در مورد ایمپلنت دندان بیشتر بدانیم
نوشته شده توسط : ادمین
در مورد ایمپلنت دندان بیشتر بدانیم
 
 
 
ایمپلنت دندان یکی از روش های نوین جایگزینی دائمی دندان ها میباشد که توسط متخصص ایمپلنت صورت میگیرد. ایمپلنت ها، ریشه های دائمی دندان هستند که طی یک جراحی داخل لثه ها قرار می‌گیرند و روی آنها تاج های دندان ها قرار می‌گیرند و سپس روکش می‌شوند. ایمپلنت ها روش های جایگزین مناسبی برای دندان های مصنوعی موقت می‌باشند.
ایمپلنت دندان چیست؟
 
شکسته شدن و یا از دست دادن یک یا چندین دندان یکی از تجربه های بسیار ناخوشایندی می باشد که ممکن است برای بسیاری از افراد اتفاق بیفتد، اما برخلاف گذشته که تنها راه حل برای افرادی که دندان اصلی خود را از دست داده بودند، بریج و پل بود، امروزه ایمپلنت های دندان، نیز در دسترس هستند و با پیشرفت رشته دندان پزشکی و با مدد علم این مشکل با کمک متخصص ایمپلنت قابل حل می باشد.
 
 
 
همانطور که میدانید داشتن دندان های شکسته یا افتادن دندان ها علاوه بر اینکه مشکلات زیادی در هنگام غذا خوردن، صحبت کردن و غیره برای شما ایجاد می کند، بر چهره ی شما نیز تاثیر منفی می‌گذارد و اعتماد به نفس شما را خدشه دار می کند. بنابراین افرادی که دچار مشکلات این چنینی می‌شوند، می‌توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند، اما ایمپلنت دندان چیست؟
 
ایمپلنت دندان یکی از روش های نوین جایگزینی دائمی دندان ها میباشد. ایمپلنت ها، ریشه های دائمی دندان هستند که طی یک جراحی داخل لثه ها قرار می‌گیرند و روی آنها دندان ها قرار می‌گیرند و سپس روکش می‌شوند. جنس پیج آنها، فلز های سازگار با بدن میباشد که آسیبی به لثه های شما نمیرساند. این روش بسیار طبیعی می باشد و تفاوتی با دندان های طبیعی شما نخواهد داشت و کاملا ثابت میباشد. بنابراین ایمپلنت ها روش های جایگزین مناسبی برای دندان های مصنوعی موقت می‌باشند و تمامی افراد در صورت رعایت بهداشت دهانی می‌توانند، با یک متخصص ایمپلنت مشورت کرده و از ایمپلنت استفاده کنند.
 
 
 
 
 
در چه مواردی می‌توان از ایمپلنت دندان استفاده کرد؟
 
 
 
ایمپلنت دندان روش مناسبی برای جایگزینی دندان های از دست رفته میباشد، و افرادی که دندان های خود را بر اثر عوامل مختلفی از جمله شکستگی، خرابی دندان و… از دست داده اند، می‌توانند کاشت دندان را انجام دهند.
برخی از دندان های افراد به صورت طبیعی، رشد نمی‌کنند. بنابراین ممکن است این افراد با مشکلات مختلفی از جمله کاهش اعتماد به نفس، مشکلات ظاهری، مشکلات مختلف در حین غذا خوردن و… مواجه شوند، بنابراین این افراد کیس های مناسبی برای ایمپلنت می‌باشند.
از دست دادن دندان های پسین که در انتهای دهان قرار دارند، اغلب مشکل زا نمی‌باشند، اما از دست دادن دندان های جلو هم در ظاهر و هم در اعتماد به نفس افراد تاثیرگذار می‌باشد بنابراین ایمپلنت می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و زیبایی چهره افراد متقاضی نیز بشود.
البته افراد متقاضی باید از شرایط خاصی که متخصص
 
ایمپلنت مشخص می‌کند، نیز برخوردار باشند و دندان های مجاور دندان از دست رفته آنها باید سالم و طبیعی باشد.
 
در مورد ایمپلنت دندان بیشتر بدانیم
 
 
 
برای انجام کاشت یا ایمپلنت دندان باید به چه پزشکی مراجعه کنیم ؟
 
 
 
جراحی کاشت ایمپلنت بهتر است توسط متخصصین ایمپلنت انجام گیرد. البته ایمپلنت دندان و ترمیم توسط دندان پزشکان عمومی نیز انجام می‌گیرد، اما در صورت وجود هرگونه مشکل جدی تر بهتر است این جراحی را به یک متخصص ایمپلنت بسپارید. زیرا همانطور که میدانید متخصص ایمپلنت علاوه بر دوره عمومی، نزدیک به چهار سال در رشته تخصصی خود آموزش دیده است. از آنجایی که جراحی ایمپلنت ممکن است عوارض مختلفی از جمله درد های متوالی، شکسته شدن دندان، عفونت لثه، خون ریزی و… را به دنبال داشته باشد، بنابراین به منظور جلوگیری از عوارض احتمالی و بالا رفتن کیفیت باید به یک متخصص ایمپلنت مراجعه کنید، زیرا ایمپلنت دندان هزینه بسیار زیادی دارد، بنابراین افراد غیر متخصص ممکن است این جراحی را به درستی انجام ندهند و نیاز به ترمیم و هزینه های مداوم داشته باشید. علاوه بر آن، از آنجایی که این جراحی طی چند مرحله انجام می‌شود و نیازمند جراحی لثه و فک می باشد، بنابراین نیازمند دقت و مهارت بسیاری می باشد تا آسیبی به فک و استخوان فک شما وارد نشود و انتخاب متخصص ایمپلنت مناسب از اهمیت بسزایی برخوردار میباشد. در ادامه به برخی از کارهایی که باید توسط پزشک حاذق انجام شود، اشاره خواهیم کرد.
 
 
 
مشخص کردن محل دقیق ایمپلنت ها
پیدا کردن جهت و زاویه مناسب قرار دادن پیچ های ایمپلنت در استخوان
نحوه انجام انواع کاشت دندان نسبت به دندان های مجاور و فک مقابل
توجه به محل قرار گیری ایمپلنت نسبت به سینوس ها و کانال های عصبی
از آنجایی که تمامی نکاتی که ذکر کردیم در کیفیت و نتیجه نهایی ایمپلنت شما تاثیر گذار می‌باشند، بنابراین بهتر است این جراحی را به یک متخصص ایمپلنت بسپارید.
 
 
 
 
ویژگی های یک متخصص ایمپلنت خوب چیست؟
 
 
 
پیدا کردن یک متخصص ایمپلنت حاذق و خوب در نتیجه نهایی کار شما تاثیر بسزایی دارد، بنابراین بهتر است با ویژگی های یک متخصص ایمپلنت خوب آشنا شوید تا انتخاب صحیح تری داشته باشید. بدین منظور بهتر است برای یافتن پزشک مناسب تحقیق کنید، این کار را می‌توانید از طریق سنجش میزان رضایت مراجعه کنندگان به متخصص ایمپلنت و کلینیک ایمپلنت دندان انجام دهید.
 
سابقه کاری متخصص ایمپلنت و میزان فعالیت کلینیک دندانپزشکی او و بررسی مدارک تحصیلی پزشک
میزان رضایت بیماران و مراجعه کنندگان
مجهز بودن به دستگاه ها و تجهیزات دندانپزشکی پیشرفته و بروز و استفاده از بهترین برندهای ایمپلنت دندان
استفاده از دقیق ترین روش ایمپلنت دندان یا همان ایمپلنت دیجیتال
مهارت پزشک متخصص ایمپلنت و میزان وقت گذاشتن او برای معاینه بیمار
آگاه سازی بیمار توسط متخصص ایمپلنت از طرح درمان و مراحل کاشت
بررسی پیشینه ی کاری و تعداد جراحی ها و ایمپلنت دندان انجام شده توسط دندانپزشک مورد نظر
 
 
در مورد ایمپلنت دندان بیشتر بدانیم
 
متخصص ایمپلنت
 
 
 
مراحل انجام جراحی ایمپلنت دندان توسط متخصص ایمپلنت
 
 
پس از یافتن پزشک مناسب باید نوبت مشاوره ای با پزشک خود تنظیم کنید که طی آن پزشک به معاینه دندان و فک شما می پردازد و شما را از روند درمان مطلع می‌کند.
 
پس از آن اگر فک شما نیازمند پیوند استخوان و یا نیاز به کشیدن دندان داشته باشید، باید متخصص ایمپلنت ابتدا این جراحی ها را انجام دهد و پس از آن زمانی نزدیک به ۴ الی ۹ ماه لازم است تا استخوان های فک شما ترمیم شود‌. پس از ترمیم کامل، ریشه های دندان که پیچ های فلزی می‌باشند قرار می‌گیرند. این پروسه زمان بر میباشد و پس از ۷ ماه تاج موقت روی دندان قرار می‌گیرد و پس از مدتی که پزشک شما تعیین می‌کند ایمپلنت نهایی شما آماده می‌شود و روی لثه شما نصب می‌شود‌.
 
 
 




:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: