بررسی تفاوت لومینیرز و لمینت
نوشته شده توسط : ادمین

بررسی تفاوت لومینیرز و لمینت

لمینت ایمکس

نو اندیش

قصد ما در این مقاله بررسی تفاوت لومینیرز و لمینت می باشد. با ما همراه باشید تا در این رابطه توضیحاتی بیشتر بدهیم. اگر‌شما نیز قصد انجام این دو روش را دارید با خواندن این مقاله تا حدودی در رابطه با روش انجام ان آشنایی پیدا می کنید. همچنین می توانید با دید باز اقدام به انجام این کار بگیرید.

قصد ما در این مقاله بررسی تفاوت لومینیرز و لمینت می باشد. با ما همراه باشید تا در این رابطه توضیحاتی بیشتر بدهیم. اگر‌شما نیز قصد انجام این دو روش را دارید با خواندن این مقاله تا حدودی در رابطه با روش انجام ان آشنایی پیدا می کنید. همچنین می توانید با دید باز اقدام به انجام این کار بگیرید.





بررسی لمینت دندان



در این روش پرطرفدار به گونه ای دندانپزشک عمل می‌کند که دندان ها از نظر ظاهری درخشش و زیبایی خاصی داشته باشند. در این نوع لمینت دندانپزشک به ناچار باید ظاهر دندان را تا حدودی تغییر دهد تا بتواند لایه های لمینت را بر روی دندان نصب کند. این تغییر شامل تراشیدن یک لایه مینای دندان می باشد. به دلیل تراشیدن مینای دندان، در برخی از لمینت ها را یک روش تهاجمی می دانند که غیر قابل بازگشت نیز ‌می‌ باشد. مینای دندان اگر تراشیده شود دیگر نمی تواند خود را بازسازی کند به همین دلیل این روش را روشی غیر قابل بازگشت می‌ گویند. البته امروزه ضخامت لمینت های دندانی به قدری کاهش پیدا کرده است ، که تراش دندان بسیار کم می باشد و غیر تهاجمی شناخته می شود و قیمت لمینت دندان در این نوع از آن ها بیشتر می باشد.



لومینیرز چیست



در این مقاله قصد داریم در رابطه با تفاوت لومینیرز و لمینت صحبت کنیم. شاید نام لومینیرز به گوشتان خورده باشد. این روش زیر مجموعه لمینت دندان می باشد با این تفاوت که لومینیرز روشی غیر تهاجمی‌ می باشد. همچنین این روش، روشی برگشت پذیر نیز است. در این روش برخلاف روش لمینت مینای دندان تراش نمی خورد. همچنین ساختار دندان نیز تغییری پیدا نمی کند. اگر هم تراشی انجام شود بسیار کم و جزئی‌ می باشد. به خاطر همین دلیل ها می باشد که اکثر افرادی که قصد زیباسازی دندان هایشان را دارند می خواهند از این روش استفاده کنند. زیرا با روش لومینیرز می توان دندان ها را با حداقل ترین آسیب زیبا کرد. همچنین زمان آماده سازی لومینیرز نسبت به لمینت نیز بسیار کم تر می‌ باشد که خود یک مزیت عالی برای افرادی است که قصد تغییر در ظاهر دندان هایشان را دارند.



تفاوت لومینیرز و لمینت



در بالا تا حدودی در رابطه با تفاوت لومینیرز و لمینت صحبت کردیم. حال اگر‌بخواهیم از نظر کاربرد این دو روش را با هم بررسی کنیم می توانیم بگوییم تقریبا شبیه به هم‌ می باشند و تفاوتی با هم ندارند. لومینیرز ها از جنس سرامیکی به نام cerinate ساخته شده اند. به دلیل اینکه این مواد را به صورت دیجیتالی طراحی می کنند می توان گفت از ضخامت خیلی کمی برخوردار می باشند. به همین دلیل است که وقتی بر روی دندان قرار می‌ گیرند اصلا برجسته نمی شود و حس ناخوشایندی به فرد نمی دهد. به خاطر ضخامت کمی که دارند نیاز نیست که دندان های فرد تراش بخورد و مینای آن از دست برود.



بررسی تفاوت لومینیرز و لمینت




تفاوت لومینیرز و لمینت در همین ضخامت شان می باشد. لومینیرز ها ضخامتی خیلی کم تر از لمینت ها دارند. یکی از دلایلی که دندانپزشکان و بیماران خواستار استفاده از این روش هستند مزیت عالی این روش می باشد.



تفاوت لومینیرز و لمینت از نظر ظاهری



یکی از تفاوت لومینیرز و لمینت از نظر شکل ظاهری آنها می باشد. لمینت ها به خاطر انعکاس دادن نور، شکل ظاهری شفاف تر و طبیعی تری دارند. اگر طراحی لمینت ها دقیق و با دقت انجام شود می توان گفت ظاهری بسیار زیبا و طبیعی خواهند داشت. اما نازکی زیاد لومینیرز ها سبب شده است که در این زمینه با مشکل روبرو شوند. این نازکی سبب شده است که نتوانند به خوبی رنگ دندان ها را تغییر دهند. به همین دلیل نمی توانند مانند لمینت ها دندان هایی طبیعی و شفاف را به نمایش بگذارند. می توان گفت تفاوت لومینیرز و لمینت از نظر ظاهری نیز یک دلیل مهم برای انتخاب افراد بین این دو روش می‌ باشد.



افرادی که می توانند لومینیرز انجام دهند



تفاوت لومینیرز و لمینت را با هم بررسی کردیم. حال می خواهیم بدانیم چه افرادی می توانند از روش لومینیرز استفاده کنند. لومینیرز ها به دلیل نازکی زیادی که دارند باز هم‌ ممکن است بر روی دندان برجستگی نشان دهند. همچنین دندان ها را کلفت و بزرگ و ضخیم نشان دهند. به همین دلیل ممکن است بیماران از نتیجه کار رضایت نداشته باشند. اینکه چه فردی برای انجام روش لومینیرز مناسب است را دندانپزشک مربوطه مشخص می کند. دندانپزشک بعد از معاینه فرد و با توجه به یک سری ویژگی های ظاهری دندان او می تواند مشخص کند که فرد می تواند از این روش استفاده کند یا خیر.



بررسی تفاوت لومینیرز و لمینت



از روش لومینیرز برای سفید کردن دندان ها، کم کردن فاصله بین دندان ها، تغییر شکل دندان و اصلاح شکل ظاهری آن و رفع نقص های کوچک میتوان استفاده کرد. افرادی که دندان های بسیار نزدیک به هم دارند نمی توانند از این روش استفاده کنند. همچنین اگر فردی پرشدگی‌ زیادی در دندان های خود داشته باشد نمی تواند از لومینیرز برای دندان های خود استفاده کند.





در بالا در رابطه با تفاوت لومینیرز و لمینت صحبت کردیم و شما را با جزئیات این دو روش آشنا نمودیم. اگر‌ شما نیز از شکل ظاهری دندان های خود راضی نیستید و از رنگ‌ زرد و نازیبای آنها رنج می برید می توانید از روش های موجود برای زیباتر کردن دندان های خود استفاده کنید. لمینت و لومینیرز روش هایی هستند که افراد می توانند با بهره گرفتن از آنها دندان های جذاب و زیبا و سفید داشته باشند.



تفاوت لومینیرز و لمینت را عنوان کردیم. برای اینکه بتوانید انتخابی درست داشته باشید بهتر است ابتدا توسط یک متخصص دندانپزشک با تجربه معاینه شوید. دندانپزشک مربوطه با توجه به نوع دندان های شما، شکل ، مشکلاتی که دارند می تواند بهترین روش درمان و زیباسازی را به شما پیشنهاد دهد. شما نیز پس از مشورت و تحقیق در این زمینه و با توجه به تفاوت لومینیرز و لمینت می توانید بهترین تصمیم برای انجام این کار را بگیرید. با یک تصمیم درست تا مدت ها دارای لبخندی جذاب و زیبا خواهید شد. لبخندی که شاید یک عمر حسرت آن را داشته اید.



اما امروزه به کمک پیشرفت علم و تکنولوژی و با وجود دستهای متبحر دندانپزشکان سرزمینمان می توانید از وجود آن بهره مند شوید. اما در وهله اول باید متخصص دندانپزشکی کاربلد و با تجربه را انتخاب کنید. زیرا مشخص شدن روش درمان اولین قدم برای شروع کار می باشد و می توانید برای آشنایی به درمان های دیگر از سایت دندانپزشکی روشا دیدن فرمایید.



روش درمان بسیار مهم می باشد. تفاوت لومینیرز و لمینت سبب شده است که افراد در بین این دو روش مردد باشند. مهم ترین نتیجه ای که فرد می تواند بعد از انجام هرکدام از این دو روش بگیرد طبیعی بودن ظاهر دندان ها می باشد. همینطور باید فرد در نظر داشته باشد که برای زیبا سازی دندان باید یک روشی را انجام دهد تا کمترین آسیب به دندان هایش وارد شود‌.

کلینیک سلامت جنسی

 

 





:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: