این روش هستید در خواندن این مقاله با ما همراه باشید تا با آگاهی کامل تصمیم بگیرید.

ایمپلنت فوری چگونه است؟
کاشت دندان یا ایمپلنت روشی با درصد موفقیت بسیار بالا اما طول درمان طولانی است. پروسه درمان ممکن است از ۳ ماه تا ۱۲ ماه طول بکشد. و این مدت زمان می‌تواند برای خیلی از افراد حوصله سر بر باشد. اگر نیازمند ایمپلنت دندان‌های جلو باشید، این روش کاشت زیاد جالب نیست چرا که روی ظاهر افراد تأثیر منفی می‌گذارد.

اما با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه پزشکی و دندانپزشکی، روش جدیدی ابداع شده است که می‌تواند برای افرادی که از پروسه درمان طولانی خسته می‌شوند یا نیاز به ایمپلنت دندان جلو دارند بسیار مناسب باشد. ایمپلنت فوری به این صورت است که بلافاصله بعد از کشیدن دندان یک پایه، جای خالی دندان قرار می‌گیرد. این روش هم مانند تمام روش‌های دیگر ایمپلنت است، تنها به دلیل زمان کوتاه درمان و مراجعات کمتر بیمار به این روش، ایمپلنت فوری گفته می‌شود.

مزایای ایمپلنت فوری چیست؟
این روش ایمپلنت هم برای بیمار و هم متخصص ایمپلنت عالی به نظر می‌رسد. برخی از مزایای این روش:

طول درمان بسیار کوتاه‌تر است. نسبت به روش‌های قدیمی ایمپلنت، متخصص ایمپلنت زمان کمتری برای پروسه کاشت می‌گذارد و بیمار هم مدت زمان ۱۲ ماهه را برای کاشت دندان تحمل نمی‌کند.
بیمار در این روش ظاهر بهتری دارد. شما فکر کنید که بخواهید یک دندان جلویی‌تان را به روش قدیمی ایمپلنت کنید. تا ۱۲ ماه دندان جلویی شما باید خالی باشد که این می‌تواند روی ظاهر و اعتماد به نفس شما تأثیر منفی بگذارد.
بیمار مراجعات کمتری به دندانپزشکی دارد و این می‌تواند حس رضایت او را افزایش دهد.
عوارض این نوع ایمپلنت بسیار کمتر از روش‌های دیگر است.
مزایا و معایب ایمپلنت فوری از نظر متخصص ایمپلنت

نکات مهم قبل از انجام ایمپلنت فوری
با توجه به اینکه این روش، مزایای زیادی دارد، اما متخصص ایمپلنت نکات زیر را مطرح کرده‌اند که قبل از انجام ایمپلنت به این روش باید آنها را در نظر بگیرید:

۱. هر بیماری مناسب این روش نیست و تشخیص آن برعهده متخصص ایمپلنت است.

۲. تراکم استخوانی بیمار بسیار مهم است. افرادی که دارای پوکی استخوان هستند نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.

۳. بیمار باید تا جوش خوردن کامل پایه‌های ایمپلنت باید بسیار مراقب و توصیه‌های متخصص ایمپلنت را جدی بگیرد.

انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در تهران
مسلماً برای کاشت و ایمپلنت دندان متخصصین زیادی وجود دارد که می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. اما نکته‌ای که باید هنگام انتخاب متخصص ایمپلنت رعایت کنید این است که باید شخص موردنظرتان از تخصص و تجربه بالایی برخوردار باشد. متخصص ایمپلنت به بهترین روش که کمترین عوارض را تجربه کنید این کار را برای شما انجام می‌دهد. اگر کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت فوری نباشید به شما خواهد گفت و از برندهای معتبر ایمپلنت استفاده می‌کند.

نوار عصب عضله برای تشخیص درد

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

حضور پربار شرکت تجهیزات گرما درمانی آذرافروز در نمایشگاه ایران هلث

جایگزینی محصولات باکیفیت به جای محصولات نامرغوب

دندانپزشکی امیرآباد

(اخبار رسمی): نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی، از تاریخ سوم تا ششم خردادماه، در محل نمایشگاه‌های دائمی ایران برگزار شد و یکی از شرکت‌های فعال حاضر در این دوره از نمایشگاه، شرکت تولیدی گرما درمانی آذرافروز بود.


شرکت شرکت تجهیزات گرما درمانی آذرافروز با سابقه‌ای 20 ساله در زمینه واردات و فروشندگی تجهیزات پزشکی فعالیت دارد و یکی از دغدغه‌هایش، تولید و جایگزینی با کیفیت بعضی از اقلام بی‌کیفیت و حتی واردات آنها به کشور است.

جواد پور حقیقی، مدیرعامل این شرکت، می‌گوید: «ما همواره مستقیما با مصرف کنندگان محصولات و تولید کنندگان خوب در ارتباط هستیم و دقیقاً نقاط ضعف و قوت خودمان و دیگران را مورد مطالعه قرار می‌دهیم و تلاشمان این است که از تجارب دیگران استفاده کنیم»

این تولیدکننده با اشاره به این نکته که محصولات تولیدی تجهیزات گرما درمانی افروز، از نمونه‌های بارز کالاهایی است که تماماً توسط مجموعه مشاورین همین شرکت طراحی و تولید شده می‌گوید: «این محصولات در نوع خود، از محصولات مشابه خارجی، در مرتبه بالاتر و از نظر نوآوری بی نظیر است»

 

مدیرعامل شرکت تجهیزات گرما درمانی آذرافروز در ادامه می‌گوید: «باور و هدف این تولیدی بر این است که ایرانی شایسته بهترین‌ها و دارای برترین توانمندی‌هاست و همین امر باعث شده که محصولات گرما درمانی افروز از مرزهای ایران عزیز فراتر رفته و به امید و توکل به خداوند متعال، هر روز بر کیفیت و کمیت آن افزوده می‌شود»

 

پورحقیقی در مورد چالش‌های کاری در این شرکت می‌گوید: «مهمترین چالشی که این روزها گریبان صنعت در کشور و همین طور این مجموعه را گرفته، عدم حمایت از تولیدات داخلی و ورود اجناس بی‌کیفیت خارجی است»

 

این کارآفرین، درباره چرایی حضور در نمایشگاه می‌گوید: «آشنایی با فروشندگان لوازم پزشکی و ارائه آخرین تولیدات این مجموعه، برقراری ارتباط با صادرکنندگان و به‌روز کردن اطلاعات شرکت از دنیای صنعت پزشکی و سلامت، مهمترین دلایل شرکت در نمایشگاه ایران هلث است»

 

پورحقیقی در پایان ضمن تاکید بر این نکته که کلیه محصولات تولیدی گرما درمانی افروز موفق به اخذ استاندارد جهانی CE از اروپا و گواهینامه بین المللی 9001 ISO در مدیریت کیفیت شده‌اند می‌گوید: «بدیهی است که رسیدن به کیفیت امروز محصولات تولیدی گرما درمانی افروز میسر نمی‌شد مگر با توجه به راهنمایی های ارزشمند همکاران و فروشندگان دلسوز تجهیزات پزشکی و مصرف کنندگان محترم در سراسر ایران عزیز که همواره مشوق و راهنمای ما بوده اند.»

متخصص مغز و اعصاب

 

 



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

تمام نکاتی که درباره لمینت دندان باید بدانید

بهترین کلینیک لمینت دندان در تهران

آیا می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد لمینت دندان داشته باشید؟ امروزه رشته دندان‌پزشکی به شاخه‌های متعددی تقسیم شده‌است و هر یک از آنها خدمات و سرویس‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند. در کنار انواع خدمات دندانپزشکی برای درمان مشکلات دندان و لثه، خدمات زیبایی هم روزبه‌روز در حال پیشرفت است و محبوبیت این خدمات و تقاضا برای دریافت آنها هم رو به افزایش است.


تمام نکاتی که درباره لمینت دندان باید بدانید
به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، آیا می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد لمینت دندان داشته باشید؟ امروزه رشته دندان‌پزشکی به شاخه‌های متعددی تقسیم شده‌است و هر یک از آنها خدمات و سرویس‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند. در کنار انواع خدمات دندانپزشکی برای درمان مشکلات دندان و لثه، خدمات زیبایی هم روزبه‌روز در حال پیشرفت است و محبوبیت این خدمات و تقاضا برای دریافت آنها هم رو به افزایش است.

لبخند زیبا یکی از مؤلفه‌های اصلی زیبایی است. ظاهر دندان‌های شما تأثیر قابل‌توجهی بر عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس شما دارد. درعین‌حال، شما را جذاب‌تر و جوان‌تر می‌کند. اگر هنگام لبخندزدن به خاطر نامرتب‌بودن دندان‌هایتان احساس راحتی نمی‌کنید، بهتر است بدانید که یکی از گزینه‌های خوب برای رفع این مشکل لمینت دندان است. به لطف دندانپزشکی زیبایی مدرن، می‌توانید از لبخندی زیبا در حین معاشرت با دیگران لذت ببرید.

یکی از محبوب‌ترین خدمات زیبایی دندان‌پزشکی امروزی، لمینت دندان است. اما لمینت چیست و به چه منظوری انجام می‌شود؟ در ادامه این مطلب از دکترتو بیشتر با لمینت دندان و مشخصات آن آشنا خواهیم شد.

لمینت دندان چیست؟
همان‌طور که گفته شد، لمینت دندان یکی از خدمات بسیار پرطرفدار دندان‌پزشکی و یکی از روش‌های ترمیم دندان است که برای افزایش زیبایی دندان‌ها و زیباترشدن لبخند انجام می‌شود. در لمینت از یک سری روکش‌ها استفاده می‌شود که با کمک آنها ظاهر دندان‌ها یعنی رنگ، شکل و اندازه‌ی آنها را به دلخواهتان عوض کنید.

تمام نکاتی که درباره لمینت دندان باید بدانید

کامپوزیت ونیر و لمینت دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی و راه‌حلی پیشرفته است که از طریق آن می‌توانید از دندان‌های سفید، مرواریدی و سالم لذت ببرید. آنها موادی نازک، ویفری شکل، هم رنگ دندان و سفارشی هستند که به جلوی دندان شما متصل می‌شوند و به انواع مشکلات دندانی رسیدگی می‌کنند.

لمینت‌های دندان که معمولا به‌عنوان روکش دندان هم شناخته می‌شوند از پرسلن یا مواد کامپوزیتی تشکیل شده‌اند. این لایه‌نازک از مواد بر روی دندان‌های طبیعی قرار می‌گیرد و می‌تواند به محافظت از دندان در برابر پوسیدگی و همچنین بهبود ظاهر لبخند کمک کند. ازاین‌رو آنها را به‌عنوان روکش‌های زیبایی دندان‌ها در نظر می‌گیرند که وجودشان می‌تواند دندان‌ها را یکدست‌تر، درخشان‌تر و سفیدتر نشان دهد.

انواع لمینت
تمام نکاتی که درباره لمینت دندان باید بدانید

نکته‌ای که در خصوص استفاده از لمینت دندان وجود دارد، توجه به انواع لمینت است. در واقع لمینت‌هایی که می‌توان برای دندان‌ها مورداستفاده قرار داد، انواع مختلفی دارند. در کل دو نوع لمینت وجود دارد که معمولا توسط متخصصان دندان‌پزشکی استفاده می‌شوند. هر دوی این روش‌ها مزیت‌ها و معایب مخصوص به خود را دارند. تفاوت آنها بیشتر در متریال مورداستفاده برای انجام لمینت دندان است. رزین کامپوزیت و روکش‌های چینی یا سرامیکی دو نوع لمینت رایجی است که در کلینیک‌های دندان‌پزشکی مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته نوع سومی هم وجود دارد که به نام اسنپ اسمایل می‌شناسیم و نوعی لمینت ارزان‌قیمت و متحرک است که در آخر به مشا معرفی خواهیم کرد.

۱. رزین کامپوزیت
یکی از انواع لمینت موجود، رزین کامپوزیت نام دارد. این مورد گزینه‌ای ارزان‌تر و کاربردی‌تر است. لمینت‌های رزین کامپوزیت معمولا بین پنج تا هفت سال قبل از نیاز به تعویض دوام می‌آورند و ازاین‌رو در دسته انواع لمینت بادوام متوسط دسته‌بندی می‌شوند این نوع لمینت فشرده‌سازی کمتری دارد و برای قراردادن آن دندان طبیعی ضربه کمتری می‌بیند. ازاین‌رو معمولا برای افرادی که دندان‌های حساس و شکننده‌تری دارند، رزین‌های کامپوزیتی برای لمینت دندان در نظر گرفته می‌شوند.

۲. روکش‌های چینی یا سرامیکی
دسته دیگر انواع لمینت، روکش‌های چینی است که گزینه‌ای به‌مراتب زیباتر و خاص‌تر هستند. لمینت‌های پرسلن به‌طورکلی در انعکاس نور مانند دندان‌های واقعی هستند، عملکرد بهتری دارند و ظاهرشان درست مانند دندان‌های واقعی است؛ بنابراین این دسته لمینت‌ها ظاهر طبیعی‌تری نسبت به ونیرهای کامپوزیت دارند.

ونیر چینی همچنین طول عمر بیشتری دارند و بیشتر آنها بین ۱۰ تا ۲۰ سال ماندگاری دارند. از آن جایی که مواد چینی متراکم‌تر بوده و دوام بالاتری هم دارند این روکش‌ها در برابر لکه‌ها مقاوم‌ترند. مشخصات و ویژگی‌های لمینت‌های چینی خصوصا زمانی اهمیت می‌یابد که تنها یک یا دو دندان نیاز به روکش داشته باشد.

لمینت چگونه انجام می‌شود؟
برای انجام لمینت دندانی، ابتدا باید نوع روکش و روش موردنظر انتخاب شود. در اولین قدم برای قراردادن روکش‌ها روی دندان‌ها، باید آنها را آماده کرد. دندان‌پزشک بسته به شرایط دندان‌ها، موقعیتی که دارند و همچنین نوع لمینت مورداستفاده سطح دندان را آماده می‌کند و در صورت نیاز آن را تغییر شکل می‌دهد.

نحوه‌ی قراردادن لمینت‌های سرامیکی
تمام نکاتی که درباره لمینت دندان باید بدانید

میزان تراش سطح دندان تقریبا برابر با ضخامت روکشی است که باید به سطح دندان‌ها اضافه شود. در این مرحله بسته به تصمیم مراجعه‌کننده و دندان‌پزشک، مشخص می‌شود که در زمان تراشیدن مینای دندان آیا به بی‌حسی موضعی نیاز است یا خیر؟

حال دندان‌پزشک از مدل دندان‌های مراجعه‌کننده برای ساخت لمینت، یک قالب یا مدل می‌سازد. سپس این مدل به لابراتوار ساخت لمینت ارسال می‌شود تا روکش اختصاصی برای فرد ساخته شود. معمولا زمان آماده‌شدن روکش‌ها بین ۲ تا ۴ هفته زمان می‌برد. ممکن است در این فاصله زمانی دندانپزشک از روکش‌ها و لمینت‌های موقتی دندان استفاده کند.

دندانپزشک شما روکش را روی دندان‌ها قرار می‌دهد تا تناسب و رنگ آن با دندان‌ها را بررسی کند. قبل از اینکه روکش‌ها به‌طور دائمی روی دندان‌ها چسبانده شود، دندان‌پزشک روکش را مرتبا تنظیم و و کوتاه می‌کند تا به یک تناسب خوب برسد. .

رنگ روکش را می‌توان با سایه سیمانی که استفاده می‌شود، تنظیم کرد. در مرحله بعد، برای آماده‌سازی دندان برای دریافت روکش، دندان شما تمیز، صیقلی و اچ می‌شود. اچ کردن دندان را زبر می‌کند تا لمینت بهتر به دندان بچسبد. اچ کردن در واقع یک ژل اسیدی قوی است که یک سطح سخت روی دندان‌ها ایجاد می‌کند. این ماده قدرت پیوند دندان با ماده سرامیکی را افزایش می‌دهد.

در مرحله بعد سیمان مخصوصی روی روکش اعمال می‌شود و سپس روی دندان فرد قرار می‌گیرد. هنگامی که روکش به‌درستی در جای خود قرار گرفت، دندانپزشک یک پرتو نور مخصوص را به آن می‌تاباند تا مواد شیمیایی موجود در سیمان را فعال کند و باعث سخت‌شدن سریع‌تر آن شود.

مراحل نهایی شامل برداشتن سیمان اضافی، بررسی گزش و انجام تنظیمات لازم است. دندانپزشک شما ممکن است از شما بخواهد تا چند هفته دیگر برای ویزیت بعدی برای بررسی لثه‌ها و محل قرارگیری روکش مراجعه کنید.

مزایای لمینت دندان
درست مانند هر عمل درمانی و زیبایی، انجام لمینت دندان هم یک سری مزایا و معایب دارد. از مزایایی که این خدمت زیبایی دندان‌پزشکی دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. رفع تغییر رنگ ایجاد شده در دندان‌ها
به‌مرورزمان، دندان‌ها ظاهر سفید و شفاف خود را ازدست‌داده و کدر می‌شوند. زرد شدن دندان‌ها خصوصا در صورت عدم مراقبت از آنها یا مصرف برخی مواد غذایی و سیگارکشیدن، موجب می‌شود دندان‌ها ظاهر زیبای خود را از دست بدهند.

۲. دندان‌های فرسوده یا شکسته را اصلاح می‌کند!
گاهی اوقات یک دندان ساییده، تراشیده یا شکسته می‌شود، اما گزینه‌های سنتی مانند ترمیم دندان و پرکردن دندان به قدر کافی کارآمد نیستند یا نگهداری از آنها کمی سخت است. در این صورت بسته به شرایط می‌توان لمینت‌ها را روی چند دندان یا فقط برای یک دندان‌شکسته یا کج‌شده استفاده کرد.

لمینت دندان کج یا لمینت دندان‌های شکسته می‌تواند تأثیر زیادی در بهبود ظاهر افراد داشته باشد. ازاین‌رو در پاسخ به این سؤال که آیا لمینت دندان کج ممکن است یا خیر یا این که امکان لمینت دندان شکسته وجود دارد یا خیر، می‌توان گفت بله امکان لمینت دندان کج یا شکسته هم وجود دارد و اساسا لمینت یکی از روش‌های ترمیم دندان برای این دسته از دندان‌هاست.

در مقاله مراقبت های بعد از انجام لمینت دکترتو بیشتر درباره لمینت دندان صحبت شده است.

تفاوت لمینت دندان با روکش‌های دندانی چیست؟
روش‌های درمانی برای بهبود ظاهر و زیبایی دندان‌ها بسیار متفاوت است. روکش‌های دندانی و لمینت دندان دو روش پر کاربردند که معمولا بسیاری از افراد آنها را با هم اشتباه می‌گیرند. در هر دو روش از یک سری روکش‌ها استفاده می‌شود.

روکش دندان پوسته‌های نازکی به رنگ دندان هستند که برای بهبود ظاهر دندان‌ها روی سطح دندان قرار می‌گیرند و به مراجعه‌کنندگان لبخندی زیباتر می‌دهند. روشی که برای قراردادن روکش‌ها استفاده می‌شود کم تهاجمی است و نیاز به برداشتن مقدار کمی از مینای دندان برای جا افتادن آنها دارد.

لمینت‌های دندان عملکردی مشابه روکش‌ها دارند و گاهی اوقات این دو اصطلاح به‌جای هم استفاده می‌شوند. لمینت‌ها از این نظر متفاوت هستند که بسیار نازک‌تر بوده و برای قراردادن آنها نیاز به برداشتن مینای کمتری وجود دارد.

دانستن تفاوت بین لمینت‌های دندانی و روکش‌های دندانی مهم است، زیرا می‌تواند به بیمار کمک کند تصمیم بگیرد که کدام گزینه برای دندان‌ها و نیازهای لبخندش بهترین است. به‌عنوان‌مثال، افرادی که دندان‌های کج دارند یا دارای شکاف هستند، بهتر است روکش‌هایی را که انعطاف‌پذیرتر و پایدارتر از لمینت‌های دندانی هستند را تهیه کنند. بااین‌حال، اگر مشکل تغییر رنگ یا تراشه‌های جزئی باشد، لمینت‌ها گزینه بسیار خوبی هستند زیرا سبک‌وزن بوده و نیازی به حذف مینای دندان ندارند.

نظرات مردم درباره لمینت دندان
اکثر افراد نظر مثبتی در خصوص لمینت دندان دارند. در برخی از نظرات افراد به هزینه‌های لمینت اشاره کرده‌اند. برخی افاراد هم مشکل را در مراقبت از لمینت می‌دانند. بر اساس اکثر نظرات مردم درباره لمینت دندان، اگر این کار را در یک کلینیک دندان‌پزشکی معتبر و تحت‌نظر یک دندان‌پزشک باتجربه انجام دهید، نتیجه نهایی کار بسیار قابل‌قبول خواهد بود. برخی هم بر این باورند که انجام این کار می‌تواند به‌مرور به دندان‌ها آسیب وارد کند و موجب افزایش حساسیت آنها شود.

یکی از مسایل بسیار مهم در نتیجه‌ی خدمات زیبایی دندان، مهارت و ظرافت دندانپزشک است. پس باید پزشکتان را با دقت انتخاب کنید. در دکترتو می‌توانید با بهترین دندانپزشکان در شهر خود آشنا شوید، با آنها به‌صورت اینترنتی یا تلفنی مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

تحریک الکتریکی مغز

 

 



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

مهمترین فرق کامپوزیت دندان و لمینت ونیر چیست؟

لمینت سرامیکی دندان

نی نی بان

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که فرق لمینت سرامیکی و ونیر کامپوزیت چیست؟


سوال : فرق لمینت سرامیکی و ونیر کامپوزیت چیست؟

پاسخ : لمینت و کامپوزیت دندان از جمله راهکارهای زیبایی دندانها در دندانپزشکی هستند. این دو روکشی نازک‌ به رنگ دندان هستند که به جلو دندان شما وصل می شوند و انواع مشکلات آن را برطرف می کنند. انتخاب روش روکش لمینت و کامپوزیت به مجموعه متفاوتی از معیارهای مختلف بستگی دارد.

برای آگاهی بیشتر از تفاوت لمینت سرامیکی و ونیر کامپوزیت به سراغ دکتر عاطفه فراهانی جراح دندانپزشک رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به دکتر عاطفه فراهانی یا دریافت نوبت از مطب دکتر عاطفه فراهانی کلیک کنید.


مهمترین فرق کامپوزیت دندان و لمینت ونیر چیست؟

کاربرد لمینت دندان
اصلاح دندان هایی که کج یا بدشکل هستند؛
ترمیم دندان های شکسته یا ترک خورده؛
دندان های دچار لکه یا بد رنگ که دیگر با روش های سفید کردن یا بلیچینگ دندان تغییر رنگ نمی یابند.
دندان هایی که در اثر ساییدگی کوتاه شده اند؛
دندان هایی که از یکدیگر فاصله دارند.
کاربرد کامپوزیت دندان
دندان هایی که لب پریدگی جزئی داشته باشند
فاصله جزئی بین دندان ها نیاز به پر شده داشته باشد
دندان ها، عیب ظاهری نداشته باشند؛ فقط بیمار قصد داشته باشد رنگ دندان ها را روشن تر کند.
دندان های خرگوشی
دندان های کج
مهمترین فرق کامپوزیت دندان و لمینت ونیر چیست؟
مهمترین فرق لمینت و کامپوزیت دندان در مدت زمان نصب انها روی دندان ها و فرایند کاشت انها است.

فرق لمینت و کامپوزیت از لحاظ مدت زمان نصب
ونیرهای کامپوزیتی تنها طی یک جلسه بر روی دندان ها نصب می شوند. دندانپزشک در کمتر از یک ساعت می‌تواند رزین کامپوزیت را روی دندان ها شکل داده و آنها را پولیش کند تا طرح‌لبخند بیمار اصلاح شود.
ونیرهای لمینت سرامیکی حداقل به دو جلسه برای نصب نیاز دارند. در جلسه اول دندانپزشک آماده سازی دندان ها را انجام داده و از روی دندانها قالب میگیرد. حدود ۲ هفته زمان می‌برد تا لابراتوار لمینت های پرسلین را به صورت سفارشی شده برای دندانهای بیمار بسازد. سپس در جلسه دیگری دندانپزشک پوسته نازک لمینت را روی دندان ها می چسبانند.

فرق لمینت و کامپوزیت دندان از لحاظ فرایند کاشت
رزین کامپوزیت روی لایه های دندان قرار گرفته و سبب اصلاح شکل، طول و رنگ آنها می شود. در اکثر موارد، ونیرهای کامپوزیت روش کم تهاجمی تری نسبت به لمینت دندان هستند. زیرا در این روش درمانی برخلاف لمینت دندان آسیبی به ساختار بافت دندان وارد نمی آید. در فرایند کاشت کامپوزیت ونیر نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست و دندانپزشکی می تواند رزین کامپوزیت را مستقیماً روی دندانهای بیمار قرار داده و باندینگ را ایجاد کند.
در فرایند کاشت لمینت سرامیکی باید مینای دندان به اندازه ضخامت ونیرهای پرسلین تراشیده شود با تراش دندان، پوسته های لمینت، پیوند مستحکم تری با مینای دندان برقرار می‌کنند و دوام و طول عمر آنها نیز افزایش می یابد. اما چون در روش کاشت لمینت پرسلین مینای دندان تا حدودی از بین رفته، بیمار دیگر نمی‌تواند بدون ونیر از دندانهای طبیعی خود استفاده کند. فرآیند کاشت لمینت سرامیکی برگشت ناپذیر است.

مهمترین فرق کامپوزیت دندان و لمینت ونیر چیست؟

دوام و طول عمر ونیر های دندان
دوام و طول عمر لمینت سرامیکی بسیار بیشتر از کامپوزیت دندان است. در صورتی که بیمار از لمینت های خود به خوبی مراقبت کند؛ لمینت ها بیش از ۱۲ سال روی دندانهای بیمار باقی می ماند. در صورتی که طول عمر کامپوزیت دندان در بهترین شرایط بین ۵ تا ۷ سال است.

استحکام و مقاومت ونیر دندان
استحکام لمینت سرامیکی از کامپوزیت دندان بیشتر است. لمینت ها طی فرایندی خاص با تکنیکهای بسیار پیشرفته در لابراتوار ساخته می شوند. با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، لمینت ها استحکام بسیار بالایی پیدا کرده‌اند و در برابر ضربه و زرد‌شدن مقاوم اند. در صورتیکه کامپوزیت ها سریعتر زرد می شوند و در صورتی که فشار زیادی به آنها وارد شود؛ احتمال شکستن و ساییده شدن آنها وجود دارد. حتی بهترین نوع کامپوزیت ونیر که در حال حاضر با تکنولوژی نانو هیبرید یا میکروفیل ساخته می شود؛ نسبت به لمینت سرامیکی با کیفیت متوسط استحکام و مقاومت کمتری دارند.

قیمت اصلاح طرح لبخند
فرق کامپوزیت و لمینت از لحاظ قیمت نیز برای بیمارانی که قصد اصلاح طرح لبخند خود را دارند؛ اهمیت بسیار زیادی دارد. قیمت کامپوزیت دندان نسبت به لمینت سرامیکی ارزانتر است که می‌تواند تنها مزیت کامپوزیت ونیر نیز نسبت به ونیر لمینت به شمار بیاید. چون کامپوزیت رزین ها معمولاً با قیمت پایین تری در کارخانه های تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند و فرآیند نصب آنها نیز طی یک جلسه و به راحتی انجام می‌گیرد؛ هزینه نهایی اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت بسیار کمتر از لمینت ونیر است.

کلینیک طب فیزیکی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

مدیر مسئول لابراتور نوین ارومیه در گفت‌وگو با باریش:
تحول مثبت در دندانپزشکی زیبایی، با فناوری کدکم

کدکم دندانسازی

فناوری کدکم منجر به تحولی مثبت در دندانپزشکی به خصوص برای دندانپزشک‌های زیبایی شده است و استفاده از کدکم در دندانپزشکی پیشینه‌ای شصت ساله دارد.تحول مثبت در دندانپزشکی زیبایی، با فناوری کدکم

سالار صبوری، مدیر مسئول لابراتور نوین ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز اظهار کرد: دندانپزشکی تکنولوژی ویژه‌ای است که به وسیله تصاویر سه بعدی انواع ریستوریشن دندانی با آن ایجاد می‌شود.

 

وی افزود: با ورود تکنولوژی کدکم به دنیای دندانپزشکی و دندانسازی تحولی اساسی در این زمینه رخ داده است.

 

صبوی گفت: فناوری کدکم منجر به تحولی مثبت در دندانپزشکی به خصوص برای دندانپزشک‌های زیبایی شده است و استفاده از کدکم در دندانپزشکی پیشینه‌ای شصت ساله دارد.

 

وی ادامه داد: هدف از این فناوری ساخت و ارايه رستوريشن‌های دقيق و كارآمد برای بيمار و در عين حال حفظ راحتی بيمار حين مراحل قالب‌گيری است.

 

این مسئول در به مزایای دستگاه کدکم اشاره و عنوان کرد: جهت ساخت رستوریشن‌های دندانی استفاده از تکنولوژی کدکم دارای مزایای متعددی است که این مزایا عبارت است از مواد بهینه سازی شده، سهولت استفاده روش کدکم، کاهش زمان ساخت رستوریشن دندان، کاهش چرخه کاری لابراتور، افزایش دقت ساخت رستوریشن دندان، سرعت عمل بالا و ساخت دندان در یک جلسه، کیفیت مطلوب در کدکم، حذف شدن ریختن گچ، موم گذاری و ریخته گری وحرارت دهی،کاهش رفت و آمد بیمار، کنترل عفونت بوسیله روش کدکم، کاهش مراحل قالب‌گیری، بهداشت بالا، استفاده از مواد جدید، و کاهش آلودگی‌های محیطی از جمله مزایای دستگاه کدکم است.

بهترین کلینیک نوارمغز

 

 



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ادمین

قیمت روکش دندان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، روکش زیرکونیا با سرامیک

قیمت روکش زیرکونیا 1401

نی نی بان

قیمت روکش دندان زیرکونیا، به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل، نوع مواد استفاده شده در روکش است. در ادامه، ضمن بررسی و مقایسه روکش زیرکونیا با سرامیک، درباره قیمت روکش دندان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز صحبت می‌کنیم.


قیمت روکش دندان زیرکونیا، به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل، نوع مواد استفاده شده در روکش است. در ادامه، ضمن بررسی و مقایسه روکش زیرکونیا با سرامیک، درباره قیمت روکش دندان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز صحبت می‌کنیم.

در این مقاله می‌خوانید:

اما چه کسانی به روکش‌های دندانی نیاز دارند؟
آیا در بارداری نیز می‌توانیم دندان‌های خود را روکش کنیم؟
روکش زیرکونیا
مزایای روکش زیرکونیا
مزایای روکش سرامیکی
قیمت روکش دندان سال 1400 و 1401
روکش کردن دندان، یک روش درمانی است که طرفداران خاص خودش را دارد. روکش دندان، جایگزین تاج دندان است. تاج دندان هم بخش سفید رنگ دندان است که بیرون از لثه قراردارد.
روکش دندان در واقع نوعی کلاهک است که برای دندان‌های آسیب‌دیده استفاده می‌شود. روکش‌ها را می‌توان از مواد مختلفی تهیه کرد. انواع روکش دندان شامل روکش‌های فلزی، سرامیکی، FPM و زیرکونیا است که هر کدام مزایای مخصوص به خودش را دارد.

روکش دندان در واقع نوعی کلاهک است که برای دندان‌های آسیب‌دیده استفاده می‌شود. روکش‌ها را می‌توان از مواد مختلفی تهیه کرد.
روکش زیرکونیا، یکی از انواع معروف روکش دندان با ظاهری عالی است که این روزها، توسط بسیاری از دندان‌پزشکان توصیه می‌شود. این روکش، در واقع یکی از انواع روکش‌های سرامیکی محسوب می‌شود که دارای فریم‌های زیرکونیومی است. از طرفی، روکش سرامیکی دندان نیز بسیار طبیعی به نظر می‌رسد. زیرا حاوی فلز نیست و با سرامیک خالص ساخته شده است. پس به ‌راحتی می‌تواند نور را منعکس کند. این روکش‌ها را با نام روکش‌های پرسلن نیز می‌شناسند.


بیشتر بخوانید: کامپوزیت ونیر یا لمینت؟ کدام روش بهتر است؟

اما چه کسانی به روکش‌های دندانی نیاز دارند؟
اگر یکی از دندان‌هایتان، حفره‌هایی دارد که برای پر کردن، زیاد از حد بزرگ هستند، ممکن است به روکش‌های دندانی نیاز داشته باشید. به طور کلی، دندان‌هایی با مشکلات زیر باید روکش بشوند:

دندان‌های به شدت فرسوده
دندان‌های ترک خورده یا شکسته
دندان‌های ضعیف شده
بیشتر بخوانید: علت درد دندان کودک

آیا در بارداری نیز می‌توانیم دندان‌های خود را روکش کنیم؟
در حالت ایده‌آل، اگر فقط به قصد زیبایی می‌خواهید این کار را انجام دهید، بهتر است تا پایان دوران بارداری خود صبر کنید. اما اگر به قصد درمان و مثلاً برای جلوگیری از عفونت دندان می‌خواهید آن را روکش کنید، می‌توانید با پزشک خود در این باره مشورت کنید.

در حالت ایده‌آل، اگر فقط به قصد زیبایی می‌خواهید دندان‌هایتان را روکش کنید، بهتر است تا پایان دوران بارداری خود صبر کنید.
بیشتر بخوانید: در صورت باردار شدن، جرم‌گیری دندان ضرر دارد؟

در ادامه روکش‌های زیرکونیا و سرامیکی را به طور دقیق با هم بررسی می‌کنیم و سپس، درباره عوامل موثر بر قیمت روکش دندان سال 1400 توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: سلامت دهان و دندان در بارداری، نکات طلایی

روکش زیرکونیا
این روکش‌ها از زیرکونیا یا اکسید زیرکونیم ساخته‌ شده‌اند. اکسید زیرکونیوم، فلز پودر شده‌ی سفیدرنگی است که اغلب به عنوان طلای سفید نیز شناخته می‌شود. افرادی که بیشتر به زیبایی روکش دندان خود اهمیت می‌دهند، روکش زیرکونیا را انتخاب می‌کنند. این روکش می‌تواند در برابر اشعه ایکس یا سایر اشعه‌های مشابه نیز مات بماند. هم‌چنین سفیدی زیرکونیا از سایر روکش‌ها، به سفیدی دندان‌های طبیعی نزدیک‌تر است و برخلاف روکش‌های سرامیکی، هیچ خط بازتاب خاکستری‌رنگی را از خود به جای نمی‌گذارد.

افرادی که بیشتر به زیبایی روکش دندان خود اهمیت می‌دهند، روکش زیرکونیا را انتخاب می‌کنند.
مزایای روکش زیرکونیا
قبل از بررسی قیمت روکش دندان سال 1400، لازم است با مزایای مختلف روکش زیرکونیا نیز آشنا شوید.

1- ظاهر طبیعی
روکش‌ زیرکونیا به طبیعی بودنش معروف است. حتی گاهی اوقات به سختی می‌توان دندانی که روکش دارد را از سایر دندان‌های طبیعی تشخصی داد.



2- مقاوم در برابر خوردگی
بعضی از غذاها و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنیم، تا حدودی اسیدی هستند و در طولانی‌مدت باعث خوردگی روکش دندان می‌شوند. البته روکش زیرکونیا از این قاعده مستثنی است و در برابر خوردگی مقاومت می‌کند. این ویژگی، یکی از بهترین مزایای روکش زیرکونیا محسوب می‌شود.

روکش زیرکونیا در برابر خوردگی مقاومت می‌کند. این ویژگی، یکی از بهترین مزایای روکش زیرکونیا محسوب می‌شود.
3- زیست‌سازگار
روکش زیرکونیوم طوری طراحی شده است که با دندان‌های طبیعی شما به خوبی سازگار باشد و چند روز بعد از عمل بتواند درست مثل یک دندان طبیعی کار کند.

4- مقرون به صرفه
روکش زیرکونیوم نسبت به مزایایی که دارد، بسیار مقرون به صرفه است و به همین جهت، دندان‌پزشکان نیز اغلب آن را توصیه می‌کنند.


5- ماندگاری خوب
اگرچه عمر این روکش‌ها با روکش‌های دیگر حدوداً برابر است. اما گفته می‌شود در صورت نگهداری خوب، ماندگاری خوبی هم دارد.

روکش‌های زیرکونیوم استحکام بالایی دارند و عملاً نشکن هستند. پس می‌توانید از آن‌ها خاطرجمع باشید.
6- استحکام زیاد
روکش‌های زیرکونیوم استحکام بالایی دارند و عملاً نشکن هستند. پس می‌توانید از آن‌ها خاطرجمع باشید.

روکش سرامیکی
این روکش‌ها برای افرادی مناسبند که طبیعی‌ترین ظاهر با بهترین ساختار را می‌خواهند.
این روکش‌ها برای افرادی مناسبند که طبیعی‌ترین ظاهر با بهترین ساختار را می‌خواهند. روکش‌های تمام سرامیک به دلیل مزایای متنوعی که دارند، انتخاب اول بسیاری از افراد محسوب می‌شوند.

مزایای روکش سرامیکی
قبل از بررسی قیمت روکش دندان سال 1400، لازم است با مزایای مختلف روکش سرامیکی نیز آشنا شوید.

1- ظاهر طبیعی
روکش‌ سرامیکی از مواد شفافی ساخته شده است که می‌تواند مثل دندان‌های طبیعی نور را منعکس کند و تقریباً شبیه آن‌ها باشد.‌




2- قرارگیری آسان
روکش سرامیکی خیلی راحت و بی‌دردسر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و اصطلاحاً می‌توان گفت به خوبی با دندان‌هایتان جفت‌وجور می‌شود.

روکش سرامیکی نیز مثل روکش زیرکونیا از استحکام بالایی برخوردار است. این روکش‌ها اغلب از چینی خالص و اکسید آلومینیوم ساخته شده‌اند که در برابر شکستگی مقاوم هستند.
3- استحکام زیاد
روکش سرامیکی نیز مثل روکش زیرکونیا از استحکام بالایی برخوردار است. این روکش‌ها اغلب از چینی خالص و اکسید آلومینیوم ساخته شده‌اند که در برابر شکستگی مقاوم هستند.

4- زیست‌سازگار
روکش‌ سرامیکی از مواد زیست‌سازگاری ساخته شده که به رشد لثه‌ها در اطراف دندان کمک می‌کند. این ویژگی، یکی از مزایای بسیار خوب روکش‌های سرامیکی محسوب می‌شود.

قیمت روکش تمام سرامیک

5- راحتی زیاد
روکش‌های سرامیکی بسیار مناسب‌تر و راحت‌تر از سایر روکش‌ها هستند. هم‌چنین به تغییرات دما نیز حساسیت ندارند.

قیمت روکش دندان سال 1400 و 1401
قیمت روکش دندان سال 1400 و 1401 به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله:

نوع مواد استفاده شده در روکش دندان
تعداد دندان‌هایی که نیاز به روکش دارند
لابراتور سازنده روکش
تمام تجهیزاتی که در روکش کردن دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد
قیمت روکش دندان سال 1400 به دندان‌پزشک یا متخصصی که به آن مراجعه می‌کنید هم بستگی دارد. حتی شهری که در آن زندگی می‌کنید هم در تعیین قیمت روکش دندان سال 1400 موثر است.

روکش‌های تمام سرامیکی در مقایسه با روکش‌های زیرکونیا، هزینه بیشتری دارند. از طرفی نمی‌توان با اطمینان گفت که روکش‌های سرامیکی در مقابل گرانی خود، مقرون به صرفه هستند. زیرا ممکن است خیلی بیشتر از روکش‌های زیرکونیا نیاز به مراقبت داشته باشند. در حالی که روکش‌های زیرکونیا بسیار محکم بوده و ماندگاری بیشتری دارند.
بیشتر بخوانید: دندان‌پزشک کودک در تهران، چگونه در اینترنت یک دکتر خوب پیدا کنم؟

در نتیجه نمی‌توانیم قیمت دقیقی بگوییم. اما به طور کلی می‌توان گفت که روکش‌های تمام سرامیکی در مقایسه با روکش‌های زیرکونیا، هزینه بیشتری دارند. از طرفی نمی‌توان با اطمینان گفت که روکش‌های سرامیکی در مقابل گرانی خود، مقرون به صرفه هستند.
زیرا ممکن است خیلی بیشتر از روکش‌های زیرکونیا نیاز به مراقبت داشته باشند. در حالی که روکش‌های زیرکونیا بسیار محکم بوده و ماندگاری بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید: بلچینگ دندان چیست و هزینه آن چقدر است؟

البته انتخاب نوع روکش، بیشتر به شرایط دندان و آنچه متخصص دندان‌پزشک به شما پیشنهاد می‌دهد، بستگی دارد. پس بهترین کار این است که با مراکز مختلف دندان‌پزشکی در شهر خود تماس بگیرید و قیمت‌های آن‌ها را با هم مقایسه کنید. سپس با در نظر گرفتن قیمت روکش دندان سال 1400، به دندان‌پزشک مدنظر خود مراجعه کنید.

تشخیص تومور با نوار مغز

 

 



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 خرداد 1401 | نظرات ()