روش‌های سنتی جِرم‌گیریِ دندان در خانه
نوشته شده توسط : ادمین

روش‌های سنتی جِرم‌گیریِ دندان در خانه

باوجودی که بهترین روش برای از بین بردن جرم دندان ها رفتن به دندانپزشکی و جرم گیری حرفه ای است می توان این کار را به راحتی در منزل انجام داد.

به گزارش گروه اجتماعی یکتا پرس، اگر دندان هایتان زود به زود جرم میگیرند و زرد می شوند هر روز سیب بخورید این میوه دندان ها را جرم گیری می کند البته روش های دیگری برای رفع زردی دندان ها وجود دارد.

جرم دندان در حقیقت جرم تجمع محکم و سخت شده پلاک‌های میکروبی است که به دندان‌ها چسبیده‌اند و با مسواک زدن نیز تمیز نمی‌شوند. پلاک میکروبی نه تنها باعث پوسیدگی دندان می‌شود، بلکه فعالیت میکروب‌های موجود در آن باعث آسیب به لثه و ایجاد التهاب در ناحیه لثه (ژنژیویت) نیز خواهد شد. اگر شخصی خوب مسواک نزند، پلاک‌های میکروبی کاملاً حذف نمی‌شوند و به تدریج بر ضخامت آن‌ها افزوده می‌شود، پلاک‌های میکروبی ضخیم شده، تحت تأثیر کلسیم بزاقی می‌توانند به مواد معدنی موجود در دندان اتصال شیمیایی پیدا کنند. این فرایند منجر به تشکیل جرم می‌شود.

تم تولد غرب تهران

تفاوت بین پلاک و جرم دندان

اصطلاحات پلاک دندان و جرم دندان اغلب به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما دقیقاً یکسان نیستند. در ادامه درباره تفاوت پلاک دندان و جرم دندان بیشتر توضیح داده‌ایم.

 

جرم دندان چیست؟

جرم به رنگ زرد یا قهوه‌ای مایل به زرد است و بصورت سخت، متخلل و شکننده می‌باشد. جرم می‌تواند ظاهر بسیار ناخوشایندی داشته باشد و در امتداد خط لثه شکل بگیرد. جرم از پلاک سخت شده‌ای تشکیل شده که از بین نرفته است. دلیل سختی آن این است که از رسوبات معدنی موجود در بزاق، حاصل شده است.

مقالات دیگر: قالیشویی پیروزی

اگر جرم دندان از بین نرود، به رشد و آهکی شدن خود ادامه می‌دهد و می‌تواند مشکلات زیر را ایجاد کند:پوسیدگی دندان

 

بیماری لثه

 

افتادن دندان

 

جوش شیرین و نمک

جوش شیرین یک ماده قدرتمند است که خاصیت ضد باکتریایی دارد و در سفید شدن دندان‌ها نقش موثری ایفا می‌کند. ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق نمک مخلوط کنید و این مخلوط را روی مسواک خود بریزید. همچنین می‌توانید مخلوط نمک و جوش شیرین را روی خمیر دندان خود بریزید. توجه داشته باشید که بیش از یک بار در هفته از جوش شیرین برای دندان‌ها استفاده نکنید، چرا که این امر می‌تواند منجر به آسیب مینای دندان شود.

 

پوست پرتقال موثر در از بین بردن جرم دندان

آیا تا به حال فکر کرده اید که با بقایای پوست پرتقال چه کار‌هایی می‌توانید انجام دهید؟ مرکبات به طور کلی برای از بین بردن پلاک دندان بسیار مناسب هستند، چرا که خاصیت اسیدی دارند. شما می‌توانید به مدت ۲ الی ۳ دقیقه پوست پرتقال را روی دندان خود قرار دهید. همچنین می‌توانید از آن یک خمیری به دست آورید و آن را روی دندان هایتان قرار دهید. پس از گذشت ۲ الی ۳ دقیقه دهان خود را با آب ولرم بشویید. چندین بار در هفته این عمل را تکرار کنید.

 

آب لیمو

برای به دست آوردن نتیجه بهتر می‌توانید به جای پرتقال از آب لیمو استفاده کنید. اسید‌های لیمو نه تنها پلاک را در خود حل می‌کنند، بلکه موجب سفید شدن دندان‌ها نیز می‌شوند. مسواک خود را در آب لیمو تازه فرو کنید و آن را به آرامی روی دندان هایتان بمالید. به مدت یک دقیقه صبر کنید. توجه داشته باشید که لیمو یک ماده‌ای بسیار قوی است و می‌تواند باعث فرسایش دندان‌ها شود، به همین دلیل با دقت از آن استفاده کنید.

بهترین کلینیک لمینت دندان در تهران

جوش شیرین و روغن نارگیل برای جرم گیری دندان

روغن نارگیل یکی از ترکیبات بسیار خوب برای سلامتی دهان است. ترکیب منحصر به فرد روغن نارگیل، قادر به از بین بردن استرپتوکوکی یکی از باکتری هایی است که منجر به از بین رفتن مینای دندان می شود. ترکیب روغن نارگیل با جوش شیرین برای جرم گیری دندان های زرد یکی از راه هایی است که بسیاری از افراد استفاده می کنند.

 

مواد لازم :

جوش شیرین، روغن نارگیل و کمی آب

 

طریقه استفاده :

یک قاشق چای خوری جوش شیرین، 2 - 3 قطره روغن نارگیل و کمی آب را آماده کنید.

 

جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا مخلوط سفتی را شکل دهید، سپس روغن نارگیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

جرم گیری دندان با نمک دریا:

این درمان یکی از درمان های خانگی شناخته شده برای جرم گیری دندان ها است. نمک دریایی حاوی 60 عنصر مورد نیاز بدن می باشد و به طور عمده غنی از معدنی می باشد و  اثر خوبی بر زیبایی دارد.

 

چنانچه در بخش سلامت دهان و دندان در نمناک اشاره کرده ایم بسیاری از مردم از نمک برای جرم زدایی استفاده می کنند هنگامی که خمیر دندان درست نشده بود از نمک دریا به عنوان خمیر دندان استفاده می شد.





:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: